گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تشکیل دبیرخانه سازمان های مردم نهاد ضروری است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان:

تشکیل دبیرخانه سازمان های مردم نهاد ضروری است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان گفت: تشکیل دبیرخانه سازمان های مردم نهاد با ساختار و شرح وظایف مشخص و برای ایجاد هماهنگی بین فعالیت های انجام شده ، تقویت اقدامات مطلوب  ، جلوگیری از موازی کاری و ارزیابی و نظارت بر عملکرد سازمان های مردم نهاد ضروری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کاشان عباسعلی قپانی پور در جلسه ای که با حضور مسئولین سازمان های مردم نهاد شهرستان در فرمانداری کاشان تشکیل شد با بیان این مطلب افزود: ساختار سازمان های مردم نهاد، مردمی و برگرفته از ظرفیت های اجتماعی است. غیرانتفاعی و غیر سیاسی است که بخشی از مسئولیت های دولت در حوزه اجتماعی را برعهده گرفته و با استفاده از قابلیت های مردمی در جهت رفع مشکلات آن حوزه اقدام نمایند. از اینرو ضروری است تا اقدامات انجام گرفته مجموعه ی سازمان های مردم نهاد با هم افزایی و پرهیز از موازی کاری و با چشم انداز مشخص سیاستگذاری و هدایت گردد که تشکیل دبیرخانه در این راستا می باشد.

وی تأکید کرد: اقدامات انجام شده سازمان های مردم نهاد مصداق شعار سال است که توسط مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» نامگذاری و ابلاغ گردیده است.

قپانی پور اظهار داشت: ضروری است برنامه ریزی های سازمان های مردم نهاد برای رفع مشکلات مردم در حوزه های مرتبط به صورت اصولی و تخصصی و متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی منطقه و شهرستان تعریف و عملیاتی گردد. از اینرو پیشنهاد می شود که مسئولین سازمان های مردم نهاد ارتباط خود را با نخبگان و صاحب نظران به خصوص در حوزه های دانشگاهی تقویت نموده تا از ظرفیت های موجود برای آموزش، توانمندسازی و ارتقاء کیفی مجموعه استفاده و بهره برداری نمایند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان تأکید کرد: برقراری توازن در رشد متناسب خیریه ها و سازمان ها مردم نهاد شهرستان یکی از مهم ترین دغدغه های فرمانداری کاشان است. در صورتی این موضوع محقق می گردد که نیازهای های مردم و منطقه در حوزه ی سازمان های مردم نهاد به خوبی احصا گردد و اولویت ها مشخص شود و آنگاه ظرفیت های مردمی متناسب با نیازها و اولویت ها سازماندهی گردد. این کار بر عهده دبیرخانه سازمان های مردم نهاد است تا با کمک صاحب نظران و فرهیختگان جامعه نقشه راه مناسب تعریف و سیاستگذارها  را بر اساس آن استوار نماید.

وی یادآور شد: دولت برای تسهیل خدمات رسانی بهتر به مردم و تقویت جایگاه سازمان های مردم نهاد از واگذاری طرح ها و پروژه های اجرایی به سازمان های مردم نهاد در قالب برون سپاری حمایت می کند. از اینرو چنانچه مسئولین سازمان های مردم نهاد در حوزه فعالیت خود این توانمندی را کسب کنند که بخشی از خدماتی را که سازمان های دولتی ارائه می دهند به عهده گرفته و به صورت مطلوب خدمات رسانی نمایند ؛ فرمانداری آمادگی دارد تا موضوع را با بررسی نموده و ساز و کار تحقق آن را فراهم سازد.

شایان ذکر است در این جلسه مسئولین سازمان های مردم نهاد به بیان دغدغه ها، مشکلات و نیازهای خود در این زمینه پرداختند. همچنین آقای خسرو اعتماد بعنوان نماینده سازمان های مردم نهاد تأکید کرد: در صورتی که ساختار و شرح وظایف نماینده سازمان های مردم نهاد به خوبی مشخص و تشریح گردد می توان اقدامات را به نحو شایسته ای در جهت ارتقاء خدمات رسانی سازمان های مردم نهاد به مردم و منطقه در حوزه های مختلف مدیریت نمود. وی ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل و تقویت دبیرخانه مرکزی سازمان های مردم نهاد بتوانیم مشکلات موجود را مرتفع نموده و قدم های موثری در تحقق و رسیدن به جایگاه واقعی سازمان های مردم نهاد برداریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد