گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

مصادره به مطلوب کردن فرهنگ بسیج و شهادت آفت بزرگی است

سرپرست فرمانداری کاشان :

مصادره به مطلوب کردن فرهنگ بسیج و شهادت آفت بزرگی است

 که باید مراقبت نمود

یکی از مهم ترین پشتوانه های بسیج که هم زایش آن را مبارک کرد و همچنین ادامه حرکت را استوار ساخت برکتی است که از نَفَس امام (ره) در این نهاد مردمی و انقلابی جاری است. شخصیت حضرت امام در کلام مقام معظم رهبری به خوبی عیان می گردد آنجا که می فرمایند؛ امام نشان داد که چگونه می توان به مرزهای عصمت نزدیک شد.

سرپرست فرمانداری کاشان در جلسه که با حضور مسئولین بسیج ادارات در سالن جلسات فرمانداری کاشان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: بسیاری از کسانی که در دوران دفاع مقدس شهید شدند حتی محضر امام شرفیاب نشده بودند ولی آنچنان شیفته حضرت امام بودند که قابل وصف نیست. و چون یاران وفادار و بدون کوچک ترین چشمداشت با عنوان بسیج در کنار امام بودند و بعنوان بازوان پرتوان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عمل کردند، شاهد پیروزی های بزرگ بودیم.

در این مراسم که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد دکتر حمیدرضا مومنیان افزود: اوصافی که حضرت امام در رابطه با بسیج بیان کرده اند آنچنان عمیق و جامع است که فهم آن را سخت نموده و مسئولیت ما را در قبال آن سنگین می نماید.

وی اظهار داشت: فرهنگ بسیج و شهادت سرمایه اجتماعی معنوی بزرگی است که در اختیار امت اسلامی قرار گرفته است و مصادره به مطلوب کردن آن آفت بزرگی در این مسیر می باشد. شهدا را به هیچ وجه و در هیچ قالبی نمی توان مصادره کرد.

مومنیان تأکید کرد: آسیب دیگری که در این عرصه وجود داشته و چون حرکت بر لبه شمشیر از حساسیات بالایی برخوردار است توصیف و تعاریفی خارج از حد معمول است که از شهدا به جامعه و جوانان ارائه می گردد. آسیب این اقدام آن است که رسیدن به مقام و جایگاه شهدا دست نیافتنی به تصویر کشیده می شود. در صورتی که آنچه باید برای جوانان الگوسازی گردد اهداف و آرمان شهدا ست و برای بیان ویژگی های خاص شهدا می توان پایبندی به اعتقادات و اصول را ذکر نمود . همچنین شهدا نسبت به محیط پیرامون خود توجه داشته اند و منفعل و بی تفاوت نبوده اند.

سرپرست فرمانداری کاشان گفت: باید مراقبت کنیم شهدا و رزمندگان را به واسطه جریانات سیاسی دسته بندی و منزوی نکنیم. همه رزمندگان و ایثارگران سرمایه های این مملکت هستند و باید بر اساس ظرفیت هایشان به کار گرفته شوند. نکند خدای ناکرده به واسطه مرزبندی ها بخشی از این سرمایه های اجتماعی را از میدان کار و تلاش و سازندگی خارج کنیم.

بپذیریم که همه در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش داشته و همه در اداره جامعه سهیم می باشند. بپذیریم که ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس قابل مصادره و سهم بندی نیست. همه اعضا و پیکره جامعه را تشکیل می دهند و به همان نسبت در آن دخیل و محترم هستند.

اشتباهات خود را بپذیریم و از مردم عذرخواهی کنیم. اگر به هر دلیلی خطایی از ما سر زد عذرخواهی کنیم و مسیر اعتدال را طی کنیم. قرآن کسانی را که با غرور و تبختر در زمین راه می روند نکوهش کرده است و اینها الزاماً غرور شخصی نیست و می تواند در زمینه جریانات و جایگاههای سیاسی نیز مصداق پیدا کند.

برای جبران اشتباهات از اصول اساسی نظام هزینه نکنیم. اگر رزمندگان اسلامی در دوران دفاع مقدس آن حماسه ها را آفریدند احساس می کردند که همه با هم هستیم و همه صادق هستیم و هرکس هر کاری و اقدامی انجام می دهد در جهت پیشبرد اهداف نظام است. فضای معنوی جامعه الزاماً با جنگ شکل نمی گیرد و فضای جامعه در هر زمان نیازمند تلاش و مجاهدت همه مردم در یک فضای معنوی و مقدس است.

نظرات 1 + ارسال نظر
کنکوری برزکی یکشنبه 6 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 03:30 ق.ظ

سلام و عرض خسته نباشید به شما به خاطر تلاش ها و کارهای خالصانه شما . من جایی را پیدا نکردم که درست نظرم را بنویسم .وسایتش به روز باشه. مدرسه ی ابتدایی ام (علاقمند )که سایتش به روز نیست هرچند که نظری دادیم ولی خبری نشد .مدرسه ی راهنمای مون (میرزایی)هم به روز نیست کلا در بحث درس و مدرسه ما برزکی ها فعال نیستیم ((فقط در یادآوری فرهیختگان و بزرگان(همایش و جشنواره) ید طولایی داریم )).داشتم به این سایت ها سر میزدم که به سایت شما رسیدم .20روز دیگر کنکور دارم تازه به خوندن شروع کردم و تازه فهمیدم درس چه گوهر گران بهایی است ومن تنها وتنها فقط با درس میتونم اول خودم را درست کنم و بعد هدف هایی را که در نا خودآگاه ذهنم نگه داشته ام را به اجرا در بیاورم تا به هدف آخرم برسم و اون انسانیت است یعنی همه ی ما خواهان آن هستیم....اگر به حرف هم باشد نه از روی فهم همه میدانند که دنیای امروز دنیای ارتباطات و فناوری است و به قولی دنیای نخبگان است ......................بقیه اش را خودتان میدانید. من تصمیم دارم تا به اهداف بزرگ علمی و بسیابسیار مقدس خود برسم نمی خواهم حرافی کنم راستش را بخواهید بد جامعه ای شده دیگر مثل قدیم نیست که انسان ها با هم صمیمی باشند . تو این دور و زمونه با یک کلیک موس عابروت رو میبرن................و کسی به کسی اهمیت نمیده ولی من چیزهای فوق العاده و غیر قابل تصوری رو در این هم سن هام میبینم ونمی تونم چشم پوشی کنم ...........اطمینان کامل دارم تا چند سال آینده اهداف بزرگی رو در این شهر پیاده کنیم و آدم های بزرگی رو به برزک روانه کنم.............من برزک پرست نیستم ولی یک چیزی در ذهنم جرقه میزند و میگوید که زمانی فرا خواهد رسید که مشکلات زیست محیطی و... در جامعه بیداد خواهد کرد و در آن زمان دانشمندان بزرگی که نسل در نسل در این شهر تربیت شده اند به کمک بشر خواهند شتافت .........فراموش نکنید محیطی را که برزک دارد خیلی روی ادم هایش هم از نظر روانی و هم از نظر فیزیکی تاثیر می گذارد و لی متاسفانه فضای نخبگان که باید باشند ولی به دلایلی استعداد های آن ها و ارزو هایشان چهره در نقاب خاک کشیده اند خالی است .من به تنها چیزی که ایمان دارم بچه ها و نوجوانان است .همیشه آرزو میکنم ای کاش من دوران قدیم زندگی میکردم بابا این امکانات چه بلا هایی به سر آدم میاره .میگفتم ای کاش خونه های برزک با گل بود ای کاش برق تو برزک نبود ای کاش موبایل و کامپیوتر ووسایل برقی نبود ای کاش نفت وگاز و اینا نبود ای کاش شهرداری وجود نداشت ای کاش شب همه ی کوچه ها تاریک بود ای کاش وقتی می اومدم بیرون خونه با کفتار گرگ پلنگ مواجه میشدم ای کاش ماشین و موتور نبود ای کاش مردم سالی یکبار برنج میخوردن .. ای کاش جوب سیمانی و استخر و این حرف ها نبود ..ایکاش 3متر برف میومد. ولی دل کسی شکسته نمیشد............................ای کاش ...................ای کاش .....................همه ی این ها رو تحمل میکردم و فقط یک چیز میخواستم هوش وحواس ...........................اطمینان میدم در دوران سختی بهترین افکار به سراغ شما می آینند این چیز ها نبوده آدم هایی نادان خودشان این مشکلات را بر سر برزک من به وجود اورده از خدا میخواهم که به من چنان قدرتی 1.علمی2مالی3سیاسی4انسانی بدهد تا برزکم را از شر این گردن کشان نجات دهم سال به سال که میگزرد مغز انسان روشن میشود و من به عنوان یک دانش آموز و حقیر ی به شما امید می دهم که همه چیز درست خواهد شد حتی اگر نتوانم کاری بکنم دوستان بزرگ وانسان های والا مقام هستند.این نسل انسان های بزرگی خواهد داشت.دوران دبستانم را در علاقمند یک مدرسه ی بی نظیر در دنیا از لحاظ محیطی و......سادگی را ازاین مدرسه و بچه هایش آموختم.من زیاد درس خون نبودم ولی دیدی که نسبت به درس داشتم عالی بوده این کمکم کرده .به امید خدا در سال های آینده کتابی را برای این مدرسه خواهم نوشت تا از یادها فراموش نشود ..............حرف های زیادی است که باید گفت اما زیاده گویی خوب نیست ....از اینکه وقت گرانبهای خود را در اختیار من حقیر گذاشتید عذر میخواهم وبی نهایت سپاس می گویم ......خبرهای خوشی در راه است . از خداوند تشکر میکنم که چنین مسیری را در جلویم قرارداد سپاس.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد