گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

نارسایی سوخت، مشکل گلابگیران برزکی

نماینده گلابگیران منطقه قاسوره و دم قاشون برزک گفت: مهم‌ترین چالش گلابگیران برزک در فصل گلابگیری  مشکل تأمین و هزینه سوخت است و چنانچه مسؤلان برای رفع این مشکل راهی نیندیشند مشکلات این حوزه بیش از گذشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، عباسعلی مجد در جلسه‌ای که در بخشداری برزک و با حضور اعضای شورای اسلامی برزک برگزار شد، اظهار کرد: گلابگیران که در مناطق حومه برزک اشتغال به این کار دارند از نعمت گاز محرومند و ناچار به استفاده نفت و گازوییل برای تأمین سوخت کوره‌های گلابگیری هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به گازرسانی به برزک و تعطیل شدن شعبه‌های فروش نفت، نه تنها سهمیه نفت دولتی قطع شده است، بلکه تأمین سوخت نیز به سختی امکان پذیر است.

مجد ادامه داد: 85 خانواری که در این منطقه حومه‌ای ساکن و اشتغال به کشاورزی و گلابگیری دارند جزء طبقه زحمت کش جامعه هستند، ولی امکانات زندگی برای آنان بسیار پایین و نازل است.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته هزینه تمام شده یک تانکر هزارتایی نفت 27 هزار تومان بود که اکنون این مبلغ به 350 هزار تومان افزایش پیدا کرده در حالی که بازار فروش کشاورز و گلابگیر هم‌چنان با رکود مواجه است.

موافق مصرف نفت سفید در گلابگیری نیستیم

هم‌چنین رییس شرکت نفت کاشان گفت: به کسی که در داخل شهر خانه دارد، ولی مزرعه وی در حومه است سوخت تعلق نمی‌گیرد و چنانچه کارگاه گلابگیری داشته باشد باید طبق قانون اقدام به دریافت مجوز از مراجع نموده و بر اساس آن اقدام به تهیه سوخت نماید.
اصغر شالچی تصریح کرد: البته غالب کارگاه‌هایی که در حومه شهر برزک اشتغال به گلابگیری دارند فاقد مجوز بوده و از اینرو در تأمین سوخت با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه هزینه نفت سفید از بنزین سوپر بیشتر است، یادآور شد شرکت نفت کاشان برای کمک به خانوارهای ضعیف که به نفت نیاز دارند نفت را با قیمت 150 تومان و بر اساس یک فرآیند قانونی تهیه و تأمین می‌نماید.

رییس شرکت نفت کاشان ادامه داد: بیشترین متقاضی نفت سفید شهرستان کاشان در بخش برزک است که عمده‌ترین مصرف آن در بخش گلابگیری است و بهتر است کارگاه‌های گلابگیری برای تأمین سوخت از مسیرهای قانونی اقدام به تأمین سوخت نمایند.

وی با بیان اینکه سوخت سهمیه‌ای که تحویل گلابگیران می‌شود گازوئیل است که با قیمت لیتری 150 تومان عرضه می‌شود، افزود: شرکت نفت موظف است سوخت مناطقی که فاقد گازرسانی است را تأمین نموده، اما با مصرف نفت سفید در گلابگیری موافق نیست.

شالچی تصریح کرد: سوخت مزارع و باغات برای عرضه بین کشاورزان تحویل جهاد کشاورزی می‌شود، اما متأسفانه دیده شده که کشاورزان با توجه به پایین بودن قیمت نفت سهمیه‌ای نسبت به آفت کش‌ها از آن در بخش مبارزه با آفات به خصوص آفت «شوید» استفاده نموده که ضمن آلودگی آب و خاک مشکلات بهداشتی بسیاری را برای مصرف کنندگان باعث می‌شود.

شورای اسلامی برای رفع مشکل تأمین سوخت تلاش می‌کند

در ادامه رییس شورای اسلامی شهر برزک نیز گفت: افرادی که در مناطق حومه شهر برزک زندگی می‌کنند کشاورز  و زحمتکش هستند و باید ضمن در نظر گرفتن قوانین، مکانیزمی فراهم نماییم تا دچار مشکل نشده و به نحوی از بوروکراسی اداری جلوگیری به عمل آید.

سید محمدرضا مصطفوی اظهار کرد: شورای اسلامی برزک تلاش دارد با پیگیری در جهت تسهیل گازرسانی به مناطق حومه مشکل تأمین سوخت را به صورت اساسی رفع نماید، ولی تا آن زمان باید مشکلات کشاورزان و گلابگیران را به طریق مناسبی مرتفع نمود.

افزایش 25 درصدی تردد به کاشان در ایام نوروز

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان گفت: در تعطیلات نوروز سه میلیون  و450 هزار و 920 نفر به شهرستان کاشان وارد شده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش یافته است.
 
محسن فخری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، در واکنش به این موضوع که کاشان در ایام نوروز خلوت‌تر از سال گذشته به نظر می‌رسید، اظهار کرد: علت اصلی این امر مدیریت مناسب و تسهیل ترافیک شهرستان بود که با همکاری اعضای ستاد هماهنگی سفر انجام شد.

وی تصریح کرد: هر چند بخشی از آمار و ارقام برآوردی است، اما بعضی از آنها مانند بازدید از اماکن و اقامت در هتل‌ها و مهمانپذیرها مستند بوده و نشان از افزایش گردشگر در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
 
قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان با بیان اینکه 490 هزار و 841 نفر از بناها و اماکن تاریخی کاشان در این ایام بازدید کردند، افزود: بازدید از مجموعه توریستی باغ فین اعم از باغ، موزه و حمام رتبه اول بازدیدهای شهرستان با 68 درصد بازدید را از آن خود کرده است.
 
فخری ادامه داد: تحلیل این آمار و ارقام نشان می‌دهد که باغ فین ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر دارد و نیازمند آن است تا با برنامه‌ریزی مناسب این اقبال عمومی را در طول سال توزیع کرده و منطقه و شهرستان را از نتایج مثبت آن بهره‌مند سازیم.
 
وی اضافه کرد: تعامل خوب و مناسب شهرداری کاشان و اداره میراث و گردشگری در تحقق این امر حائز اهمیت است و می‌توان با آزادسازی محور باغ فین که در حال پیگیری است وتدوین برنامه جامع و کاربردی با همکاری نهادهای مرتبط و بخش خصوصی از این قابلیت به بهترین نحو بهره‌برداری کرد.
 
قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان با بیان اینکه نزدیک به 45 هزار نفر نیز از خانه طباطبایی‌ها بازدید کردند، ادامه داد: 10 درصد بازدیدهای نوروزی از اماکن شهرستان کاشان متعلق به خانه طباطبایی است و هم‌چنین خانه بروجردی با 31 هزار و 879 نفر نیز نزدیک به 7 درصد آمار بازدید شهرستان را به خود اختصاص داده است.
 
فخری اضافه کرد: در این ایام 24 هزار و 717 مسافر و گردشگر از تپه‌های سیلک بازدید کردند و همام سلطان امیر احمد با 22 هزار و 200 نفر بازدید نیز در جایگاه آخر قرار گرفته است.
 
وی اظهار کرد: تنها کاهش آماری نسبت به سال قبل مربوط به اساکن موقت گردشگران است که نزدیک به 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، اما آمار اسکان دائم مسافران از 15 درصد رشد برخوردار است.
 
قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان تأکید کرد: این امر نشان دهنده آن است که ظرفیت‌های اسکان دائم شهرستان مانند هتل و مراکز اقامتی افزایش داشته و می‌توانیم از این قابلیت با اتخاذ سیاست مناسب در طول سال بهره‌برداری نماییم.
 
فخری افزود: از تعداد تردد انجام شده به شهرستان 2 میلیون و 876 هزار و 580 نفر تردد مربوط به شهر کاشان است و نیاسر در چهار بخش شهرستان رتبه نخست پذیرش گردشگر را به خود اختصاص داده است که در تحلیل نهایی 83 درصد تردد مربوط به شهر کاشان و 17 درصد تردد در دیگر بخش‌ها اتفاق افتاده است.
وی آمار میانگین ورود گردشگر به شهرستان را روزانه 200 هزار نفر ذکر کرد و یادآور شد: روز 13 فروردین بیشترین تردد و 28 اسفند 92 کمترین تردد به شهرستان را به ثبت رسانیده است.
 
قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان با بیان اینکه آمار تردد در کشور در ایام نوروز 55 میلیون نفر سفر است، گفت: بیش از شش درصد از این رقم مربوط به شهرستان کاشان است که این رقم بیش از بسیاری از استان‌های کشور بوده است.
 
فخری یادآور شد که این آمارها مربوط به بازدید گردشگران از 28 اسفند تا 13 فرودین ماه است که البته با احتساب بازدید در تعطیلی‌های چهاردهم و پانزدهم فروردین ماه رقم بیشتری را به دست می‌دهد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که صاحب نظران، کارشناسان، برنامه ‌ریزان و سیاست‌گذاران با تحلیل محتوا آمار ارائه شده به آسیب شناسی موضوع گردشگری در شهرستان پرداخته و با استخراج نقاط فرصت و تهدید این نظرات خود را جهت ارتقاء این صنعت به متولیان امر انعکاس دهند.
 

آزادسازی حریم‌های سیلک بودجه میلیاردی می‌خواهد

معاون فرماندار کاشان: 

آزادسازی حریم‌های سیلک بودجه میلیاردی می‌خواهد 


معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری کاشان گفت: آزادسازی حریم‌های سیلک با توجه به مالکیت‌های خصوصی نیاز به اعتبار ملی و میلیاردی دارد.
 محسن فخری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با تأکید بر لزوم بودجه میلیاردی برای آزادسازی حریم سیلک اظهار داشت: در عین حال اتخاذ سیاست‌هایی که کار را تسهیل کرده و امکان احیا این مجموعه را فراهم نماید حائز اهمیت است.
وی افزود: کشف گور خمره‌ای در این منطقه در شروع سال جدید، حامل این پیام است که این منطقه نیاز به توجه ویژه مدیریت شهری دارد.
قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان خاطرنشان کرد: تحلیل آمار گردشگر در نوروز 93 نشان می‌دهد که تپه‌های سیلک مورد توجه گردشگر خارجی و باغ فین در صدر توجه گردشگر داخلی است.
به گفته وی مجموعه گردشگری باغ فین علاوه بر شهرت، تداعی‌گر یک واقعی تاریخی است ولی سیلک نشانگر مهد تمدن بشری است و از این نظر توجه بیشتر گردشگر خارجی را به خود جلب کرده است.
فخری تصریح کرد: تپه‌های سیلک کاشان مانند چغازنبیل و شهر سوخته نمونه‌هایی از معرفی تمدن بشری است. وی با اشاره به نیاز کاشان به نقشه راه جامع برای جذب گردشگر داخلی و خارجی عنوان کرد: قابلیت‌های مجموعه‌های گردشگری باغ فین و تپه‌های سیلک در کنار هم این فرصت را در اختیار مدیران شهری قرار می‌دهد تا در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی در کنار هم اقدام کنند.
معاون فنی و عمرانی فرماندار کاشان بیان داشت: این معاونت با تشکیل کارگروه ساماندهی عرصه و حریم سیلک تلاش دارد با تعامل مثبت شهرداری، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ریزی مناسبی در این خصوص صورت گرفته و جنبه عملیاتی پیدا کند.
وی تأکید کرد: هر گونه برنامه‌ریزی در خصوص حریم‌های سیلک باید به گونه‌ای باشد تا ضمن توجه به دغدغه‌های مردم منطقه و احترام به مالکیت بخش خصوصی، فرایند احیای آن منطقه را تعریف و بر اساس زمانبندی مشخص پیگیری کند.
فخری در مورد ادامه ساخت و سازها در حریم تپه سیلک کاشان گفت: بخشی از حریم سیلک، ادعای مالکیت خصوصی دارد و سیاست‌های اتخاذ شده در دوره‌های گذشته به علت نبود اعتبار کافی انفعالی بوده و سبب ساخت و سازهایی پراکنده‌ای در آن منطقه شده است.
وی رویکرد جدید مدیریت شهری را توجه به آزادسازی حریم سیلک بر اساس نقشه راه و زمانبندی مشخص دانست و اقدامات انجام شده در این دوره را قابل توجه و مثبت ارزیابی کرد. 

 

ایمناکاشان نیوز -

قطار 84 گوسفند سفید شهری را کشت

قطار 84 گوسفند را در منطقه سفید شهر شهرستان آران و بیدگل تلف کرد و به راه خود ادامه داد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا در کاشان شامگاه دوشنبه -25 فروردین ماه- عباس قاسمی گله‌دار سفید شهری گوسفندان خود را از دشت مسچی نصراباد به طرف روستا حرکت داده بود، اما در یک چشم بر هم زدن سرعت زیاد قطار و کم تحرکی گوسفندان، 84 گوسفند او را تلف کرد.
 
او به خبرنگار ایسنا می‌گوید: ساعت 5 بعد از ظهر که گوسفندان را به طرف روستا می‌بردم سرعت زیاد قطار قدرت هرگونه کاری را از من گرفت و بیش از 80 گوسفند را از بین برد.
 
قاسمی که گله‌اش بیمه نیست، می‌افزاید: با این حادثه خسارت زیادی به من وارد شده است و نمی‌دانم چگونه این صدمه مالی را جبران کنم.
 
شهردار سفید شهر نیز می‌گوید: خسارت مالی وارده به صاحب دام‌های تلف شده 650 تا 700 میلیون ریال برآورد شده است.
 
محسن حیدری ادامه می‌دهد: عبور خط ریلی بین باغات ، مراتع و شهر تهدید جدی برای مردم سفید شهر است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.
 
شهردار تأکید می‌کند: نبود پل زیر گذر و یا پل عابر پیاده در این مناطق باعث می‌شود که کشاورزان و دامداران برای رسیدن به محل مورد نظر از روی ریل راه آهن عبور کنند که در سال اخیر به کرات باعث اتفاقات  خطرناک شده است .
 
حیدری ابراز امیدواری کرد با احداث یک پل زیر گذر در این مسیر شاهد چنین اتفاقات نگران کننده‌ای نباشیم.

رانندگان مسافربر، خود را بیمه کامل کنند

یک کارشناس بیمه گفت: رانندگان مسافربر باید با بیمه کامل بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث، از وقوع مخاطرات احتمالی جلوگیری نموده و از پوشش مناسب بیمه‌ای برخوردار شوند.
 
سیدجواد سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، افزود: هرچند بیمه با نرخ کرایه بیابانی از بیمه با نرخ آژانسی و شخصی بیشتر است، اما در صورت هرگونه اتفاق، بیمه‌گر را نسبت به پرداخت خسارت به صورت کامل ضمانت نموده و پاسخگو خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: تعدادی از رانندگان مسافربر تصور می‌کنند با پرداخت کمترین نرخ، موفق به بیمه خودروی خود شده‌اند، اما این تصور نادرستی است و آسیب زمانی نمایان می‌شود که در صورت حادثه احتمالی نمی‌توانند از دریافت خسارت وارد شده استفاده کنند.
 
این کارشناس بیمه افزود: گاهی رانندگان مسافربر از روی ناآگاهی فکر می‌کنند که خرید بیمه با پایین‌ترین نرخ به نفع آنها است، اما این تصور نادرست است. متاسفانه بعضی رانندگان و افراد اقدام به خرید بیمه‌نامه‌های ناقص می‌کنند که این بیمه نامه‌ها در زمان بروز حادثه تعهدات بسیار ناچیزی را تحت پوشش قرار می‌دهد و راننده به دلیل اینکه قادر به پرداخت مابقی تعهدات نیست به زندان می‌رود.
 
سید حسینی تصریح کرد: بیمه با نرخ آژانسی حدود 17 درصد بیشتر از بیمه با نرخ شخصی است و بیمه با نرخ کرایه بیابانی حدود 24 درصد افزایش پیدا می‌کند، اما در عوض پرداخت خسارت نیز در هر مورد متناسب با آن است.
 
وی اضافه کرد: در زمان‌های گذشته بیمه‌گر در صورتی اقدام به پرداخت خسارت به خودروهای مسافربر می‌کرد که برگ صلاحیت راننده و مجوز تردد به خصوص برای خارج از محدوده احراز شود، اما با بخشنامه جدید پرداخت خسارت متناسب با نوع بیمه خریداری شده پرداخت می‌شود.
 
این کارشناس بیمه خاطر نشان کرد: البته ملاک پرداخت خسارت به بیمه شونده «بیمه نامه معتبر و کامل» و «گواهینامه متناسب با خودرو» است و در صورتی که این دو مورد از اعتبار لازم برخوردار باشد بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارت است.

نامشخص بودن فرماندار، کاشان را با مشکل مواجه کرده است

رییس شورای اسلامی شهرستان گفت: تعلل در انتخاب فرماندار باعث تضعیف این جایگاه است زیرا طولانی شدن این پروسه باعث ایجاد مشکلاتی برای شهرستان شده و کار را به جایی رسانده که گزینه‌هایی مطرح می‌شوند که شانیت این جایگاه را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابراهیم زمانیان در جلسه هفتگی شورای شهر، مشخص نشدن وضعیت فرمانداری کاشان را مشکلی در حوزه مدیریتی شهرستان دانست و افزود: برای شورا فرقی نمی‌کند فرماندار چه کسی باشد اما این تعلل باعث تضعیف جایگاه است.

وی ادامه داد: وزارت کشور اولین نهادی است که شوراها با آن در ارتباط هستند، وقتی فرمانداری در یک شرایط گذار و نامشخص به سر می‌برد چگونه می‌توان انتظار فعالیت و همکاری بیش از این داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان با بیان اینکه بی‌توجهی به پیگیری‌های شورای اسلامی شهرها و روستاها باعث دلسردی مردم می‌شود، تصریح کرد: بسیار اتفاق افتاده که اعضای شورا با مسؤلان ادارات مختلف برای رفع مشکلات مردم جلسه گرفته و مصوباتی داشته‌اند، اما هیچ اقدامی از سوی آنان انجام نشده است.

زمانیان با بیان اینکه این مصوبات با در نظر گرفتن کمبود اعتبارات دولتی مطرح شده و مورد تأیید قرار گرفته اما شوراها با خلف وعده برخی از مسؤلان مواجه شدهاند، اظهار کرد: مردم مطالبات و مشکلاتی دارند و به شوراهای اسلامی مراجعه می‌کنند، اعضای شورا نیز بر اساس مصوبات مشترک با مسؤلان به مردم قول می‌دهند اما وقتی اتفاق مثبتی نمی‌افتد باعث خجالت اعضای شورا نزد مردم می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان کاشان افزود: حتی گاهی فکر می‌کنیم شاید روش‌های که شوراها در پیش گرفته‌اند اشتباه است و باید افراد با روش و روحیات دیگری بیایند و در این جایگاه قرار گیرند.

زمانیان، اداره راه شهرستان کاشان را به عنوان نمونه‌ای از این موضوع ذکر کرد و گفت: با وجودی که در حضور رییس اداره و مدیرکل برای رفع مشکلات راه شهرستان و بخش‌های مختلف مصوباتی انجام شده و قول‌هایی نیز دادند اما تا کنون هیچکدام عملی نشده است.
هم‌چنین نعمتیان عضو دیگر شورای اسلامی شهرستان نیز گفت: پیگیری شورا مورد بی‌توجهی مسؤلان ادارات قرار می‌گیرد و تاکنون جلسات مختلفی که با آنان گرفته شده بی ثمر بوده و نتیجه‌ای در بر نداشته است.

در ادامه روح پیکر، عضو دیگر شورای شهرستان تأکید کرد: اعضای شورا مستقیم از طرف مردم انتخاب می‌شوند در صورتی که بسیاری از مسؤلان شهرستان با چند واسطه به این جایگاه منصوب شده‌اند و شایسته است در نظام جمهوری اسلامی شأنیت جایگاه شوراها حفظ و نسبت به آنان توجه بیشتری انجام گیرد.

فعالیت ستاد هماهنگی سفر در تمام سال


معاون فرماندار کاشان:
ارائه خدمات به گردشگران کاشان از وضعیت انفعالی خارج شود


قائم‌مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان گفت: تاکنون خدمات ارائه شده به میهمانان و گردشگران وارد شده به منطقه به صورت موقت، مقطعی و انفعالی بوده است که لازم است این اقدامات به صورت هدفمند انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن فخری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان در نوروز سپری شده اظهار داشت: عملکرد اعضای این ستاد در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال گردشگران نوروزی مثبت و قابل قبول ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به دو بعد اقتصاد و فرهنگ در نامگذاری سال جدید بیان داشت: می‌توان با توجه ویژه به فرصت‌های فرهنگی و اقتصادی صنعت گردشگری این امر را در حوزه توریسم منطقه محقق کرد.

معاون فرماندار کاشان با بیان اینکه تاکنون خدمات ارائه شده به میهمانان و گردشگران وارد شده به منطقه به صورت موقت، مقطعی و انفعالی بوده است گفت: لازم است اقدامات انجام شده را با اتخاذ برنامه‌های مناسب به صورت هدفمند اجرا کنیم.

فخری تأکید کرد: شناخت و رصد شرایط موجود همراه با هدف‌گذاری مناسب و برنامه‌ریزی برای تحقق به عنوان مأموریت جدید ستاد هماهنگی سفر کاشان در سال جدید قابل تعریف است.

وی از گردشگری به عنوان اقتصاد پاک و زمینه تبادل فرهنگی نام برد و گفت: چنانچه به این حوزه به صورت حساب شده و طبق برنامه کلان توجه شود می‌تواند اقتصاد و فرهنگ را به معنای حقیقی متحول کند.

این مسئول قابلیت گردشگری کاشان را یادآور شد و افزود: در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی وجود مراسم سنتی و با شکوه قالیشویان، زیارت امامزادگان و مراسم سنتی عزاداری به خصوص در ماه محرم و صفر در کنار آیین‌ها و تعزیه‌های منطقه فرصت و امتیاز معنوی بزرگی را برای کاشان رقم زده که قادر است در انتقال تصویر معنوی و فرهنگی منطقه بسیار مثمرثمر باشد.


ایسنا: خدمات گردشگری موقت، مقطعی و انفعالی است

ایمنا: گردشگری به عنوان اقتصاد پاک موضوع مهمی است

کاشان نیوز: فعالیت ستاد هماهنگی سفر در تمام سال

باشگاه خبرنگاران جوان: ستاد هماهنگی سفر شهرستان کاشان در تمام سال فعالیت می کند

ضرورت انتشار روزنامه در کاشان

تحقیق

ضرورت انتشار روزنامه در کاشان


روزنامه کاشان آهنگ دلنواز فرهنگ و مدنیت است که از دشت سیلک در آسمان ایران اسلامی طنین انداز شده و زبان و بیان شایستگی مردمان مهد تمدن است در طول زمان، از گذشته دور تا افق بی انتها

این تحقیق کوشیده است علاوه بر اثبات نیاز منطقه کاشان به رسانه های فعال به خصوص روزنامه ، قابلیت های تیم رسانه ای بهشت پنهان را در خصوص تحقق این امر نشان دهد.


برای دریافت فایل تحقیق اینجا کلیک کنید


کاشان در سالی که گذشت

پورتال خبری کاشان : کاشان در سال 92 هر چند پروژه ای دندان گیری نداشت که بر آن ببالد و بر نصف جهان فخر فروشیکاشان پورتال خبری کاشان کند ، ولی تا توانست از نردبان «حرف» بالا رفت و آرمان ها و آرزوهایش را بر در و دیوار آسمان نوشت. در این میان رسانه ها بودند که پرچمداری و پیش قراولی این خیل سیاه لشکر را به دوش کشیدند تا در واپسین روزهای سال، خود را به بزم نوروزی دعوت نموده و برای هم کارت تبریک ارسال نمایند.

آسیب شناسی اتفاقات کاشان در سال 92 از آن جهت حائز اهمیت است که می توان به عنوان چراغ راهی برای آینده مورد توجه قرار گرفته و برای یک بار هم اگر شده است تجربه ها را تجربه نکنیم. این رسالت رسانه است تا به کند و کاو در اعماق اخبار شهر پرداخته و گنجینه نفیس تدبیر را از دل خاک سطحی نگری کشف نموده و در معرض قضاوت همگان قرار دهد و اجماع همگان را بر حرکت بر مدار درست ترغیب کند.
 
* هوشمندی ستادها در انتخابات ریاست جمهوری
تشکیل ستاد های هوشمند در استقبال انتخابات ریاست جمهوری یکی از رخدادهای مهم منطقه کاشان در سال 92 است. در این سال کهنه کاران سیاست که زمین سیاست را بوسیده و کنج عزلت را انتخاب کردند میدان شطرنج را در اختیار جوانان قرار دادند  تا آنان با حرکت های جیمز باندی لحظه به لحظه وضیعیت را رصد نموده و مواضع خود را متناسب با آن تنظیم کنند.
 
مهمان کردن دوستان برصرف ناهار همزمان با حضور در ستاد رقیب دستاورد این هوشمندی بود تا به محض بالا رفتن پرچم پیروزی هر کجا باشند، پیروزی را از آن خود دانسته و مصادره به مطلوب نمایند.
 
و اینگونه شد که پیروزی روحانی در کاشان که به دست مردم همیشه در صحنه رقم خورد پشت قباله آنان ثبت شد تا بر آن سهم خواهی نموده و «قدرت» که می بایست در «خدمت» به مردم صرف شود چون گوشت قربانی قطعه قطعه نموده و در مسلخ رقابت فدا کنند.
 
* افت و خیز کارگروهها در انتخابات شوراها
حضور نیمه رسمی دو «بیت» در عرصه رقابت مدیریت شهری برای انتخابات شورای اسلامی شهر کاشان به خوبی تبلور عینی جمله معروف شهید مدرس شد که «سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست.»
 
دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در کاشان نیز که نمی خواست از این غافله عقب بماند با تشکیل کارگروههایی سعی کرد در این میدان نقشی به عهده بگیرد ولی لیست 13 نفر نخبگان جوان منتسب به آنان نتوانست سهمی از آن خود کند.
 
اصلاح طلبان نیز تمام سعی خود را به کار گرفتند تا بعد از سال ها انزوا ، خودی نشان دهند ولی برای آنها نیز موجی ایجاد نشد تا حاصلی به کف آورند.
 
با مشخص شدن نتایج انتخابات ، هزار و یک کارگروه ایجاد شده به یکباره فروکش کرد و رئیس شورا در معیت صندلی نشینان شورای اسلامی، فرزند خود را بر کرسی شهرداری کاشان نشاند تا به قولی دوران طلایی کاشان را باز سازی نماید.
 
* گمانه زنی های فرمانداری کاشان
آنچه بیش از همه در تیررس قلم تیز رسانه ها قرار گرفت تصدی مسئولیت فرمانداری بود که ویژه بودنش چند سالی است دل ها را صابون زده تا نصیبی به دست آورد ولی همه آرزوها با گفته نماینده مردم کاشان نقش بر آب شد که تصریح کرد «فرمانداری ویژه، کشک است».
 
این بار مردم کاشان با تقلید از زیرکی اصفهانی ها به سراغ گزینه هایی رفتند که اهمیت آب را مد نظر قرار دهد. آنان استدلالشان این بود که زرگر پور که از وزارت نیرو آمده و بر صندلی استانداری اصفهان تکیه زده ؛ وی نظر مساعدی بر دوستان دیرین خود خواهد داشت.
 
استاندار نیامده لیستی برای تصدی فرمانداری کاشان روی میزش ردیف شد و بیش و پیش از همه دو گزینه مورد توجه قرار گرفت. علی اصغر قانع و ابوالفضل صدرائیه. یکی در آبفای تهران و دیگری مدیرکلی آبفای یکی از بزرگ ترین استان های کشور.
 
صدرائیه در گفتگوی اخیر خود با پورتال خبری کاشان به مشکلات و موانع توسعه کاشان اشاره کرده و می گوید: تنها راه پیشرفت روزافزون کاشان تحقق همگرایی و همدلی همه افرادی است که به نوعی قدرت تأثیرگذاری دارند.
 
وی با تأکید بر اینکه مهم نیست چه افرادی در جایگاه مدیریت شهری قرار می‌گیرند تأکید می کند: مهم آن است وقتی شخصی حاضر به پذیرش مسئولیت شد همه گروه‌ها و افراد پشت سر او قرار گرفته و باعث شتاب دادن به قطار توسعه و پیشرفت آن شهر می شوند.
 
هر چند با تکذیب قانع و صدرائیه که قصد آمدن به کاشان ندارند، آب از آب تکان نخورد ولی افکار عمومی همچنان ملتهب است که چه کسی در جایگاه فرمانداری کاشان سکانداری این شهر مدعی استان را بر عهده خواهد گرفت.
 
* چانه زنی ها بر ریاست دانشگاه
یکی از اتفاقات نامیمون 93 که عرصه علم و دانش را مورد هجمه قرار داد چانه زنی بر سر ریاست دانشگاه کاشان بود. دانشگاهی که بیش از 300 استاد، هیئت علمی و مدرس میدان دانش را چون معبدی دنج انتخاب نموده و سحرگاه را در سماع عارفانه خود به شب پیوند می زنند.
 
خبرهایی که هراز چندگاهی از این مرکز علمی در سایت ها خبرگزاری ها درج شده و به گوش معدود مخاطبان خود می رساند چیزی نیست جز چاپ مقالاتی در ISI و طی کردن مدارج علمی تا سقف PHD که رئیس تازه بر تخت نشسته ، مزین به آن است ولی اگر به مردم کوچه و بازار مراجعه کنیم، یا چنانچه پا در میدان عمل بگذاریم و سری به صنعت و کشاورزی سراسر مشکل کاشان بزنیم، ردپایی از این مردان علم کمتر دیده می شود.
 
در تایید این ادعا بازخوانی سخن رییس جمهور در جمع دانشگاهیان خالی از لطف نیست که گفت: «امروز بیاید در استان‌تان جهانی بیاندیشید و مشکلات را ملّی و محلّی حل کنید. آیا نمی خواهید در استان خودتان، دانشگاه خودتان، به مسایل و مشکلات بپردازید؟ برایش راه‌حل پیشنهاد کنید؟ تحقیقاتش را در آن مسیر قرار دهید؟ مدام به فکر ISI نباشیم، به فکر امتیاز نباشیم؛ رها کنیم این شرک‌ها را و به فکر کشورمان و ملتمان باشیم.»
 
به هر صورت چانه زنی ها با استخاره ای در کنار حرم حضرت معصومه در قم به سرانجام رسید و قرعه فال به نام دکتر عباس زراعت افتاد تا از رقبا پیشی بگیرد. رقبایی که گفته می شود از میان آنها، محسن نیازی و حسن دقیق جدی تر از دیگران پا به میدان گذاشتند ولی هرچه بیشتر کوشیدند کمتر موفق شدند.

سخنی با «رسول یاحی»

کاشان نیوز: نوشته حاضر یادداشتی است که امید و ناامیدی را همزمان تداعی می‌کند، «امید»ی که هنوز به آبادانی کاشان وجود دارد در مدیران ارشد استان جستجو می‌شود و «ناامیدی» از مدیرانی که اکنون در کاشان بر مسند کارها نشسته و زمام امور را بدست دارند. باشد که بارقه اندک امیدی که هست کارساز باشد و نگاه‌ها را به سوی تهران متوجه نکند!

کاشان نیوز: بالاخره بعد از ۶ ماه و چند روز، طلسم معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان اصفهان شکسته شد و ماحصل توافق «رحمان فضلی» و «رسول زرگرپور»، «رسول یاحی» شد که در این مسند مهم استقرار یافت.
این تأخیر نشان از آن دارد که دولت تدبیر و امید قرار است از آن طرف بام سیاست افتاده و با تأخیر غیرقابل توجیه در معرفی مسئولیت‌های کلیدی، کار‌ها را در هوا معلق نگه دارد.
در این مدت، مسئولان ریز و درشت شهرستان‌های استان اصفهان دل به کار ندادند و به قول امام جمعه کاشان چون بیماری در احتضار، چشم در راه فرشته تغییر، صبح را به شب و شبانگاه را به صبح رسانیدند.
کاشانِ مدعی استان نیز از این آفت به دور نبود و به شهر شایعه‌ای هر روز و هر لحظه فرشته، بر گوش مردم و مسئولین نغمه تغییر و بشارت صبح امید سر می‌داد و همگان را به افقی روشن دلخوش می‌کرد، ولی نه از تغییر خبری شد و نه از اصلاح اوضاع.

حق کاشان را به صورت شایسته ادا کنید
گفته می‌شود انتخاب فرمانداران شهرستان‌ها بعد از مشخص شدن مسئولیت معاونت سیاسی استانداری معین می‌گردد. اکنون این انتخاب و انتصاب به خیر و خوشی انجام شده و بالتبع با تدبیر جناب «یاحی» فردی به عنوان فرماندار شهرستان ویژه کاشان معرفی خواهد شد ولی بد نیست قبل از هر گونه اقدام و از سر خیرخواهی مطالبی عنوان گردد.
صد البته در این مقال و مجال نمی‌گوییم؛ حرفی را که مرد و زن، پیر و جوان و مسئول و غیر مسئول در کاشان فریاد می‌زند که مرکز استان حق کاشان را به صورت شایسته ادا نمی‌کند، بلکه تنها کلامی به مسئولان ارشد استان متذکر می‌شویم که لحظه‌ای کاشان را نه شهری مدعی استان شدن بلکه قطعه از زمین ایران اسلامی دانسته و اعتلا و پیشرفت آن را آبروی نظام در نظر گرفته و از این منظر برای آن تعیین تکلیف نمایند.
بدین منظور لازم است برای اینکه انتصاب‌ها بر معیار درست مشخص گردد کمی شرایط و اوضاع سیاسی این منطقه جغرافیایی را بازخوانی نموده و با شناسایی نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدید‌ها و با اشراف کامل از اوضاع تصمیم گیری نماییم.

بی‌توجهی به سهم خواهی افراد و گروه‌ها
قطعاً در هر دولتی افرادی هستند که مدعی سهم خواهی بوده و آراء مردم را به خود و جریان وابسته به خود نسبت می‌دهند. آنان از هرگونه اقدامی فروگذار نکرده و خود را بر آب و آتش می‌زنند تا به اهداف، سلایق و نظرات خود جامه عمل بپوشانده و از نتایج آن برخوردار گردند.
شک نداریم مسئولان دولت تدبیر و امید که با کوله باری از تجربه عهده‌دار مسئولیت شده‌اند با دوری جستن از آزمون و خطا، درخواست‌های این چنینی رد نموده و آن گونه عمل خواهند کرد که خدا و خلق خدا را خوش آید و مردم و نظام از برکات آن بهره‌مند گردند.

احترام به ذخایر معنوی شهرستان
موضوع بعدی دغدغه‌هایی است که افراد ذی‌نفوذ و معتمدان مورد وثوق مردم نسبت به سرنوشت شهرستان کاشان دارند.
بر کسی پوشیده نیست موفقیت مسئولان شهرستان در خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم منطقه در گرو تکریم به بیت شخصیت‌های مذهبی و علما اعلام، خاصه آیت الله یثربی و امام جمعه کاشان آیت الله نمازی،  دو شخصیت موثر در انتخابات شورای اسلامی می‌باشد تا در سایه آن و حرکت بر مدار قانون باعث پیشرفت روزافزون منطقه و شهرستان گردد. بی‌شک هر اقدامی که جمع نظرات این بزرگواران را مورد توجه قرار ندهد خواه ناخواه باعث فرصت سوزی بیش از پیش خواهد شد.

نظرات نماینده مردم در تصمیم گیری لحاظ شود
مردم شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل از نعمت نماینده‌ای برخوردار می‌باشند که به جد، دلسوز و پیگیر رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه می‌باشد. حاضر شدن در تمامی مناطق حوزه انتخابیه و سرزدن به مردم و شنیدن مشکلات آنان از نزدیک به صورت مستمر و مکرر از خصوصیات برجسته این شخصیت کم نظیر است.
پرواضح است که تیمسار منصوری در این جایگاه تنها دل مشغول خدمت به نظام و مردم شریف می‌باشد و کوچک‌ترین شائبه، شک و شبهه‌ای بر اخلاص وی وارد نیست ولی به نظر می‌رسد مسئولان اجرایی استان نسبت به نظرات اصلاحی وی قائل به ترتیب اثر نمی‌باشند.
آگاهیم که طبق اصل تفکیک قوا، نمایندگان مجلس نباید در مسائل اجرایی دخالت کنند ولی واقعیت آن است که مردم برای رفع مشکلات شهر و منطقه خود بیش از آنکه به فرمانداری و سازمان‌های اجرایی مربوطه مراجعه کنند به سراع نماینده خود در مجلس شورای اسلامی رفته و برای حل آن طلبکاری می‌نمایند. که البته از جمله علل شدت یافتن این مسئله، کم توجهی مراجع فوق به خواسته‌های مردمی نیز هست.
اما اکنون که نماینده مردم از سردلسوزی پیگیر حل مشکلات مردم هست، بهتر نیست مسئولان اجرایی استان و شهرستان نیز دغدغه‌های ایشان را مورد توجه قرار داده و با هم افزایی قابلیت‌ها به قطار پیشرفت و توسعه منطقه و کاشان شتاب بیشتر دهند.

بی‌آبی منطقه مورد توجه قرار گیرد
بی‌آبی یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان کاشان است. میلیارد‌ها تومان برای انتقال اندکی از آب زاینده رود به کاشان هزینه شده است اما اکنون مسئولان ارشد اصفهان مدعی هستند آبی ندارند تا عطش مردم کویر را فرونشانند. مشکلی نیست. آب ندهند! ولی حداقل آن است که فرمانداری منصوب کنند که بحران آب کاشان را بشناسد. بداند قرار است افت منابع زیرزمینی چه فاجعه برای این منطقه رقم بزند. بداند روز به روز کیفیت آب‌های زیرزمینی بد‌تر شده و هجوم آب‌های شور به طرف آب‌های شیرین وضعیت را حاد‌تر می‌نماید.
شخصی را به عنوان فرماندار منصوب کنند که برای برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی چاره‌ای بیندیشد. کشاورزی در شهرستان را محدود کند. برای تأمین آب شرب مردم اقدامی انجام بدهد و در یک کلام همانگونه که با انتخاب رسول زرگرپور متخصص در امور آب نشان داده شد برای مشکلات آب اصفهان اهمیت قائل هستند برای کاشان نیز این امر را مورد توجه قرار دهند.

پروژه‌هایی به منظور تسهیل ترافیک شهری مورد توجه قرار گیرد
مردم کاشان در سفر به استان اصفهان و با دیدن هر پلی که در آنجا اجرا شده است ناخودآگاه به این موضوع می‌اندیشند که آیا اعتبار پل‌های چند طبقه مرکز استان با پرداخت نشدن حق کاشان و دیگر شهرستان‌ها تأمین گردیده است؟ قطعاً مسئولان متدین استان راضی به این موضوع نیستند که از حق و حقوق مردم مناطق دور از مرکز ستانده شود و در مرکز هزینه گردد.
ترافیک بیش از حد در خیابان‌های تنگ و باریک شهرستان کاشان نیازمند بلندنظری مدیرانی است که با اجرای پروژه‌های کلان و علمی فکری برای رفع آن نموده و زندگی را بر مردم آسان نمایند. اقدام این گونه پروژه‌های بزرگ نیازمند تأمین اعتبار ملی است که با گذر از استان محقق می‌گردد.
توجه به امکانات رفاهی و زیرساختی در شهرستان‌های استان به صورت غیرمستقیم به نفع مرکز استان بوده و جلوی مهاجرت مردم از شهرهای کوچک به مرکز استان را می‌گیرد. به این ترتیب هزینه در شهرهای شهرستان به مانند سرمایه گذاری برای مرکز استان تلقی می‌گردد.

گردشگری کاشان نیازمند نگرش نوین می‌باشد
کاشان شهرستان بی‌نظیری است که از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری برخوردار می‌باشد. سر و سری در گل‌های محمدی در کوهستان داشته و دامن در کویر می‌گشاید تا گردشگر به راحتی فصول متعدد را در چند کیلومتری به نظاره نشسته و آبادی و شهرت و سربلندی کشورمان در این حوزه نیز رقم اندکی را سهیم گردد.
عطر گل‌های محمدی شهرهای قمصر، برزک و نیاسر در شهرستان کاشان انسان را از خود بی‌خود نموده و در دامنه سیلک مبهوت تمدن هفت هزار ساله می‌کند که آثار بسیاری از آن توسط گریشمن کشف و در موزه باغ فین کاشان ثبت و ضبط و به معرض دید همگان قرار گرفته است.
بادگیر خانه‌های پرشمار تاریخی نظیر طباطبایی‌ها، بروجردی‌ها، تاج، احسان، هنرمندان و بسیار دیگر در کاشان نشان از آن دارد که در اوج گرمای طاقت فرسای این شهر کویری زیرزمین‌های خنکی پیدا می‌شود که راحت روح و آسایش جسم و جان است.
جاذبه‌های این منطقه در این مقال نمی‌گنجد ولی به خدمت گرفتن مدیران ارشد شهرستان که معتقد به بهره گیری از این گنج بی‌نظیر در جهت رونق اقتصادی منطقه شود در عهده و وظیفه مدیران ارشد استان می‌باشد.

تکلیف خود را با کشاورزی کاشان مشخص کنیم
بسیار گفته شده است که کاشان از بی‌آبی در رنج است. همایش‌های ریز و درشت بحران آب برگزار می‌گردد. میلیارد‌ها تومان صرف انتقال آب از دوردست به منطقه می‌شود ولی در جهت مخالف آن مسئولانی در حوزه کشاورزی منصوب می‌شوند که در معیت فرماندار ستاد توسعه کشاورزی تشکیل می‌دهد.
متولیان آب، اساتید دانشگاه و صاحب نظران در طول سال فریاد می‌زنند که برداشت ثانیه‌ای ۱۳هزار لیتر از منابع زیرزمینی در دشت کاشان و هدر دادن پای محصولاتی که توجیه اقتصادی ندارد کاری بس عبث و نادرست است ولی چنانچه فرماندار معتقد به این امر نباشد تمام این اظهارات در حد حرف می‌ماند و بس.

انتخاب فرماندار بومی با اهمیت است
اگر به کرات گفته می‌شود که کاشانی‌ها فرماندار بومی می‌خواهند نه از سر این است که آرزو به دل باشند تا فرمانداری از شهر خودشان بر اینجایگاه تکیه زند بلکه معتقدند کسی که کاشانی باشد قطعاً با موارد فوق الذکر به خوبی آشنا بوده و در تصمیم گیری‌ مصالح شهر را بر اساس آن مورد توجه قرار خواهد داد.
تا کنون گزینه‌های متعددی که از طریق رسانه‌ها و افراد دلسوز و علاقمند مطرح شده اند، ضمن اینکه متخصص و صاحب تجربه هستند کاشانی بوده و بر فرصت‌ها و تهدیدهای فراروی پیشرفت شهر به خوبی آشنا می‌باشند.
در این میان پای اسامی تنی چند از این افراد خواه ناخواه به رسانه‌ها باز شده است که می‌توان به این افراد اشاره کرد: علی اصغر قانع از آبفای تهران، علیرضا پورعسگری عضو شورای اسلامی شهر کاشان، ابوالفضل صدرائیه مدیر کل آبفای استان سیستان و بلوچستان، محسن فخری معاون امور عمرانی و فنی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان، محمود تولایی مدیر اداره بازرگانی، ابراهیم تفرشی رئیس اسبق جهاد کشاورزی کاشان.
اکنون مردم کاشان منتظرند کسی را بر مسند عالیترین مقام دولت در شهرستان کاشان ببینند که ضمن اشراف به مسائل شهرستان در طول چهار سال آینده بهترین اقدامات را درجهت پیشرفت منطقه انجام داده و صفحه ماندگار در تاریخ کاشان به یادگار گذارد.

پیشنهاد به فرماندار کاشان

 پیشنهاد یک استاد دانشگاه به فرماندار کاشان:
تشکیل کمیته بررسی علل توسعه نیافتگی کاشان
کاشان نیوز : یک استاد دانشگاه  گفت: پیشنهاد می‌کنم فرمانداری کاشان، کمیته‌ای به منظور بررسی علل توسعه‌نیافتگی منطقه و آسیب‌شناسی عقب‌ماندگی موجود و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری در کاشان تشکیل داده و بر اساس آن نقشه راهی برای آینده ترسیم کند.
دکتر بابک فخیمی در گفتگوی اختصاصی با کاشان نیوز با بیان این مطلب گفت: زیبنده شهر دارالمومنین کاشان نیست که موضع‌گیری‌های فرماندار با نماینده مردم در مجلس در تقابل باهم باشد و مردم از این موضوع ناراحت و نگران هستند.
وی تصریح کرد: این که فرماندار در جلسه شورای اداری شهرستان می‌گوید؛ سازمان‌ها و اداره‌ها تنها پاسخگوی فرماندار هستند به لحاظ قانونی حرف درست و منطقی است ولی این بیان این موضوع در جمع روسای ادارت جز این که به اختلاف نظر و سلیقه‌ها دامن می زند چه نفعی برای مردم و منطقه حاصل می‌شود؟
فخیمی گفت: همه می‌دانیم نماینده مردم در مجلس فردی دلسوز و انقلابی است و خود را وقف رسیدگی به مشکلات مردم و سازمان‌ها کرده و با این رویکرد به عملکرد سازمان حساس و پرسشگر است و نباید این روحیه مورد اعتراض مسئولان اجرایی شهرستان قرار گیرد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: وقت آن رسیده است از موازی کاری دست برداریم. تهدیدها را به خوبی بشناسیم. آسیب‌هایی که از گذشته تا کنون باعث عقب‌ماندگی شهر و منطقه شده است شناسایی کرده، نقاط ضعف‌مان را تشخیص دهیم. نقاط قوت را پیدا کنیم و باهم افزایی نیروها و استفاده از تمام جایگاه‌ها برای رفاه مردم و پیشرفت منطقه تلاش کنیم.
فخیمی گفت: به نظر من کار درستی نیست که در هر نقطه از شهر «کارگروهی» درست می‌شود و همه به موازات هم و گاهی در تقابل باهم برای پیشرفت شهر سینه می‌زنند و بعد از چند سال می‌بینیم هنوز سر جای خود درجا می‌زنیم.
این استاد دانشگاه گفت: با یک نگاه سطحی به نحوه انتخابات مجلس ، انتخابات شوراها و دفاتر نمایندگی و چند دفتر دیگر در شهر کاشان متوجه می‌شویم که انرژی ناچیز خود را چند پاره کرده‌ایم و باهم برای رسیدن به هدفی نامشخص به رقابت می‌پردازیم.
فخیمی گفت: بر کسی پوشید نیست که فرماندار کاشان از حمایت نماینده محترم ولی‌فقیه در کاشان برخوردار است و به خوبی می‌تواند کمیته‌ای به منظور آسیب‌ها شناسی علل عقب‌ماندگی‌های منطقه تشکیل داده و نتایج را به منظور آگاهی عمومی به اطلاع مردم برساند.
وی تصریح کرد: البته باید برای تحقق اهداف مشترک، اختلاف سلیقه‌های را کنار بگذاریم و به همه گروه‌ها احترام گذاشته و نظرات همه افرادی را که در وضعیت شهرستان اثرگذاری دارند را بشنویم و از کمک همگان برای ساختن کاشان استفاده کنیم.
فخیمی گفت: باید از افراط‌ها و تفریط‌ها جلوگیری کرد. اکنون دولت اعتدال در رأس کار است و باید قدر این فرصت را بدانیم از آن به نفع مردم و منطقه بهره‌برداری کنیم.
وی یادآوری کرد: این که منتظر بمانیم تا افراد در پست‌ها و جایگاه‌ها تغییر کنند و آنگاه کار خود را شروع کنیم فکر نادرستی است. مگر مسئولان قرار است با شخص کار کنند. آنچه مهم است جایگاه است و همه می‌توانیم ضمن نقد منصفانه برای تقویت همدیگر تلاش کنیم.
این استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد همه با درس گرفتن از گذشته برای آینده از تفکرات سلیقه‌ای دست کشیده و دست یکدیگر را برای اتحاد و همبستگی جهت رفع مشکلات مردم و منطقه بفشاریم.