تاکید بر هم‌افزایی زنان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

 تاکید بر هم‌افزایی زنان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس شورای سیاستگذاری نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی گفت: مهمترین هدف از برگزاری اين همايش، همگرایی و هم افزایی بانوان موفق در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی، در جهت نقش آفرینی بیشتر ...
تاکید بر هم‌افزایی زنان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اقتصاد خبر؛ با عنایت به برگزاری نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی، در میزگرد مجازی گروه رونق کسب و کار، با حضور دست اندرکاران همایش و جمعی از اعضاء فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و همچنین معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در خصوص «اهمیت اشتغال و توانمندسازی اقتصادی زنان»، «ضرورت برگزاری همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی» و «هم اندیشی پیرامون برگزاری هرچه موثرتر این رویداد ملی» بحث و تبادل نظر شد که خلاصه ای از گزارش آن در ادامه ارائه می‌گردد.

 

زهرا اخوان نسب، معاون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان و عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان و اتاق ایران گفت: مسائل اقتصادی به ویژه موضوع اشتغال مردم، از اساسی ترین مشکلات کشور است که با توجه به آمار بالا و روز افزون بیکاران، لازم است به این مسئله بطور ویژه پرداخته شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در این میان مسئله توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زنان، موضوعی است که ضرورت دارد با ژرف اندیشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا سیاست ها و برنامه های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زنان، به گونه ای طراحی و اجرا شود تا موجبات حفظ و ارتقاء شان و منزلت بانوان بزرگوار ایران اسلامی را فراهم آورده و موجب تحکیم جایگاه نهاد ارزشمند خانواده گردد.

رئیس شورای سیاستگذاری نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی تصریح کرد: نسبت بیکاری در زنان دو برابر مردان است و این موضوع حاکی از نابرابری در دسترسی به مشاغل است.

اخوان نسب همچنین تاکید کرد: مهمترین هدف از برگزاری این همایش، همگرایی و هم افزایی بانوان موفق در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی، در جهت نقش آفرینی بیشتر زنان در اقتصاد مقاومتی است.

 نسیم جوزدانی، عضو هیئت علمی و مدرس جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان در ادامه اظهارداشت: مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی نه تنها در توسعه ظرفیت ها و توانایی زنان، بلکه در توسعه اقتصادی و اجتماعی کل جامعه، نقش کلیدی دارد.

دبیر نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی گفت: نقش زنان در تحقق اقتصادی مقاومتی، علاوه بر فعالیت های اقتصادی و کارآفرینی، در بحث انتقال ارزش های اخلاقی از جمله مدیریت منابع و اصلاح الگوی مصرف، ترجیح کالای ایرانی بر کالای خارجی و… بسیار حائز اهمیت است.

 

مریم ارشدی، مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: در موضوع کارآفرینی و ترسیم اقتصاد پویا، همچون بسیاری از موارد، نقش اثرگذار زنان باید مورد توجه صاحبنظران، اندیشمندان و سیاستگذاران باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: چراکه زنان نه تنها نیمی از جمعیت جامعه هستند بلکه مربی نیم دیگرند؛ بنابراین سهم مشارکت زنان در این عرصه را می توان صد درصد دانست.

 معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورا تصریح کرد: ظرفیتی که خداوند در وجود زنان به امانت گذاشته است فردی و شعاری نیست، بلکه یک کارخانه انسان سازی است که در فرصت‌های اجتماعی به فعلیت میرسد.

عضو شورای سیاستگذاری نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی گفت: در این‌همه سالها با وجود این همه افتخاراتی که زنان برای جامعه ما داشتند اما توفیقات کمتری در شایسته سالاری نصیبشان شده است.

آباد همچنین یادآور شد: هر جا که زنان در هر عرصه‌ای توانمندی های خود را نشان داده اند، توانسته اند به یک الگوی موفق برای زنان و مردان تبدیل شوند.

 

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیته زنان، خانواده، ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پررنگ تر زنان در عرصه هاى اقتصادى و کارآفرینى، نیازمند ساختارى قانونمند است.

عضو شورای سیاستگذاری نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی ادامه داد: متاسفانه در این عرصه قوانین مزاحم، چه براى زنان و چه برای مردان، مشکلات بسیارى ایجاد کرده است و بازنگرى در این ساختار قانونى، ضرورى است.

 

زهرا سعیدی مبارکه، عضو کمیسیون اقتصادی و سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات عدیده در حوزه های اقتصادی و اشتغال و کارآفرینی زنان و از طرفی مسئله حساس و مهم زنانه شدن فقر، میطلبد که به این موضوع با توجه ویژه پرداخته شود.

عضو شورای سیاستگذاری نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی تصریح کرد: هرچند در این راستا اصلاح قوانین بسیار کارساز است و ما در مجلس شورای اسلامی، پیگیر هستیم لیکن با توجه به حساسیت موضوع، ضرورت دارد مسولین همه برای رفع موانع اشتغال و توانمندسازی اقتصادی زنان تلاش نماییم.

 

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: مرجع ملی زنان یا focal point امور زنان در کشور ما در عالی ترین سطح، تحت نظر رییس جمهور است و ماموریت این مراجع که مکانیزم های نهادین پیشرفت زنان هم نامیده می شوند جلب توجه، حساسیت آفرینی، جلب مشارکت حداکثری و مدیریت ظرفیت ها و هماهنگی بین بخشی برای رفع چالش ها و مسایل حوزه زنان و خانواده است.

مولاوردی همچنین گفت: بهبود و ارتقای وضعیت اقتصادی و اشتغال زنان تا حدود نسبتا زیادی، در گروی عزم همگانی و اراده‌ای ملی است.

 بر این اساس؛ بخش های دیگری از گزارش این میزگرد، در ادامه منتشر خواهد شد.

 

گفتنی است؛ همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی، به همت معاونت بانوان اتاق بازرگانی اصفهان برای اولین بار در کشور و با اهداف و محورهای زیر برگزار می‌گردد:

 –  ترویج و توسعه فرهنگ نقش آفرینی زنان در راستای دستیابی به توسعه پایدار

–  استفاده بهینه از توانایی های زنان در حوزه های مختلف

–  بررسی روش‌های بهبود و کمک به اصلاح سیاست های حمایتی از زنان کار آفرین

–  تحلیل موانع حضور زنان در عرصه فعالیت های اقتصادی

–  بررسی علل کاهش نرخ اشتغال زنان در دوره های اخیر

–  شناسایی روش های علمی و موثر در جذب استعدادهای بالقوه زنان

–  شناسایی روش های افزایش حضور زنان در عرصه فعالیت های کارآفرینی در سطح ملی و بین المللی

–  بررسی روش های ایجاد شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی میان زنان کارآفرین در سطح ملی، منطقه ای و جهانی

 لازم به ذکر است، این همایش ملی، روز دوشنبه ۹ اسفندماه با حضور و سخنرانی جمعی از مسئولان و شخصیت ها در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر، به سایت اتاق بازرگانی اصفهان به نشانی www.eccim.com مراجعه فرمایند.

پاسخ پیام تبریک تولد

بسم الله الرحمن الرحیم
آری آری زندگی زیباست
زندگی آتشگهی دیرینه پا برجاست
ورنه خاموش است و خاموشی گناه ماست
در دریای مواج زندگی انسانها، رودخانه هایی جاری و ساری می شود که در مسیر پیمایش خویش گاهی آرامش و گاهی سرعت و زحمت عبور خویش را برای دستیابی به مقصود رقم می زنند و بعضا گمان ناچاری و اجبار به ذهن متبادر می شود لکن در بحبوحه دریای متلاطم زندگی انسان آگاه و دارای اختیار، آزادگی و آزاداندیشی اصل مهمی است که با عزم، اراده و آگاهی ، انتخاب " اما شاکرا و اما کفورا " را منتج می شود.
زندگی پرمخاطره دنیا مسیر شدن را می آموزد و سرانجامش موهبت بزرگ الهی است که با تصمیمات درست ما زیبا جلوه می کند و صد افسوس که غفلت یا بداندیشی خود آدمی، زیبایی ها را می پوشاند و بعضا همنشینی با بداندیشان روزگار به غلط شیرینی زندگی را نازیبایی ها را نمایان می سازد.
پس وظیفه ما در این جایگاه رفیع انسانی، یک راه حل برای رسیدن به آرامش دارد و آن با یاد خدا، درد انسان و انسانیت را داشتن است؛ تلاش و هیجان داشتن برای رسیدن به تمدنی نوظهور و زمینه سازی برای دستیابی دولت یار و حکومت جهانی و عدالت محور حضرت مهدی (عج) و شاید هم برای روزی که فرشته مقرب الهی در نفخه صور بدمد و ما را به صحنه پاسخ فرا خواند.
باید بگویم مهمترین ابزار این میدان پرتکاپو، وجدان آگاه و پاک انسانی و امید به الطاف الهی است؛ که عزم آدمی را جزم می کند تا امیدوارانه و مصمم از مسائل، موانع و مشکلات نهراسد و حتی در شرایط بحران زندگی به راه حل های مختلف رجوع کند و برای دستیابی به حل المسائل، رضای خداوند را راهگشا بداند و اینگونه است که عنایات خداوند متعال را به عینه درک می کند.
آری من امروز با پیام تبریک محبت آمیز شما دوستان، عزیزان،اقوام و خانواده بزرگوارم، متذکر شدم که یکسال گذر عمر دارم ؛ یکسال به سرنوشت محتوم خویش در جهت وصال الهی ، نزدیک شدم ، توشه یکساله ام را بررسی می کنم؛ نیک می فهمم که خوبی ها و فضایلی که برای قرب الهی در توبره دارم، حضور و همراهی شماست و وجودتان در زندگی من لطف بزرگ ذات اقدس ربوبی است که به عنوان سرمایه های ارزشمند به من عطا فرموده است امید که قدر دان شما باشم و در روز حساب شرمنده همراهی های خالصانه تان نشوم.
ارادتمند شما مریم ارشدی
اول دیماه 1395

امید معنوی؛ هنرمندی از خطه آران و بیدگل

از البوم موسیقی دفاع مقدس ‌«هشت سال های من» با صدای امید معنوی رونمایی شد
به گزارش خبرنگار اعزامی پرتال خبری آران و بیدگل به جشنواره اسوه های صبر و استقامت که در روز سه شنبه 25 فرودین با حضور سردار مسعود جزایری، حجت السلام تقوی ، سردار قربانی ، مریم مجتهد زاده ،دکتر صالحی امیری و  با حضور خانواده های شهدا ، در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شد ، از البوم موسیقی دفاع مقدس ‌«هشت سال های من» با صدای امید معنوی از آران و بیدگلی های  موفق عرصه هنر و موسیقی  رونمایی شد.

خانم مریم ارشدی دبیر این جشنواره ملی صبر و اسقامت که از بانوان موفق آران و بیدگلی در سطح کشور هستند گفتند : این آلبوم که با سفارش سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس ساخته شده که از 9 قطعه ساخته شده و تمامی قطعات در خصوص مقام شامخ زن مسلمان سروده شده است .

     

در پایان جشنواره  ،  از ایشان برای ساخت این اثر موسیقی ، تجلیل به عمل آمد .
در آینده گفت و گویی با ایشان در پرتال خبری آران و بیدگل خواهیم داشت.
 


 
نظرات بینندگان در ای بی نیوز:
مهدی خطیب فر
|18:21 - 1394/01/27
 سلام باعث افتخار است اگر امید عزیز اهل آران و بیدگل باشند ولی شنیده ها و گفته ی خودشون حاکی از اینه که ایشان اهل کاشانند
مهدی خطیب فر
18:43 - 1394/01/27
 سلام ؛ امید عزیز از دوستان خوب بنده هستند و بارها طی شنیده ها و گفته خودشون ،اینطور استنباط میشه که اهل کاشانند.هر چند آران و بیدگلی بودنشان باعث افتخاره. بهر حال درستی این مطلب مورد انتظار است
امیر سحابی
|18:25 - 1394/02/02
 با سلام 
طی گفت و گویی با ایشان 
اصالتا همشهری ما هستند هر چند اینجا بزرگ نشده اند و زندگی نکرده اند 
به هر حال ریشه ها در اینجاست همانند استاد بهرام بیضایی که از این خطه هستند ولی اینجا به دنیا نیامده اند و بزرگ نشده اند
ماه مهر آران و بیدگل
11:40 - 1394/01/28
 احسنت به این هنرمند 
خیلی زیبا می خونه
ای کاش لینگ دانلود آهنگ هاش و پروفایلشو هم را میگذاشتید 
تا بیشتر با این هنرمند آشنا میشدیم
آرانی
18:30 - 1394/01/28
 سلام.این آقارو تلویزیون توایام خیلی نشون میده.واقعا اهل آران و بیدگله؟؟؟؟؟؟؟
شهروند
23:15 - 1394/01/29
 سلام معنوی اهل کاشان خیابان امام مسجد کیهان یا درب حوض میباشد
اهل کاشان
|11:16 - 1394/02/05
 بخدا صدا مثلش نیست...شکی توش نیست.مثل اکثر خواننده ها که صداهاشون اکولایزره یا همون کامپیوتریه.واقعا از ته دل میگم افتخار میکنم شهروند به این خوبی دارم
علی
01:03 - 1394/02/11
 صدای ایشون باعث شده مسیر زندگی من تغییر کنه..... باعث شده زندگیم گلستون بشه واقعا خدا بهشون عمر باعذت تراز الان بدن   

فراخوان عکس و فیلم سلفی

فراخوان عکس و فیلم سلفی ویژه دومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت

تهران- ایرنا- دبیر دومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت از فراخوان عکس و فیلم سلفی ویژه این جشنواره خبر داد و گفت : جشنواره یادشده همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار خواهد شد.

«مریم ارشدی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مسابقه فیلم کوتاه و عکس به منظور ثبت آثار خلاقانه در موضوع زن، حماسه، تعالی همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: آثار ارسالی باید توسط تلفن همراه و یا دوربین  ضبط و ارسال شود ، حداکثر زمان فیلم های ارسالی 110 ثانیه و مهلت ارسال آنها تا 10 فروردین سال 94 است.
ارشدی با بیان اینکه برگزارکننده این جشنواره، سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس است، ادامه داد:
علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر از شرایط شرکت در مسابقه و جزییات آن می توانند به درگاه الکترونیکی www.dsrc.ir  مراجعه کنند.

 

شرکت در همایش راهکارهای توسعه صادرات شهرستان کاشان

 
  
 
همایش راهکارهای توسعه صادرات شهرستان کاشان با همکاری فرمانداری ویژه کاشان، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران به نقل از اتاق کاشان، این همایش یک روزه که با حضور مدیرعامل صندوق صادرات ایران، معاون استاندار و فرماندار کاشان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، نائب رئیس اتاق بازرگانی کاشان و رایزنان بازرگانی منتخب کشورهای کره‌جنوبی، اندونزی، ترکمنستان، روسیه، تونس، هندوستان و اقلیم کردستان و حضور مدیران صنایع شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز در فرمانداری کاشان برپا شد.
ابتدا « محمود تولائی» نائب رئیس اتاق بازرگانی ضمن ارائه گزارشی از پتانسیل های صنعتی، معدنی، بازرگانی منطقه کاشان اعلام نمودند:" در سال 1392،52 نوع محصول به بیش از 40 کشور جهان به ارزش تقریبی 300 میلیون دلار از طریق گمرک کاشان صادر گردیده است؛ از این میزان پنجاه درصد به صادرات فرش ماشینی تعلق دارد آنگاه به مشکلات صادرکنندگان در خصوص بازار یابی، تأمین سرمایه در گردش، رفع موانع صادرات از جمله تحریم و ریسک کشورهای مقصد اشاره نموده و آرزوی موفقیت برای صادرکنندگان و توفیق برای مسئولین در حل مشکل تولید و تجارت را نمودند.
سپس «ابوالفضل صدرائیه» معاون استاندار و فرماندار کاشان، اعلام نمودند سیاست های دولت تدبیر و امید قطع وابستگی به درآمد نفتی بوده و تلاش در جهت توسعه صادرات بمنظور رونق تولید و حل مشکل اشتغال و ارزآوری وتأمین ارز مورد نیاز کشور از محل صادرات می باشد؛ ایشان به برگزاری همایش های تخصصی اشاره نمودند و ضمن تشکر از اتاق بازرگانی و اداره صنعت و معدن؛ درخواست نمودند که در این مقوله بیش از پیش اتاق کاشان فعالیت نماید.
در پایان با توجه به تعداد واحدهای صنعتی، معدنی و بازرگانی منطقه کاشان از حدود 13 استان کشور بالاتر می باشد از مدیران درخواست نمودند در راستای بازاریابی جهت صادرات تلاش نمایند بخشی از تولیدات خود را صادر نمایند و در این راستا همه ارگانها و ادارات شهرستان ملزم به همکاری می باشند .
«اسرافیل احمدیه» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان کاهش قیمت نفت را بهترین فرصت برای صادرکنندگان کاشانی دانست و گفت: «کاهش قیمت نفت در ماه‌های اخیر نگاه‌ها را متوجه صادرات در حوزه‌های دیگر کرده و بهترین فرصت را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان فراهم ساخته است.»
«طاهر شه حامد» مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران نیز بهره‌گیری از پول خارجی را بهترین راهکار افزایش صادرات دانست و بیان کرد: «اکنون روش های معمول در اقتصاد ایران برای توسعه و افزایش صادرات جوابگو نیست، بهره‌گیری از پول خارجی، بازار سرمایه و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بهترین راهکار افزایش صادرات است.»
در ادامه ی بحث و نشست سفیران اقتصادی 7 کشور جهان ، رایزنان بازرگانی حاضر در جلسه در مورد شرایط اقلیمی، روحیات مردم منطقه و علایق کشورهای مورد نظر سخن گفته و در مورد چگونگی صادرات محصولات عمده تولیدی کاشان شامل فرش و گلاب و نوع ساختار محصول تولیدی و تطبیق آن با فرهنگ منطقه صادراتی مذکور توضیحاتی ارائه کردند.
 
در ادامه محصولات تولیدی منطقه و بازار گسترده این محصولات و راهکارهای ورود این محصولات به بازارهای مورد نظر به تجار و بازرگانان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

لذت معنوی نماز عاشقانه

درخصوص آثار، فواید و تبعات مثبت ناشی از به جای آوردن نماز، نوشته ها و گفته های فراوانی وجود دارد که بنده نمی خواهم در این مجال بدان بپردازم زیرا یقین دارم و کاربران عزیز خود بیش از بنده در مورد آن بررسی و مطالعه نموده اند.

آنچه بر خود تکلیف می دانم که در مورد آن صحبت کنم اعلام لذتی است معنوی که انسان پس از اقامه نماز بدان دست می یابد. هر فردی در زندگی با توجه به اهدافی که در زندگی دارد مسیر خود را برای دستیابی و رسیدن به مقصود تعیین و بعضا جهت تسهیل و تسریع در این حرکت، راهکارهای فراوانی را می یابد.

اگر از اقتصاددانی سوال شود که مفهوم سود و زیان چیست وی بدون تامل سود را ، برابر با تفاوت درآمد و هزینه  مالی تعریف می کند و به نظر حقیر نیز در این مبحث نماز همان مازاد درآمد معنوی کسب شده بر هزینه هایی است که در شرایط غفلت واقع شده اند.

چون در جایگاهی نیستم که بتوانم حق مطلب نماز را آنگونه که باید مطرح سازم دوستان را به موضوعات و مطالعات و مقالات و پژوهش های انجام شده در این زمینه در فضای مجازی توصیه می نمایم و باید بگویم که فواید و آثار نماز را آنچه در نوشته ها و سخنرانی ها چه به لحاظ علمی و پزشکی، و چه به لحاظ معرفتی، خوانده و شنیده ام به خوبی و راستی درک می کنم .

نماز و صبر دو موضوعی است که خداوند برای سرعت بخشی دستیابی به اهداف پیشنهاد داده است «یا ایها الذین آمنوا استعینوا بالصبر والصلوة ان الله مع الصابرین». انسان اگر نمازهای واجب خود را کمی با توجه بخواند، به همان اندازه به لذت درونی و معنوی خویش می رسد. اگر نماز را در اول وقت بخواند سرعت را برای این مقصود افزایش می دهد؛ اگر نمازهای مستحبی را مکررا مورد توجه قرار دهد و به خواندن نوافل اهمیت بدهد به همان اندازه به معرفت الهی دست می یابد و بعضا آنقدر به خداوند نزدیک می شود که آیات و نشانه های او را از بسیار نزدیک و به خوبی درک می کند.

موضوع قابل تأمل پیرامون نماز که"... و لذکر الله اکبر" می باشد این است که انسان بالاترین و برترین ها را با چشم دل خویش می یابد. صدای اذان که بر جان می نشیند انگار ندای وحدانیت و توحید همه بندگان از خرد و کلان، عاقل و بالغ، غنی و فقیر، ذی شعور و بی شعور همه را  در یک صف و زیر یک پرچم فرا می خواند و چه فرصتی بالاتر از این که به سویش بشتابی و زمان را برای لبیک و همچنین  دریافت امدادها و الطاف الهی از دست ندهی .

نماز می خوانی که اعتراف کنی فقط اورا واجد شرایط تقاضاهایت می بینی و تکرار می کنی که رییس تنها اوست و اوست که می تواند مسایل تو را بفهمد و به خواسته هایت لباس اجابت بپوشاند.

 «اننی انا الله لا اله الا انا فاعبدنی و اقم الصلوة لذکری.» من الله هستم, معبودی جز من نیست مرا پرستش کن, و نماز را برای من به پادار.

یکی از موضوعاتی در قرآن بدان تاکید شده موضوع یاد خداست که اگر از یاد خدا غافل شدی دو عارضه دارد یکی در دنیا و یکی در آخرت.آنچه در دنیا گریبان ما را می گیرد تنگی روزی است " معیشتاً ضنکا" این بدان معنی نیست که ما صرفا فقیر می شویم بلکه همواره در موضوعات روزمره حیران و سرگشته ایم و غافل از اینکه مشکل ما فاصله از بی نهایت است.

محض ریا داشتم تعقیبات نماز عشا را می خواندم و حیفم آمد برای دوستانم لذتی که از معنای این جملات بردم برای دوستانم بازگو نکنم. واقعا این مطالب سبب می شود که انسان ، آدمهای به ظاهر بزرگ را بسیار ریز ببیند و....

اللَّهُمَّ إِنَّهُ لَیْسَ لِی عِلْمٌ بِمَوْضِعِ رِزْقِی وَ إِنَّمَا أَطْلُبُهُ بِخَطَرَاتٍ تَخْطُرُ عَلَى قَلْبِی فَأَجُولُ فِی طَلَبِهِ الْبُلْدَانَ فَأَنَا فِیمَا أَنَا طَالِبٌ کَالْحَیْرَانِ لا أَدْرِی أَ فِی سَهْلٍ هُوَ أَمْ فِی جَبَلٍ أَمْ فِی أَرْضٍ أَمْ فِی سَمَاءٍ أَمْ فِی بَرٍّ أَمْ فِی بَحْرٍ وَ عَلَى یَدَیْ مَنْ وَ مِنْ قِبَلِ مَنْ وَ قَدْ عَلِمْتُ أَنَّ عِلْمَهُ عِنْدَکَ وَ أَسْبَابَهُ بِیَدِکَ وَ أَنْتَ الَّذِی تَقْسِمُهُ بِلُطْفِکَ وَ تُسَبِّبُهُ بِرَحْمَتِکَ اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ یَا رَبِّ رِزْقَکَ لِی وَاسِعا وَ مَطْلَبَهُ سَهْلا وَ مَأْخَذَهُ قَرِیباً وَ لا تُعَنِّنِی بِطَلَبِ مَا لَمْ تُقَدِّرْ لِی فِیهِ رِزْقا فَإِنَّکَ غَنِیٌّ عَنْ عَذَابِی [عَنَائِی‏] وَ أَنَا فَقِیرٌ إِلَى رَحْمَتِکَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ جُدْ عَلَى عَبْدِکَ بِفَضْلِکَ إِنَّکَ ذُو فَضْلٍ عَظِیمٍ.

خدایا من نمیدانم روزی ام در کجاست،و آن را تنها بر پایه گمانهایى که بر خاطرم مى ‏گذرد میجویم، و ازاین‏رو در جستجوى آن شهرها را زیر پا میگذارم،پس در آنچه که خواهان آنم همچون حیرت‏زدگانم،نمیدانم آیا در دشت است‏ یا در کوه؟در زمین است یا در آسمان؟در خشکى است یا در دریا؟نمیدانم به دست کیست؟و از جانب چه‏ کسى است؟ولى به یقین میدانم که دانش آن نزد تو و اسباب آن به دست توست و تویى که آن را با لطف خویش تقسیم میکنى و با رحمت خود براى آن سبب فراهم می سازى،خدایا،پس بر محمد و خاندان او درود فرست و بارپروردگارا،روزى خود را بر من گسترده ساز و به دست آوردنش را برایم آسان نما و جاى دریافتش را نزدیک قرار ده و با طلب آنچه برایم در آن روزى مقدر نکرده‏اى به زحمتم میفکن،چه‏ تو از آزردن من بینیازى و من به رحمتت نیازمندم،پس بر محمد و خاندان او درود فرست،و با لطف و فضل خویش بر بنده‏ات‏ کرم نما،تو صاحب بخشش بزرگ هستى.

کلا این دعا از دعاهاى طلب روزى است و نیز مستحب است در تعقیبات نماز عشاء هفت مرتبه سوره.قدر خوانده شود و نیز در نماز»ویتره«که دو رکعت نافله نشسته بعد از نماز عشاءست،صد آیه از قرآن خوانده شود و مستحب است نمازگزار به جاى صد آیه،سوره «اذا وقعت الواقعه» را در یک رکعت و سوره «قل هو اللّه» را در رکعت دیگر بخواند.

سعی می کنم در بخش های دیگر،  برخی از موارد را با موضوع " نماز لذت معنوی"  به دوستانم هدیه کنم. امیدوارم با اقامه نماز مشمول " تنهی عن الفحشاء والمنکر" شویم.امید که با اقامه این عمل خداپسندانه تنهی عن الفحشاء والمنکر در وجودمان نهادینه گردد.

بازدید مریم ارشدی از انجمن معلولین سوره صبح آران و بیدگل

 

سرکار خانم ارشدی رئیس کمیته  بانوان شورای مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیر کل روابط عمومی سازمان نشر و  آثار ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس از انجمن معلولین سوره صبح شهرستان بازدید  نمودند.
به گزارش خبرنگار پرتال خبری آران و بیدگل"ای بی  نیوز"،سرکار خانم مریم ارشدی ضمن بازدید از دستاوردهای معلولین این انجمن  حضور این انجمن های مردمی را موهبتی الهی برای سازمانها و ارگانهای دولتی دانست و  گفت بازدهی این سازمانها از بعضی ارگانها و سازمانهای دولتی بیشتر بوده و باید با  برنامه و ایده رو به جلو حرکت نمود.
ایشان ضمن بازدید  از نمایشگاه و دستاوردهای این عزیزان همت را اساس و پایه هر کاری دانست و ابراز  داشت که اینگونه افراد در عین نقص یاس و ناامیدی را ازخود دور نموده و پا در راهی  گذاشته اند که هم موجب سلامت روح و روان شده و هم منبع درآمدی برای آنها خواهد  داشت.
مریم ارشدی همچنین به تلاش معلولین به عنوان الگوهای ممتاز آفرینش اشاره کرد و توجه انجمن سوره صبح به توانمندسازی این قشر عزتمند را مورد تقدیر و تشکر قرار داد و از مردم و مسئولین خواست تا حمایتهای مادی و معنوی خود را در جهت تقویت برنامه های این سازمان مردم نهاد بیش از پیش استمرار بخشند.
 درادامه آقای  عابدین زاده در موردفعالیتها و  در مورد نرم افزار سوره صبح توضیحاتی ارائه  نمود.
در پایان آقای عمویی ضمن تقدیر و تشکر از حضور ایشان در انجمن اهداف پیشرو دراینده  را تشریح و رسیدن به آنها را ملزم به همکاری سازمانها و نهاد های دولتی دانست و  افزود باید تمامی سازمانها به تعهدات خود در قبال معلولین در تمامی زمینه ها عمل  نمایند.

اطلاع رسانی در عرصه فرهنگ دفاع مقدس در اولویت قرار بگیرد

 

مدیر روابط عمومی سازمان زنان و دفاع مقدس: 21 مرداد 1393 ساعت 14:59

اطلاع رسانی در عرصه فرهنگ دفاع مقدس در اولویت قرار بگیرد

مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: اطلاع رسانی در عرصه فرهنگ دفاع مقدس امری ضروری است و باید رابطین استانی آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.
اطلاع رسانی در عرصه فرهنگ دفاع مقدس در اولویت قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع پرس، مریم ارشدی، مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در نشست تخصصی (توجیهی - آموزشی) رابطین استانی که در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار داشت: بشر برای کسب اخبار و آگاهی‌های روزمره در حداقل زمان و ارزش گذاری خبر درگذر ثانیه ها و نیز دگرگونی شگفت انگیز نیازها، ادعاها و وضعیت زنان در جهان کنونی، به اطلاع رسانی به موقع، واقعی و به دور از افراط و تفریط نیاز دارد.

ارشدی با اشاره به نقش اثرگذار زنان در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: نقش موثر این بانوان در روند پیروزی، استمرا و بقای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و عرصه دفاع مقدس به جهات مختلف در استحکام خانواده، بهبود وضعیت جامعه و نهایتا در ارتقاء شاخصه های معنوی، رسالت اطلاع رسانی و جریان سازی را برای همه و بویژه متولیان امر مضاعف می کند.

وی گفت: رابطین استانی در کنار فعالیتهای گسترده خود وظیفه تنویر افکار عمومی را در قالب اخبار، مصاحبه، بیانیه و.... برعهده دارند تا تأثیرقابل درکی از سیاستگذاریها و تصمیم سازهای برنامه ریزان با معرفی نقش و جایگاه واقعی زنان در حوزه دفاع مقدس ایفا کند.

مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: اطلاع رسانی در عرصه فرهنگ دفاع مقدس امری ضروری است و باید رابطین استانی آن را در اولویت کاری خود قرار دهند. وی بر ضرورت جریان سازی در قالب مصاحبه و کنفرانسهای خبری به منظور معرفی نقش و جایگاه واقعی زنان در عرصه دفاع مقدس به جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: ما باید منابع، ابزارها و شیوه های نوینی را که نسل جوان برای دریافت اطلاعات از آن استفاده می کنند به منظور بهره برداری بهینه در معرفی فرهنگ دفاع مقدس  شناسایی کنیم.

ارشدی در ادامه بر ظرفیت وبلاگها به عنوان منبعی که در معرفی جایگاه زنان و دفاع مقدس از آن می توان استفاده نمود، اشاره کرد و جمع آوری بانک جامعی از وبلاگهای حوزه دفاع مقدس برای تعامل مفید و حداکثری در مرکز و استانها در این زمینه را توصیه کرد.

وی انتظار سازمان زنان و دفاع مقدس از اطلاع رسانی  را، پوشش حداقل چهل درصدی اخبار و اطلاعات حوزه زنان و دفاع مقدس تا پایان سال 95 خواند.

مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان اظهار امیدواری کرد با تعامل گسترده و مستمر گروهها و دستگاههای مردم نهاد و متولی امور فرهنگی بتوانیم در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مولفه های مرتبط مانند ایثار، شهادت، مسئولیت پذیری، مجاهدت، دیگرخواهی، صبر، مقاومت و... گام برداریم.

فردا همایش مادران شهدا و ایثارگران فردا در قزوین برگزار می شود

با حضور مریم مجتهدزاده برگزار می شود؛

فردا همایش مادران شهدا و ایثارگران فردا در قزوین همزمان با سالروز شهادت شهیده مریم فراهانیان

مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری "حیات" گفت: همایش مادران شهدا و ایثارگران به مناسبت سالروز شهادت شهید مریم فراهانیان فردا در قزوین برگزار می شود.

مریم ارشدی، مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگرازی "حیات" بیان داشت: همایش مادران شهدا و ایثارگران به مناسبت بزرگداشت سالروز بانوی شهید مریم فراهانیان با حضور مریم مجتهدزاده (رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس) در قزوین برگزار می شود.

وی ادامه داد: مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در بدو ورود به استان قزوین در نشستی با کارکنان بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس به تشریح ماموریت ها، وظایف و تعاملات سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بنیاد حفظ آثار خواهد پرداخت تا نیروهای سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با استفاده از تعاملات خود با بنیاد حفظ آثار بتوانند به خوبی ماموریت نشر دفاع مقدس در جامعه را به انجام برسانند.

 مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: با برگزاری این نشست به دنبال ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مولفه های آن از جمله ایثار، شهادت، فداکاری و شهادت طلبی به افراد جامعه و بویژه نسل جوان هستیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با استانداری قزوین تصریح کرد: حضور در این نشست موجب بهرمندی از ظرفیت نهادهای دولتی و غیردولتی می شود در واقع این مهم باعث ساماندهی این نهاد ها در ترویج و نشر آثار زنان در دفاع مقدس، مباحث زنان و دفاع مقدس خواهد شد.

ارشدی نیز از نشست دوستانه مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با زنان فعال در حوزه دفاع مقدس که بصورت مسقیم و غیر مستقیم در هشت دفاع مقدس حضور داشته اند خبر داد و اضافه کرد: چرا که این افراد می توانند حضور مفیدی در جهت نشر فرهنگ و تاثیرات دفاع مقدس در جامعه داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود از نشست مجتهدزاده با بانوان نخبه، اهل قلم و هنرمند استان قزوین خبر داد و گفت: این نشست موجب می شود تا این افراد با انگیزه ای بیشتری به خلق آثار ارزشی در حوزه دفاع مقدس بپردازند.

غیبت زنان در دفتر خاطرات جنگ

نیم نگاهی به زندگی شیرزنان از یاد رفته دوران دفاع مقدس

غیبت زنان در دفتر خاطرات جنگ

مریم ارشدی، مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش­های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: انقلاب ما انقلاب زینبى است، بانوان ایران اسلامی همدوش دلاور مردان این مرز و بوم یکی از برجسته‌ترین نقشها را در پیروزی  انقلاب و در طول هشت سال دفاع مقدس ایفاء کردند.

ارشدی خاطر نشان کرد: نقش مادران و همسران شهدا و ایثارگران اگر از نقش مجاهدان سنگین‌تر نبود، یقیناً کمتر نبود. چون کار مادرى که فرزندش را  با محبت مادرانه به ثمر رسانده و در بحبوحه جنگ تحمیلی او را برای دفاع میفرستد از کار فرزندش کمتر نیست. بعد هم که جسد او را برمیگردانند، افتخار میکند که بچه‌ى من شهید شده. این، حرکت زنانه، حرکت زینب‌گون در انقلاب ما بود.

وی با بیان اینکه بانوان ما در دوران دفاع مقدسدر صورت سخت شدن صحنه های نبرد در شهرهای جنوبی و غرب کشور مخصوصا جنگ های شهری خرمشهر ،آبادان، دشت آزادگان و گیلانغرب به صورت مستقیم وارد عمل شدند اظهار داشت: امدادرسانی، تهیه دارو و درمان مجروحین و پرستاری از آنان، جمع آوری شهداء و انتقال شهداء و مجروحین به پشت جبهه، تشویق و ترغیب مجاهدین اسلام به ادامه نبرد و صبر و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس، رساندن مهمات به رزمندگان، تعمیر وسایل و لوازم رزمندگان، نگهبانی از اردوگاه و .. از دیگر خدماتی بود که بانوان ما در طول هشت سال دفاع مقدس بر عهده داشتند.

 ارشدی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی بوده و زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشوده است، اشاره کرد و ادامه داد: فرامین معظم له چه در حوزه راهبرد و چه به لحاظ مبانی نظری قابلیت اجرایی دارد و این سازمان برآن است با تشکیل "کمیته راهبردی پیگیری تحقق فرامین مقام معظم رهبری" به معرفی نقش و جایگاه واقعی زنان در دفاع مقدس بپردازد.

وی ادامه داد: رویکرد این سازمان کاملا منطبق بر دیدگاه‌های بلند و استراتژی ارزشمند رهبر معظم انقلاب است که زنان را سنگرسازان عرصه سیاسی‌، اجتماعی می‌دانند زیرا توانستند با درآمیختن روح شهادت و ایثار با روح احساس و رحمت زنانه خود مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و فداکاری خود فتح‌ کنند.

ارشدی با اشاره به اینکه زنان پایه‌های اصلی خانواده و دامان آنها محل تربیت و به کمال و عروج رساندن انسان‌ها محسوب می‌شوند، افزود: برآورد مطالبات واقعی زنان، صیانت و تقویت نقش ممتاز زنان در عرصه‌های مختلف در راستای فرامین رهبری و مقابله با تبلیغات سوء دشمنان پیرامون وضعیت زنان و خانواد، تثبیت و تکریم جایگاه واقعی خانواده معظم شهدا و ایثارگران از اهداف سازمان است.

وی همچنین ثبت و حفظ حماسه های جاودانه حضور و مشارکت زنان و خانواده های معظم ایثارگر در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی،سیاسی، دفاعی، ارتقاء منزلت و جایگاه معنوی ایشان در جامعه و همچنین ترویج و انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت در ابعاد ملی، منطقه ای و جهانی را از مأموریتهای سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس خواند.

وی از جمله دلایل نبود بانک جامع اطلاعاتی زنان شهید را  نداشتن سیستم مدون و کارآمد به منظور تعامل آماری و اطلاعاتی بین خانواده شهدا و ایثارگران و نهادهای متولی و نیز نگاه مردانه به عرصه دفاع مقدس  عنوان کرد.

وی در پایان گفت سازمان نشر آثار و ارزش­های مشارکت زنان در دفاع مقدس به منظور ثبت و حفظ حماسه های جاودانه حضور و مشارکت زنان و خانواده های معظم ایثارگر در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی،سیاسی، دفاعی، ارتقاء منزلت و جایگاه معنوی ایشان در جامعه و همچنین ترویج و انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت در ابعاد ملی، منطقه ای و جهانی به ریاست مریم مجتهدزاده و با حکم سر لشکر فیروزآبادی با هدف توان افزایی و توسعه آگاهی ها و مهارت­های زنان و خانواده، بسیج و هماهنگی کلیه نهادها و دستگاه ­های فرهنگی مرتبط جهت تقویت و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، ترویج مولفه های مقاومت ، ایثار و جهاد و شهادت و نیز برنامه ریزی جهت ارتقای سطح امنیت فرهنگی زنان و خانواده و مقابله نظامند با تهدیدات و آسیب های جنگ نرم و هم افزایی دستگاه ها و نهادهای ذیربط تأسیس شده است.