گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

همگرایی گروههای سیاسی کاشان


استاد دانشگاه کاشان درخواست کرد:
همگرایی گروههای سیاسی کاشان
کاشان نیوز: استاد دانشگاه کاشان و یکی از چهره‌های منتسب به طیف اصلاح‌طلبان کاشان گفت: برای برون رفت از مشکلات موجود باید همه گروه ها و طیف‌های سیاسی کاشان، بیش از هر چیز به فکر منافع کلان منطقه باشند و با عبور از اختلاف نظر و سلیقه‌ها برای جلوگیری از عقب افتادگی بیشتر منطقه و ایجاد زمینه‌های پیشرفت سریع آن با هم همکاری نمایند.
دکتر حسین خراسانی زاده در گفتگو با خبرنگاران در کاشان تجربه تلخ سال‌های گذشته در موضوع انتصاب فرماندارانی غیر بومی را عاملی برای از دست رفتن فرصت‌های پیشرفت منطقه دانست و گفت این موضوع می‌تواند درس عبرتی برای آینده باشد.
او همگرایی گروهها و طیف‌های سیاسی منطقه و اشتراک نظر بر سر انتخاب فرمانداری توانمند و بومی را در شرایط کنونی مهم‌ترین وظیفه همه دانست.
وی افزود: فرمانداری مهم ترین مجموعه مدیریتی شهرستان است و در صورتی که  فردی توانمند و متخصص انتخاب شود نه تنها عاملی برای توسعه همدلی و منشأ خیر برای حل و فصل مشکلات مردم و ارتقا و پیشرفت شهرستان خواهد بود بلکه ارتباط و همکاری نهادهای مختلف با هم از جمله مراکز تصمیم‌ساز را با مجامع دانشگاهی بمنظور استفاده از پتانسیل آنها و بهره مندی از نظرات کارشناسی دانشگاهیان تسهیل خواهد نمود.
 ایشان نشست و مذاکره جدی نمایندگانی از طیف‌های مختلف را برای تحقق همگرایی لازم دانست و گفت خوب است این طیف‌ها ضمن مشارکت فعال و متعهدانه در این امر مهم نسبت به عملکرد گذشته و آینده خود پاسخگو شوند.
وی ابهام زدایی در تصمیم گیری‌های کلان منطقه و جلوگیری از تک‌روی را از محاسن این همگرایی ذکر کرد و گفت: هر فعالیت‌ سیاسی و اجتماعی به منظور تأمین منافع مردم انجام می‌شود و باید اهداف آن به پاک‌ترین شیوه ممکن و از مسیر تقوی، حرمت گذاری و کرامت انسان‌ها محقق شود.
خراسانی زاده نقش نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را در تحقق این همگرایی با اهمیت توصیف کرد و گفت: آنچه از عملکرد آقای تیمسار منصوری تاکنون شنیده می‌شود مثبت و مناسب است ولی با توجه به این که ایشان از گذشته مسائل سیاسی و وضعیت گروههای مختلف سیاسی در کاشان آگاهی کامل ندارند کار بر ایشان مشکل شده است.
خراسانی زاده با بیان این که شهر کاشان بخشی از حوزه اثر منطقه است تصریح کرد: همه گروههای اثرگذار باید نه فقط به فکر شهر کاشان بلکه باید به فکر کاشان بزرگ که شامل آران و بیدگل و همه جاهای به هم پیوسته تاریخی دیگر می‌شود باشند که در مجموع از نظر اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و دانشگاهی منطقه‌ای مهم و قابل توجه است.
این استاد دانشگاه افزود: بخشی از این مشارکت توجه به بحث‌های مدیریتی و انتخاب مسئولین توانمند و متخصص است ولی اثرگذاری مستمر و حضور فعال در مسائل منطقه باید در ساختار فعالیت گروهها و تشکل‌های منطقه‌ای نهادینه شده و وظیفه‌ای دائمی باشد.
وی در بخشی دیگر از این گفتگو به آسیب‌شناسی انفعال و دلایل گوشه‌گیری اصلاح طلبان پرداخت و گفت: فصای فرهنگی و سیاسی حاکم بر کشور و سیاست های دولت در 8 سال گذشته مهم‌ترین عامل بوده است، هرچند که اصلاح طلبان هیچگاه و هیچ جا بیکار ننشسته‌اند.
خراسانی‌زاده برخوردهای حذفی با افراد و گروه‌ها را یکی دیگر از عوامل انفعال و بی انگیزگی ذکر کرد و به عنوان نمونه گفت: اصلاح طلبان برای دور سوم شوراها افرادی دلسوز، متعهد و متخصص را شناسایی کرده و برای ثبت نام و شرکت در رقابت تشویق نمودند ولی متأسفانه با تلاش جریانی منتسب به نماینده سابق کاشان و با اعمال نفوذ ایشان اکثر آنان با برخوردهای حذفی مواجه و از گردونه خارج شدند. بدلیل سلب امکان خدمت این افراد به شهر این ظلم بزرگی در حق مردم کاشان بود و عاملی برای گوشه‌گیری خیلی‌ها شد.
این استاد دانشگاه لازمه کار حزبی و فعالیت سیاسی را پیروی از یک قانون و قاعده مشخص دانست و تصریح کرد: از جمله آسیب‌ها برای تشکل‌های منطقه‌ای سطحی‌نگری، تعجیل، بی تقوایی، غفلت از منافع مردم و اولویت‌های شهر و استفاده از ابزار سیاسی برای استفاده و منافع شخصی است.
وی یکی از اشکالات وارد بر طیف اصلاح‌طلب کاشان در گذشته را بی توجهی به نتیجه برخی مواضع از جمله افراط و تک‌روی دانست و عملکرد ناموفق عده‌ای تحت نام این گروه در انتخابات مجلس هشتم را نمونه بارزی از آن دانست.
خراسانی زاده عدم توجه به کادرسازی، نامشخص بودن شرح وظایف افراد و عدم مسئولیت پذیری را از دیگر معایب تشکل‌های محلی دانست و گفت: توجه به جایگاه افراد و هم‌کفو بودن افراد تصمیم‌ساز و تبعیت از اخلاقیات و مرامنامه از اصول اساسی کارهای اجتماعی است.
وی به پتانسیل عظیم موجود در طیف اصلاح طلب کاشان از حیث وجود افراد دلسوز، خوش‌فکر، ایثارگر و توانمند و صاحب اندیشه اشاره و گفت: با انتخاب آقای دکتر روحانی و مطابق سیاستهای دولت جدید امکان بروز و ظهور فعالیت بیشتر طیف اصلاح طلب کاشان بوجود آمده است و لازمه آن جمع شدن دلسوزانی از این گروه و حرکت بر اساس مرامنامه‌ و اساسنامه‌ای مشخص است. اساسنامه‌ای که بر اساس اصول و مقبولیت عمومی تدوین شود و از آن تعدی نشود.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:03 ق.ظ

اولا برای اساتید متاسفم دوما برای گروههای سیاسی یوم برای مسولین چهارما برای خودم و مردم ایران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد