گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

گزارشی از دیدار نوروزی نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل

عشق باید خدایی باشد

گزارشی از دیدار نوروزی نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل

دیدار نوروزی به این زیبایی ندیده بودم. مدیران آمدند و رفتند. فرصت کوتاه دیدار، بارها و بارها دفتر نماینده پر و خالی شد. التهاب عشق در فشار دست ها و دیده بوسی لب ها جان گرفت و در فضایی صمیمی بال و پر گستراند. گویی خیل مشتاق آمده اند تا بر ضریح مهربانی طواف قدردانی به جای آورند. زمزمه احترام در نگاه ساکت حاضران فضا را در هم می پیچید و ترنم بهاری را در برهه ای از تاریخ سرد و بی روح کاشان جاری می ساخت . عباسعلی منصوری با خضوع ، ادب و احترام همیشگی در ورودی دفترش خوش آمد می گفت و برای همگان آرزوی بهترین ها می کرد.

منصوری چهار سال نمایندگی مردم را در عهده داشت. در این فرصتِ کوتاه به همگان ادب و احترام کرد و مردم را در مهمانسرای خوشرویی به ضیافت مهربانی دعوت نمود. آمدنش نیز چنین بود. نه حقه ای سوار کرد و نه تبلیغات انتخاباتی اش را مهندسی نمود. نه برای کسی پرونده سازی کرد و نه با مکر و حیله رقبا را از میدان به در نمود. نه خود را وام دار گروه و جناح سیاسی نمود و نه بر عواطف مذهبی مردم سوار شد. نه خود را بر جایگاههای مقدس تحمیل نمود و نه از سازمان و نهاد و اداره ای یاری گرفت. منصوری صاف و ساده بعد از یک جهاد سی ساله در ارتش جمهوری اسلامی و پس از گرفتن حکم بازنشستگی، وارد گود رقابت های انتخاباتی شد و با وجود رقبای قدر قدرت؛ جوانمردانه بازی کرد و پیروز میدان شد و با خیالی راحت در پیشگاه وجدان و انصاف پا به مجلس گذاشت و شبانه روز برای مردم دوید و خدمت نمود.

می گویند منصوری فقط سنگ آران و بیدگل را به سینه زد. چنین باشد یا نباشد چیزی است که باید در کارنامه منصوری دید و منصفانه قضاوت نمود. فرض کنید چنین باشد. مردانی از کاشان در دوره های متوالی پیش از این مسئولیت نمایندگی را به عهده گرفته و شاید به تقویت کاشان همت نموده اند و به طرف کاشان غش کرده اند. یک دوره هم بگذاریم آران و بیدگلی ها جبران مافات کنند. آسمان که زمین نمی آید. آران و بیدگل هم آبادتر شود و توسعه پیدا کند، افتخار کاشان است. مگر نه این است که می خواهیم استان شویم. استان شدن در گرو این است که به همه ی شهرستان های دور و اطراف پر و بال داده و بها دهیم.

برای بعضی چیزها نمی توان با عدد و رقم چرتکه انداخت. عشق ، مهربانی، مرام، مردانگی از این دست چیزهاست. قانون بردار نیست و قابل محاسبه نمی باشد. مردم ایران قانع ، نجیب و با گذشت هستند. چیز زیادی از مسئولین نمی خواهند. تنگناهای اقتصادی دولت را می بینند و می توانند مشکلات معیشتی و بیکاری و چیزهایی از این دست را تحمل کنند ولی چیزهایی دیگری وجود دارد که برایشان با اهمیت است. بازی جوانمردانه را درک می کنند. صداقت را می فهمند. احترام را می شناسند از اینرو یقین دارم مسیر نگاه تک تک مردم کاشان و آران و بیدگل در نمایندگی مردم برای مجلس شورای اسلامی به منصوری می رسد اگرچه توفیق خدمت در دوره بعدی فراهم نگردید.

منصوری اگر از ولایت گفت؛ امتحان داده ی ولایتمداری در میدان مبارزه با دشمن بود. اگر از انقلاب گفت، فرزند انقلاب بود. اگر از جبهه و جنگ و شهادت گفت؛ در دوران مبارزه جان خود را کف دست گذاشته و برای این آب و خاک مبارزه کرده بود. اگر از خدمت به مردم گفت، دوره های خدمت را یکی پس از دیگر در عمل طی کرده تا به اینجا رسیده بود. منصوری اگر از «ولایت»، «انقلاب» ، «جبهه و جنگ و شهادت» می گفت شایسته ی او بود. چرا که «ارزش ها» از جانفشانی او و همرزمانش معنی می گرفت و هیچگاه ارزش ها ابزاری برای طی مسیر کردن او نشد و اینگونه بود که عشق او که عشق الهی است در جان و دل مردم جا گرفت و برای همیشه محفوظ خواهد ماند. نوروز بر همه ی آزادمردان مبارک باد.

نظرات 1 + ارسال نظر
biiitaaa سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 01:34 ق.ظ http://maloosak.69.mu

در شکفتن جشن نوروز براتون سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی را آرزومندم.خیلی خوشحال میشم عزیزم به منم سر بزنین
65885

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد