گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

حمل و نقل برزک، قصه هزار غصه

وضعیت حمل و نقل برزک سال هاست که قصه ی هزار غصه شهروندان نجیب ساکن در دل کوههای کرکس است. گویا قصد ندارد هیچ سر و سامانی بگیرد و هر روز بدتر از دیروز می شود.
با نگاهی به شهرهای مجاور و مشابه با وضعیت متفاوت روبرو می شویم.
مردمان جوشقان و کامو که این روزها به دو شهر کامو و چوگان از یک طرف و جوشقان از طرف دیگر تقسیم شده است از وضعیت حمل و نقل خود راضی هستند. حمل و نقلی که از یک سو به کاشان با 85 کیلومتر فاصله و جاده ای به نسبت نامناسب راه دارد و از طرف دیگر به میمه و شاهین شهر و اصفهان که با فاصله ای کمتر پذیرای مالکان مزارع انگور می باشند.
یکی از بهترین و نزدیک ترین راههای ارتباطی شهرهای اقماری در اختیار قمصری هاست. راه خوب و نزدیک. داشتن موسسه مسافربری 133 و 3 آژانس تاکسی تلفنی در شهر قمصر به اضافه 12 مینی بوس که در خط کاشان - قمصر تردد می کنند و بیش از 60  - 50 تاکسی و خودروی شخصی که جابجایی مسافر را در عهده دارند بر شکوه  شهر افزوده است.
شهر مشکات به جهت نزدیکی راه و مناسب بوده راه ارتباطی به کاشان مشکلات حمل و نقل را حل و رفع نموده است ولی به طور قطع و یقین مدیریت و نظارت شهرداری بر این خط شایان ذکر و توجه است.
و شهر همسایه ؛ نیاسر
رضایت مردم نیاسر از حمل و نقل بین شهری مشهود است. فاصله نیاسر تا کاشان کمتر از 35 کیلومتر است. به نسبت؛ جاده ای مناسب دارد. از ده سال پیش واحد اتوبوسرانی نیاسر با خرید 5 دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی مسافری در این مسیر نموده است.
برای بررسی مشکلات حمل و نقل مسافر و آسیب شناسی موضوع با 19 نفر مقام مسئول، اعضای شورا، مسئول حمل و نقل شهرداری های شهرهای کوچک و تاکسیداران و نمایندگان آن صحبت کردم. 15 آیین نامه و قانون را زیر و رو کردم و نتایج را در طرحی که پیوست می باشد تدوین نمودم. امید است با راهنمایی و نظرات خوب شما تکمیل گردد و با اجرایی شدن گره ای از مشکل بگشاید. انشاءالله   

طرح پیشنهادی - اینجا کلیک کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد