گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

نقد حرفه ای ؛ اصلاح امور یا تضعیف سازمان ها

نقد حرفه ای ؛ اصلاح امور یا تضعیف سازمان ها

دوست عزیزی در واکنش به یادداشت «صدا و سیما دست به دامان تلگرام شد» ؛  عملکرد صدا و سیما جمهوری اسلامی را یک به یک برشمرده و گفته است: «کمتر سازمان و دستگاهی در ایران چنین تکثر و تنوعی را در مأموریت ها و وظایف خود شاهد است» و از بسیاری از جهات قدرتمند ترین رسانه و نهاد آموزشی – فرهنگی در ایران به شما می رود و در ادامه گریزی به شبکه های مخرب ماهواره ای زده و یادآور شده است این شبکه ها جذابیت های خود را به واسطه شوهای جنسی، رقص و آواز و برنامه های غیراخلاقی کسب کرده اند. نویسنده در ادامه به مطالب متنوع دیگری در زمینه های مختلف پرداخته است.

این که «صدا و سیما» چون «درویشان» همه چیزی به «کشکول» خود دارد بحثی نیست؛ به گفته دوست عزیز – نقل به مضمون - متولی شرکت های فیلم سازی است، روزنامه منتشر می کند، جشنواره برگزاری می کند، کتاب چاپ می کند، سروش دارد، آموزش می دهد، دانشگاه دارد و شاید تا چند سال دیگر هم به کار واردات و صادرات بزند. خوب است و نکو است و هر کدام در جای خود قابل بحث و نقد است و البته بررسی همه اینها در یک یادداشت و مقاله نمی گنجد. با این وجود در یادداشت مذکور تنها یک وجه صدا و سیما بررسی شده است؛ «روابط عمومی صدا و سیما برای اطلاع رسانی در روزهای تعطیل نوروز از تلگرام مدد گرفته است». صدا و سیمایی که خودش به تنهایی بنگاه عظیم و بی رقیب اطلاع رسانی است متوسل به شبکه های اجتماعی شده است. همین و بس.

نویسنده از جایگاه یک «خبرنگار» وضعیت اطلاع رسانی صدا و سیما در روزهای تعطیل نوروزی را بررسی کرده است و شاید دوستان از زوایای دیگر به موضوع نگاه کنند. یکی از جایگاه «سیاست» و دیگری از جایگاه «معماری» ، «بازار» ، «ساخت و ساز»، «خرید و فروش» و... قطعاً هر دیدگاهی در جایگاه خود قابل نقد ، بررسی و احترام است. ولی توجه داشته باشیم، این که تا حرفی زده شود آن را بعنوان تضعیف سازمان های زحمتکش قلمداد کنیم کمی دور از انصاف است و باید گفت به برکت تعدد شبکه های اطلاع رسانی ، تاریخ مصرف این حرف ها گذشته است. همه باید خودمان را برای نقد شدن  آماده کنیم و البته تحمل ها را نیز افزایش دهیم.

یادداشت این دوست عزیز و مطالب دیگر دوستان در کانالی با نام «نقد و نظر» بازنشر گردیده است. دوستانی که تمایل دارند می توانند از طریق لینک زیر به این کانال محلق شوند. باعث خوشحالی و افتخار خواهد بود که با مطالب خوبشان در کامل تر شدن موضوع مشارکت نمایند.

لینک کانال نقد و نظر:

https://telegram.me/rafieebarzoki

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد