گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

هرکس که بداند و بداند که بداند

بهشت پنهان در شماره 31 خبری مبنی بر ردصلاحیت شهردار انتخابی شورای آران و بیدگل منتشر کرد که بازخوردهایی به همراه داشت. یکی از آنها مطلبی بود که در وبلاگ آقای عنایتی آمد. در ادامه نظر ایشان و جواب حقیر را ملاحظه می فرمایید:


***

رد صلاحیت بهشت پنهان

خبر نادرستی که ماهنامه ی بهشت پنهان در شماره ی نوروزی خود مبنی بر ردّ صلاحیّت شهردار پیشنهادی شورای اسلامی شهر آران و بیدگل با تیتر درشت چاپ کرد ، نشان داد که این ماهنامه از چاپ خبرهای واهی واهمه ای ندارد.

اجازه بدهید همین جا عرض کنم مهدی عمو زاده ، شهردار پیشنهادی شورای شهر آران و بیدگل از لیاقت ها و شایستگی هایی بر خوردار است که تا کنون هیچ یک از شهرداران گذشته ی این شهر از بدو پیروزی انقلاب به این سو ، از آن برخوردار نبوده اند. و حداقل انتظار این بود که با روی کار آمدن شورای سوم از وجود مهدی به عنوان شهردار استفاده می شد. مهدی بچه ی چشم و دل پاکی است . از قدرت فکری سالمی برخوردار است و دلش برای آبادی اش می سوزد. با حیاست . و اهل خوردن نان حرام هم نیست.
شهرداران گذشته ی آر ان و بیدگل به نسبت، کارهای مفیدی برای شهر خود انجام داده اند. ولی امتیاز مهدی در این است که او  فرزند باند و گروه و ارزش های عاریتی نیست. اهل مطالعه است. خوب حرف می زنذ. با هوش است . نه باج به کسی می دهد و نه اهل خر کردن دیگران است . معمولا از طرح شعارهایی که امروز اکثر مردم بر خلاف اعتقاد قلبی اشان سر می دهند تا اموراتشان بگذرد ، خود داری می کند.
من دیشب در جمع بچه های بهشت پنهان ( امیر عباس مهندس / مجید رفیعی/ محمد علوی / وخانم رسول زاده ) که در منزل در خدمتشان بودم  ، عرض کردم دسترسی به آقای عموزاد ه  برای روشن شدن قضیه ،کار شاقی نبود. و این اهمال و سهل انگاری از سوی یک  رسانه ی محلی غیر قابل اغماض است.
از این گذشته ، نحوه ی خبر رسانی و انعکاس این خبر  ، لحنی توهین آمیز دارد و بیانگر این نکته است که مسئولین ماهنامه ی بهشت پنهان از جامعه شناسی لازم در مورد این شهر کویری و پر مسئله بی خبر هستند. لذا حتما در شماره ی آتی باید اول از خوانندگان عذر خواهی شود ، بعد از آقای عموزاده .

واما بعد...

این خبر در شماره ی سی و یکم بهشت پنهان ، روی جلد چاپ شده است.


سلام و احترام

آقای عنایتی عزیز
همان روزی که شماره 31 بهشت پنهان منتشر شد آقای عموزاده تماس گرفتند و گفتند که خبر نادرست است. خدمتشان عرض کردم ما تلاش کردیم منبع خبر معتبر باشد حال در هر صورت باید صبر کنیم تا حضرت ایشان بر کرسی ریاست تکیه زنند چنانچه اینگونه شد که خطا از بهشت است و چنانچه نشد خبری اعلام شده است و دیگر هیچ
من لحن توهین در خبر نمی بینم شما اگر می بینید شاید اینگونه است. خبر می گوید: وی سابقه کار اجرایی ندارد. این اگر توهین است من به عنوان یکی از نیروهای بهشت عذرخواهی می کنم. هرچند در گفتگویی که با عموزاده داشتم در ادبیات ایشان و کلماتی که به کار می بردند و حتی در آهنگ بیان کلمات به خوبی نشان می داد که کار اجرا کار ایشان نیست ولی از همه این صفات که برای ایشان گفتید و مهم تر از این که کار اجرایی کرده اند یا خیر؛ این است که ایشان «بیدگلی» است.
نکته ای دیگر لازم به ذکر است:
بیش از یک سال پیش از طریق رابطه ای که آقای سردبیر با آموزش و پرورش آران و بیدگل داشت قرار شد اخبار این اداره در نشریه بهشت کار شود. شخص ایشان نیز حلقه ای این ماجرا بود. پیامی که به ما رسید این بود که چون اشخاصی چون آقای عنایتی در این نشریه قلم می زند آموزش و پرورش از دادن خبر به این نشریه معذور است. پس چگونه ایشان را جدای از باندبازی و خرکردن و باج ندادن و باج نگرفتن و ... می دانید؟


و پایان کلام


همه اینها که گفتم میدانم که شما می دانید و تکرار مکررات است. و اسائه ادب ولی خداوکیلی ما و شما سه سال است در عرصه فرهنگ و اطلاع رسانی مفت و مجانی برای مجموعه های دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی کار کردیم کدامشان یه خسته نباشید به ما گفتند؟
من با پیشنهاد شما به جلسه شورا آران و بیدگل دعوت شدم. چند شب و روز نشستم گزارش آن را آماده کردم چند ویژه با هزینه شخصی برای آران و بیدگل کار کردم یک تماس با من گرفته نشد که دستت درد نکنه
این موضوع تنها به آران و بیدگل ختم نمیشه برای هرجا کار کردیم گفتند وظیفه اتان است.
اگر کار مطبوعاتی را بده و بستان و نان قرض دادن بدانیم پستی که در این ارتباط گذاشته اید حرفی برای گفتن دارد و خوب است بالاخره بیشتر از ما, همکار شما بوده و باید به نوعی دلش به دست بیاید ولی اگر از زاویه صداقت به آن نگاه کنیم قضیه فرق می کند
با پوزش
رفیعی