گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

پروژه فاضلاب شهری کاشان نیاز به حمایت جدی دارد

رفع آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی راهی ندارد

رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: پروژه فاضلاب شهری کاشان یک پروژه بزرگ زیست محیطی است که نیازمند ب حمایت همه جانبه مردم و مسؤلان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، محمود قهرمانی روز گذشته (سه شنبه) در نشست خبری که در محل اداره حفاظت از محیط زیست کاشان برگزار شد، با بیان اینکه برخی مشکلات ناشی از اجرای پروژه فاضلاب شهری کاشان اجتناب ناپذیر است، افزود: تاکنون هرگونه مشکل زیست محیطی که به شرکت آبفای کاشان منعکس شده به سرعت رفع شده است.

وی با بیان اینکه سال‌های بسیاری فاضلاب خانگی و انسانی از طریق چاه‌های جذبی به زمین وارد شده و به صورت مستقیم روی آب‌های زیرزمینی اثر گذاشته، تصریح کرد: آلودگی منابع و سفره‌های آبی زیرزمینی از آن دسته از موارد است که هیچ راهی برای رفع و اصلاح آن وجود ندارد.

قهرمانی اجرای شبکه فاضلاب شهری را تنها راه جلوگیری از آلودگی منابع زیرزمینی در شهرها دانست و افزود: انتظار می‌رود مردم و مسؤلان در به ثمر رسیدن این پروژه زیست محیطی نهایت اهتمام و تلاش خود را به کار گیرند.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان این پروژه را در راستای اهداف دستور کار 21 – کنفرانس سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه پایدار – اعلام کرد و گفت: بر اساس استانداردهای جهانی، توسعه‌ای پایدار محسوب می‌شود که توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی را در کنار مسائل زیست محیطی مدنظر قرار دهد.

قهرمانی تصریح کرد: استفاده از پساب فاضلاب شهری برای فضای سبز و جایگزینی برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی در راستای توسعه پایدار با اهمیت است.

نظرات 3 + ارسال نظر
فهمیده پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:44 ب.ظ

فقط قانون قانون قانون
در چارچوب قانون رییس جمهور و وزیر و نماینده مجلس و شهردار و ..... برکنار میشه
فقط در برزک تا حالا 4 شهردار برکنار شده و 1 نفر استعفای مصلحتی داده
در مورد شورای برزک هم باید قانون اجرا بشه اتفاقی هم نمی افته/ فقط آرامش به شهر و شورا برمیگرده
یکی از هم کلاسی ها نیاسری میگفت مشکل شورای نیاسر هم اعضای غیرساکن هستند که بی جهت شهردار را برکنار کردند و باعث لجبازی اعضای دیگر شدند
طرفداری از بی قانونی و قانون شکنی ممنوع
پرواز را به خاطر بسپارید پرنده رفتنی است(مطابق تبصره 2 ماده 26 قانون شورا)/

با سلام و احترام. با شما موافقم.

سید مصطفی طباطبائی فر شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:45 ب.ظ

قسمت اول :
به نام خدا
باعرض سلام وادب واحترام
خدمت دوست عزیزی که درنظرات ، خودرا (فهمیده ویا ..... ) معرفی میکند عرض نمایم باتوجه به سابقه عملکرد نامناسب شورا های گذشته در سه دوره قبل در اکثر قریب به اتفاق حوزهای شهر وروستا و ارائه گزارشهای مردمی و مراکز دولتی ، در این دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به تغییردر شرایط ثبت نام اقدام ودر شهر های کمتر از 20 هزار نفر جمعیت حداقل مدرک تحصیلی را فوق دیپلم اعلام نمودند.
تااینجای کار مشکلی ایجادنکرد. ولی متاسفانه در شهر های کوچک تعداد افرادی که تحصیلات دانشگاهی داشته و در همان شهر ساکن باشند (با توجه به مهاجرتهای صورتگرفته ونبود کار مناسب) کسی داوطلب کاندیداتوری شوراهای اسلامی شهر وروستا نشدند جز عده ای قلیل ، در هفته دوم ثبت نام اصلاحیه وبخشنامه ای مجدد اعلام که منتخبین دوره های قبل نیز میتوانند در انتخابات شوراها کاندید شوند این بخشنامه موجب گردید در بسیاری از شهرها وروستا ها تعدادکاندیداها به حد نصاب برسد وانتخابات شوراها برگزار گردد. شهر برزک نیز از این مقوله جدا نبوده ونیست از بخشداری سئوال بفرمائید چند نفر کاندیدا در هفته اول شرکت کردند؟ چند نفر استعفا دادند؟ در هفته دوم بعد از صدور بخشنامه چند نفر اضافه شدند؟ بنظر شما باید در برزک این تعداد کاندیدا وجود داشته باشد ؟ افراد تحصیل کرده ومد نظر عده ای ازآقایان کجا بودند ؟ خود من چندین بار با سه نفر از تحصیل کرده های مقیم برزک تلفنی صحبت کردم وازایشان دعوت کردم تا ثبت نام کنند ولی متاسفانه ..!! به صراحت بگویم وبقول یکی از همین دوستان این مقوله راعرصه سیمرغ دانست.

سید مصطفی طباطبائی فر شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:46 ب.ظ

قسمت دوم:
پس عده ای بنا به احساس مسئولیت وارد این عرصه شدند، الحمدالله در شهر برزک دوستان تحصیل کرده وفرهیخته ای انتخاب که یقیناً در آینده ای نزدیک اثرات وثمرات این انتخاب وموهبت را خواهیم دید . محبت کنید چند ماه است صبرکرده اید خواهشاً مدتی دیگر نیز صبر کنید.
حضرت امیر المومنین (ع) میفرماید : درخت صبرمیوه منفعت می دهد.
دوستانی که انتخاب نشده اند و سالها خدمت به شهر وشهروندان رادرسابقه خود دارند نیزهمچون صد ها و هزاران عزیزی که در کل کشور رای نیاورده اند انشاءالله ناراحتی به دل نداشته باشند. الحمدالله عرصه خدمت وسیع ودر جای دیگربه مردم خدمت کنند، بعقیده حقیر مورد لطف خداوند نیزقرارگرفته اند و بارسنگینی از دوششان برداشته وفردا سئوال وجواب کمتری نیز دارند ویا شایددر مسئولیتی دیگر بیشتر مفیدباشند.
ضمناً : زمانی نگذشته ، اتفاقی نیافتاده ، حق وناحقی نشده ، کم کاری نشده که این چنین هیا هوئی راه افتاده دوستان در فضای مجازی قانون تفسیر میکنند بند وتبصره ارائه میدهند و... خواهش میکنم قبل از هر نظری شرایط گذشته وحال را نیز در نظر بگیرید ودر فضائی آرام اجازه داده تااعضای شورا اسلامی شهرکارشان را انجام دهند.
بنظر شما اگر اعضای غیرساکن شورا سلب مسئولیت شوند، (لازم به یاد آوری است بیشتر از خیلی از دوستان شوراهای قبل در شهروجلسات حضوردارند) این بحث ها تمام میشود ؟ تازه از فردای آنروز قیل وقال دیگری راه می افتد . عده ای دوباره آب را گل آلود تا استفاده های خود را ببرند .
بخدا فرصتهاو وقت مردم گرانبها تراز این جنجالها ست.
والی آخر....... والسلام

جناب آقای طباطبایی عزیز
به دوستی با حضرتعالی افتخار می کنم. شورا وظیفه دارد انتقادهای همه را با صبر و حوصله بشنود و سرعت خود را در پیگیری امور بیش از گذشته کند. خدمت به مردم عزیز و نجیب برزک یک توفیق و یک سعادت است. دعا بفرمایید قدم هایم در مسیر درست پایدار گردد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد