گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

محبت استاد گرانقدر جناب آقای عنایتی عزیز

تبریک به دوستم محید رفیعی
 شنیدم دوست نرمخو و  لبخند به چهره ام
آقای عبدالمحید رفیعی ، سر دبیر ماهنامه بهشت پنهان در انتخابات اخیر شوراها  به شورای شهر زادگاهش ، برزک راه یا فته است . 

 من تبریک می گویم این توفیق را. 

 مجید می تواند برای برزک آدم به درد بخوری باشد . 

 ولی امیدوارم روزهای شیرین و پر هال و هول فعلی  محید ، فدای شور  و شر موجود در شورا نشود . 


تبریک به رفیعی


همکار و دوست ارجمندمان، آقای عبدالمجید رفیعی در انتخابات شورای اسلامی برزک با کسب آرای مردم، به عضویت آن شورا درآمد.

رفیعی از همکاران روزنامه‌نگار ما، از شخصیت‌های خوشنامی است که توانسته است با قلم شیوای خود، خدمات ارزشمندی در حوزه رسانه ارائه بدهد.
پیروزی رفیعی عزیز را صمیمانه تبریک می گوییم و موفقیت بیشتر او را در تمام زمینه ها آرزومندیم.


محمد دهقانی آرانی

اعلام نتایج نهایی انتخابات شورای شهر برزک


خبر

رییس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان کاشان

اعلام نتایج نهایی انتخابات شورای شهر برزک


رییس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان کاشان نتیبجه نهایی انتخابات شورای اسلامی شهر برزک را اعلام کرد .

حجت الاسلام حبیب الله یوسفی بعد از ظهر امروز در گفت و گو با پورتال خبری کاشان با اعلام این خبر اظهارداشت: افرادی که اعتراضی دارند از امروز به مدت 2 روز فرصت دارند شکایت خود را به هیات عالی استان و هیات نظارت و اجرایی شهرستان کاشان ارجاع نمایند .
 
رییس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان کاشان افزود : در صورت اعتراض به معترضین قول می دهم شکایات آنان را با دقت بررسی نمایم .
 
رییس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان کاشان در ادامه نتایج  نهایی شهر برزک را به این شرح اعلام نمود .
 

نتایج انتخابات شورای شهر بَرزُک:
 
1 – سید محمدرضا مصطفوی با 1275 رای
2 – محمد علی سنجریان برزکی با 1087 رای
3 – غلامرضا رفیعی برزکی با 1055 رای
4 – عباسعلی کاردان با 985 رای
5 – عبدالمجید رفیعی برزکی با 863 رای
 

خدمت به مردم توفیق الهی است

داوطلب دوره چهارم شورای اسلامی شهر در جمع مردم برزک در مسجد جامع این شهر گفت: عرصه خدمتگزاری به مردم توفیقی است که نصیب بندگان خوب خدا شده تا منیت ها را قربانی کرده و روح خود را در تنگنای سختی های مسیر، ارتقا بخشند.
عبدالمجید رفیعی برزکی تصریح کرد: بر اساس آموزه های دینی و حدیث نبوی «کلکم راع و کلکم مسئول» همه نسبت به وضعیت جامعه خود مسئولیم و می باید برای پیشرفت آن تلاش کنیم.
وی گفت: اگر با نگاه ارزشی به رقابت های شورای شهر نگاه کنیم؛ به دست آوردن پست و سهم خواهی رنگ باخته و عمل افراد ارزش می یابد.
رفیعی با انتقاد از معتمدین و مسئولین محلی و شورای شهر گفت: اگر تلاش بیشتری صورت می گرفت شاهد حضور کم تعداد فعالان سیاسی اجتماعی در این عرصه نبودیم.
رفیعی با بیان اصول خود در عرصه خدمتگزاری گفت: تبعیت از ولایت فقیه، توجه به قانون و کارها بر مبنای کارشناسی از اصول قطعی اینجانب در کلیه امور می باشد.
وی افزود: قانون ظرفیت های فراوانی برای رونق و پیشرفت یک شهر دارد که متأسفانه مغفول مانده است.
رفیعی تآکید کرد: چنانچه به کار کارشناسی به صورت جدی در پروژه ها و طرح ها توجه صورت می گرفت اکنون شاهد بسیاری از مشکلات موجود نبودیم.
این داوطلب شورای شهر برزک با ذکر نمونه هایی از روش های تأمین اعتبار پروژهای شهری از طریق منابع دولتی، خیرین و بخش خصوصی به تشریح مکانیزم های مدیریتی مدنظر خود پرداخت.
گفتنی است در این جلسه که به همت انجمن فرهیختگان برزک در مسجد جامع این شهر برگزار شد 9 نفر از دواطلبین شورای شهر برزک به بیان دیدگاههای خود پرداخته و به پرسش های مردم پاسخ گفتند.
لازم به ذکر است خصوصیت برجسته این دوره از نامزدی شورای اسلامی شهر برزک حضور دو چهره شاخص و با تجربه در عرصه رقابت ها – مهندس غلامرضا رفیعی وسید محمدرضا مصطفوی – می باشد.

نیامده ام به جای مردم تصمیم بگیرم



در گفت و گو با دواطلب شورای اسلامی برزک مطرح شد

نیامده ام به جای مردم تصمیم بگیرم

عبدالمجید رفیعی برزکی داوطلب دوره چهارم شورای اسلامی شهر برزک با تأکید بر اهمیت خلق حماسه سیاسی به تشریح برنامه‌های خود در حوزه انتخابیه پرداخت.

 وی با بیان اهمیت نظر مردم در مدیریت شهری گفت: به طور قطع و یقین نیامده‌ام بجای مردم تصمیم‌ بگیرم، بلکه آمده‌ام در کنار آنان و برای آنان تلاش کرده تا قابلیت‌های بی‌شمار مردم و منطقه را به شکوفایی رهنمون شوم.

رفیعی افزود: می‌دانم قدم در راه سختی گذاشته‌ام ولی نمی‌توانم نسبت به دور و اطراف و شهر و وطنم بی‌تفاوت باشم. می‌دانم برای گرفتن یک تصمیم می‌بایست ساعت‌ها وقت، صرف تحقیق و پژوهش کرد ولی نمی‌خواهم وضعیت شهرم در اثر بعضی از تصمیم‌های غیرکارشناسی بدتر از این شود.

این دواطلب شورای اسلامی شهر تصریح کرد:‌ می‌دانم با تمرکز بر سر اصول و اولویت‌ها و نیازهای اساسی مردم در چارچوب قانون می‌توان به نتایج بزرگی دست یافت ولی نمی‌دانم چرا گاهی حاشیه‌ها پررنگ‌تر از متن شده و وقت بسیاری از شهروندان و اعضای شورا را گرفته و باعث اتلاف بیت‌المال می‌شود.

وی ساز و کار شورای اسلامی شهر در تصمیم‌سازی را با اهمیت توصیف کرد و گفت: جمعه عصر 17 خردادماه 92 که مهمان همشهریان عزیز در مسجد امام خمینی محله امام برزک شوم «شورا؛ عبور از ساختار سنتی در قالب ساز و کارهای قانونی» محور گفته‌های من در این مکان مقدس خواهد بود.

رفیعی اذعان داشت:‌می‌دانیم شورا یک کار گروهی است. بهترین نتایج زمانی حاصل خواهد شد که گروه با همدلی و تقسیم وظایف در چارچوب قانونی به رتق و فتق امور بپردازد.

وی افزود:گاهی گروه بهانه‌ای می‌شود تا کارها را به هم پاس داده و پشت یک دیگر قایم شویم که امری اشتباه است. گروه یعنی با تقسیم درست وظایف؛ کارهای بزرگ را به قسمت‌‌های کوچک‌تر تقسیم کرد و کُنده آن را تا کنیم.

رفیعی به جزئیات ساز و کار پیشنهادی خود پرداخت و گفت: در ساز و کاری پیشنهادی اینجانب کارها به صورت شفاف در محورهای «دریافت داده و تحلیل محتوا» ، «امور فرهنگی»، «تحلیل فنی پروژه‌های عمرانی»، «تعریف ساز و کارهای مشارکت مدنی» و «تعامل با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و نهادی ذیربط» جهت تحقق پروژه‌ها مدنظر تعریف شده است.

رفیعی بر برنامه بعدی خود اشاره کرد و گفت:‌ در مسجد موسی بن جعفر(ع) محله مصلی شنبه شب 18 خردادماه صحبت راجع به «شورا و استفاده از نظرات و تجارب روحانیون و معتمدین محلی» حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فکری عبث است چنانچه تصمیم‌های شورا در پشت درهای بسته و بی‌توجه به آنان صورت گیرد. برای این که موضوع در حد صحبت باقی نماند ساز و کارهایی مدنظر اینجانب است که از طریق آن می‌توان پروژه‌های مختلفی را با محوریت معتمدین جامه عمل پوشاند. مشارکتی که حقوق و وظایف مشخصی را تعریف کرده و باعث پیشرفت امور می‌شود.

وی آسیب‌شناسی سه دوره گذشته شورا را امری لازم و اجتناب ناپذیر خواند و گفت: «شورا، حاشیه پررنگ‌تر از متن» موضوعی است که هم شنیدنی است و هم مشکل‌ساز. هدف من از بیان آن پرکردن وقت و تفریح نیست. همه می‌دانیم گذشته چراغ آینده است. همه می‌دانیم باید از گذشته درس بگیریم و تجربه‌های را تجربه نکنیم. یک‌شنبه شب 19 خردادماه در مسجد جامع و در حضور شهروندان به بیان حاشیه‌هایی خواهم پرداخت که در طول عمر شورا باعث اتلاف وقت و انرژی بسیاری شد و چون ترمز سختی جلوی پیشرفت شهری را گرفت. شاید با تأمل در آن از آسیب‌های پیش روی جلوگیری کنیم.

این فعال مطبوعاتی شهرستان کاشان لفظ بایدها و نبایدها را در مدیریت شهری مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ دوشنبه 20 خردادماه مهمان مردمان محله کارگاه در مسجد امام حسین خواهم بود.در این جلسه «مکانیزم‌های اجرایی شورا، بایدها، نبایدها یا گزاره‌های شرطی با نقش تعیین کننده شهروندان» موضوع گفت و گو است.

رفیعی تصریح کرد: در آنجا به تفصیل بحث خواهیم کرد که بایدها، نبایدها ضامن پیشرفت شهری نمی‌باشد و این گزاره‌های شرطی است که با نقش تعیین کننده مردم تحولات اجتماعی را رقم می‌زند. همیشة تاریخ،مدیران توانمند و مردمان پرسشگر دارای رابطه متقابلی بوده‌اند که بدون نقش تعیین کننده یکی نمی‌توان به ترقی دیگری دل بست.

وی افزود: اگر صاحب‌نظران و فعالان اجتماعی یک شهر حضوری پررنگ در عرصه نامزدی شورا داشته باشند؛ اگر شهروندان نسبت به انتخابات بی‌تفاوت نبوده و با حضوری موثر شورایی هماهنگ، بی‌حاشیه و تازه نفس را وارد عرصه مدیریت شهری نمایند؛ اگر تصمیم‌ها بر اساس کار کارشناسی باشد و اگرهای این چنینی؛ آنوقت رنگ پیشرفت بر چهره شهر خواهد نشست. همه اینها در گرو حضور آگاهانه تک‌تک شهروندان بر اساس قانون می‌باشد.

این صاحب‌نظر در حوزه فعالیت‌های عمرانی گفت:‌  برخی دوستان می‌گویند هفته تبلیغات زمانی نیست که به صراحت به مواضع خود بپردازی ولی من بر خلاف این دسته از دوستان می‌اندیشم. مگر می‌شود به عرصه فعالیت‌های عمومی وارد شوی ولی دودوزه بازی کنی، سه‌شنبه شب 21 خردادماه و بعد از نماز مغرب و عشار در میان مردم شریف محله باغستان صادقانه به بیان دیدگاههای خود با موضوع «آسیب‌ شناسی پروژه‌های بخش برزک» خواهم پرداخت و بر این نکته تأکید خواهم کرد که می‌توان با مطالعه و تحقیق در قوانین و طرح‌ها و پروژه‌های از ظرفیت‌های ارزشمند آن استفاده کرد وچه بسیار مواقع بدون مطالعه و تحقیق هزینه‌های بسیاری بر خود و مردم و شهر تحمیل کرده‌ایم.

رفیعی به برنامه خود در روز چهارشنبه 22 خرداد در مسجد صاحب الزمان محله امام خمینی و بعد از نماز مغرب و عشاء اشاره کرد و افزود: در این جلسه در ارتباط با«پیش‌نیازهای سرمایه‌گذاری در منطقه و محل تأمین اعتبار» با هم به گفت و گو خواهیم نشست. خواهم گفت اصل 44 قانون اساسی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید فراوانی داشته‌اند قابلیت‌های فراوان دارد که از آن غافل مانده‌ایم و با هم به این توافق خواهیم رسید که سرمایه‌گذار به منطقه‌ای می‌رود که امنیت حاکم است. به جایی می‌رود که جیک و پیک مسئولین آن یکی است. شورای آن کارآمد است و حرف سرمایه‌گذار را فهمیده و قدر می‌نهند.

وی افزود: از اعتبارات خواهیم گفت و راههای تأمین آن را بازخواهیم شناخت. بر سر این موضوع بحث خواهیم کرد که آیا اتکا به منابع محدود دولتی کفاف هزینه پروژه‌های بزرگ را می‌دهد و یا گزیری نداریم جز آن که راههای دیگری برای آن بیابیم. با مثال‌هایی این موضوع را تشریح کرده و از نظرات سرمایه‌گذاران بهره خواهم برد.

رفیعی در ادامه افزود: علاقمندم با جوانان محله کارگاه و باغستان بر سر «نقش جوانان در مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت‌های قانونی» به تبادل نظر بپردازم و از آنان بپرسم آیا بدون مداخله مؤثر، علمی و مستمر آنان در کلیه امور می‌توان به شهری پیشرو دل بست؟

رفیعی که رتبه اول جشنواره اسلامی در چهار استان را در کارنامه خود دارد به معنویت فعالیت در عرصه اجتماعی تأکید کرد و گفت:«شورای شهر؛ خدمت برای مردم یا توفیقی برای خدمت» موضوع مورد علاقه من است تا با جوانان  مصلی، درب مسجد و شهید رجایی در میان. نمی‌دانم مدیران حوزه علمیه برزک این فرصت را فراهم خواهند کرد تا در جمع طلاب آن حوزه به این موضوع بپردازیم وبا هم بحث طلبگی کنیم.

رفیعی در پایان افزود:‌گفت و گوی من با جوانان عزیز محله امام بر سر «شوراهای بالادست، قابلیتی مغفول» به این موضوع اشاره خواهد داشت که چگونه اعضای شورای یک شهر می‌توانند به مانند هیأتوزیران در ارائه طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی و دولت نقش ایفا کرده و در قانون‌گذاری کشوری مشارکت نمایند.