گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

قانون اساسی میثاق نامه ملی آحاد مردم و گروههای سیاسی است


سرپرست فرمانداری کاشان:


قانون اساسی میثاق نامه ملی آحاد مردم و گروههای سیاسی است


سرپرست فرمانداری کاشان ضمن گرامیداشت 12 آذر سالروز تصویب قانون اساسی گفت: نگاه دولت به قانون اساسی نگاه به یک میثاق ملی است و ضرورت دارد توجه به قانون در کلیه امور مورد توجه مجریان و مسئولین قرار گیرد.


دکتر حمیدرضا مومنیان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بحث راجع به قانون اساسی نظام درمحافل مختلف مورد توجه قرار گرفت که با تیزبینی و هدایت گری حضرت امام خمینی (ره) قانون اساسی بر اساس آموزه های دینی و ارزش های حیات بخش اسلامی به ویژه عدالت اجتماعی و جامعه توحیدی توسط نمایندگان مردم در مجلس خبرگان قانون اساسی تهیه و در همه پرسی 12 آذرماه سال 1358 به تأیید آحاد مردم رسید.


وی قانون اساسی را جامع و کامل برای اداره کشور و تعالی جامعه دانست و تأکید کرد: حقوق و آزادی های اساسی مردم یکی از بخش های مهم قانون اساسی کشور است که رابطه مردم و دولت را به خوبی تبیین می نماید. بر این مبنا حقوق ملت، از مباحث محوری نظام‌های سیاسی است که در قانون‌ اساسی نظام‌های سیاسی بر آن تأکید شده است و باید گفت قانون اساسی جمهوری اسلامی تبلور و تحقق آرمان های مردم در زمینه اداره حکومت است و ضرورت دارد نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی به تبیین و تشریح آن در کلیه زمینه ها پرداخته و برای تحقق کامل و همه جانبه آن تلاش نمایند.


دکتر مومنیان تصریح کرد: از آن جائی که آزادی از محورهای اساسی و از آرمان‏ها و اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران بوده است. .به همین دلیل، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نیز اصول متعدّدی را به حقوق وآزادی های فردی ، اجتماعی، قضایی و امنیتی مردم اختصاص داده است .


سرپرست فرمانداری کاشان افزود: توجه به حقوق فردی، زنان ، احزاب و جمعیت ها ، اقوام و اقلیت ها ، مطبوعات و رسانه ها در اصول 175 گانه قانون اساسی به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. که ضرورت دارد عمل ، گفتار و رفتار خود را منطق بر آن تنظیم نماییم.


مومنیان برگزاری انتخابات متعدد در طول انقلاب شکوهمند اسلامی را نمونه بارز توجه به حقوق مردم در آزادی های اجتماعی و حق انتخاب ذکر کرد و با اشاره به دو انتخابات پیش رو تأکید کرد: شایسته است همه گروهها ، احزاب و سلایق مختلف سیاسی در چارچوب قانون اساسی زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم نمایند.


رئیس ستاد انتخابات شهرستان کاشان یادآور شد: شهرستان کاشان با برنامه ریزی های انجام گرفته آمادگی دارد انتخابات را بر اساس قانون اساسی و ضمن حفظ بی طرفی در امنیت کامل برگزار نماید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد