گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

شورا کار گروهی است / تک روی جایز نیست

شورا یک کار گروهی است. کاری نیست که هرکسی ساز خودش را بزند. تقسیم کار در فعالیت‌های گروهی با اهمیت است. و زمانی می‌توان از کار گروهی و به خصوص شورا‌ها نتایج مطلوب کسب کرد که با هم افزایی توانایی‌ها در جهت هدف مشترک و بر اساس ارتقا شاخص‌های قابل قبول به صورت مستمر حرکت کنیم.

قطعاً یک شخص در حوزه تقسیم کار شده محور می شود و بقیه اعضا با وی همکاری می کنند. در شورای برزک در بدو کار نیز چنین اتفاقی افتاد هر چند کم کاری بعضی از اعضا باعث افزون شدن کار عضو دیگر می شد ولی با این وجود برآیند کار باعث شد عملکرد قابل قبولی ارائه گردد.

تعریف ۵ کارگروه در زمینه مطالبات مردمی مبنای این تقسیم کار شورا قرار گفت تلاش شد موضوعات تا اندازه‌ای مرتبط و بر اساس تخصص افراد تقسیم بندی شود.

آموزش و پرورش، آموزش عالی و فرهنگ و خانواده  از جمله مواردی بود که با توجه به اهمیت موضوع به صورت اختصاصی به عهده رئیس شورا جناب مصطفوی قرار گرفت.

مسائل مرتبط به کشاورزی، محیط زیست، فضای سبز عمومی و خدمات شهری  با محوریت عبدالمجید رفیعی در نظر گرفته شد

کارگروه زمین، عمران و شهرسازی و زیرساخت‌های شهری در عهده آقای سنجریان قرار گرفت.

برزک به عنوان یک شهر نمونه گردشگری قابلیت‌های بالقوه بسیاری در این حوزه دارد و از اینرو کارگروه توریسم، صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی، در کنار ورزش و سلامت با مسئولیت آقای عباسعلی کاردان مشخص شد.

یکی دیگر از درخواست‌های مردمی  اصلاح راه کاشان برزک ورکان بود که با وجود مهندس غلامرضا رفیعی در شورای اسلامی شهر و ارتباط‌های خوب وی با مرکز پیگیری هایی خوبی با معاون وزیر راه انجام شد ولی با توجه به حضور علی البدل علی القاعده این حوزه در اختیار محمد مهران فر قرار می گیرد که اضافه بر آن بر اساس تقسیم کار ابتدایی و مشخص شده موضوعات راه، حمل و نقل عمومی و صنعت و معدن را پیگیری نماید.

شورا به معنی تک روی نیست. از طرفی به معنی پشت هم قایم شدن و کار نکردن نیز نیست. تقسیم کار در حوزه های مشخص و ایجاد تعهد و مسئولیت باعث می شود فرصت  کلی گویی احتمالی از اعضای شورا سلب گردد و کسی نگوید من یکی را صدتا می کنم ولی نتوان با ذره بین عملکرد مثبتی از اعضای شورا پیدا نمود و از آن بدتر با تک روی باعث شود که فرصت های توسعه و پیشرفت شهر قربانی منیت های لحظه ای گردد.