دبیر سومین همایش بحران آب در کاشان:
شبکه فاضلاب شهری کاشان یک طرح ملی است
دبیر سومین همایش بحران آب در کاشان با بیان اینکه شبکه فاضلاب شهری کاشان یک طرح عظیم ملی است، گفت: نباید منافع کلان مردم و منطقه را فدای مسائل سطحی و زودگذر کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، بابک فخیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شبکه فاضلاب شهری کاشان یک طرح عظیم ملی است که با تلاش مسئولان شهرستان و کشور موفق شده حمایت بانک توسعه اسلامی را جلب کرده و مورد توجه نهادهای بین المللی قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه برای نخستین بار در جهان به عنوان پایلوت مورد توجه بانک توسعه اسلامی قرار گرفته و چشمهای کارشناسان جهانی نگران به ثمر نشستن آن هستند.
دبیر سومین همایش بحران آب در کاشان افزود: سابقه سرمایهگذاری بانک توسعه اسلامی در پروژههایی است که مجزا از بافت شهری است و اجرای یک پروژه زیستمحیطی در بافت شهری تجربهای کمنظیر است که آبروی ایران اسلامی را در کاشان به معرض نمایش همگان قرار داده است.
فخیمی کماهمیت دانستن این طرح بزرگ را بیانصافی خواند و گفت: وقتی سایه تحریم بسیاری از پروژههای عمرانی را به رکود کشانده و ارتباطات مالی کشور را با جهان خارج متوقف کرده است مجریان این طرح توانستهاند بیش از 62 میلیون یورو اعتبار برای منطقه و شهرستان جذب کنند.
وی تحقق این پروژه بزرگ زیستمحیطی را حاصل کار جمعی مجموعه مدیریتی شهرستان کاشان از گذشته تا کنون دانست و افزود: پروژه فاضلاب کاشان در دوره مدیریت صدرائیه با تأمین اعتبار سرعت گرفت و در حال حاضر نیز با مدیریت محمدرضا اسدی مدیرعامل شرکت آبفای کاشان با بیش از 95 درصد پیشرفت در حال انجام است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اذعان داشت: شور و نشاط حاصل از تلاش کارگران و پیمانکاران در اجرای این پروژه زیرساختی تبلور عینی حماسه اقتصادی است که از سوی مقام معظم رهبری به کرات مورد تأکید قرار گرفته است.
به گفته وی، پروژه بزرگ فاضلاب شهری کاشان به غیر از تلاش شبانهروزی چه منفعتی برای مدیران و متولیان شهرستان داشته است که آنان با مهری برخی از افراد روبهرو شوند.
وی با بیان این که هر طرح و پروژهای مشکلات خاص خود را به همراه دارد گفت: برای به ثمر نشستن هر اقدامی باید همه با اتحاد و همدلی به یاری همدیگر شتافته و گرد و خاک تلاش را از چهره هم پاک کنیم نه این که مشکلات کار را به رخ همدیگر کشیده و برای هم خط و نشان بکشیم.
دبیر سومین همایش بحران آب در کاشان افزود: آیا کسی در آلوده شدن منابع زیرزمینی و بحران آب منطقه شک دارد که طرح فاضلاب شهری را نوعی ضرورتنمایی تلقی کرده و به خاطر مشکلات آسفالت معابر و تردد کل پروژه را به چالش بکشیم.
فخیمی تأکید کرد: قطعاً نیت ما در به چالش کشیدن یک طرح بزرگ زیستمحیطی تأمین درآمد برای سازمان متبوع نیست و نباید منافع کلان مردم و منطقه را فدای مسائل سطحی و زودگذر کنیم.
این استاد دانشگاه یادآور شد: بهتر است به جای زیر سئوال بردن به کمک همدیگر شتافته و در اتحاد و همدلی شهر اصفهان را الگوی خود قرار دهیم.
عضو هیئت علمی مرکز بینالمللی ITIC یادآور شد: ما که ادعای استان شدنمان گوش فلک را کر کرده است باید توجه داشته باشیم که اصفهان نخستین شهری است که در بیش از 50 سال پیش شبکه فاضلاب شهری در آن اجرا شده و به بهرهبرداری رسیده است.
فخیمی گفت: فکرهای بزرگ است که شهر را تبدیل به مرکز استان میکند و عمدهترین آسیب فرا روی پیشرفت شهرستان کاشان بیتوجهی به مسائل کلان و زیربنایی بوده و تقابلها به آن دامن میزند.
وی متذکر شد: تنها در سایه اتحاد و همدلی و احترام متقابل خواهیم توانست آسیبها را شناخته و در جهت منافع مردم حرکت کنیم.
خبرگزاری ایمنا: سفیدی برف بر پهنه دشت کاشان فریبمان ندهد، آتش بحران همچنان از زیر خاکستر بی توجهی زبانه می کشد.
بابک فخیمی استاد دانشگاه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایمنا در کاشان اظهار داشت: با وجود برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی، بارش سال ها برف و باران نیز نخواهد توانست مشکل بحران آب منطقه را برطرف کند.
وی یادآور شد: هم اکنون که در حال گفتگو هستیم ثانیه ای ۱۳ هزار لیتر آب از منابع دشت کاشان برداشت می شود.
عضو هیئت علمی بین المللی ITCI این برداشت را در بخش های کشاورزی، فضای سبز، صنعت و شرب ذکر کرد و گفت: منابع زیرزمینی طی سالیان سال شکل گرفته است و ما در کمتر از ۳۰ سال همه آن را برداشت کرده و به اعتقاد همه کارشناسان تا کمتر از ۲۰ سال دیگر به انتها خواهد رسید.
وی با بیان اینکه برف های زمستان منجر به رواناب های بهار و تابستان می شود، تأکید کرد: بارندگی ها برف و باران در صورتی می تواند روی منابع زیرزمینی اثر بگذارد که بتوانیم رواناب ها را مدیریت کنیم.
فخیمی، نقش آبخیزداری در منطقه را با اهمیت دانست و گفت: هرچه فریاد بی آبی سر دهیم ولی در حوزه آبخیزداری اقدام مناسبی انجام ندهیم مانند آن است که رحمت خدا را دو دستی تقدیم کویر و شوره زار کنیم.
وی با انتقاد از مسوولین و متولیان امر اذعان داشت: آنان که در این حوزه مسوولیت دارند پاسخ این دو پرسش را به مردم اعلام کنند.
دبیر اجرایی سومین همایش بحران آب در دشت کاشان افزود: نخست آن که بعد از همه سیاستگذاری ها و تلاش ها، سالانه چه مقدار برداشت آب از منابع زیرزمینی کاهش پیدا کرده و دوم آن که سالانه در حوزه آبخیزداری چه پروژه هایی به ثمر نشسته است.
وی تأکید کرد: وقت حرف گذشته است و زمان عمل رسیده و کارهایی که انجام شده برای نجات این سرزمین کافی نیست و می باید هرچه سریع تر فکری برای بحران کنیم.
پورتال خبری کاشان: جهاد کشاورزی که یکی از مهم ترین سازمان های متولی آب و نان مردم است قبل و بیش از هر نهاد دیگر دستخوش تغییر می شود. تغییری که بوی سیاست زدگی مشام هر انسان بی احساسی را می آزارد. مدیر اداره جهاد در حالی که تنها 3 ماه به بازنشستگی اش مانده است می رود و مراسم تودیع و معارفه زودهنگام برگزار می گردد.
در این اوضاع و احوال موتورهای غول آسای مکش آب بر دامن این سرزمین با شدت و قدرت، جان زمین را بالا کشیده و با گشاددستی در پای غیر اقتصادی ترین محصولات کشاورزی قربانی می کند. ثانیه ای 13 هزار لیتر آب از دل زمین کشیده می شود و در پای علف هرز ناآگاهی ، بی توجهی تلف می گردد. آبی که نداریم و از فرسنگ ها دورتر طلب می کنیم.
کشاورز خسته از بی حاصلی ، تکیه بر تک درخت امید ؛ وامانده ی اوضاع و احوال پریشان این روزهاست. آب در منابع زیرزمینی روز به روز پایین تر رفته و هزینه هایش بالاتر می رود. بیمه ای ندارد تا مرهمی بر زخم هایش نهد و فرزندان منتظر تا پدر نانی به خانه بیاورد.
آنان که دغدغه های سیاسی داشته و گیوه برای عزل و نصب ها ورکشیده اند لحظه ای با خود اندیشیده اند که چه کسی باید جوابگوی این مردم نجیب و رعیت آفتاب سوخته باشد که در انتظار اصلاح اوضاع صبح را به شام رسانده و چشم در راهند. مسئولیت آینده زمین ، آب و خاک مهد تمدن در عهده کیست؟
صدای نبود اعتبارات دولتی روان مردم را آزرده است. مردم با خود می گویند از چیست که اینگونه برخی مسئولین در حالی که نشانی از پول در خزانه نیست برای تصدی مسئولیت یقه چاک می کنند ؛ آیا این رقابت از سر خدمت است؟
در گوشه ای دیگر از شهر خط و نشان کشیدن تصدی مسئولیت در دانشگاه کاشان به چشم می آید. رئیس دانشگاه نشست خبری می گذارد و از عملکرد خود می گوید و می گوید گروه ارزیاب از وزارت علوم آمد و مهر تأیید بر آن گذاشت و آن طرف تر گروهی برای عزل او کوله بار بسته و به اینجا و آنجا می روند.
رئیس ستاد تبلیغاتی دولت تدبیر و امید در یک نطق خلاف معمول می گوید: «تغییر در مدیریت دانشگاه کاشان از نان شب واجب تر است» و ادامه می دهد: «بنده تا این لحظه قصد ورود به این مطلب را نداشتم و بررسی را به دلیل تخصصی بودن به کارگروه و دانشگاهیان واگذار کرده بودم و برخی نیز سکوت ما را نشانه ی انفعال ما دانسته بودند ولی حال که برخی می خواهند از حربه های سیاسی استفاده کنند، مشکلی نیست. بنده تا جلوس یک دانشگاهی اعتدال گرا بر صندلی ریاست از جا نخواهم نشست.»
حال که پول در خزانه نیست این خط و نشان کشیدن ها در و دیوار شهر را سیاه کرده و دود بر چشم مردم نشانده است وای به روزی که صدایی از پول به گوش رسد. آیا این روش که به نظر نمی رسد مورد تأیید دولت تدبیر و امید باشد همچنان سرکش به پیش خواهد تاخت و حال و روز شهر را بدتر از این خواهد کرد یا این که هنوز امید فرجی است تا التهاب تغییر بخوابد و روزنه ای از نور ، چشم مردم منتظر را نواخته و آینده روشن تر از گذشته نشانمان دهد.
زعمای قوم اینها را می بینند و سکوت اختیار کرده اند؟ خدای ناکرده خود که بر آن دامن نمی زنند ؟ تا چه حد برای منافع کلان مردم و شهر از دغدغه های کوتاه مدت خود گذشت می کنند و برای اتحاد پا پیش می گذارند؟
هرچه هست باید منتظر ماند تا با حضور تمامی دلسوزان کاشان تجربه همدلی و اتحادی که انقلاب اسلامی از آن به ثمر نشست فضای شهر را عطرآگین کرده و برکات خرد جمعی دل مردم دارالمومنین را شاد نماید. انشاءالله
معاون توسعه ستاد حمل و نقل و سوخت کشور گفت: مدیریت و ساماندهی حمل و نقل برون شهری در شهرهای اقماری و روستاها که در حومه شهرهای بزرگ قرار دارند در قانون بلاتکلیف مانده و در این زمینه خلأ قانونی وجود دارد.
امیر جعفرپور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، اظهار کرد: مدیریت حمل و نقل شهرهای اقماری و شهرهای کوچک و روستاها که در محدوده و حریم شهرهای دیگر قرار دارند بین دو وزارتخانه راه و شهرسازی و کشور سرگردان است.
وی افزود: شهرداریها به علت این که بعضی از این شهرها خارج از محدوده و حریم و بعضی دیگر مستقل هستند حاضر به مدیریت و ساماندهی حمل و نقل آن مناطق نیستند و مردم و مسافران با مشکلات بسیاری در این زمینه مواجه میشوند.
معاون توسعه ستاد حمل و نقل و سوخت کشور یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی نیز به جهت این که ساماندهی و حمل و نقل برون شهری برای اینگونه شهرها بار مالی دارد حاضر به پذیرش مسئولیت نیست و توپ را به زمین شهرداریها و وزارت کشور میاندازد.
جعفرپور با بیان این که 60 درصد روستاها و شهرها در حد فاصل خدمات درون شهری و برون شهری قرار دارد گفت: آیین نامهای به منظور تعیین تکلیف حمل و نقل شهری، حومهای، روستایی و برون شهری توسط ستاد حمل و نقل و سوخت و مرکز توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری تهیه شده که به واسطه تغییر دولت در کمیسیون زیربنایی دولت متوقف مانده است.
این مقام مسئول تأکید کرد: این آیین نامه که میتواند مشکل بسیاری را رفع کند مراحل قانونی تا تصویب کمیسیون اصلی در دولت را طی کرده و در حال حاضر بلاتکلیف مانده است.
جعفرپور در زمینه مدیریت حمل و نقل شهرهای کوچکی که در فاصله بیش از 20 کیلومتر از مرکز شهرستان قرار دارند، گفت: شهرهای کوچک به لحاظ مشکلات مالی و عدم توجیه اقتصادی قادر به ساماندهی حمل و نقل برون شهری نمیباشند و از سوی دیگر در زمینه حمل و نقل تاکسی بین شهری نیز با خلأ قانونی مواجه هستند.
وی تصریح کرد: برای اینگونه شهرها میتوان با طی کردن پروسه قانونی «مجموعههای شهری» تعریف کنیم که ساماندهی و مدیریت حمل و نقل برون شهری را به عهده مرکز شهرستان قرار میدهد، البته این اقدام برای شهرداری مرکز بار مالی دارد که با مساعدت سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و تعریف بودجهای در این خصوص قابل رفع است.
معاون توسعه ستاد حمل و نقل و سوخت کشور افزود: نمونهای از اینگونه مجموعههای شهری در استان اصفهان اجرا شده که تا اندازهای مشکل حمل و نقل مسافر بین شهری را مرتفع نموده است .
وی حمل و نقل روستایی را نیز به عنوان یکی دیگر از مشکلات حوزه حمل و نقل برون شهری دانست و گفت: چنانچه حمل و نقل به مراکز روستایی تسهیل نشود مهاجرت شتاب بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت.
جعفرپور با بیان این که 2هزار و 517 دهستان در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی موظف است بر اساس قانون و طبق موارد بسته حمایتی هدفمندی و سیاستها و حمایت های حمل و نقل برون شهری پایانههای غیرمتمرکز را در 2 هزار و 500 مرکز دهستان ایجاد کند.
گفتگوی اختصاصی با
معاون توسعه حمل و نقل مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور
با کمک، همراهی و همت بخشدار محترم در جلسه ای با حضور باقر کیانی سرپرست حمل و نقل روستایی اداره کل پایانههای استان اصفهان، مشکلات حمل و نقل مسافر بخش و شهر برزک بررسی شد.
پیامکی دیروز برای من ارسال شد که بسیار آموزنده است. جالب تر این که برای همه مسئولین ، شهردار و اعضای شورا رونوشت شده است. تا اندازه ای اولویت های برزک در این پیامک دیده می شود.
شاید فکر کنید درخواستی راجع به ساماندهی حمل و نقل مسافر در خط برزک است. شاید فکر کنید راجع به خرابی راه و خیابان ها و چاله چوله های برزک است. شاید فکر کنید راجع به درمانگاه نیمساخته برزک است. یا این که راجع به مشکلات مدارس برزک است و سرویس هایی که با هزار مشکل در حال جابجایی دانش آموزان از روستاهای بخش به برزک می باشند.
یا این که فکر کنید راجع به مشکلات نقدینگی شهرداری است یا چشم انداز و برنامه ای که شهرداری در حال تدوین آن است و یا آب شرب مزارع دم قاشون و قاسوره و بلوار ورودی یا تکمیل خط انتقال آب ویشنگ و یا مشکلاتی که دامن باغ 400 هکتاری برزک را گرفته است.
نه اینها نیست. پیامکی که برای من آمده و برای همه مسئولین رونوشت شده اینه:
سیاستمداران و ادب دوستان برزک گله مند هستند علی رغم گذشت زمان قابل توجهی از جلسات ملاقات مردمی در مساجد و انجمن شعر خوانی خبرها و تصاویر مربوط در سایت شهرداری منعکس نشده است!!!!!
رونوشت به همه مسئولین شهر
می تونید حدس بزنید فرستند پیامک چه مسئولیتی دارد؟
مطالعات مختصری راجع به این مشکل انجام شده که در این وبلاگ بازنشر شده است. برخی از دوستان نیز با نظرات خوب خود به زوایای پنهان مشکل اشاره کرده اند.
خواهشمند است برای تأسیس شهر بزرگ برزک در فضای مجازی و حقیقی، ایمیلتان را در قسمت نظرات درج فرمایید تا با یک ارتباط دوسویه به تبادل نظر پرداخته و جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل نماییم.
مهم ترین علت سکون و عقب ماندگی شهرهای کوچک ناآشنایی با قوانین است. چه بسا با استفاده از راهکارهای قانونی بتوانیم با کمترین مشکل به سرمنزل مقصود رسیده و رنج سفر کم نماییم. غالب اوقات دلسوزان شهر و منطقه بر اساس روش کدخدامنشی اقدام به رفع و حل مسائل و مشکلات می کنند که در جای خود باارزش است ولی این نکته را از یاد نبریم که زمانی که می توان از ظرفیت های قانون حداکثر استفاده را بعمل بیاوریم ، بی توجهی به آن باعث خسران بیشتر می شود. بهتر است اجازه بدهیم روش های کدخدامنشی در زمان هایی که خلا قانونی داریم استفاده گردد.
قصه حمل و نقل برزک نیز از این قاعده مستثنی نیست. می بایست همه راههای قانونی و مشورت های لازم را مورد توجه قرار داده و آنگاه در جایی که به مشکلی برخورد کردیم که هیچ راه و ضابطه اصولی برای آن یافت نشد آنگاه به دیگر روش های معمول در جوامع عدم توسعه یافته چنگ زنیم.
آنچه مسلم است باید از همه اقدامات برای حل و کم کردن مشکلات مردم بهره مند گردیم ولی اولویت ها را در نظر گرفته و هزینه و فایده هر اقدام را مدنظر قرار دهیم.
در زمینه حمل و نقل قوانین و آیین نامه های مختلفی موجود است که فایل همه آنها را در اینجا پیوست می کنم تا هر مسئولی در هر شهری که نیاز داشت از آن استفاده کند تا زحمتی که اینجانب برای آن متحمل شده ام دیگران تکرار نکنند.
طرح پیشنهادی را اینجا نگاه کنید - اینجا کلیک کنید
اساسنامه پایانه های مسافربری . اینجا کلیک کنید
آیین نامه اجرایی قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت. اینجا کلیک کنید
ضوابط عمومی تأسیس و بهره برداری شرکت های حمل و نقل مسافر برون شهری اینجا کلیک کنید
قانون توسعه و حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت اینجا کلیک کنید
اساسنامه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اینجا کلیک کنید
اساسنامه شرکت های تعاونی مسافربری اینجاکلیک کنید اینجا کلیک کنید
آیین نامه اجرایی تبصره _۱_ ماده _۳۱_ و ماده _۳۲_ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اینجا کلیک کنید
آیین نامه اجرایی تبصره ماده _2_ قانون اصلاح لایحه قانونی احداث پایانه های مسافربری اینجا کلیک کنید
آیین نامه اجرایی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اینجا کلیک کنید
آییننامه مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر و حومه اینجا کلیک کنید
بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری اینجا کلیک کنید اینجا کلیک کنید
دستورالعمل راهاندازی شرکتهای تعاونی و خصوصی تاکسیرانی اینجا کلیک کنید
قانون اصلاح لایحه قانونی احداث پایانههای مسافربری و ممنوعیت تردد اتومبیلهای مسافربری برونشهری در داخلشهر تهران اینجا کلیک کنید
لایحه قانونی احداث ترمینالهای مسافر بری و ممنوعیت تردد اینجا کلیک کنید
نظر دکتر محمد رفیعی برزکی
به نام خدا
برادر گرامی، مجید عزیز
با سلام
در رابطه با پیش نویس ”بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی مسافر....برزک“ کار جالبی انجام داده ای و میتواند پایه کارهای مهمی در برزک باشد. اجمالاً(با توجه به محدویت فرصت) به لحاظ شکل و محتوا چند پیشنهاد دارم:
شکل:
- اصول تدوین یک گزارش رعایت نشده است. (پیوست١).
- بلافاصله و بدون مقدمه وارد اصل مطلب شده ای، در صورتی که ضرورت تبیین اهمیت موضوع از بیان پیشنهادات واجبتر است. برای این منظور و روشن شدن ابعاد مختلف موضوع از جمله ابعاد اقتصادی و اجتماعی؛ لازم است منابع بیشتری را مطالعه و در گزارش اضافه کنی.
- مقایسه برزک با شهرهای دیگر کاشان به اصل تمرکز روی مشکلات برزک لطمه می زند. منظورم این است که بیان آمار شهرهای دیگر و نقطه نظرات افراد مختلفی که دست اندر کار امور حمل و نقل شهری بوده یا هستند، می تواند به صورت پیوست گزارش و یا به صورت کلیدواژه بیاید و اصل موضوع(مشکلات برزک) درشتر و مبسوط باشد.
محتوا:
- آینده نگری: انواع مختلف مسافران برزک شامل توریست، دانشجو، کارمند شاغل در برزک و کاشان و.... باید در تدوین گزارش مدنظر قرار گیرد.
- استفاده از تسهیلات دولتی و دادن امتیازات خاص بخصوص برای مناطقی که مشکلات بدی جاده، دوری مسافت و...باید به صورت پررنگتری دیده شود.
- اصلاح جاده در پیشنهادات درازمدت بیاید.
- برای تسهیل یا حل مقطعی یک موضوع، اغماض از حدود و مقررات و نادیده گرفتن مجوزهای قانونی به صلاح نمی باشد.
- امنیت و راحتی مسافر (در ماشین وجاده ) در مجموعه راه حلها دیده شود.
- انضباط تردد وسایط حمل و نقل عمومی در راه حل ها دیده شود.
ارادتمند- مهدی- 6/11/92
برای دیدن پیوست١ اینجا کلیک کنید
طرح پیشنهادی را اینجا نگاه کنید - اینجا کلیک کنید
طرح حمل و نقل برزک و نظر خانم زهره اسلامی
با سلام
طرح تهیه شده از نظر من همه جانبه و کامل است به خصوص که با مقایسه صورت گرفته بین شهرهای مختلف و ذکر قوانین مربوطه براعتبار آن افزوده شده است اما در بخش چالش های روبه رو به نظرم جای بحثی در مورد اتوبوس واحد که در حال حاضر فعالیت برون شهری دارد خالی است که آیا اساسا این نوع اتوبوس دارای ایمنی لازم برای تردد در یک چنین مسیر خطر ناکی هست یا خیر؟ در مورد تاکسی ها نیز همین مسئله مطرح می شود به نحوی که بعضی از آنها به شدت فرسوده و خطرناک به نظر می رسند
اگر سازوکار قانونی مربوط به نظارت بر مواردی از این دست نیز ذکر می شد شاید بهتر بود . در مجموع همان طور که گفتم طرح کاملا علمی و کارشناسی شده به نظر می رسد و پیشنهادات ارائه شده نیز بسیار مورد نیاز و به جا ذکر شده اند امیدوارم که نتیجه بخش باشند .
طرح پیشنهادی را اینجا نگاه کنید - اینجا کلیک کنید
نظر آقای جانجانی راجع به طرح حمل و نقل برزک
سلام
خیلی زحمت کشیدی گزارش و طرح جامع و کاملی نوشتی خسته نباشی
وضعیت حمل و نقل برزک سال هاست که قصه ی هزار غصه شهروندان نجیب ساکن در دل کوههای کرکس است. گویا قصد ندارد هیچ سر و سامانی بگیرد و هر روز بدتر از دیروز می شود.
با نگاهی به شهرهای مجاور و مشابه با وضعیت متفاوت روبرو می شویم.
مردمان جوشقان و کامو که این روزها به دو شهر کامو و چوگان از یک طرف و جوشقان از طرف دیگر تقسیم شده است از وضعیت حمل و نقل خود راضی هستند. حمل و نقلی که از یک سو به کاشان با 85 کیلومتر فاصله و جاده ای به نسبت نامناسب راه دارد و از طرف دیگر به میمه و شاهین شهر و اصفهان که با فاصله ای کمتر پذیرای مالکان مزارع انگور می باشند.
یکی از بهترین و نزدیک ترین راههای ارتباطی شهرهای اقماری در اختیار قمصری هاست. راه خوب و نزدیک. داشتن موسسه مسافربری 133 و 3 آژانس تاکسی تلفنی در شهر قمصر به اضافه 12 مینی بوس که در خط کاشان - قمصر تردد می کنند و بیش از 60 - 50 تاکسی و خودروی شخصی که جابجایی مسافر را در عهده دارند بر شکوه شهر افزوده است.
شهر مشکات به جهت نزدیکی راه و مناسب بوده راه ارتباطی به کاشان مشکلات حمل و نقل را حل و رفع نموده است ولی به طور قطع و یقین مدیریت و نظارت شهرداری بر این خط شایان ذکر و توجه است.
و شهر همسایه ؛ نیاسر
رضایت مردم نیاسر از حمل و نقل بین شهری مشهود است. فاصله نیاسر تا کاشان کمتر از 35 کیلومتر است. به نسبت؛ جاده ای مناسب دارد. از ده سال پیش واحد اتوبوسرانی نیاسر با خرید 5 دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی مسافری در این مسیر نموده است.
برای بررسی مشکلات حمل و نقل مسافر و آسیب شناسی موضوع با 19 نفر مقام مسئول، اعضای شورا، مسئول حمل و نقل شهرداری های شهرهای کوچک و تاکسیداران و نمایندگان آن صحبت کردم. 15 آیین نامه و قانون را زیر و رو کردم و نتایج را در طرحی که پیوست می باشد تدوین نمودم. امید است با راهنمایی و نظرات خوب شما تکمیل گردد و با اجرایی شدن گره ای از مشکل بگشاید. انشاءالله
طرح پیشنهادی - اینجا کلیک کنید