گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

کتاب «هنر شورایی» منتشر شد



«هنر شورایی» به زبان ساده می گوید در شوراهای اسلامی چه خبر است. خواننده از هر طبقه و صنفی باشد از خواندن کتاب خسته نمی شود، کتاب را که می گشاید رغبت می کند تا  آخر برود و از حقایق بگو و مگوی شوراها سر در بیاورد. روایت رمان گونه کتاب که در 36 فصل طبقه بندی شده است داستان مستندی و روایت صادقانه ای از شوراهای اسلامی است که بدون هر گونه ملاحظه و سانسور؛ بد و خوب، فرصت و تهدید، نقاط ضعف و قوت شوراها را به تصویر کشیده است.

کسی که تا کنون تجربه ای از شورهای اسلامی ندارد، با خواندن کتاب نیمی از راه را رفته است و کسی که عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستا را در کارنامه خود دارد با خواندن کتاب در می یابد عملکرد خود تا چه حد با فرآیندهای کارشناسی و قانونی شورا هماهنگ است و زین پس نیز روش ها و راهنمایی های ارزنده ای در اختیار وی قرار می دهد.

نویسنده تلاش کرده است آسیب هایی عرصه شورایی را نیز یادآوری کند تا کسانی که دستی در قانون و قانون گذاری دارند از آن برای اصلاح قوانین بهره مند گردند و به یقین می توان گفت چنانچه تجربه های شورایی طی چهار دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا مکتوب و مستند می گردید و پیرامون آن بحث و نقد و نظر می شد؛ وضع شوراها بهتر از این بود که اکنون است.

نویسنده کتاب هنر شورایی که خود عضو شورای اسلامی شهر برزک و نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان کاشان است از نزدیک با واقعیت های این حوزه دست و پنجه نرم کرده است و به این واسطه است که گفته های وی ملموس است و به دل می نشیند.

با خواندن کتاب یک تیر و چند نشان زده ایم. با واقعیت های شورا بیش از پیش آشنا شده و در کنار آن رمان و داستان واقعی از شرایط موجود جامعه و دور و بر خودمان خوانده ایم  و از همه ی اینها گذشته؛ از قلم زیبای نویسنده لذت برده ایم.

کتاب «هنر شورایی» در 225 صفحه به قیمت 15 هزارتومان توسط شورای اسلامی شهرستان کاشان منتشر گردیده و علاقمندان می توانند برای تهیه کتاب با شماره همراه 09139992367 تماس گرفته و آن را تهیه نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد