آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم قضایی با حضور ریاست محترم قوه قضاییه

آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری، شنبه ۶ مهر سال 1398 با حضور آیت اللّه سید ابراهیم رئیسی در این دانشگاه برگزار شد.

جلسه شورای رقابت با حضور اعضای هیئت مدیره کانون وکلا

جلسه شورای رقابت با شکایت برخی از دانش آموختگان حقوق از کانون‌های وکلای دادگستری در محل مرکز ملی رقابت با حضور تعدادی از اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، ریئس شورای رقابت ضمن خوش آمدگویی به حاضران خطاب به شاکیان اعلام کرد که موضوع شکایت خود را بیان کنند که یکی از شاکیان مطالب و خواسته خود را در خصوص اعمال و تسری سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نسبت به کانون وکلا و وکلا مطرح نمود.

سپس امیر حسین آبادی ریاست کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن ارائه مستندات قانونی، دلایل خروج موضوعی سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی و قوانین اصلاحی را نسبت به کانون وکلا برشمرد و تاکید نمود که تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت در خصوص تعیین ظرفیت کار آموزان وکالت کماکان به قوت خود باقی میباشد.

در ادامه جلیل مالکی و علیرضا آذربایجانی به ذکر مطالبی مستدل و مستند در اینباره پرداختند و لوایح و مستندات کانون نیز تقدیم شورا گردید.

سپس اعضای شورای رقابت سوالهایی را از طرفین مطرح کردند که هر یک به پاسخگویی به سوالات مطرح شده پرداختند.

 

برگزاری کنفرانس سالانه کانون بین المللی وکلای دادگستری


کنفرانس سالانه کانون بین المللی وکلای دادگستری (IBA)  از تاریخ ۸ اکتبر تا ۱۳ اکتبر سال 2017  (یکشنبه ۱۶ مهر) تا جمعه ۲۱ مهر 1396) در شهر سیدنی استرالیا برگزار خواهد شد.

معاون رئیس قوه قضاییه : شوراهای حل اختلاف دیگر حق ورود به مباحث خانواده را ندارند

شورای حل اختلاف تنها در زمینه صلح و سازش در مباحث نفقه، جهیزیه و مهریه حق ورود داشت /هیچ حکمی در ارتباط با زوجین و زندگی آنها نمی توانیم صادر کنیم /افراد ریش سفید محلات برای حل مشکلات خانواده به کمک ما می آمدند.

ایلنا: معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به قانون جدید شوراهای حل اختلاف گفت: اختیارات ما در زمینه صلح و سازش زوجین و مباحث خانواده در شوراهای حل اختلاف بر اساس قانون جدید گرفته شد.

حجت الاسلام احمد میانجی معاون رئیس قوه قضاییه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره چگونگی ورود شوراهای حل اختلاف به مشکلات خانوادگی به ویژه زوجین، اظهار کرد: شورای حل و اختلاف تنها در زمینه صلح و سازش در مباحث نفقه، جهیزیه و مهریه حق ورود داشت و در این ارتباط نیز توفیقاتی را نیز به دست آورد.

وی با بیان اینکه تنها به صلح و سازش در موارد اعلام شده پرداختیم، گفت: هیچ حکمی در ارتباط با زوجین و زندگی آنها نمی توانیم صادر کنیم این مساله در برخی شعب شوراهای حل اختلاف رسیدگی می شد.

رئیس مركز امور شوراهای های حل اختلاف کشور با اشاره به اینکه بر اساس قانون جدید شوراهای حل اختلاف دیگر حق ورود به این موارد را ندارند، تاکید کرد: بر اساس قانون جدیدی که مجلس شورای اسلامی آن را به تصویب رسانده است این اختیارات در خصوص صلح و سازش در میان زوجین از ما گرفته شد.

حجت الاسلام میانجی ابراز امیدواری کرد مجلس بار دیگر این اختیارات را به شورای حل و اختلاف واگذار کند.

وی در پاسخ به این که آیا در حل مشکلات زوجین و برقرای صلح و سازش از افراد متخصص اجتماعی و کارشناس خانواده استفاده می شد، گفت: در این کار افراد ریش سفید محلات به کمک ما آمدند و ما به این شکل که از کارشناس یا روانشناس را استفاده کنیم، نداشتیم.