گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

درمانگاه برزک نیازمند 500 میلیون تومان اعتبار است

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:
درمانگاه برزک نیازمند 500 میلیون تومان اعتبار است

درمانگاه در حال ساخت برزک با 60 درصد پیشرفت فیزیکی جهت تکمیل نیازمند 500 میلیون تومان اعتبار است که دانشگاه علوم پزشکی کاشان تلاش می کند از طریق منابع دولتی و کمک خیرین هرچه سریع تر این پروژه بهداشتی درمانی را به بهره برداری برساند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در کاشان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در جلسه مشترک با امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معتمدین شهر برزک که به منظور پیگیری حل مشکلات بهداشتی و درمانی برزک در ستاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت این درمانگاه تا کنون 370 میلیون تومان هزینه کرده است که از این مبلغ 270 میلیون تومان از منابع دولتی و 100 میلیون تومان از طریق خیر این پروژه جذب و هزینه شده است.

محمد حسین اعرابی تصریح کرد: درمانگاه برزک در فهرست طرح های نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی کاشان به وزارتخانه اعلام شده است و منتظریم اعتبار مورد نیاز آن تأمین شود.

وی افزود: با این وجود بهترین راه برای بهره برداری هرچه سریع تر از این مرکز بهداشتی درمانی استفاده از قابلیت های خیرین است و می باید از این طریق پیگیری و اقدام نمود.

اعرابی با بیان این که احساس تبعیض زجر دهنده تر از تبعیض است یادآور شد: در بعضی از مناطق امکانات بهتر از برزک وجود دارد و البته مناطق و شهرهایی در شهرستان هستند که با مشکلاتی بیش از برزک دست در گریبانند.

وی تصریح کرد: هزینه های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال حاضر در شهرهای کوچک شهرستان بیش از مبالغ مصوب است و همچنان به دنبال منابع جدید هستیم تا سطح خدمات را به مردم عزیز برزک ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: دانشگاه تلاش می کند بهترین خدمات را در راستای قوانین و آیین نامه مصوب به مردم ارائه نماید ولی باید انتظارات مردم را منطقی نموده و درخواست ها را در مجرای صحیح آن هدایت کنیم.

وی نقش پیشگیری و آموزش را به مراتب بیش از درمان دانست و گفت: تا کنون هیچ مطالبه مردمی و شوراهای شهر در زمینه آموزش و پیشگیری مطرح نشده است در صورتی که این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

در ابتدای این مراسم امام جمعه و رئیس شورای اسلامی شهر برزک به بیان مشکلات بهداشتی و درمانی بخش و شهر برزک پرداختند.

امام جمعه برزک گفت: مشکلات بخش برزک قابل قیاس با هیچ بخشی نیست و باعث شد مردم در تنگنا و سختی باشند.

حجت الاسلام محمد حسین حلاجی مفرد افزود: می دانیم اعتبار دولتی کم است ولی وقتی مردم سطح امکانات بخش های مختلف را مقایسه می کنند احساس می کنند حقوق آنان در زمینه های مختلف به خصوص بهداشتی و درمانی به خوبی تأمین نگشته است.

وی ابراز امیدواری کرد با کمک مسئولین و جذب اعتبارات دولتی و خیرین بتوانیم هرچه زودتر ساختمان نیمه کاره درمانگاه برزک را به بهره برداری رسانده و سطح خدمات را ارتقا دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر برزک نیز ضمن تشکر از زحمات دانشگاه علوم پزشکی در بخش و شهر برزک گفت: وقتی به قدمت و پیشینه برزک نگاه می کنیم متوجه می شویم امکانات بهداشتی در 40 سال گذشته به مراتب بیش از اکنون بوده و مردم نیز وقتی این مقایسه را انجام می دهند انتظار رسیدگی بیشتر دارند.

سید محمدرضا مصطفوی افزود: هرچند مهاجرت روزافزون مردم از روستاشهرها به شهرهای بزرگ تر باعث شده است استقرار مجموعه های خدمات درمانی را از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه نماید ولی روی دیگر سکه نیز قابل تأمل است.

وی در این خصوص یادآور شد: در صورتی که سطح خدمات را در شهرهای کوچک افزایش دهیم نه تنها مهاجرت متوقف خواهد شد بلکه باعث برگشت مردم به اینگونه شهرها خواهد شد.

مصطفوی نقش همیاری مردم را اینگونه امور مثال زدنی دانست و گفت: مردم برزک همواره برای ساخت و سازهای درمانگاه، مراکز آموزشی و خدماتی پیشقدم بوده و از هرگونه همکاری و همیاری فروگذار نمی کنند.

سازمان مردم نهاد « فردای سبز برزک »


توسط یک سازمان مردم‌نهاد
1500 اصله درخت به شهرداری برزک اهدا شد


به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، با اهدای یک‌هزار و 500 اصله نهال سبز مثمر و تزئینی به واحد سبز شهرداری برزک، سازمان مردم نهاد «فردای سبز برزک» ورود خود را  به جامعه مدنی به طور رسمی اعلام کرد.

عضو هیئت مؤسس سازمان مردم‌نهاد «فردای سبز برزک» صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد درخت اهدایی از طریق رایزنی با سازمان‌های مسئول تهیه و تحویل شهرداری برزک شد تا با به ثمر نشستن آن شاهد سرسبزی روزافزون این خطه خضرایی باشیم.

سید مصطفی طباطبایی‌فر افزود: جمعیت فردای سبز برزک با حضور تعدادی از جوانان تحصیلکرده و علاقه‌مند این شهر فعالییت خود را از تابستان سال جاری آغاز کرد و در جلسات متوالی اقدام به تدوین اساسنامه و اهداف و شیوه‌ها نموده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر اساسنامه این مجموعه مردم‌نهاد ثبت سایت وزارت کشور شده و مدارک افراد هیئت مؤسس برای انجام طی مراحل اداری تحویل فرمانداری کاشان شده است.

عضو هیئت مؤسس سازمان مردم‌نهاد «فردای سبز برزک» تأکید کرد: فضای سبز، طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبا و طبیعی این شهر مهم‌ترین شاخص و مزیت نسبی منطقه است که باید برای حفظ و توسعه آن تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه تمامی شهروندان است و جمعیت فردای سبز برزک با این رویکرد وارد عرصه شده است.

طباطبایی‌فر، تقویت نهادهای مدنی را به سود توسعه و پیشرفت شهر دانست و یادآور شد: چنانچه مسئولان برای شکل‌گیری هر چه بیشتر این سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش کنند جامعه از نتایج خوب آن بهره‌مند خواهد شد.

وی، هدایت، جهت‌دهی و تقویت سازمان‌های مردم نهاد به همراه گذشت و سعه صدر توسط مسئولان و متولیان را لازمه شکل‌گیری نهادهای مدنی ذکر و عنوان کرد: امیدواریم با نهادینه شدن این تشکل مدنی همه از ثمرات آن برخوردار گردند.

اصلاح خط انتقال ویشنگ برزک

نماینده مردم شهرستان های کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی:
اصلاح خط انتقال ویشنگ برزک یک ضرورت است

خبرگزاری ایمنا: نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: در شرایطی که بحران بی آبی و خشکسالی منطقه باعث مشکلات بسیاری برای مردم شده و با وجود یک منبع آب، اصلاح خط انتقال جهت بهره برداری مناسب یک ضرورت است.
به گزارش خبرنگار ایمنا از کاشان، عباسعلی منصوری در دیداری که با اعضای شورای اسلامی شهر برزک در محل دفتر نماینده مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل داشتند، اظهار داشت: بحران آب منطقه و شهرستان کاشان مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است و به همین جهت استفاده بهینه از منابع آب موجود با اهمیت و ضروری است.
به گفته وی، چشمه ویشنگ برزک یکی از منابع آب شهر برزک است که می توان با اصلاح خط انتقال مشکلات بی آبی مردم برزک را تا اندازه ای مرتفع کرد.
نماینده مردم کاشان به حضور خود و نمایندگان دفتر به منظور آگاهی از مشکلات در بخش برزک اشاره کرد و افزود: امید است با گفتگو، تعامل و پیگیری با بامسئولان مشکلات این بخش محروم رفع شود
سید محمدرضا مصطفوی رییس شورای اسلامی شهر برزک، نیز در این دیدار ضمن اشاره به بخشی از مشکلات این شهر گفت: بسیاری از مناطق مسکونی حاشیه برزک از بی آبی در رنج و مشکل بوده و این در حالی است که از ظرفیت کامل چشمه ویشنگ برزک به جهت مشکلات خط انتقال بهره برداری کامل انجام نمی شود.
وی افزود: مردم در مسکن مهر و مناطق دم قاشون، قاسوره، گلدشت، سعدآباد و صنایع کارگاهی شهر برزک با مشکلات بسیاری از جمله نبود آب شرب در رنج هستند و نیازمند مساعدت مسوولان هستند.
رییس شورا شهر برزک تأکید کرد: متأسفانه میزان اعتبارات و پروژه هایی که در شهر و بخش برزک انجام شده است در مقایسه با سایر مناطق شهرستان بسیار ناچیز است و این امر نشان از مظلومیت این بخش محروم دارد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رییس و کارکنان اداره آبفای برزک به منظور خدمات شبانه روزی آنها در راستای برطرف کردن قطعی آب اذعان داشت: متاسفانه مردم مناطق ذکر شده از این نعمت خدادادی بی بهره بوده و در شرایط سختی به سر می برند.
مصطفوی گفت: به گفته مسوولان شرکت آب و فاضلاب وضعیت آب برزک در نقطه سربه سری است و فروش انشعاب مشروط به تأمین آب است که با اصلاح خط انتقال ویشنگ بخشی از این مشکل حل می شود.
وی دوربودن و ناهمواری راه شهر برزک به مرکز شهرستان را عمده ترین مانع در جهت توسعه یافتگی شهر دانست و گفت: فاصله زیاد و خرابی آسفالت راه برزک به خصوص در منطقه مرق و نابر و تعدد نقاط حادثه خیز به عنوان تهدیدی جدی پیش روی مردم قرار گرفته و رشد مهاجرت مردم به دیگر شهرها سرعت بخشیده است.
رییس شورا شهر برزک همچنین به مشکلات بهداشتی درمانی برزک اشاره کرد و گفت: تکمیل ساختمان در دست ساخت درمانگاه برزک بیش از یک سال است که متوقف شده و به عنوان یکی دیگر از مطالبات مردم از مسوولان است.

آبفای کاشان در جمع برترین‌های استان ایستاد

 مدیر روابط عمومی آبفای کاشان:
آبفای کاشان در جمع برترین‌های استان ایستاد


ایلنا: شرکت آب و فاضلاب کاشان موفق شد برای چندمین سال متوالی در فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در جایگاه بر‌ترین‌ها قرار گرفته و از مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی امتیاز لازم برای کسب رتبه بر‌تر را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان مدیر روابط عمومی آبفای کاشان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در این ارزیابی که توسط دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری اصفهان انجام شده است شاخص‌های عمومی و اختصاصی هر دستگاه مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته است.

عباسعلی کحال افزود: شاخص‌های عمومی بر اساس سند تحول اداری کشور و شاخص‌های اختصاصی بر اساس فعالیت‌ها و اساسنامه شرکت‌ها تدوین و جهت سنجش دستگاه‌ها ارائه گردیده است.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب کاشان تلاش کرده است بر اساس وظایف سازمانی و رسالت انسانی بهترین خدمات را برای شهروندان ارائه کرده و همواره خود را در معرض سنجش سازمان‌های ارزیاب قرار دهد.

کحال یادآور شد: همه شهروندان دو شهرستان کاشان، آران و بیدگل تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند و قطعاً این شرکت نیازمند همراهی بیش از گذشته مردم در جهت ارتقاء خدمات بهتر می‌باشد.

وی با اشاره به اجرای شبکه فاضلاب شهری کاشان گفت: به اعتقاد همه کار‌شناسان و صاحب نظران دانشگاهی با توجه به آلودگی منابع آب شرب به وسیله چاه‌های جذبی فاضلاب خانگی، ضرورت این پروژه بر کسی پوشیده نیست.

کحال با بیان اینکه برای انجام هر کار بزرگ کاستی‌ها و نقص‌هایی نیز متصور است گفت: انجام پروژه‌های زیربنایی برای شهر و منطقه تنها با همدلی و همراهی مردم و همه مسئولین و مدیریت شهری امکان پذیر است.

مدیر روابط عمومی تصریح کرد: ارزیابی‌هایی که از طریق استان و کشور و در طول چند سال گذشته از آبفای کاشان انجام شده است نشان می‌دهد که مسئولان و متولیان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بهترین خدمات را برای همشهریان ارائه دهند و البته مردم نجیب و شریف کاشان شایسته بهترین‌ها می‌باشند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش جمعی بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری ارائه نماییم.

بازگشتم به کاشان گمانه‌زنی است

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان:
بازگشتم به کاشان گمانه‌زنی است
پروژه فاضلاب کاشان پیش از من شروع شده بود
مدیرعامل سابق آبفای کاشان با اشاره به برخی شایعات مبنی بر بازگشت وی به کاشان گفت: این بحث‌ها که در محافل مختلف و از طریق رسانه‌ها مطرح می‌شود، گمانه‌زنی است و من قصد آمدن به کاشان برای قرار گرفتن در جایگاهی را ندارم.

ابوالفضل صدرائیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به دغدغه‌های خود نسبت به مسائل منطقه کاشان به عنوان دیار خود و نیز آسیب‌های فراروی مدیریت شهری کاشان اظهار داشت: نقطه اشتراک همه مدیران، معتمدان و صاحب‌نفوذان در کاشان دلسوز بودن و داشتن دغدغه پیشرفت است، ولی ذهنیت‌ها، سوء تفاهم‌ها و از هم دور بودن‌ها مانع تحقق آن می‌شود.

وی تصریح کرد: تنها راه پیشرفت روزافزون کاشان تحقق همگرایی و همدلی همه افرادی است که به نوعی قدرت تأثیرگذاری دارند.

مدیرعامل سابق آبفای کاشان در پاسخ به برخی انتقادها که شبکه فاضلاب شهری زندگی مردم را مختل کرده و به نوعی وی به عنوان بنیان گذار آن شناخته می‌شود بیان داشت: اجرای شبکه فاضلاب شهری سال‌ها پیش از دوران مسئولیتم در جایگاه مدیر عاملی آبفا شروع شده بود ولی حرکتی کند و به اصطلاح لاک‌پشتی داشت.

وی افزود: وقتی مسئولیت آبفای کاشان را بر عهده گرفتم با کمک همه دوستان، همکاران و مسئولان محلی تمام راه‌های سرعت بخشیدن به این پروژه را بررسی کرده و با استفاده از وام بانک توسعه اسلامی به این پروژه تسریع بخشیدیم.

صدرائیه در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به پروژه فاضلاب کاشان می‌شود تأکید کرد: اگر قصوری در بخشی از کار وجود دارد به این معنی نیست که همه پروژه مشکل داشته باشد هنر ما این است که مشکلات را رفع و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

مدیر عامل آبفای استان سیستان و بلوچستان افزود: در شرایطی که پروژه‌ها در سراسر کشور با نبود اعتبار و رکود مواجه است باید کمک کنیم تا اعتبار این پروژه که به سختی جذب شده با دقت و بالاترین سرعت موجب جلوگیری از آلودگی منابع زیرزمینی و پاکی منطقه شود.

صدرائیه تصریح کرد: اکنون دیگر وقت آن نیست که بر سر درست یا نادرستی آن صحبت کنیم، بلکه باید راه‌های به ثمر نشستن هرچه سریع‌تر آن را جست‌وجو کنیم.

وی اذعان داشت: گذشت، سعه صدر، دغدغه خدمت به مردم، تلاش شبانه‌روزی، اصلاح رفتار اشتباه و تعامل مؤثر با همه گروه‌ها و طیف‌های منطقه در راستای خدمت به مردم عامل‌های موفقیت یک مدیر است که مسئولان کاشانی از آن برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه مهم نیست چه افرادی در جایگاه مدیریت شهری قرار می‌گیرند ابراز داشت: مهم آن است وقتی شخصی حاضر به پذیرش مسئولیت شد همه گروه‌ها و افراد پشت سر او قرار گرفته و باعث شتاب دادن به قطار توسعه و پیشرفت آن شهر شوند.

صدرائیه ادامه داد: ترجیح دادن منافع شهر بر تفکرات و سلایق شخصی که گاهی همه می‌تواند درست و به جا باشد، یک اصل مهم در مدیریت شهری است.

وی با اشاره به لزوم احترام به بزرگان شهر که به عنوان گنجینه‌های بی‌بدیل که باعث غنای شهر هستند بیان داشت: در عین حال توجه به جایگاه مدیران در همه سطوح نیز با اهمیت است و تخطی از آن به منزله خودزنی محسوب می‌شود که شایسته منطقه تمدن‌ساز کاشان نیست.

صدرائیه عنوان کرد: به اعتقاد من هیچ شهر و مرکز استانی به اندازه کاشانی‌ها در جایگاه کلیدی کشور مسئولیت ندارند بنابراین باید از ظرفیت‌های آنان در جذب اعتبارات و تحقق عدالت اجتماعی تمام نیرو و توان خود را به کار گیریم.

این مقام مسئول تأکید کرد: بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران جهان و کشور کاشانی هستند و این امر مایه مباهات همگان است ولی مدیریت شهری می بایست فضای حضور موثر آنان را در کاشان فراهم کنند.

صدرائیه متذکر کرد: تشکیل یک تیم کارشناسی که بتواند موانع حضور سرمایه‌گذاران را بررسی و در یک فرآیند علمی و کارشناسی آسیب‌شناسی کند برای پیشرفت کاشان ضروری و با اهمیت است.

بی توجهی به بازنشستگان فراگیر شده است

مجری کانون صنفی صنعت آب و فاضلاب کاشان گفت: مشکلاتی که بازنشستگان با آن مواجه هستند عمومیت پیدا کرده و شایسته است مسئولان برای رفع آن بیش از گذشته تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، اکبر شکریز در اولین مجمع عمومی کانون بازنشستگان اظهار کرد: تکریم، معیشت و درمان سه رأس مثلث معضلات مهم اجتماعی پیش روی بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه افراد بازنشسته بعد از یک عمر تلاش و فعالیت به حال خود رها می‌شوند و این بی توجهی به صورت یک اپیدمی مزمن سراسر کشور را فرا گرفته است، افزود: یک کارمند به مجرد آن که به مرز بازنشستگی رسید نوع نگاه، رفتار و محبت اجتماعی به وی رنگ باخته به گونه‌ای که در بعضی از سازمان‌ها حتی اجازه ورود به خانه گذشته خود را ندارند. به خانه‌ای که 30 سال از بهترین لحظات عمر خود را صرف ساختن آن کرده است و این یک آسیب بزرگ است.

شکرریز به مشکلات معیشتی بازنشستگان اشاره و تصریح کرد: هر کارمند در دوران فعالیت از حقوق و مزایا در حد گذران زندگی برخوردار است، ولی در زمان بازنشستگی این رقم به یک سوم کاهش پیدا می‌کند در حالی که هزینه‌های خانوادگی فرد چند برابر شده است و این موضوع روان و جسم بازنشسته را بر هم می‌ریزد.

مدیر اسبق سازمان آب و فاضلاب کاشان گفت: مسائل و مشکلات در حوزه درمان بازنشستگان دغدغه بسیاری برای آنان ایجاد کرده است. پس از 30 سال تلاش و بهره‌گیری از فکر و جسم و شروع بازنشستگی و کهولت سن بیماری‌های مختلف از راه می‌رسد و این در حالی است که تمامی خدمات تکمیلی درمانی مانند کارت طلایی، دفترچه بیمه‌های خصوصی طرف قرارداد از وی گرفته می‌شود و بازنشسته تنها با در دست داشتن دفترچه درمان و یا تأمین اجتماعی در میدان درمان‌های عمومی رها شده و اول مصیبت وی است.

شکرریز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده جهت استقرار دفتر کانون صنفی در کاشان گفت: بسیار خرسندم و خداوند را شاکرم که امروز شاهد حرکتی نویدبخش و روحیه ساز با اهدافی بلند و امیدوار کننده و ارتقاء بخش سطح زندگی بازنشستگان هستیم.

وی افزود: رسیدگی به امور بازنشستگان مسئولیت خطیر و ظریفی است که به لحاظ اهمیت اهداف کانون در زندگی روزمره اجتماعی و معیشتی و درمانی فرد بازنشسته کاری با اهمیت است.

چاه‌های جذبی فاضلاب تهدیدی برای آب شرب کاشان



عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان گفت: چاه‌های تأمین آب شرب و بهداشتی شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و شهرهای تابعه در محل‌هایی حفر شده است که چاه‌های جذبی فاضلاب در آن قرار دارد.


حسین خراسانی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: نزدیکی چاه‌های جذب فاضلاب و چاه‌های تأمین آب شرب منطقه کاشان و نفوذ آلودگی‌های چاه‌های جذبی به سفره‌های آب زیر زمینی باعث بروز خسارت جبران‌ناپذیری شده است.


وی افزود: از نشانه‌های این خسارت افزایش میزان نیتریت و نیترات‌ها در آب مصرفی مردم این منطقه است که تقریباً به حداکثر مجاز خود رسیده است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: با توجه به این موضوع تکمیل و بهره‌برداری از ظرفیت نهایی پروژه شبکه فاضلاب شهری کاشان ضروری و با اهمیت است که باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

خراسانی‌زاده اذعان داشت: برای تحقق این امر علاوه بر کمک‌های دولت، همیاری همه نهادهای متولی امور شهری لازم و اجتناب‌ناپذیر است.

وی در تشریح علل و ضرورت تصفیه فاضلاب شهری گفت: فاضلاب باید قبل از این که در مرحله نهایی به آب‌های پذیرنده و یا محیط دفع شود تصفیه شده تا بیماری‌های واگیر ناشی از آلودگی‌های فاضلاب مهار و بهداشت عمومی تأمین شود.

خراسانی‌زاده حفظ منابع آب، از طریق عدم آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی و در صورت امکان استفاده مجدد از بخش عظیمی از آب مصرف شده برای مصارف خاص نظیر فعالیت‌های کشاورزی و پرورش آبزیان را نیز از دیگر ضرورت‌های تصفیه فاضلاب ذکر کرد.

این استاد دانشگاه با انتقاد از متولیان امر در تأخیر اجرای این پروژه زیست‌محیطی بیان داشت: برخلاف همه ضرورت‌ها مطالعه طرح و عملیات احداث شبکه جمع‌آوری و تأسیسات تصفیه فاضلاب برای شهر کاشان با تأخیری غیر قابل توجیه روبرو بوده است اما طی سال‌های اخیر با پیگیری مسئولان امر این فرآیند از شتاب بیشتری برخوردار شده است.

خراسانی‌زاده تصفیه‌خانه فاضلاب شهری واقع در صاحبقراینه تهران را به عنوان نخستین تصفیه‌خانه احداث شده و تصفیه‌خانه اصفهان را به عنوان بزرگ‌ترین تصفیه خانه کشور نام برد و افزود: تصفیه‌خانه‌های اصفهان به لحاظ بزرگی مهمترین تصفیه‌خانه‌های احداث شده در ایران است که قدیمی‌ترین آنها درسال 1345 شروع به کار کرده است.

وی افزود: در سال 1376 جمعیت زیر پوشش تصفیه‌خانه‌های فعال در اصفهان حدود 70 درصد بوده است که با گسترش شبکه جمع‌آوری جمعیت بیشتری از ساکنان اصفهان را تحت پوشش قرار داده است.

خراسانی‌زاده در زمینه سابقه اجرای شبکه فاضلاب شهری و احداث تصفیه‌خانه در جهان ابراز داشت: شیوع بیماری وبا ناشی از آلودگی فاضلاب شهری باعث شد در سال در سال 1832 طرح انجام اصلاحاتی برای مشکل فاضلاب لندن توسط کمیسیون فاضلاب لندن مورد توجه قرار گرفته و با فراگیر شدن بیماری وبا و افزایش مرگ و میر در 1849 سرانجام پارلمان انگلیس طرح شبکه فاضلاب لندن را تصویب کرد.

وی یادآور شد: البته بیماری وبا در فاصله زمانی پیشنهاد طرح توسط کمیسیون فاضلاب لندن تا تصویب پارلمان انگلیس باعث از بین رفتن 25 هزار نفر از ساکنان این شهر شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان فعالیت‌های جان اسنو و همکارانش را در این زمینه با اهمیت دانست و گفت: آنها با تحقیقات گسترده خود به این نکته پی بردند که علت وبا وجود ذرات بخار و آلودگی در هوا نیست بلکه عامل اصلی بیماری، آلودگی آب آشامیدنی شهر لندن ناشی از فاضلاب شهری است.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود با اجرای شبکه فاضلاب شهری کاشان و بهره‌برداری از این پروژه بزرگ زیست محیطی بتوان بهداشت عمومی را ارتقا بخشیده، سفره‌ها و منابع آبی زیرزمینی را از آلودگی نجات دهیم.


ایلنا: ضرورت همکاری همه مدیران شهری در اجرای شبکه فاضلاب کاشان

باشگاه خبرنگاران جوان:  نفوذ آلودگی چاههای جذبی در منابع زیرزمینی کاشان به بالاترین حد خود رسیده است

خبرگزاری فارس: چاه‌های جذبی فاضلاب تهدیدی برای آب شرب کاشان

ایمنا: نیترات و نیتریت در آب مصرفی مردم کاشان به حداکثر رسیده است

شورای عالی امنیت ملی تصمیم ساز است نه تصمیم گیر

منصوری:

شورای عالی امنیت ملی تصمیم ساز است نه تصمیم گیر


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی یک مجموعه تصمیم ساز است و تصمیم گیر نیست، گفت: هرچه در شورای عالی امنیت ملی تصویب می‌شود به خودی خود هیچ ارزشی ندارد جز این که مورد تصویب مقام معظم رهبری قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، عباسعلی منصوری در نشست بررسی چشم انداز مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 که در سالن همایش دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان و به همت جامعه بسیج پزشکان این دانشگاه برگزار شد، افزود: شورای عالی امنیت ملی جایگاه مشورتی دارد و بر اساس این فرایند، تیم مذاکره کننده از طریق این شورا مذاکرات هسته‌ای را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: در این مذاکرات جواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه شرکت نمی‌کند و تیم مذاکره کننده به عنوان تیم دولت نیست بلکه تیم مذاکره کننده به عنوان تیم تعیین شده از شورای عالی امنیت ملی مذاکرات را دنبال می‌کند.

منصوری با بیان اینکه برای من قابل قبول نیست که بگوییم تیم مذاکره کننده بدون نظر مقام معظم رهبری چیزی را امضا کرده است، افزود: البته تیم مذاکره کننده نیاز به حمایت جدی دارد و نباید تیم خودمان را هو کرده و تضعیف نماییم.

نماینده مردم شهرستان کاشان، آران و بیدگل گفت: طبق صحبت مقام معظم رهبری باید به دقت موضوع را پیگیری کرد و وظیفه مجلس نیز نظارت بر روند مذاکرات است تا به بهترین نحو انجام گیرد.

منصوری با رد کردن دیدگاه‌هایی که ناشی از افراط و تفریط است، ادامه داد: یک دیدگاه نگاه ترکمنچای و سیاه نمایی از مذاکرات دارد و دیدگاه دیگر آن را فتح الفتوح می‌داند ولی دیدگاه سومی که بنده نیز به آن معتقد هستم وجود دارد و آن این است که معدل اقدامات را باید مدنظر قرار داد.

وی تصریح کرد: مذاکرات این گونه نیست که یک طرف منافع طرف دیگر را تأمین کند بلکه گفت‌وگو باید این قدر ادامه پیدا کند که معدل منافع دو طرف تأمین شود و البته طبیعی است هرکدام چیزهایی را از دست می‌دهند و چیزهایی را به دست می‌آورند.

منصوری گفت: این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند به مذاکرات خوشبین نیستم و البته مذاکرات باید ادامه پیدا کند یعنی اینکه تیم مذاکره کننده نیز به طرف مقابل خوشبین نباشد و روی کلمه کلمه تفاهم‌نامه کار کنند و از تیم‌های مشاوره قوی استفاده کننده تا طرف مقابل نتواند از کلمه‌ای از تفاهم‌نامه تفسیر به رأی نموده و باعث مشکل شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: قطعنامه‌هایی که از طریق سازمان ملل برای کشور صادر شد باعث فشارهای زیادی از ناحیه اروپا، آمریکا و به خصوص اسرائیل به ایران شد.

وی تصریح کرد: مصوبات سازمان ملل به عنوان یک سازمان بین المللی قابل احترام است و باید از آن تبعیت  کرد و این موضوع را در چندماه گذشته شاهد بودیم که حتی کشورهایی که از دوستان ما بودند و در ابتدا از قطعنامه‌های سازمان ملل تبعیت نمی‌کردند و ناچار به پیروی شدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در دولت گذشته نگرش این بود که قطعنامه‌های مشکلی برای کشور ایجاد نمی‌کند و به آن بی‌توجه بودند، اما به مرور دیدیم که مشکلاتی برای کشور ایجاد شد و تحریم‌ها یکی یکی نقش ایفا کرد تا این که دولت روحانی آمد و مذاکرات هسته‌ای انجام شد.

منصوری افزود: بسیاری از آژانس‌های خبری جهانی زیر نظر صهیونیزم هستند و به وسیله آن‌ها و به دروغ چهره‌ای نادرست از ایران ترسیم شده بود و این گونه گفتند که ایران به دنبال ساختن بمب اتمی است و مردم جهان با وجود ایران هسته‌ای روی آسایش نخواهند دید.

وی اضافه کرد: به همین خاطر در هر کشوری می‌رفتیم چنین برداشتی از ایران داشتند و این یک تبلیغات سو و اشتباه بنگاه‌های خبری صهیونیستی برای ایران بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اولین دستاورد مذاکرات هسته‌ای را ترک برداشتن این تصور نادرست از ایران در مجامع جهانی دانست و گفت: حتی کشور فرانسه که مذاکرات را با مشکل مواجه ساخت در پی فشار افکار عمومی ناچار شد به سر میز مذاکره بازگردد و آمریکا که بین منافع خود و اسرائیل گیر کرده بود ناچار به مذاکره شد.

منصوری، فتوای مقام معظم رهبری را بسیار کارگشا دانست و گفت: می‌گفتند ایران می‌خواهد بمب اتمی بسازد و جنگ به راه بیندازد اما فتوای مقام معظم رهبری بسیار کارگشا بود که تأکید داشت این کار اساساً حرام است و اوباما در صحبت تلفنی که با روحانی داشت به آن اذعان نمود که جامعه تشیع بیش از آن که به چارچوب‌ها مقید باشد به فتوای مراجع مقید است و مذاکرات در کنار فتوای مقام معظم رهبری باعث شد مذاکرات سازنده ای با 5+1 انجام شود.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی از موضع قدرت بر سر میز مذاکره نشسته است و البته این از دکترین جمهوری اسلامی بود به دست آمد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرد تا بنیه دفاعی خود را تقویت کند.

منصوری گفت: زمانی که در دفاع مقدس دیدیم کشوری مانند روسیه حاضر نبود حتی سیم خاردار به ایران بفروشد به این نتیجه رسیدیم که باید قدرت خود را در تمام زمینه‌ها افزایش داده و وابستگی خود را از دیگر کشورها کاهش دهیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: جمهوری اسلامی اکنون در تمام زمینه‌ها از قدرت کافی برخورد است و به راحتی توان ساختن موشک، هواپیما و ماهواره و سایر تکنولوژی‌های پیشرفته را به دست آورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: من وقتی می‌بینیم جوانان 30-35 ساله کشور می‌توانند ماهواره بسازند و به فضا بفرستند باعث خوشحالی و افتخار است و قطعاً در انرژی هسته‌ای نیز می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و ضمن حفظ حق غنی سازی و بازی برد – برد از آن در تمام زمینه‌های مورد نیاز در کشور بهره مند شویم.

روستای نابر و منطقه سعدآباد در انتظار گازرسانی


بخشدار برزک گفت: ساکنان کشاورز و زحمت کش روستای "نابر" و "منطقه سعدآباد" برزک در حالی که خطوط انتقال گاز به نزدیکی آنان رسیده اما  هم‌چنان از این نعمت خدادادی بی‌بهر‌ه‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، در جلسه هماهنگی گازرسانی به این مناطق که در بخشداری و با حضور مسؤلان و معتمدان محلی برگزار شد، غلامرضا محمدی اظهار کرد: در حالی که بیشتر روستاهای شهرستان کاشان از نعمت گاز برخوردار هستند اما گازرسانی به این منطقه محروم از دید مسؤلان شرکت گاز مغفول مانده است. 

وی افزود: باید تلاش کنیم با فراهم نمودن زیرساخت‌های مناسب و امکانات رفاهی در بخش‌های محروم شهرستان جلوی مهاجرت بی‌رویه به شهرها را گرفته و این روند فزاینده را معکوس کنیم.

بخشدار برزک با اشاره به سابقه پیگیری‌های انجام شده به منظور گازرسانی به این منطقه، تصریح کرد: مطالعات و اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده و نیازمند حمایت و مساعدت مسؤلان گاز استان و شهرستان هستیم تا این طرح مراحل نهایی را طی کرده و عملیاتی شود.

محمدی ابراز امیدواری کرد این پروژه مهم و ضروری قبل از بهار 93 عملیاتی شود.

وقتی اخلاص به مدیریت می رسد

شهرداری نیاسر هفت هشت میلیارد تومان بدهی داره ولی وقتی چند روز پیش با سرپرست این مجموعه صحبت کردم مثل این که قضیه بر عکس است. گویی همین مبلغ نقد و سر به مهر تو حسابه شهرداری منتظر خرج شدن در پروژه های ریز و درشت می باشد. خیلی با آرامش و مطمئن از کارهایی گفت که کلنگش به زمین خورده و پی گیر نهایی شدن آن است. با وجودی که شهردارشون تو راه بود تا به جای وی بر مسند شهرداری تکیه بزند ولی اینقدر نیاسر برایش اهمیت دارد که هیچ برایش مهم نیست که قرار است در چه جایگاهی خدمت کند. آنچه برایش اهمیت دارد خدمت است و بس.
هیچ نگفت که تو حساب شهرداری چند ریال پول هست یا نیست بلکه از راههای زیادی گفت که میشه با اونها پول برای آن مجموعه گرفت و جذب کرد. از حمل و نقلشون گفت که به خوبی در حال خدمات رسانی به مردم است  و پرداخت  هزینه های جاری شهرداری با 60 نیرو که به بهترین نحو رتق و فتق می شود.
هرچند وقت زیادی از من برای این گفتگو و انتشار آن گرفته شد ولی تقریباً همنشینی با مدیران موفق برای من یک رویه شده است. جستجو کردن علل موفقیت دیگران خالی از لطف نیست. از قدیم گفته اند وصف العیش نصف العیش. نیاسری ها علی رغم این که شورای پرتنشی دارند، شورایی که گاهی روبروی هم می ایستند و توجهی به حرف های همدیگر نمی کنند ولی شهرشان آرام است و خدمات به مردم به بهترین نحو ممکن انجام می شود.
شهرداری نیاسر بیش از 7 میلیارد تومان بدهی دارد ولی در طول 5 ماه گذشته کارها و خدمات قابل توجهی برای شهر انجام شده است. در دوره ای که دوران گذار است و فصل برف و یخ برای شهرهای کوهستانی می باشد. شرح کامل آن در ویژه نامه بهشت پنهان که پیوست این مطلب است تقدیم می شود. قطعاً خالی از فایده نیست. 


