گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

دو روزنامه نگار کاشانی موفق به کسب رتبه شدند


در هشتمین جشنواره مطبوعات و نمایندگی خبرگزاری های داخلی استان اصفهان که در تالار فرشچیان اصفهان برگزار شد؛ اعظم السادات مسعودی علوی خبرنگار همشهری در کاشان در بخش خبر و عبدالمجید رفیعی برزکی از ماهنامه بهشت پنهان در بخش مصاحبه موفق به کسب رتبه شدند.

به گزارش سایت کاشان نیوز «عبدالمجید رفیعی برزکی» از ماهنامه بهشت پنهان از بین ۱۶۳ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش تخصصی در رشته مصاحبه رتبه سوم و «اعظم‌السادات مسعودی علوی» – خبرنگار روزنامه همشهری در شهرستان کاشان- از بین ۱۱۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش تخصصی در رشته خبر، مقام سوم و را از آن خود کردند.
این جشنواره در دوبخش فنی و تخصصی ونیز فرعی یا موضوعی برگزار شده بود که از تعداد ۱۱۲۵ اثر در ۱۰ رشته در بخش تخصصی ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، و با داوری دفتر مطالعات، تحقیقات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها ۳۳ نفر به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.
«عبدالمجید رفیعی» سردبیر ماهنامه بهشت پنهان است و تا کنون در جشنواره‌های مختلف مطبوعاتی رتبه‌هایی در رشته‌های خبر، گزارش و مصاحبه و تیتر کسب کرده است.
«اعظم‌السادات مسعودی علوی» نیز حرفه مطبوعاتی خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرده و بیش از دو دهه است که به‌عنوان خبرنگار همشهری در کاشان فعالیت می‌کند.
وی کسب رتبه‌های مختلف در رشته‌های خبر، گزارش، و مصاحبه در جشنواره‌های مختلف مطبوعاتی را در کارنامه کاری خود دارد.

همچنین در این جشنواره از سیدجلال جلیلی نوش‌آبادی  و روح الله باقری تقدیر شد.

چه می گویند اینان که آنگونه اند

این روزها فضای مجازی و رسانه های مکتوبی که صفحه پرمی کنند تا آگهی منتشر شود به هر فرصت طلبی مجال داده اند تا دلنوشته ها و دلتنگی هایش را بگوید و بنویسد و شما که خواننده اید با اندک بغضی در درون آن را شاهکاری شناخته که اندیشمندی بر آن قلمفرسایی کرده است.
صحنه سیاسی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در کاشان قصه طنزی است که هر دردمندی را به اندوه وا می دارد و آه تأسف از اعماق جانش بیرون می آید که چه بر سر این مرز و بوم آمده است.
اعلامیه چسبانان ستادهای انتخاباتی در هیبت تحلیل گرانی قد علم کرده و برای تمدن هفت هزارساله تعیین تکلیف کرده و خیرخواهی مردمانش را ادعا می کنند و روشنفکرنماهای متوهم که همواره موج حضور مردمی آب در چشمانشان فشانده در اثرگذاری خود و همفکرانشان بر کون و مکان سخنوری و گهرفشانی می نمایند.
امروز قلم به دستانی که روزی از صدقه سری فلان کاندیدا و نماینده در هزار نام بی نام و نشان یادداشت و گزارش نویسی کرده و نانی به منزل برده انددر جایگاه روزنامه نگار و روشنفکر برای دولت و ملت نسخه پیچی می کنند.
ختم کلام روزی اگر شعار دانستن حق مردم است بر کوی و برزن فریاد می شد امروز بلای جان من شده است از اینکه چه می گویند اینان که آنگونه اند.

شورای چهارم؛ گفته ها و نگفته ها

روز انتخابات شورای چهارم نقطه عطفی در عرصه مدیریت شهری برزک است. روزی که مردم با حضور حداکثری خود پای صندوق های رأی حرف های ناگفته بسیار گفتند و دل به انتخاب خود خوش کردند.
گفتند برزک خسته از تنش های پیدا و پنهان است. گفتند برزک به دنبال یک پختگی و بلوغ سیاسی در عرصه مدیریت شهری است که به افق های دوردست بنگرد و از سطحی نگری دوری جوید. گفتند برزک از نگاه منفعل بیزار است، نگاهی که مترصد اتفاقی است تا بیفتد آنگاه به صحنه آمده و مدعی مدیریت آن شوند. گفتند برزک منزجر از نگاههای سلیقه ای و تنگ نظرانه است و در انتظار نگاههای بلندنظرانه ای است که با نرمش و آرامش کارهای بزرگ را پرچمداری کند. گفتند برزک برنامه ای می خواهد که بیست سال آینده را به تصویر کشیده و جلوی دیدگان منتظر مردم قرار دهد.
مردم برزک در انتخاب با برگی کوچک ولی یک دل و یک زبان و با صدای بی صدا فریاد برآوردند که ای دوستان منتخب، حال که پا به عرصه مدیریت شهری گذاشته اید مسئولیت سنگینی بر دوش شماست. می بایست با کمک دیگر مسئولین جوابگوی مطالبات و خواسته های به حق مردم بوده و برای رفع مشکلات شهر دوراندیشی و تدبیر کنید.
مردم با برگ رأی خود هر آنچه باید می گفتند، گفتند و اینک نوبت منتخبین مردم است. نوبت آنان است تا قانون را رهنمای خود قرار داده و بر اساس آن طرح های مورد نیاز مردم و منطقه را پخته نموده و در تسریع و تسهیل اجرای آن همت نمایند.
نوبت منتخبین مردم است تا با کار اصولی، کارشناسی و نگاه همه جانبه برای جایگاه شورا وزانت و اعتباری خریداری نموده که در خور شأن و شایسته نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیز  باشد.
نوبت آنان است تا با احترام و شنیدن نظرات امام جمعه محترم، روحانیت معزز، بزرگان شهر و مدیران شهری و شهرستان – به معنی واقعی کلمه – نماد قابل قبولی از همکاری همه جانبه برای پیشبرد و تعالی منطقه در منظر همگان به نمایش گذارند.
نوبت منتخبین مردم در شورای اسلامی است تا اختلاف نظر و اختلاف سلیقه را نقاط قوت کار جمعی دانسته و با هم افزایی اندیشه ها و نیروها و قابلیت های بالقوه منطقه بر محور یک کار علمی و سیستماتیک موجبات رفع دردهای مزمن منطقه را فراهم آورند.
نوبت آنان است تا اولویت ها مهم منطقه را بر اساس یک کار علمی شناسایی و سرلوحه کار و عملکرد خود قرار داده و با مدنظر قرار دادن هزینه و فایده هر اقدام از ایجاد و دامن زدن به حواشی، دوری جسته و انرژی خود را بر نیازهای اولیه مردم متمرکز سازند.
نوبت منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر برزک است تا با توجه به توصیه امام جمعه محترم در اولویت قرار دادن بلوار ورودی برزک، حل آب شرب مردم و مسائل مرتبط با منطقه حفاظت شده، حضور مؤثر خود را در عرصه خدمتگزاری به نمایش گذارند.
و بی شک مردم هوشمند برزک با نگاه دقیق خود عملکرد مدیران و شورای اسلامی را رصد کرده و همواره پرسشگر و یاریگر آنان خواهند بود و امید است شورای چهارم به خواست خداوند متعال کارنامه قابل قبولی از خود به یادگار گذارد. ان‌شاءالله