روزنامه نگار

بازنشر خبرهایی که برای خبرگزاری ها و مطبوعات تهیه و ارسال کرده ام

روزنامه نگار

بازنشر خبرهایی که برای خبرگزاری ها و مطبوعات تهیه و ارسال کرده ام

جدایی سفید شهر از آران و بیدگل

 رئیس شورای اسلامی سفید شهر مطرح کرد:
جدایی سفید شهر از آران و بیدگل

ایلنا: رئیس شورای اسلامی سفید شهر گفت: در صورتی که مشکلات ناشی از محدوده و حریم حل نشود مردم فرآیند جدایی سفید شهر از آران و بیدگل را پیگیری کرده و انضمام به کاشان را درخواست خواهند نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «محمد علی رحیمی» در گفتگو با خبرنگاران در کاشان با اعلام این مطلب افزود: زمین‌های کشاورزی آباء و اجدادی در حریم مشکات از شهرستان کاشان قرار گرفته است در صورتی که ملکیت آن در اختیار مردم سفید شهر است.

وی تصریح کرد: این دوگانگی باعث سردرگمی مردم شده به نحوی که برای حل و فصل مسائل ثبتی و بحث‌های حقوقی زمین‌های مسکونی و کشاورزی بین دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل سرگردان مانده‌اند.

رحیمی ریشه این مشکل را در تقسیمات کشوری ناشی از جدا شدن شهرستان آران و بیدگل از کاشان دانست و گفت: به نظر می‌رسد در زمانی که این دو شهرستان از هم جدا شده‌اند نسبت به دغدغه‌های مردم در خط مرزی کار کار‌شناسی و دقت کافی صورت نگرفته و این امر باعث مشکلات حقوقی بسیار در نواحی مرزی شده است.

نماینده مردم سفید شهر در شورای اسلامی یادآور شد: در فروردین ماه ۹۱ تفاهمنامه‌ای بین فرمانداری کاشان و آران و بیدگل به امضاء رسید که با انتقال یحیی آباد به کاشان مشکل سفید شهر در خصوص محدود و حریم مرتفع شود ولی این تفاهمنامه در مردادماه ۹۲ توسط مسئولین آران و بیدگل به صورت یک طرفه فسخ شد که این امر اعتراض شدید مردم سفید شهر را به دنبال داشت.

رئیس شورای اسلامی سفیدشهر اذعان داشت: برای مردم مهم نیست از لحاظ تقسیمات کشوری در کدام شهرستان قرار گیرند، آنچه مهم است دریافت خدمات است که باعث رفاه حال مردم شده و مشکلات آنان را کم کند.

رحیمی قرار گرفتن در حوزه شهرستان کاشان را برای مردم مناسب‌تر از آران و بیدگل ارزیابی کرد و گفت: غالب مراودات مردم سفید شهر با کاشان است و حتی راه ارتباطی مستقل با آران و بیدگل وجود ندارد.

این عضو شورا گفت: در صورتی که در حوزه استحفاظی شهرستان کاشان واقع شویم از خدمات بسیار مطلوب سازمان‌هایی بهره‌مند خواهیم شد که سابقه طولانی دارند ولی این موضوع در حوزه آران و بیدگل به عکس می‌باشد از خدمات مجموعه‌ها و اداره‌های تازه تاسیس و نوپا استفاده می‌کنیم.

وی تأکید کرد: منصفانه نیست هزینه شهرستان شدن آران و بیدگل به دوش شهرهای کوچک باشد ولی به حداقل درخواست‌های مردمی از طرف مرکز شهرستان ترتیب اثری داده نشود.

هم‌آوایی روشن‌دلان کاشانی در برنامه ویتامین۳

noid 92 01 27  vitamin 3 1 هم‌آوایی روشن‌دلان کاشانی در برنامه ویتامین۳

کاشان نیوز- گروه هم‌آوایی روشن‌دلان کاشانی  با حضور در برنامه ویتامین ۳ تلویزیون توانایی‌های خود را در معرض نمایش همگان خواهند گذاشت.

رئیس هیئت مدیره جامعه نابینایان کاشان با اعلام این خبر گفت: شعر، آهنگ و اجرای این هم‌آوایی توسط روشن‌دلان کاشانی می‌باشد.
دکتر نرگس نیکخواه افزود: جامعه روشندلان کاشانی توانسته است توان‌مندی‌های نابینایان منطقه را کشف، معرفی و هدایت نماید.
وی تصریح کرد: داشتن ۲ فارغ‌التحصیل کار‌شناسی‌ارشد، ۱۰ دانش‌جوی کار‌شناسی‌ارشد و گروه‌های مختلف هنری بخشی از بروز و ظهور توان‌مندی‌های روشن‌دلان کاشانی است.
نیکخواه گفت: هم‌اکنون در کاشان ۶۰۰ روشن‌دل شناسایی شده که جامعه نابینایان توانسته ۲۷۰ نفر از این تعداد را جذب کند.
وی برگزاری کلاس‌های هنری، آموزشی و مهارت‌های زندگی را بخشی از خدمات این‌جامعه به روشن‌دلان ذکر کرد.
انجمن نابینایان و کم‌بینایان شهرستان کاشان فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرد و از سال ۱۳۸۷ پس از ثبت وزارت کشور، فعالیت خود را با هدف فرهنگ‌سازی ادامه داد. در حال حاضر ۲۷۰ نفر عضو این انجمن هستند.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل

همزمان با نخستین روز ایام دهه فجر انقلاب اسلامی؛
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل

خبرگزاری ایمنا: همزمان با نخستین روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و مدرسین دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل با حضور مسئولین شهرستان گشایش یافت.
رضا عظیمی، رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایمنا در کاشان گفت: بیش از یکصد اثر ابتکاری و خلاقیت های دانشجویان و مدرسین دانشگاه، تألیفات مدرسین، رزومه تحقیقی و پ‍ژوهشی آنان در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه را نشان دادن توانمندی ها و خلاقیت دانشجویان و مدرسین دانشگاه ذکر کرد و افزود: مزیت و شاخص این نمایشگاه ارائه ساخت نمونه محصول و طرح کسب و کار در کنار ایده، ابتکار و نوآوری است.
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل، ضمن اشاره به اینکه ایده صرفاً در قالب طرح و مقاله ارائه نشده است، افزود: در کنار ایده، نمونه محصول و طرح کسب و کار نیز ارائه می شود و به سرمایه گذار کمک می کند تا با فرآیند ساخت محصول و جزئیات آن آشنا شود.
به گفته وی، تمام این پروژه ها محصول درس کارآفرینی دانشگاه است و تأکید دانشگاه گره زدن علم به عمل و توجه به خلاقیت و کارآفرینی دانشجویان است.
عظیمی با بیان اینکه در درس کارآفرینی بیش از ۳۰ تکنیک خلاقیت به دانشجویان آموزش داده می شود گفت: موارد بسیاری وجود دارد که ابتکارات دانشجویان به عنوان یک طرح جدید به مرحله ثبت رسیده و با مشارکت سرمایه گذار در خدمت بهره وری صنایع قرار گرفته است.
وی آشنایی مسوولین، مدیران صنایع و سرمایه گذاران را با اینگونه ابتکارات از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه ذکر کرد و گفت: با گفتگویی که با مسوولین فرمانداری و سپاه ناحیه شهرستان انجام شد به این جمع بندی رسیدیم که بسیاری از این خلاقیت ها را می توان در قالب طرح های زودبازده حمایت مالی کرد.
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل یادآور شد: بسیار از این آثار در نمایشگاه هایی در استان اصفهان و تهران موفق به دریافت رتبه و لوح تقدیر از مجامع علمی شده و برگ افتخاری برای جامع علمی شهرستان به ارمغان آورده اند.
شایان ذکر است؛ آثاری از محققین و دانشجویان دانشگاه های پیام نور کاشان، انجمن معلولین سوره صبح، انجمن علمی زمین شناسی آران و بیدگل و مرکز فنی و حرفه ای آران و بیدگل و تابلوهای گرافیکی از دانشجویان روابط عمومی دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل نیز نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کرد.
گفتنی است؛ بازدید از این نمایشگاه در طول دهه فجر انقلاب اسلامی در محل دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل برای عموم آزاد است./

بررسی مشکلات کم ‌آبی در کمیته پژوهشی آران و بیدگل

 

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهرستان آران و بیدگل گفت: مسائل و مشکلات کلان منطقه در کمیته پژوهشی که به این منظور تشکیل شده مورد بحث و بررسی علمی قرار گرفت و راهکارهای اجرایی به سازمان‌های مرتبط پیشنهاد خواهد شد.
 
رضا عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان اظهار کرد: این کمیته پژوهشی با محوریت شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل تشکیل شد و روسای دانشگاه از اعضای آن هستند.
 
وی با بیان اینکه بحران آب منطقه یک چالش است، افزود: باید بر اساس اصول مدیریت استراتژیک در آینده تهدیدها را شناخته و تبدیل به فرصت کنیم.
 
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهرستان آران و بیدگل نقش فرهنگ عمومی را در این مقوله با اهمیت دانست و یادآور شد: اگر وضعیت آب جهان، کشور و منطقه و منابع آبی به خوبی برای مردم تشریح شود آن وقت مردم با یک بارندگی برف و باران فکر نخواهند کرد مشکل بی آبی تمام شده است.
 
عظیمی پایه و اساس فرهنگ‌سازی را از دوران کودکی و مدارس ابتدایی اعلام کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته برای مربیان مدارس ابتدایی از استاد تمام استفاده می‌کنند و برای مقوله آموزش در سنین کودکی اهمیت زیادی قایل هستند.
 
وی با بیان اینکه استفاده از آب در صنایع و رها کردن فاضلاب صنایع در منطقه یکی از تهدیدهای جدی محیط زیست است، تصریح کرد: کویر از بی آبی کویر شده است با این وجود آب را به هزار زحمت از دل زمین بیرون می‌کشیم و در صنایع استفاده می‌کنیم و آنگاه فاضلاب صنایع را در طبیعت رها می‌کنیم.
 
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آران و بیدگل ادامه داد: امروز در صنعت خودروسازی ظرف 30 ساعت یک خودرو را مونتاژ می‌کنیم در صورتی که این اقدام در ژاپن ظرف 12 ساعت انجام می‌شود و ما می‌خواهیم با این صنایع رقابت کنیم.
 
عظیمی اضافه کرد: همیشه باید در میدان رقابت فرصت‌ها و تهدیدها را شناخته و ضمن در نظر گرفتن توسعه پایدار قدم‌های حساب شده‌ای برداریم.
 
وی توجه به اصول مدیریت کیفیت جامع در تمام امور را با اهمیت دانست و گفت: از مدیران سازمان‌ها تا کارکنان و حتی مشتریان باید کیفیت را مدنظر قرار داده و در راستای رسیدن به اهداف سازمان، فرهنگ سازی را مورد توجه قرار دهند.

13 هزار لیتر آب در ثانیه از منابع دشت کاشان برداشت می شود


آران و بیدگل، کاشان - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب آران و بیدگل گفت: بیش از 13 هزار لیتر آب در ثانیه از منابع زیر زمینی دشت کاشان برداشت می شود.

به گزارش ایرنا ˈمهدی جعفرزادهˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از این میزان 90 درصد آن در اختیار کشاورزان منطقه قرار می گیرد که با پایین ترین بهره وری، صرف آبیاری محصولات مازاد مصرف منطقه می شود.

وی افزود: مجوز برداشت 16 هزار لیتر آب در ثانیه در دست مردم در حوزه دشت کاشان است اما به علت کاهش منابع آبی، برداشت این مقدار امکان پذیر نیست.

وی تغییر الگوی کشت را بهترین اقدام برای استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی خواند و اضافه کرد: محصولاتی که در این منطقه کشت می شود افزون بر آنکه توجیه اقتصادی ندارد، مازاد مصرف منطقه است و برای فروش به دیگر مناطق کشور انتقال می یابد.

جعفرزاده تغییر روش های آبیاری را از دیگر راهکارهای صرفه جویی آب در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به شوری آب در این منطقه آبیاری تحت فشار نیز با مشکل مواجه شده و به نظر می رسد استفاده از روش های کم فشار راهکار مناسبی برای اصلاح آبیاری در منطقه است.

وی با بیان اینکه بدترین کشور ها بلحاظ منابع آبی کشورهایی هستند که عمکرد منابع آنها صفر است، گفت: در ایران این موازنه منفی شش میلیارد متر مکعب در سال است که البته تمام مصرف آب شرب در کشور کمتر از پنج میلیارد متر مکعب در سال است.

جعفرزاده پایین بودن آب بها را یکی از دلایل بی توجهی به مصرف صحیح آب بیان کرد و افزود: گازی که مجبور به سوزاندن آن هستیم برای اشتراک آن باید آبونمان پرداخت کرد اما برای آبی که به قطره قطره آن نیازمند هستیم و کشور از بی آبی در رنج است، آبونمان در نظر گرفته نمی شود.

نوسازی مینی بوس های فرسوده

 مینی بوس های فرسوده استان اصفهان نوسازی می شود
کاشان– ایرنا- سرپرست حمل و نقل روستایی اداره کل پایانه های استان اصفهان از نوسازی مینی بوس های فرسوده روستایی این استان با اعطای تسهیلات ویژه خبرداد.

 ˈباقر کیانیˈ در نشست توجیهی حمل و نقل روستایی این شهر افزود: برای نوسازی این ناوگان وام 400 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد به دارندگان مینی بوس های فرسوده اعطا می شود.

وی سهم آورده رانندگان مینی بوس های فرسوده را 600 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در صورت تامین این مبلغ، وام به رانندگان متقاضی تعلق خواهد گرفت.

وی تحویل تاکسی سواری به روستاها، آموزش رانندگان، ساخت پایانه مسافربری در روستاها، ایجاد پلیس راه روستایی و راه اندازی پایانه حمل و نقل بار روستایی را از برنامه های اداره کل پایانه های استان برشمرد.

کیانی خاطرنشان کرد: از مزایای ایجاد دفاتر ساماندهی حمل و نقل روستایی، صدور کارت هوشمند و استفاده از رانندگان حرفه ای، انجام بیمه سرنشین و بیمه تکمیلی مسافر است.

بخشدار برزک نیز در این نشست از افتتاح نخستین پایانه حمل و نقل روستایی در بخش برزک همزمان با دهه فجر خبر داد.

ˈغلامرضا محمدیˈ خواستار کمک و همراهی اعضای شوراهای اسلامی روستا در بخش برزک و رانندگانی شد که در این بخش اقدام به جابجایی مسافر می کنند.

طنین سُرنای چهار محال و بختیاری در کاشان


اولین نمایشگاه گردشگری سفر، صنایع دستی و سوغات کشور در شهرستان کاشان به منظور آشنایی با سوغات و صنایع دستی 31 استان کشور در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان روز گذشته (دوشنبه) در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با محوریت بخش خصوصی و همکاری این اداره در محل موقت نمایشگاه‌های این شهرستان واقع در خیابان کارگر برگزار شد.

مهران سرمدیان افزود: متولیان نمایشگاه تلاش دارند با وجود هزینه‌های بالای سفر، جاذبه‌های دیگر استان‌های کشور را به سهولت در اختیار همشهریان کاشانی قرار داده و قدرت انتخاب آنها را برای مسافرت به دیگر شهرها آسان سازد.

دبیر ستاد سفر شهرستان کاشان یادآور شد: با توجه به اینکه این نمایشگاه تجربه اول در نوع خود است ممکن است نواقصی داشته باشد که باید در دفعات بعدی اصلاح کرده و کمیت و کیفیت کار را ارتقاء بخشیم.

سرمدیان اضافه کرد: حضور سیاه چادرهای چهارمحال و بختیاری، صنایع دستی همدان، زنجان، تبریز و گیلان و یزد غرفه‌های شاخص این نمایشگاه هستند.

وی ادامه داد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی کاشان به مسؤلان غرفه‌های استان‌های دیگر یکی از برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در خلال این نمایشگاه است.

به گزارش ایسنا؛ شرکت کنندگان چهارمحال و بختیاری که غرفه خود را متفاوت با دیگران در سیاه چادری برپا کرده بودند با پخت آش دغ و آش رشته محلی و چوبلک محلی- نان شیرین- و عرضه قره قوروت، عسل و حبوبات محلی مورد توجه بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفتند.

مهدی فتحی از اعضای تیم استان چهارمحال و بختیاری با نوازندگی سُرنای، آهنگ شهرستان خود را در فضای نمایشگاه طنین انداز کرد.

وی در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایسنا در کاشان گفت: برای اولین بار است که به کاشان می‌آییم، با وجود استقبال به نسبت خوبی که از نمایشگاه شده اما آنچنان فروش خوبی نداشته‌ایم.

همچنین سعید زمانی مسؤل غرفه صنایع دستی همدان گفت: صنایع دستی همدان ظروف و اشیاء تزئینی سفالی است که با دست ساخته و در کوره‌هایی با درجه حرارت 1300 درجه رنگ می‌خورد.

وی ادامه داد: همدان را به عنوان مهد سفال دنیا می‌شناسند ولی با ارزیابی که در روز اول از این نمایشگاه داشتیم به این نتیجه رسیدم که نخواهم توانست ظروف سفالی همدان را در این نمایشگاه به فروش برسانم و به همین خاطر مجسمه‌های گچی در معرض نمایش و فروش بازدیدکنندگان کاشانی قرار دادم.

زمانی یادآور شد: در شهرهای مختلفی رفته‌ام. کاشان مهد تمدن و شهر بزرگی است، ولی فروش محصولات در الشتر استان لرستان و شازند اراک چند برابر شهرستان کاشان بود.

همچنین علی مصلایی که از این نمایشگاه بازدید می‌کرد، گفت: برخلاف نام این نمایشگاه که معرفی جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و سوغات دیگر استان‌ها است، کمتر اثری که نشان دهنده معرفی دیگر استان‌های کشور باشد در آن دیده می‌شود.

آب جزء انفال است

مدیر مسئول مجله رشد وزارت آموزش و پرورش:

مصرف آب خانگی ایران 4 برابر استانداردهای جهانی است

 

مدیر مسئول مجله رشد وزارت آموزش و پرورش مصرف آب خانگی ایران را چهار برابر استانداردهای جهانی دانست.

سیروس شایان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: همه مردم در هر جای کشور در منابع خدادادی شریک هستند و دولت باید شرایطی فراهم کند تا منابع به صورت عادلانه در اختیار همگان قرار گیرد.

وی مرزهای سیاسی را برای منافع ملی شناور دانست و افزود: برنامه‌ریزی در زمینه مسائل ملی باید به گونه‌ای باشد که منابع برای آحاد مردم در همه جای مملکت فراهم گردد.

به گفته وی آب، خاک، هوا، جنگل و مراتع در دین اسلام و قانون اساسی جزء انفال است و به عنوان اموال عمومی محسوب می‌شود.

استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران یادآور شد: همانگونه که از گاز خانگیران سرخس همه سهم داشته و استفاده می‌کنند از آب دیگر حوزه‌ها نیز همه مردم سهم دارند.

وی تأکید کرد: دولت باید با مطالعه همه جانبه و انجام وظیفه حکومتی خود، اعتدال را مدنظر قرار داده و دسترسی همه مردم را به منابع آب کشور آسان سازد.

مدیر مسئول مجله رشد وزارت آموزش و پرورش وضعیت آب منطقه کاشان را به بیماری تشبیه کرد که در حال احتضار است و گفت: در صورتی می‌توانیم برای این بیمار بهترین نسخه را تجویز کنیم که عوامل بیماری را به درستی بررسی کرده و به شناخت برسیم.

شایان مصرف آب خانگی ایران را چهار برابر استاندارهای جهانی اعلام و عنوان کرد: این رقم نسبت به کشورهای پرآبی که مشکل آب ندارند مانند دانمارک جای تأمل و تفکر بیشتر دارد.

به گفته وی دولت باید آب آشامیدنی مردم را تأمین کند و در مقابل مردم در مصرف آن باید نهایت دقت و صرفه‌جویی را انجام دهند.

این استاد دانشگاه بیشترین مصرف آب کشور با کمترین راندمان را مربوط به بخش کشاورزی دانست و بیان داشت: توجه به کشاورزی مکانیزه، کاشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم به ویژه محصولات استراتژیک کشاورزی از جمله جو و گندم ضمن این که می‌تواند در مصرف آب صرفه‌جویی نماید به توسعه پایدار نیز کمک می کند.

شایان تصریح کرد: استفاده از محصولات کشاورزی با نیاز آبی زیاد مقرون به صرفه نیست و در شرایط بحران بی‌آبی و خشکسالی موجود کشور، کشت محصولاتی مانند خیار، گوجه و کاهو مقرون به صرفه نیست.

به گفته وی برای تولید یک کیلو گوجه 3 هزار و 500 لیتر، یک کیلو برنج 6 هزار لیتر و یک کیلو خیار یکهزار و 500 لیتر آب باید مصرف شود.

وی در ادامه، اجرای طرح فاضلاب در شهرستان کاشان را اقدامی ارزشمند برای حفاظت از محیط زیست و نگهداری از منابع آب کاشان ذکر و اضافه کرد: هرچند از زمان اجرای پروژه‌های فاضلاب در بسیاری از شهرهای کشور حدود نیم قرن می‌گذرد و کاشان در این زمینه بیش از 30 سال عقب‌تر از دیگر شهرهای کشور است، اما امروز نیز اجرای این پروژه در کاشان اتفاق مبارکی است.

وی با اشاره به نقش اجرای طرح فاضلاب کاشان در حفظ محیط زیست این شهرستان، این اقدام را قابل تقدیر خواند.

کاشانی‌ها سراغ هوای پاک را در مناطق کوهستانی بگیرند

رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: شهروندان کاشانی سراغ هوای پاک را در مناطق کوهستانی نظیر برزک، قمصر و نیاسر بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، محمود قهرمانی در نشست خبری که به مناسبت هفته هوای برگزار شد، اظهار کرد: شهروندان کاشانی در سال گذشته تنها 20 روز از هوای پاک بهره‌مند شده‌اند و این رقم از ابتدای 1392 تا کنون 9 روز گزارش شده است.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های زیست محیطی هوای پاک مناسب‌تر از هوای سالم برای زندگی است و معمولا در مناطق کوهستانی و نقاطی که دارای فضای سبز مناسب بوده و هنوز صنایع آلاینده استقرار پیدا نکرده‌اند، جریان دارد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان با بیان این که هوا، خاک و آب سه عنصر اساسی محیط زیست می‌باشد، تصریح کرد: در حال حاضر در بین این سه عنصر هوا اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

قهرمانی داضافه کرد: اثر وارونگی هوا، تعطیلی‌های پی‌درپی، امراض و حساسیت‌های ناشی از آلودگی هوا باعث شده هوا در میان دیگر عناصر اصلی محیط زیست بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که طبق اصل50 قانون اساسی حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است، ادامه داد: هرگونه فعالیتی که مسائل زیست محیطی را به مخاطره بیندازد مغایر قوانین و در تضاد با توسعه پایدار است.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: ما مخالف توسعه نیستیم اما با توسعه‌ای که بحث‌های زیست محیطی را زیر سوال برده و بر اساس مبانی توسعه پایدار نباشد، مخالف هستیم.

قهرمانی ادامه داد: توسعه‌ای، پایدار است که در کنار توسعه اقتصادی، رفاه اجتماعی و مسائل زیست محیطی را نیز مدنظر قرار دهد.