برای دریافت ویژه نامه اینجا کلیک کنید

حمایت مردم کاشان از اجرای شبکه فاضلاب شهری

عضو شورای اسلامی شهر کاشان مطرح کرد:

حمایت مردم کاشان از اجرای شبکه فاضلاب شهری

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: مردم کاشان با وجود تمام مشکلاتی که شبکه فاضلاب شهری برایشان ایجاد کرده با بردباری از این پروژه حمایت کرده و آن را یک نیاز زیربنایی شهر می‌دانند ولی این بدان معنی نیست که کم و کاستی‌ها را نادیده گرفته و برای رفع و اصلاح آن چاره اندیشی نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان جواد حاج قدیری با بیان این مطلب به خبرنگاران در کاشان گفت: ضرورت و اهمیت این پروژه به درستی برای مردم و برخی از مسئولین تبیین و تشریح نشده و این امر مسئولیت متولیان امر را بیش از گذشته می‌کند.
حاج قدیری در تشریح ضرورت شبکه فاضلاب شهری در کاشان گفت: جلب رضایت مسئولین کشور و بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه فاضلاب شهری به راحتی اتفاق نیفتاده بلکه مطالعات آن در یک فرآیند طولانی و بر اساس یک اقدام علمی و کار‌شناسی انجام گرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری یقین دارد که متولیان و زحمتکشان شبکه فاضلاب شهری نه تنها در مقابل آنان نیستند بلکه برای خدمت به منطقه و مردم تلاش کرده و نیازمند همراهی و حمایت بیش از پیش هستند.
حاج قدیری تصریح کرد: اجرای شبکه فاضلاب شهری اقدام شایسته‌ای است که ریشه در پیگیری و عملکرد مسئولان و شوراهای اسلامی گذشته دارد و با کمک مسئولان و شورای اسلامی فعلی به ثمر خواهد نشست.
وی تأکید کرد: خدمت به مردم و منطقه از ناحیه هر گروه و جریانی انجام صورت گیرد می‌بایست برای آن احترام و ارزش قائل شد و با آن همراهی نمود چرا که اصل برای همهٔ دلسوزان نظام خدمتگزاری بی‌منت به مردم است.
حاج قدیری پساب استحصالی از تصفیه خانه فاضلاب شهری کاشان را با اهمیت توصیف کرد و گفت: بهترین چاههای آب روزی به انتها می‌رسند و بحران آب در دشت کاشان با وجود تعدد چاه‌های آب روز به روز بیشتر شده است.
وی افزود: پساب حاصل از فاضلاب شهری کاشان یک فرصت است که می‌بایست با برنامه‌ریزی مناسب آن را جایگزین برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی نمود.
حاج قدیری تأکید کرد: کاستی‌ها و نواقص ناشی از اجرای شبکه فاضلاب شهری کاشان غیرقابل دفاع است و می‌بایست به هر طریق برای اصلاح آن همت کرد.
وی تصریح کرد: برای پیشرفت و آبادانی شهر کاشان نیاز به یک اجماع و اتحاد همگانی در سطح مدیریت شهر داریم تا پاسخگوی نیازهای به حق مردم شریف و نجیب کاشان و منطقه باشیم.

ابقای فرماندار

 تفرقه در گروه‌های سیاسی کاشان و ابقای فرماندار


کاشان نیوز: منصوری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن کاشان به صراحت به خبرنگار کاشان نیوز گفت: گزینهٔ پیشنهادی من برای فرمانداری ویژه شهرستان کاشان «علی اصغر قانع» بود ولی تکروی برخی افراد در کاشان مانع این اقدام شد.

قانع قصد آمدن داشت یا خیر را نمی‌توان به راحتی قضاوت کرد ولی به جرأت می‌توان گفت نقش پایگاه خبری کاشان نیوز در علنی کردن این ماجرا و فعال شدن گروه مدعی در نیامدنش بی‌تأثیر نبود ولی هرچه بود، همه عوامل دست به دست هم داد تا این مهندس کهنه کار، ماندن بر پست معاونت آبفای کشور را بر آمدن به میدان پرخطر مدیریت کاشان ترجیح داده و به تعبیری از تهران دعاگوی کاشان باشد تا دین خود را ادا کند.
در حالی که عباسعلی منصوری شرح این ماجرا را در حاشیه میدان جهاد در جمع افرادی که دور او گرد آمده بودند بیان می‌کرد، ۵ نفر از سران قدیمی اصلاح طلبان کاشانی در درحال چانه زنی با علی اصغر قانع بودند شاید نظر او را برای آمدن جلب نمایند ولی هرچه بیشتر گفتند کمتر پاسخ گرفتند و ناامید جلسه را ترک گفتند.
در گوشه دیگری از شهر جمعی از اساتید دانشگاه کاشان در جلسه‌ای جمع آمدند تا ابوالفضل صدرائیه را متقاعد کنند کرسی فرمانداری کاشان را به مدیرکلی آبفای سیستان و بلوچستان ترجیح داده و به گفته آنان کاشان را در بحران بی‌آبی و خشکسالی منطقه از گردآب ناهماهنگی، موازی کاری و ناکارآمدی برخی از مدیران نجات بخشیده و کشتی شهرستان را سکانداری کند ولی این گروه نیز با تمام تلاش‌ها نتوانست خود را به ساحل امن توافق رسانده و ناامید جلسه را به پایان رساند.
وجه اشتراک صدرائیه و قانع آشنایی و اشراف کامل بر وضعیت بحران آب منطقه و شهرستان بوده و همکاری نزدیک با زرگرپور در برهه‌ای از زمان که به عنوان یکی از مدیران ارشد وزارت نیرو مشغول به کار بوده‌اند برگ برنده این دو مدیر کاشانی است و صدالبته آب موضوعی است که به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران پاشنه آشیل توسعه کاشان محسوب می‌گردد و می‌بایست به عنوان یکی از معیارهای مدیریت کلان شهرستان مورد توجه قرار گیرد.
صدرائیه را به «جسارت» می‌شناسند. خصوصیتی که هرچند باعث شد کاشان بتواند اعتباری کلان در حد سه برابر بودجه شهرداری در زمان خود و در تنگنای تحریم از بانک توسعه اسلامی جذب نماید و پروژه راکد فاضلاب شهری را جریان بخشد ولی این اقدام به دلایل سیاسی باعث نشد همه را همراه خود کرده و مخالفانی نیز برای خود تراشید تا در مقابلش صف آرایی نموده و رفتنش را روزشماری کنند.
هرچند مشکلات ناشی از نشست‌های حفاری فاضلاب که این روز‌ها صدای بعضی از مسئولین شهری را درآورده است به حساب صدرائیه نوشته می‌شود ولی به نظر بسیاری، عملکرد تیم نظارتی این پروژه عمده‌ترین دلیل کاستی هاست که به حساب مدیران آبفا به خصوص وی نوشته می‌شود.
گفته می‌شود استاندار معتقد است بعد از مهندس قانع بهترین گزینه برای تصدی مسئولیت فرمانداری ویژه شهرستان کاشان مهندس صدرائیه است. وی که علاوه بر توانمندی‌های مدیریتی، کاشانی است و حائز اشراف به اوضاع و مسائل کلان شهرستان می‌باشد ولی او نیز چون همکار کاشانی‌اش تمایلی به آمدن نداشته و علاقمند است از فرسنگ‌ها دور‌تر به فکر کاشان باشد و دین خود ادا کند.
آن طرف‌تر طیف منتسب به بیت آیت الله یثربی که مصر بودند تا گزینه خود را به هر قیمت بر کرسی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان بنشانند گویا از این فکر دست شسته و به سراغ گزینه‌های دیگری رفته‌اند. گفته می‌شود خواهرزاده شیخ شوخ، حاج محسن قرائتی اکنون به لیست آنان راه یافته و جوانان پرالتهاب ستاد روحانی در کاشان همت‌شان را جزم کرده و گیوه‌های خود را ورکشیده‌اند تا با ارتباطات موثری که با تهران و استانداری دارند معادلات سیاسی کاشان را به نفع خود تغییر دهند.
نکته جالب داستان آنجاست؛ برای آمدن برخی از مدیران بومی و نشاندن بر کرسی فرمانداری باید تلاش کرد و خود را به آب و آتش زد تا متقاعدشان نمود که به موطن خود خدمت کنند و در طرف مقابل افرادی هستند که برای نشستن بر عالیترین جایگاه دولت در شهرستان گوی رقابت از دیگران ربوده و برای خدمت سینه چاک نموده و از هر گونه اقدام فروگذار نمی‌نمایند.
از همهٔ این‌ها گذشته آخر شاهنامه خوش است. در حالی که کاشانی‌ها تاکنون گل‌های پرتعدادی وارد دروازه خود کرده‌اند گفته می‌شود مهندس زرگرپور استاندار اصفهان مدعی است کاشان ناآرام است و صلاح نیست تا گزینه‌ای برای تصدی مسئولیت فرمانداری کاشان معرفی کند. از ایشان نقل شده است که کاشانی‌های ۳۲ گزینه برای فرمانداری کاشان معرفی کرده‌اند، رقمی بیش از یک کابینه دولت و فعلاً در نظر دارد تا «علیرضا جوادی» را بر این مسند پرطرفدار برای یکسال ابقا نماید. تا خدا چه خواهد و…

آغاز مطالعات آبرسانی به مناطق مسکونی اطراف برزک

نائب رئیس شورای شهر برزک خبر داد
آغاز مطالعات آبرسانی به مناطق مسکونی اطراف برزک
نائب رئیس شورای اسلامی شهر برزک از توابع شهرستان کاشان از آغاز مطالعات آبرسانی به مناطق مسکونی اطراف این شهر خبر داد.

محمد علی سنجریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در نشست مشترک  اعضای شورای اسلامی شهر برزک، مسئولان آبفای کاشان و برزک مقرر شد به موازات تحقق اصلاح خط انتقال ویشنگ مطالعات طرح‌های آبرسانی به مناطق مسکونی اطراف برزک و صنایع کارگاهی در دستور کار کارشناسان آبفا قرار گیرد.

وی افزود : در این نشست مشکلات آبرسانی به مناطق مسکونی اطراف شهر برزک از جمله مسکن مهر و صنایع کارگاهی و راهکارهای برون‌رفت از این مشکل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر برزک یادآور شد: در این جلسه مشکلات مردم در مناطق مسکونی دم قاشون، قاسوره، گلدشت  مسکن مهر و صنایع کارگاهی به اطلاع مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان رسید.

به گفته وی، شورای شهر برزک کاشان همکاری خود را در زمنیه جذب اعتبار، جلب مشارکت‌های مردمی و هر گونه پیگیری و همکاری در راستای حل مشکلات مردم به مسئولان آبفا اعلام نموده است.

این عضو شورای اسلامی شهر برزک کاشان خاطرنشان کرد: مردم شهر برزک که از قطعی متوالی آب در رنج و مضیقه بودند با اقداماتی که شرکت آب و فاضلاب کاشان در سال‌های اخیر داشته است از این مشکل رها شده و تانکرهای ذخیره آب بر پشت و بام‌های برزک کارایی خود را از دست داده‌اند.

شهر برزک از توابع شهرستان کاشان  با جمعیت ساکن 3 هزار و 200 نفر، در دامنه کوه‌های کرکس و در 45 کیلومتری جنوب غربی شهرستان کاشان، 60 کیلومتری شهرستان میمه و 55 کیلومتری شهرستان دلیجان و در مسیر جاده ای قرار دارد  و به عنوان یکی از مراکز تولید گل و گلاب شهرستان کاشان محسوب می‌شود که همه ساله در ایام گل‌چینی و گلاب‌گیری پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.