گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تخصیص 21 میلیارد تومان اعتبار برای بزرگراه کاشان – مشهد اردهال

فرماندار شهرستان کاشان گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه بزرگراه کاشان – مشهد اردهال 21 میلیارد و 500 میلیون تومان است که امیدواریم با تخصیص آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شاهد اتمام این پروژه  باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان ابوالفضل صدرائیه افزود: جمع اعتباراتی که تا کنون در این پروژه هزینه شده است بالغ بر 12 میلیارد تومان است، ولی تکمیل آن مستلزم احداث 5 پل غیرهمسطح به منظور اصلاح نقاط حادثه خیز این بزرگراه است.

وی با بیان اینکه طول این بزرگراه 30 کیلومتر است، اظهار کرد: 5 پل غیرهمسطح برای این مسیر در سه راهی نشلج، نیاسر، چنار، استرک و سه راهی سوک چم طراحی شده است که از محل این اعتبار عملیاتی می‌شود.

فرماندار کاشان یادآور شد: ردیف اعتباری این پروژه ملی است و متناسب با میزان اعتبارات دولتی برای اتمام هرچه زودتر پروژه اعتبار در نظر گرفته می شود که امیدواریم با مساعدت وزیر راه و شهرسازی و پیگیری نماینده شهرستان اعتبار کامل این پروژه محقق شود.

تأمین قیر جاده حرم تا حرم

صدرائیه در خصوص پیگیری جاده حرم تا حرم گفت: طراحی اولیه این جاده از روستای رهق در کاشان تا وسف در استان قم به طول 8 کیلومتر است که 6 کیلومتر آن در حوزه کاشان و دو کیلومتر آن در حوزه استحفاظی قم  قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح مسافت از کاشان تا حرم‌های سلطانعلی (ع) و حضرت معصومه (ع) برای زائران این دو حرم شریف 40 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

فرماندار کاشان یادآور شد: بر اساس توافقات قبلی در این حوزه بین دو شهرستان، مقرر شده است آزادسازی و زیرسازی این جاده از طریق اعتبارات استانی انجام گیرد و وزیر راه و شهرسازی در خصوص تأمین روکش آسفالت این مسیر قول مساعدت دادند.

کنار گذر شرقی کاشان

صدراییه با اشاره به اهمیت وجود کمربندی مناسب برای شهر کاشان یادآور شد: نبود کمربندی در شهرستان کاشان باعث شده وسایط  نقلیه سنگین از داخل شهر تردد کرده و شاهد مشکل آفرینی و به خطر افتادن امنیت شهروندان باشیم.

 وی تصریح کرد: کمربندی شهر که در سال‌های گذشته به این منظور استفاده می‌شده اکنون به واسطه توسعه شهر در داخل شهر واقع شده و مشکلاتی را برای شهروندان کاشانی ایجاد کرده است.

فرماندار کاشان با انتقاد از مدیریت شهری طی سال‌های گذشته تصریح کرد: در زمانی که وضعیت اعتبارات از شرایط مناسبی برخوردار بود باید برای این کار اقدام لازم انجام می‌گرفت، ولی متأسفانه انفعال مدیریت شهری در زمان گذشته و پیشرفت قابل توجه کمربندی شهرستان آران و بیدگل و کمبود اعتبارات دولتی به واسطه کاهش قیمت نفت و تحریم‌ها دست به دست هم داده و کار را مشکل کرده است.

صدراییه افزود: رفع نقاط حادثه خیز پل راوند، تکمیل اعتبار ندامتگاه کاشان، تکمیل باند دوم کاشان – بادرود – اردستان و تأمین تجهیزات فرودگاه مسافربری کاشان  بخشی از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد و وزیر راه و شهرسازی قول مساعد در خصوص تأمین اعتبار آن دادند.


کاشان خاستگاه طب سنتی است

فرماندار کاشان گفت: وجود انواع عرقیات و تنوع گیاهان دارویی در اقلیم منطقه کاشان نشان از آن می‌دهد که می‌توان کاشان را به عنوان خاستگاه گیاهان دارویی و پیشرو در طب سنتی کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابوالفضل صدرائیه در جلسه‌ای که با حضور مشاور عالی انجمن گیاهان دارویی کشور و دبیر شورای راهبردی و نظارت طب سنتی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز در کاشان برگزار شد، اظهار کرد: اقلیم و خاک منطقه به گونه‌ای است که ناب‌ترین گلاب کشور از گل‌های روییده شده در این منطقه تولید می‌شود و بی جهت نیست که هر ساله  خانه خدا با گلاب کاشان شست و شو می‌شود.

وی افزود: تأسیس اولین پژوهشکده اسانس کشور در دانشگاه کاشان و اولین صادرکننده گلاب کشور از این منطقه نشان از قابلیت‌های غنی این حوزه دارد.

فرماندار کاشان یادآور شد: فرش‌های دستباف و بی نظیر این منطقه که از سالیان گذشته و  از رنگ و پود کاملاً ارگانیک تولید و بافته می‌شد یکی از نمادهای معروف و مشهور جهانی این منطقه است.

صدرائیه اظهار کرد: کاشان به عنوان پایلوت شهر گردشگری مشخص شده است و کاشان آمادگی دارد تا در حوزه سلامت نیز با رویکرد گردشگری الکترونیک سلامت ورود پیدا کند.

دبیر شورای راهبردی و نظارت طب سنتی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در این دیدار گفت: برای اینکه در حوزه گردشگری سلامت موفق باشیم باید به دنیا بگوییم که طب سنتی و گیاهان دارویی در کشور ما نهادینه شده است.

محمد پناهی افزود: از دیرباز، طب سنتی در جای جای فرهنگ ما عجین بود و این سبب شده که 600 سال در طب دنیا حاکم باشیم و متاسفانه با آمدن تکنولوژی جدید، طب سنتی به حاشیه رفته است. اکنون طب سنتی در جایگاه واقعی خود در حال قرار گرفتن است و طب سنتی امروز، سبک زندگی ما است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات جاری در حوزه رفتارهای سلامت، توسط طب سنتی قابل درمان و حل شدن است و می‌توانیم به عنوان پایگاه گردشگری، به هموطنان ارائه خدمات دهیم.

دبیر شورای راهبردی و نظارت طب سنتی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیش از 300 جاذبه طبیعی طب سنتی در کشور شناسایی شده است که اقلیم کاشان به جهت طبیعت کوهستانی از یک طرف و کویر از طرف دیگر بسیاری از این فرصت‌های طبیعی را در دل خود قرار داده است.

پناهی افزود: ایران از نظر تنوع گیاهان دارایی جزو برترین‌های دنیا و معادل قاره اروپا است و در حوزه گیاهان دارویی، 50 میلیارد دلار در جهان گردش مالی داریم درحالی که سهم ایران کمتر از 50 میلیون تومان است.

وی گفت: هنوز آمار دقیقی از حوزه گیاهان دارویی در کشور نداریم و باید مطالعه تطبیقی کامل و جامعی بین گیاهان دارویی ایران و دنیا انجام شود، ولی بدون شک شهرستان کاشان در خصوص تنوع گیاهی یکی از مناطق غنی کشور است.
دبیر شورای راهبردی و نظارت طب سنتی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: یکی از خصوصیات منحصر به فرد گیاهان دارویی ایران، ارگانیک بودن آن است و در خیلی از کشورها به صورت گلخانه‌ای کشت می‌شود و در ایران به دلیل موقعیت انحصاری کشور، کوهستان‌های زیبای سرد و گرم، ظرفیت رشد گیاهان خاصی در کشور وجود دارد.

وی افزود: تنوع اکوسیستمی فرصت استثنایی برای رسیدن به بحث توسعه گردشگری درمانی و توریست سلامت است.

ساماندهی دفاتر پیشخوان به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم

معاون فرماندار کاشان عنوان کرد

ساماندهی دفاتر پیشخوان به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم

 

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان کاشان، هدف از سامان‌دهی دفاتر پیشخوان دولت را ارائه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد.
 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن فخری صبح امروز در جمع فعالان دفاتر پیشخوان این شهرستان بر لزوم بسترسازی لازم برای ارائه خدمات با حداقل استاندار تأکید کرد.

وی اظهار داشت: کارگروه پیشخوان کاشان موظف است تا اقداماتی درخصوص ساماندهی، توانمند کردن و نظارت بر دفاتر پیشخوان کاشان انجام دهد که یکی از آنها شناسایی فرآیندها و فعالیت‌ها و خدمات قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به دفاتر در سطح شهرستان است.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان کاشان، پیگیری برای ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی دفاتر پیشخوان و جهت‌دهی مردم برای استفاده از خدمات این دفاتر را از دیگر اهداف این کارگروه عنوان نمود.

فخری با انتقاد از مدیران دفاتر پیشخوان در زمینه عدم آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی خدمات این دفاتر در سطح عمومی یادآور شد: دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند با همگرایی و انسجام و تعامل بین‌بخشی خدمات خود را برای مردم تبیین و تشریح نموده و البته فرمانداری هم در این خصوص با دفاتر پیشخوان همکاری می‌کند.

وی تأکید کرد: سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی است، ولی این بدان معنی نیست که مدیران دفاتر منتظر بنشینند تا ادارات دولتی کاری برای آنها تعریف کنند.

  این مقام مسئول بیان کرد: مدیران دفاتر می‌توانند با فکر خلاق و جستجوگر خود نیازهای منطقه و شهرستان را شناسایی نموده و برای پویایی بیشتر با ارائه راهکارها جدید سطح خدمات به مردم را ارتقا بخشند و در نتیجه سطح درآمدی خود را بهتر کنند.

وی افزود: دفاتر می‌توانند در خدمات‌رسانی به مردم رقابت داشته باشند ولی از رفاقت و انسجام درونی غافل نشوند و زمانی مجموعه دفاتر موفق عمل می‌کند که وفاق و دوستی را مدنظر قرار دهند.

فخری گفت: مخالف افزایش درآمد دفاتر پیشخوان دولت نیستیم ولی خدمات مناسب به مردم به عنوان اولویت مدنظر دولت است و به دنبال آن هستیم که خدمات به مردم تسهیل و روان گردد.

نماینده دفاتر پیشخوان کاشان در ادامه با بیان مشکلات این بخش گفت: هدف اولیه از تشکیل این دفاتر آن بود که تصدی دولت در خدمات به مردم کمتر شود و این اتفاق هم افتاد ولی بعضی از شرکت‌ها و ادارات دولتی نسبت به واگذاری خدمات خود به دفاتر رقبتی نشان نمی‌دهند.

سید مسعود چهلستونی افزود: بعضی استان‌ها در این خصوص پیشرو بوده‌اند و حتی ادارات دولتی مراجعات خود را به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار نموده‌اند ولی اگر قرار باشد که بعضی از ادارات با دفاتر رقابت کنند به طور یقین دفاتر قدرت رقابت با بخش دولتی را نداشته و با مشکلات عدیده مواجه می‌شوند.

وی خواستار همکاری مدیریت شهری با دفاتر پیشخوان در زمینه امکان نصب تابلو برای معرفی خدمات این دفاتر شد. 

 

لینک خبر در خبر گزاری فارس 

 

 لینک خبر در ایسنا

 

لینک خبر در ایمنا 

 

لینک خبر در ایلنا 


سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی است 

 

حمایت مدیریت شهری از فنی و حرفه ای مستلزم آمایش سرزمین است


به گزارش روز یکشنبه ایرنا «ابوطالب جلالی» در دیدار با فرماندار کاشان اظهار داشت: مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان وظیفه مهارت آموزی متقاضیان را به عهده دارد که بخشی از این آموزش ها مختص کارجویان یا به اصطلاح غلط «بیکاران» و بخش دیگر ویژه شاغلین است.

وی آموزش شاغلین در صنعت، کشاورزی و خدمات را در راستای ارتقای مهارت های شغلی آنان با اهمیت دانست و افزود: سعی شده فنی حرفه ای به سمت آموزش علمی کاربردی گام بردارد تا به افرادی که در این مراکز، آموزش های مهارتی را کسب می کنند مدرک مورد پذیرش آموزش عالی اعطا شود.

جلالی وجود 16 هزار صندلی خالی در مراکز دانشگاهی در سال جدید را نشان دهنده اشباع جامعه از آموزش های دانشگاهی دانست و افزود: با این وجود هنوز سیاست توسعه دانشگاهی دنبال می شود در صورتی که می بایست افراد را به سمت یادگیری مهارت های فنی و حرفه ای جهت دهی و راهنمایی نماییم.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان یادآور شد: متاسفانه علت عمده بیکاری در جامعه ناشی از سیستم اشتباه آموزشی کشور است که از یک قرن پیش تاکنون باعث شده فارغ التحصیلان از مهارت های لازم برای ورود به بازار کار بی بهره باشند.

جلالی، براساس ارزیابی های صورت گرفته در کشور حدود 70 درصد از افراد بیکار در جامعه را فاقد مهارت عنوان و ابراز امیدواری کرد: با توانمند کردن کارجویان بتوانیم روز به روز شاهد کاهش افراد بیکار در سطح جامعه باشیم.

وی نبود سند آمایش سرزمین در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای را خلاء این حوزه برشمرد و گفت: استان اصفهان در حال تدوین این سند است که بر اساس آن مزیت های منطقه ای را بررسی و آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با آن را ارائه نماید.

به گفته وی شهرستان کاشان نیز بلحاظ مهارت آموزی فنی و حرفه ای از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و به استناد آمارها می توان گفت از این لحاظ هم تراز و حتی در سطح بالاتری نسبت به بعضی از استان های کشور قرار دارد.

*حمایت مدیریت شهری از فنی و حرفه ای مستلزم آمایش سرزمین است

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان نیز گفت: حمایت مدیریت شهری از اقدامات سازمان فنی و حرفه ای در شهرستان مستلزم داشتن آمایش سرزمین و برنامه ریزی متناسب با شرایط منطقه است که امیدوارم در کوتاه ترین زمان ممکن تدوین و عملیاتی شود.

«ابوالفضل صدراییه» اظهار داشت: وجود بیش از یکهزار و 500 واحد صنعتی، صنعت خودروسازی، فولاد و دیگر صنایع در منطقه و شهرستان در کنار مراکز متعدد علمی فرصت و بستر مناسبی برای فعالیت های فنی حرفه ای به منظور مهارت آموزی برای کارجویان فراهم کرده است.

وی افزود: بیش از 50 هزار کارگر در همه حوزه های صنعتی شهرستان مشغول به کار هستند و در کنار آن وجود مجموعه های علمی، شرایط خوبی برای فنی و حرفه ای ایجاد کرده است.

به گفته صدراییه زمانی فنی و حرفه ای موفق عمل خواهد کرد که نیاز بازار روز را شناخته، پیش بینی های آینده را متناسب با شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته و خود را مجهز به تکنولوژی های روز کند.

حکم فرماندار کاشان برای یک روزنامه نگار منتقد

  
مجید رفیعی , مدیر روابط عمومی فرمانداری کاشان شد
به گزارش پورتال خبری کاشان , ابوالفضل صدرائیه فرماندار شهرستان ویژه کاشان ، مدیریت  روابط عمومی فرمانداری کاشان را به یک روزنامه نگار منتقد محول نمود.
در این حکم با تأکید بر اهمیت نقدپذیری و اطلاع رسانی آمده است: بدون تردید نقدپذیری و اطلاع رسانی دو عامل مهم پیشرفت و ارتقاء منطقه و شهرستان می باشد و در این راستا رسالتی عظیم بر دوش متولیان امر است تا رکن چهارم دموکراسی را در جامعه مردم سالاری دینی همراه با اعتدال و تدبیر محقق نمایند.
صدرائیه در بخش دیگری از این حکم، جایگاه روابط عمومی را با اهمیت دانسته و اظهار می دارد: روابط عمومی می تواند در جایگاه واقعی خود ضمن همسو کردن مجموعه روابط عمومی های شهرستان در مسیر توسعه و پیشرفت، بستری فراهم نماید تا با بهره گیری از ظرفیت های این بخش، تعاملی دو سویه با اصحاب رسانه رقم خورد.
فرماندار از مدیریت روابط عمومی می خواهد تا ضمن تعامل فعال با اصحاب رسانه ، خبرنگاران و رسانه های منطقه و کشور ، ساز و کار راهبری و پویایی روابط عمومی های شهرستان را در جهت تعمیق فرهنگ نقد سازنده و اطلاع رسانی حرفه ای تعریف و عملیاتی نماید.
این نخستین فرماندار کاشان است که مسئولیت روابط عمومی فرمانداری را به فردی می سپارد که تجربه روزنامه نگاری و حضور در روابط عمومی سازمان ها شهرستان را در کارنامه کاری خود دارد.
قطعاً این انتخاب می تواند نقطه عطفی در حوزه روابط عمومی و رسانه شهرستان باشد و آن مشروط بر آن است که همانگونه که فرماندار تأکید کرده است مدیریت روابط عمومی فرمانداری شهرستان ویژه کاشان به عنوان یک نهاد حاکمیتی، نظارتی ؛ ساز و کار اجرایی سیاست های مدنظر فرماندار را در خصوص نقد سازنده و اطلاع رسانی حرفه ای در سطح سازمان های شهرستان تعریف نموده و ارتقاء بخشد.

قابلیت‌های صنعتی کاشان بستری برای مهارت آموزی فنی حرفه‌ای است

فرماندار کاشان گفت: وجود بیش از 1500 واحد صنعتی، صنعت خودروسازی، فولاد و دیگر صنایع در منطقه و شهرستان در کنار مراکز متعدد علمی فرصت و بستر مناسبی برای فعالیت‌های فنی حرفه‌ای به منظور مهارت آموزی کارجویان فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابوالفضل صدرائیه در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل فنی حرفه‌ای استان، معاونان و رییس فنی حرفه‌ای کاشان در فرمانداری شهرستان کاشان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 50 هزار کارگر در همه حوزه‌های صنعتی شهرستان مشغول به کار هستند و در کنار آن وجود مجموعه‌های علمی شرایط خوبی برای  فنی و حرفه‌ای ایجاد کرده است.

وی افزود: زمانی فنی و حرفه‌ای موفق عمل خواهد کرد که نیاز بازار روز را شناخته، پیش بینی‌های آینده را متناسب با شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته و خود را مجهز به تکنولوژی‌های روز کند.

فرماندار کاشان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را با اهمیت دانست و اظهار کرد: هم اکنون بعضی از دانشگاه‌ها توانسته‌اند با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی کارگاه‌های متناسب با نیاز آن صنایع تجهیز کرده و با ایجاد رشته‌های مورد نیاز صنعت منطقه رابطه و تعامل متقابل و خوبی با صنایع برقرار کنند.

صدرائیه استفاده از ظرفیت‌های خیرین را یادآور شد و افزود: دانشگاه کاشان توانسته بیشترین استفاده را از قابلیت‌های بخش خیرین داشته باشد.
وی با تأکید بر داشتن برنامه‌ریزی جامع و سیاست‌گذاری در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: شناسایی نقاط قوت و ضعف، بررسی و پیش‌بینی بازار هدف و استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای مجموعه‌ای مانند سازمان فنی و حرفه‌ای با اهمیت است.

فرماندار کاشان ادامه داد: کشور در خصوص داشتن فارغ التحصیل دانشگاهی اشباع شده است و کشور نیازمند نیروی کاری است که از مهارت کافی برای ورود به بازار کار برخوردار باشد و فنی و حرفه‌ای می‌تواند به خوبی این خلاء را جبران کند.

صدرائیه تأکید کرد: حمایت مدیریت شهری از اقدامات فنی و حرفه‌ای در شهرستان مستلزم داشتن آمایش سرزمین و برنامه‌ریزی متناسب با شرایط منطقه توسط سازمان فنی و حرفه‌ای است که امیدوارم در کوتاه‌ترین زمان ممکن تدوین و عملیاتی شود.   

لینک خبر در ایسنا 

 

لینک خبر در پورتال خبری کاشان