گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

سایه سنگین بلاتکلیفی بر فراز کاشان

 در حاشیه حضور استاندار:
سایه سنگین بلاتکلیفی بر فراز کاشان
کاشان نیوز- استاندار نصف جهان در اولین حضور رسمی‌اش در مهد تمدن نتوانست کف انتظار‌ها و خواسته‌های مردم کاشان را برآورده کند.

آمد و کلنک یک خیابان را بر زمین زد. به شیرکده رفت و کارگر‌نژاد برایش ۶ گوسفند قربانی کرد و رُوبان ساختمان نیمه تمام شورای شهر کاشان را قیچی نمود. نمی‌دانیم زرگرپور در این آمد و رفت لحظه‌ای با خود اندیشید که شایستگی مردم شهیدپرور کاشان بیش از این است که اکنون نظاره گر آن می‌باشد و یا با بی‌تفاوتی «چوب خط» آمدن خود را به یک شهرستان استان «خط» کرد و رفت.

به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران عمده دلایل عقب ماندگی کاشان تحت سیطره بودن مرکز استان است و معتقدند از رهگذر این آسیب، مسئولانی برای شهر تعیین می‌شوند که در حد و اندازه شایستگی‌های مردمان این شهر نبوده و نتوانسته‌اند ظرفیت‌های منطقه را به منظور رفاه و آسایش شهروندان به کار گیرند.

به طور قطع و یقین این گفته بدان معنی نیست که زحمات فرمانداران و مسئولان غیربومی در کاشان را نادیده گرفته و بدمنتی کنیم، چرا که مردم این دیار همواره به مهمان نوازی شهره عام و خاص‌اند ولی در مقام مقایسه با مرکز استان حرف‌های زیادی برای گفتن می‌ماند که در کمال احترام می‌بایست به آن پرداخت.

به نظر می‌رسد مسئولان شهرستان در سازمان‌ها و نهادهای مختلف دل به کار نمی‌دهند چرا که با تغییر دولت در انتظار تغییر و تحولات مدیریتی، قادر به تصمیم گیری‌های کلان در حوزه مسئولیت خود نیستند و این موضوع در کنار کمبود اعتبار دست به دست هم داده و خدمتگزاری به مردم نجیب منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

انتظار می‌رفت استاندار با حضور در کاشان و برگزاری شورای اداری در حضور مسئولان پشت تریبون می‌رفت و کرک تغییر را از گوش همگان می‌کَند. فرماندار زحمت کش فعلی را ابقا می‌نمود و قطار سنگین خدمت را بر ریل تلاش به حرکت وامی‌داشت ولی نه تنها این کار را نکرد بلکه با سکوت همچنان سایه سنگین بلاتکلیفی را بر سر شهرستان کاشان مستدام نمود.

برگزار نشدن شورای اداری شهرستان این شائبه را در اذهان مسئولان قوت می‌بخشد که زرگرپور تصمیم به ابقای علیرضا جوادی به عنوان فرماندار شهرستان وی‍ژه کاشان ندارد و از طرف دیگر هنوز بر سر گزینه نهایی تصدی این مسئولیت به جمع بندی نرسیده که دیدار با آیت الله نمازی این گمانه زنی را تقویت می‌بخشد.

گفت‌و‌گوی ۲۰ دقیقه‌ای استاندار با آیت الله نمازی می‌تواند منشأ برکات بسیاری برای منطقه باشد چرا که ایشان همواره دغدغه‌های مردم و مشکلات شهرستان را به شایستگی انتقال داده و پاسخ طلب می‌کنند.

 بر همگان روشن است که شهرستان کاشان با مشکلات بسیاری از جمله بحران آب، تکمیل و بهره برداری از پروژه بزرگ شبکه فاضلاب شهری، مشکلات صنایع و کارخانه‌های ریسندگی و بافندگی، خیابان‌های تنگ و باریک و مشکلات ترافیک رنج می‌برد که در این سال‌ها آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی نیز بر آن دامن زده است.

معرفی مهندس علی اصغر قانع به عنوان گزینه پیشنهادی فرماندار ویژه شهرستان کاشان در برهه‌ای از زمان نشان از آن داشت که همانگونه که اصفهانی‌ها مسائل و مشکلات آب را در اولویت اول قرار داده‌اند، دلسوزان کاشان نیز حساسیت‌های منطقه را در این زمینه مد نظر دارند ولی این گزینه با وجود تصدی مسئولیت معاونت آبفای کشور توسط ایشان به سرانجام نرسید و کاشان از داشتن این مدیر توانمند محروم ماند.

برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی که توسط مسئولین و کار‌شناسان بیش از ۱۳ هزار لیتر در ثانیه برآورد شده است یک تهدید جدی فراروی پیشرفت منطقه می‌باشد که آشنایی و اشراف مسئولان و مدیران شهرستان با این تهدید می‌تواند یک شاخص جدی در تعیین و انتخاب آنان باشد. بسیاری از صاحب نظران و دلسوزان منطقه معتقدند کاشان مدیران توان‌مندی در حد و اندازه یک هیئت دولت با خود دارد که هم مشکلات را با تمام وجود لمس نموده و به آن آشنایی کامل دارند و همچنین قادر خواهند بود هم‌گرایی همه طیف‌های و گروه‌ها سیاسی و اجتماعی منطقه را جلب نمایند.

مردم از مدیران ارشد شهرستان و در رأس آن استاندار انتظار دارند هر چه زود‌تر سایه بلاتکلیفی را از سر کاشان رفع کرده و با عنایت به مشکلات فزاینده منطقه و شهرستان مدیری توانمند برای تصدی مسئولیت فرمانداری وی‍ژه شهرستان کاشان تعیین کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد