گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

هیچ درک نمی کنم

وضعیت سالن ورزشی میان ده برزک خاطر مرا پریشان نموده است. سقف هایی که چکه می کند و هجوم باران زیر اسباب و وسایلی که تا چند روز پیش محلی برای ساختن جسم بود و امروز از شدت سرما بلای جان شده است. سردی هوا در این سالن که به زیبایی رنگ و نقاشی شده آنچنان جانکاه است که تنها «اخوان» را به یاد می آورد؛ هوا بس ناجوانمردانه سرد است. سلامم را...
در این اوضاع و احوال هیچ درک نمی کنم جلساتی را که در کنار بخاری گرم با صرف چایی داغ به حرف های خام بسنده می شود و سامانی برای این وضعیت طلب نمی کند.
درک نمی کنم تلاش های فراوان در نامه نگاری به وزیر و وکیل برای ساختن سالن های ورزشی ریز و درشت در گوشه و کنار بخش و شهر وقتی توجهی به تجهیز محفلی نمی شود که زیرسرمان و در دل شهر با زحمت خودجوش تعدادی جوان دلسوز و خوش فکر شکل گرفته است.
درک نمی کنم گفتن این که به فکر ورزش و جوانان و اوقات فراغت آنان هستیم ولی قدمی عملی بر نمی داریم.
درک نمی کنم تشکیل گروه های جذب سرمایه گذاری را، وقتی از کنار منابع انسانی به راحتی گذر می کنیم و سرمایه های اجتماعی را قدر نمی نهیم.
درک نمی کنم ساختن سرودی برای برزک را وقتی آوای مهربانی و صدای عشق را در کوچه پس کوچه های شهر با جان و دل نوش نمی کنیم.
درک نمی کنم برند شدن برزک را بر اغیار وقتی دوستان و عزیزانمان را که هر روز در کنارمان می بینیم در جایی از قلبمان حک نمی کنیم.
درک نمی کنم جلسات هزارگانه شعر و ادب ، رسانه و وبلاگ را زمانی که کار شایسته ای نکنیم تا شعری بر آن سر دهیم و در رسانه ای جار زنیم.
درک نمی کنم شرایط دست و پاگیر ، فرسایشی و نفسگیر بوروکراسی اداری  را که ماهها یک درخواست در آن مستهلک می شود.

مسئولیت کارهای خود را بپذیریم

چهار ماه فرصت مناسبی است از من که پابرهنه قدم در میدان شورا گذاشته تا دوستانی که با کوله باری از تجربه رنج مسیر بر خود هموار ساخته و قبول زحمت کرده اند بر سر شیوه ها به حداقل اجماع رسیده و کار را بر خود آسان کنیم و نتایج آن را در در خدمت گیریم.
با نگاهی گذرا به این همکاری مشترک به یقین خواهیم یافت بسیاری از تفکرات و حرف هایی که به تبع ابتدای هر کار به صورت خام مطرح می شد اکنون با گذر از چالش های آزمون وخطا، طعم پختگی به خود گرفته و به واقعیات جامعه نزدیک تر شده است که صدالبته این فرآیند را می پذیریم و با نگاه به هدف و با سعه صدر بر آن بردباری می نماییم.
یکی از نقاط قوت شورا نقد خود است که در ابتدای هر جلسه مطرح شده و با روی باز به درس گرفتن از مشکلات گذشته آغوش می گشاییم. بر این اساس به نظر می رسد مطرح کردن دو موضوع حائز اهمیت است.
نخست آنکه به تبعیت از تقسیم کاری که بین اعضای شورا انجام شده است تلاش کنیم کلیه اقداماتی که بر اساس این تقسیم کاربه صورت مشخص پی گیری می شود مسئولیت آن را به عهده گرفته و نسبت به افکار عمومی پاسخ گو باشیم. تهیه مطالب و یا انجام اقدامی حول محور پذیرفته شده و نام نهادن جمع شورا بر آن به معنی فرافنکنی مسئولیت اقدام انجام شده فرد مسئول است. راه اندازی دفتر تاکسیرانی با شرایط موجود، قول های مرتبط با آسفالت معابر، تهیه مطالبی راجع به «پایدار بودن منابع درآمدی و مطلوب بودن آن» ، کانون وبلاگ نویسان و فعالان رسانه ای برزک از جمله این موارد است.
موضوع دوم...

از پژوهشگران آب حمایت می‌کنیم


معاون آبفای کاشان:
از پژوهشگران آب حمایت می‌کنیم
 واحد تحقیقات شرکت آب و فاضلاب کاشان آمادگی دارد از پژوهشگرانی که در زمینه آب و بحران آب،پروژه های تحقیقاتی و کاربردی ارائه نمایند، حمایت و پشتیبانی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا معاون برنامه ریزی و منابع انسانی آبفای کاشان  ضمن تبریک هفته پژوهش با اعلام این خبر گفت: تحقیقات و استفاده از فنآوری های نوین زیربنای توسعه اقتصاد پایدار در کشورها محسوب می شود و سرمایه گذاری در این حوزه نتایج مفیدی به همراه خواهد داشت.

 "محمد مسافری" با بیان این که بحران آب در دشت کاشان، افت آب در منابع زیرزمینی و کاهش کیفیت آب زنگ خطر را برای زندگی در این منطقه به صدا درآورده است، تأکید کرد: وقت آن رسیده است تا همه اندیشمندان و صاحب نظران، محققان و دانشمندانی که قلبشان برای این مهد تمدن می تپد به موضوع ورود پیدا کرده و طرح های تحقیقاتی خود را جهت برون رفت از مشکلات موجود تعریف و ارائه نمایند.

این مقام مسئول هفته پژوهش را تلنگری به مجامع دانشگاهی دانست تا نتایج کاربردی بودجه های تحقیقاتی خود را در زمینه حل مشکلات جامعه رصد کرده و ضمن آسیب شناسی مسیر و نقدپذیری عملکرد تحقیقاتی خود را اصلاح و با قدرت بیشتر ادامه مسیر دهند.

وی با بیان این که آبفا تا کنون از کلیه طرح های تحقیقاتی در این زمینه حمایت کرده است، یادآور شد: بسیاری از اطلاعاتی مهم و استراتژیک که امروز در اختیار مدیران و کارشناسان منطقه قرار دارد، ریشه در پروژه هایی دارد که توسط آبفا حمایت شده و به نتیجه رسیده است.

"مسافری" بیلان منفی منابع زیرزمینی را حاصل تحقیقات دانست و گفت: کاهش سالانه 40 میلیون مترمکعب از ذخایر زیرزمینی موضوع ساده ای نیست که به راحتی از کنار آن بگذریم بلکه فاجعه ای بس عظیم است که زیرگوش مدیران منطقه شمارش معکوس یک بحران زیست محیطی را آغاز نموده است.

وی کاهش سالانه آب در منابع زیرزمینی را بیش از مصرف شرب همه شهروندان دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل دانست و گفت: مصرف بی رویه آب از طریق چاههای کشاورزی و بهره وری بسیار پایین در این حوزه موضوع مهمی است که چنانچه مورد توجه مجامع دانشگاهی قرار نگیرد آینده ای تیره و تار برای این سرزمین رقم خواهد زد.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شرکت آّبفا با بیان این که انعقاد تفاهم نامه تحقیقاتی با دانشگاهها و مجامع علمی در این راستا انجام شده است، گفت: تأسیس پژوهشکده آب با همکاری دانشگاه کاشان و مرکز تحقیقات آب و فاضلاب با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بر این مدار محقق شده است.

مسافری تصریح کرد: زمان آن رسیده است تا تحقیقات را از داخل قفسه ها و ویترین های دانشگاهی بیرون بیاوریم و برای رفع مشکلات حاد منطقه استفاده کاربردی نماییم.

وی ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر نتایج تحقیقات کاربردی پژوهشگران و محققان منجر به برون رفت از بحران آب دشت کاشان و رسیدن به یک زندگی سالم و با نشاط در منطقه گردد.

سیلوهای سده در انتظار توجه مسئولان میراث فرهنگی است

دهیار سده:
سیلوهای سده در انتظار توجه مسئولان میراث فرهنگی است 


دهیار روستای سده از توابع برزک کاشان خواستار توجه میراث فرهنگی به سیلوهای گندم و جو در خانه‌های قدیمی به یادگار مانده از گذشتگان در منطقه سده از توابع برزک کاشان شد.
میثم مجیدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با پورتال خبری کاشان اظهار داشت: سیلوهای گندم و جو در خانه‌ای قدیمی میراث کم‌نظیری از بناهای به یادگار مانده از گذشتگان منطقه سده برزک است که در کنار سایر اسباب و وسایل، موزه‌ای جامع و کامل از زندگی روستایی به نمایش گذاشته و در انتظار اقدام اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان است تا گرد غربت از این گنجینه با ارزش زدوده شده و با مرمت و بازسازی درب آن را به روی علاقه‌مندان باز کند.
وی افزود: در این خانه مجموعه ای کامل از ابزار و وسایل زندگی در کنار سیلوهای ذخیره، مجموعه جالب توجه‌ای گرد آمده است ولی به جهت قدیمی بودن هر لحظه بیم تخریب بنا و از بین رفتن وسایل و تجهیزات آن می‌رود.
به گفته وی، سیلویی که در خانه بنا شده به منظور حفظ گندم و جو از دستبرد سارقان و حیوانات موذی مورد استفاده گذشتگان قرار می‌گرفته است.
دهیار سده یادآور شد: علاوه بر وجود چند سیلو، دستگاه‌های پارچه‌بافی، گلیم‌بافی و دیگر وسایل و امکانات قدیمی بخشی از این مجموعه نفیس و با ارزش است که از چراغ موشی قدیمی گرفته تا تجهیزات آسیاب دستی در این مکان‌ها به چشم می‌خورد.
وی افزود: این بنا که چهار صفه‌ای قدیمی است متعلق به آقای محمدی بوده و مالک آمادگی خود را برای ثبت اعلام کرده است و آمادگی دارد در صورت مرمت برای بازدید مورد استفاده عموم قرار گیرد.
مجیدی‌زاده یادآور شد: منطقه سده که با قدمت و معماری منحصر به فرد در جنوب غربی کاشان واقع شده روز به روز آماج تغییرات نه چندان مثبت بلکه ویرانگر در بناهای تاریخی است که این اتفاق بافت زیبای  روستا را به مجموعه‌ای ناهمگون تبدیل کرده است.
دهیار سده تصریح کرد: آثار تاریخی از جمله آثاری که در ردیف فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته و آثاری که در حال ثبت شدن است و همچنین آثار ثبت نشده فراوانی که در روستای ویدوجا و روستاهای همجوار وجود دارد با بی‌توجهی و یا کم توجهی آشکاری از سوی مسئولان مواجه شده است.
مجیدی‌زاده در ادامه با اشاره به این که در بسیاری از کشورها کارشناسان خبره با حمایت کامل دولت‌ها و بهترین امکانات سعی در مرمت و نگهداری آثار تاریخی دارند اذعان داشت: مدیران در کشورهای توسعه یافته معتقدند حفظ این گنجینه‌های ارزشمند و مراقبت از آنها نه تنها اتلاف وقت و ثروت کشور نیست، بلکه این امر را وظیفه خود دانسته و حتی آن را امری درآمدزا می‌دانند.
وی عدم آشنایی جوانان با گذشته و تاریخ نیاکان را یکی از عوامل نفوذ بی‌ریشه بودن و بی‌هویتی در جامعه دانست و گفت: عواقب ناگوار بی‌توجهی به اصالت‌‌ها و ریشه‌های فرهنگی گریبان‌گیر همگان شده و تا زمانی که افکار عمومی را برای حفظ آثار تاریخی آگاه نسازیم توجه به هر نوع قانون و اعتبار بی‌نتیجه خواهد بود.
مجیدی‌زاده فرهنگ‌سازی جهت حفاظت و نگهداری از اماکن تاریخی و باستانی را با اهمیت توصیف و خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغ و ترویج و مساعدت قشر تحصیل کرده و فرهنگی می‌تواند قدمی مؤثر در حفظ پیشینه تاریخی این مرز و بوم باشد.
دهیار سده متذکر شد: انتظار می‌رود روز به روز فرهنگ ناب و منش اصیل خود را بیش از پیش شناخته و به دیگران هم بشناسانیم.
مجیدی‌زاده از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان خواست تا با کمک در احیای و نوسازی خانه حشمت محمدی گنجینه تاریخی که در این خانه گرد آمده است حفظ شده و برای نسل‌های بعد به یادگار بگذاریم.

گفت و گو با نائب رئیس

محمدعلی سنجریان را به محافظه کاری می شناسند ولی خودش تعبیر میانه روی از آن دارد. ترجیح می دهد مردم را راضی نگه دارد تا مسئولین حکومتی را؛ چرا که خود را نماینده مردم می داند. 6 سال عضویت در شورای اسلامی برزک، خواهی نخواهی برای او حامل تجاربی است که می تواند در پیشبرد اهداف شورا موثر واقع شود.
این عضو شورا ، مسئولیت کمیته ای را به عهده گرفته است که مهم و حیاتی است. کمیته امور زیرساختی، زمین و عمران شهری. پیگیری اصلاح و توسعه شبکه آب، برق و گاز شهری کمترین کارهایی است که وی برای رفاه مردم حوزه انتخابیه بر دوش گرفته است. از نابر و گلدشت گرفته تا صنایع ابتدای ورودی برزک. از سعدآباد گرفته تا دم قاشون و قاسوره و وسیون در ارتفاعات ییلاقی برزک.
گفت و گو با رئیس سابق و نائب رئیس فعلی شورای اسلامی برزک بر سر عملکرد شورای گذشته و افق های پیش رو در یک محیط صمیمی انجام شد که در شماره جدید بهشت پنهان منتشر می شود.

کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی

آقای عبدالمجید رفیعی برزکی

با سلام و احترام

بدینوسیله به استناد تبصره 2 ذیل ماده 2 دستورالعمل شرح وظایف کمیسیون ها مصوب نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها مورخ 12/10/85 و نیز بند یک مصوبه سومین جلسه مورخ 25/8/92 شورای اسلامی شهرستان کاشان، جنابعالی به عنوان عضو کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی به مدت یکسال منصوب می شوید.

امید است با تلاش مستمر و همت والایتان در انجام وظایف مربوطه موفق و موید باشید.

ابراهیم زمانیان

رئیس شورای اسلامی شهرستان کاشان

کمیسیون برنامه، بودجه و عمران شهر و روستا

آقای عبدالمجید رفیعی برزکی

با سلام و احترام

بدینوسیله به استناد تبصره 2 ذیل ماده 2 دستورالعمل شرح وظایف کمیسیون ها مصوب نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها مورخ 12/10/85 و نیز بند یک مصوبه سومین جلسه مورخ 25/8/92 شورای اسلامی شهرستان کاشان، جنابعالی به عنوان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و عمران شهری و روستایی به مدت یکسال منصوب می شوید.

امید است با تلاش مستمر و همت والایتان در انجام وظایف مربوطه موفق و موید باشید.

ابراهیم زمانیان

رئیس شورای اسلامی شهرستان کاشان

دومین جلسه تدوین سند چشم انداز برزک

دومین جلسه از برنامه ریزی سند چشم انداز برزک با حضور اعضای شورای اسلامی، شهردار، مشاور شهردار در تدوین برنامه استراتژیک و مدیران شهرداری در سالن جلسات شهرداری برزک برگزار شد.
مهندس غلامرضا رفیعی در این جلسه گفت: شورا معتقد به ضرورت تدوین برنامه استراتژیک و سند چشم انداز برای شهر برزک است و از اینرو به محض شروع به کار رسمی شورا طراحی برنامه جامع توسعه برزک را مدنظر قرار داد و می توان گفت انتخاب شهردار بر اساس این تفکر انجام شد.
وی افزود: شورا در ابتدا در نظر داشت از طریق انجمن فرهیختگان اقدام به تدوین سند چشم انداز برزک نماید ولی در جمع بندی نهایی به این نتیجه رسید که بهترین کار پیمودن این فرآیند از طریق ظرفیت های شهرداری و با محوریت شهردار است.
مشاور شهردار در تدوین سند چشم انداز نیز به تشریح وظایف کمیته ها پرداخت و گفت: اولین اقدام هر کمیته آن است که مشخص کند کجاییم و به کجا می خواهیم برویم، توانمندی ها را شناخته و فرصت ها و تهدیدهای توسعه ای شهر را مد نظر قرار دهیم.
مهندس حسینی افزود: آرزو و امید دو مقوله به هم پیوسته است، آرزو چیزی است که ما می خواهیم و هرچه آرزو،‌ تحقق یافتنی تر باشد؛ امیدمان برای رسیدن به آن بیشتر خواهد شد.
وی یادآوری کرد: برنامه استرتژیک یک فرآیند عُقلایی از جمع نظرات است که می باید دائم بازنگری شده و انحرافات آن شناسایی و برای پویایی آن نیازمند اصلاح است.
تحلیل:
تدوین برنامه شهری یک امر تزئینی نیست و اضافه بر این دستاویزی نیز برای علمی نمودن سلیقه های مدیران نیز محسوب نمی شود. از اینرو اشراف بر کاری که می کنیم یک ضرورت است. حس کردن فرآیند تدوین برنامه و سند راهبردی یک استعداد است که با مطالعه و تمرین به دست می آید. برای دست یافتن به چنین آرمانی می بایست در کنار دانستن تئوری به موارد ذیل نیز توجه نمود:
1- کجاییم. دانستن شرایط موجود بر اساس مستندات متقن امری مهم و ضروری است که تنها از طریق تسلط به آمار و ارقام به دست می آید. شرایط موجود موضوع ساده ای نیست که تنها با اتکا به نظرات درست یا نادرست شهروندان مورد استناد قرار گیرد.
2- اصول حاکم بر هر حوزه ریشه در رفع نیازها، توجه به فرصت ها و تهدیدهای هر منطقه دارد که می بایست مورد توجه کارشناسان هر حوزه قرار گیرد.
3- آشنایی با قوانین در هر بخش، برنامه ریزی را در چارچوب صحیح هدایت می کند.
4- اشراف به کار کارشناسی در کنار نظرات مردمی ، مدیران را در مسیر درست هدایت نموده و از انحراف جلوگیری به عمل می آورد.
5- تعریف شاخص های واقعی برای هر حوزه امری سلیقه ای نیست و می بایست بر اساس معیارها علمی و متناسب با منطقه تعیین گردد.
6- چشم انداز بر اساس واقعیت ها و با توجه به اصول و با در نظر گرفتن فرصت ها و تهدیدها و جمع نظرات مردمی و کارشناسان تعریف و نهایی می گردد.
7- قدم با اهمیت و نهایی تعریف پروژه های کاربردی،‌اولویت بندی آنها برای ارتقا شاخص ها تعریف شده و رسیدن به چشم انداز مطلوب می باشد.

توفیق خدمت عین عبادت است

وسط کره زمین روستا شهری است به نام برزک. قلب های زیادی در اقصی نقاط گیتی به عشق آن می تپد. دوستداران بی شماری در سراسر دنیا علاقمند پیشرفت و آبادانی بیش از پیش آن هستند و این دلبستگی جا و مکان نمی شناسد. به فاصله های قائل نیست و دور و نزدیک ملاک خوبی برای سنجش عیار آن نمی باشد.
عشق برزک مرزهای جغرافیایی را با سرعت  نور در می نوردد و قالب ها را در هم می شکند و قانون را منعطف می کند تا محو در معشوق شود.
دقت کنیم از سر غفلت، با کوچک مشکلات زمینی مانعی بر این سماع عاشقانه نگردیم و از توفیق خدمت که عین عبادت است باز نمانیم.
امروز فرصتی شد تا در جمع دوستان شورا از دومین جلسه تدوین سند چشم انداز برزک بهره مند گردم.

استمداد 7500 دانشجویان کاشانی از رئیس جمهور

در نامه ای به رییس جمهور مطرح شد؛
استمداد 7500 دانشجویان کاشانی از رئیس جمهور

انصاف نیوز: 7500 دانشجوی دانشگاهای کاشان خطاب به رییس جمهوری در باره ی بحران آب در دشت کاشان نامه نوشتند و درخواست کردند: ما دانش پژوهان مهد تمدن در این روز مبارک از آن مقام عالی درخواست داریم دستور فرمایید کمیته ای زیر نظر شورای عالی آب تشکیل شده و بحران آب در دشت کاشان را به صورت ویژه بررسی کند.

متن کامل این نامه که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته، خطاب به حسن روحانی در پی می آید:

آسیب هایی که امروز چون خوره به جان پیشرفت و تعالی ایران عزیز و اسلامی ایران افتاده است فقط ناشی از عملکرد مسئولین در دوره های گذشته نیست بلکه ریشه در روشی دارد که تنها می توان نام بی تدبیری بر آن گذاشت. ریشه در تفکری دارد که اجرا را بر تحقیق و پژوهش مقدم دانسته و رضایت آنی مردم را بر مصلحت دراز مدت آنان ترجیح می دهد. با این کار تیشه بر ریشه ی توسعه ی پایدار و رشد متوازن زده و  بر شاخ نشسته و بیخ می بُرد. نتیجه ی اینگونه فکر کردن و عمل کردن چیزی نیست جز آنکه افقی تیره و تار بر میهن پرخیر و برکتمان رقم زنیم.

جناب رییس جمهور! صدای درخواست دانشجویان دانشگاههای شهرستان کاشان را از مهد تمدن می شنوید که به تعدادی برابر قدمت این تاریخ کهن دستی بر عمل و دانش داشته و دغدغه ی اشان مشکلاتی است که جامعه را تهدیده کرده و تداوم زندگی به مخاطره می اندازد.

روز ملی دانشجو بهانه است تا از پایگاه علم به دولتمردان که مجری طرح های ریز و درشت هستند تذکر دهیم کجاییم و به کجا می رویم چنین شتابان.

روزی برای شیرین کردن کام مردمان این شوره زار، پروژه‌ای اجرا می شود که 1100 لیتر آب را از دیگر حوزه ها به این محل انتقال دهد و برای آن میلیاردها تومان سرمایه تجدیدناپذیر کشور هزینه می شود و باید با تأسف عرض کنیم بعد از به ثمر نشستن آن سال ها می گذرد و مردمان همچنان چشم در راهند؛ صدای آب می آید ولی خبری از آن نیست.

ما دانش پژوهان مهد تمدن در این روز مبارک از آن مقام عالی درخواست داریم دستور فرمایید کمیته ای زیر نظر شورای عالی آب تشکیل شده و بحران آب در دشت کاشان را به صورت ویژه بررسی کند. بدون شک قبل از آن که فاجعه ای دیگر بر فجایع زیست محیطی مناطق کشور اضافه شود می بایست تدبیری کرد و چاره ای اندیشید.

و در خواست دیگر از این کمیته آن است دلایل عدم تحقق ظرفیت خط انتقال آب به کاشان را بررسی کرده و نتایج را به اطلاع حضرتعالی و مردم شریف منطقه و جامعه ی دانشگاهی برساند.

* جمعی از دانشجویان دانشگاه کاشان، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای کاشان، نراق و نطنز و پیام نور کاشان، آران وبیدگل، برزک، اردستان، نطنز، قمصر و بادرود

شهروندان برزک از خدمات رابطین بهداشت استفاده می کنند

 مسوول رابطین بهداشت برزک:

 شهروندان برزک از خدمات رابطین بهداشت استفاده می کنند



بیش از 90 درصد از شهروندان برزک از خدمات رابطین بهداشت استفاده می نمایند در حالی که استاندارد جهانی آن 75 درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان به مناسبت ۱۴ آذر روز رابطین بهداشت جلسه‌ای با حضور فعالان این عرصه، شهردار، و رییس شورای اسلامی شهر برزک در سالن جلسات شهرداری تشکیل شد.

شهردار برزک ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت رابطین بهداشت با اشاره به خدمات ارزنده آن‌ها در ترویج فرهنگ سلامت و تندرستی ضمن اعلام حمایت و استفاده از پتانسیل گروههای مردم نهاد گفت: انجام بخش وسیعی از فعالیت‌های مدیریت شهری با استفاده از گروههای و تشکل‌های مردمی امکان پذیر است.

مهندس مرتضی والی‌زاده از رابطین بهداشت به عنوان بازوان اجرایی مدیریت شهری نام برد و گفت امیدواریم در برنامه ریزی مدیریت شهری از نظرات کار‌شناسی شده بیشتر این نهاد مردمی استفاده نمائیم.

رییس شورای اسلامی شهر برزک نیز با اشاره به حدیث «النظافت من الایمان» فعالیت رابطین بهداشت را یک شعور دینی و تفکر اسلامی دانست و گفت: باید همه دست در دست یکدیگر دهیم تا شاهد رونق جامعه در بحث سلامت باشیم.

سید محمد رضا مصطفوی استمرار و عمل در کار‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا از شهر برزک به عنوان شهر سلامت نیز یاد کنند.

مسوول رابطین بهداشت برزک گفت: یکی از فعالیت‌های اولیه وزارت بهداشت تشکیل گروههای مردم نهاد با عنوان رابطین سلامت بود که در شهر برزک سابقه فعالیت آن به ۲۰ سال می‌رسد.

خانم شاهمیری به نقش رابطین در ترویج آموزش‌های متناسب با هر فصل به خانوار‌ها جهت سلامت شهروندان اشاره نمود و گفت: هر رابط بهداشت از ۳۰ تا ۵۰ خانوار را تحت پوشش آموزش خود قرار می‌دهد و در شهر برزک بیش از ۹۰ درصد خانوار‌ها تحت پوشش رابطین هستند. وی با اشاره به اینکه رابطین بهداشت بدون هیچ گونه چشم داشتی فعالیت‌ها و کارهای خوبی در سطح شهر برزک انجام می‌دهند گفت: از مسوولین انتظار می‌رود جهت ارتقاء فرهنگ سلامت جامعه با رابطین بهداشت همکاری بیشتری داشته باشند.

«هم اکنون شهر برزک دارای ۲۰ رابط بهداشت است.»

آرامش قبل از طوفان


تحلیل فارس از وضعیت مدیریتی در کاشان/آرامش قبل از طوفان 



با مشاهده وضعیت کنونی مدیریتی در کاشان و عدم تغییرات مشهود در مدیران منطقه، ناخودآگاته این سؤال به میان می‌آید که آیا «این آرامش قبل از طوفان است؟».

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، اکنون که چندین ماه از استقرار دولت جدید می‌گذرد و باد تغییر وزیران استانداران و مسئولان اجرایی در سطح مختلف بر بادبان بلم یازدهم وزیدن گرفته اما ساحل دیار مؤمنان هنوز در آرامشی محسوس قرار دارد.

اگر این آرامش به معنای پرهیز مدیران تازه‌وارد استانی از گرفتن تصمیمات عجولانه و تفکرهای حزبی متعصبانه باشد باید آن را به فال نیک گرفت اما اگر این وضعیت به مفهوم سکون و حاصل عدم رسیدن به شناخت صحیح از افراد باشد جای سؤال و تأمل وجود دارد.

واژه «تثبیت»گرچه بار معنایی مثبتی دارد اما کارکردی دو پهلو دارد چرا که از یک سو می‌توان آن را به معنای حفظ دستاوردهای موقعیت کنونی دانست و از سویی دیگر شاید بتوان به مفهوم عدم تمایل به تقویت و یا اصلاح برخی نقاط ضعف قلمداد کرد.

روزمرگی‌ها ثمره درخت بلاتکلیفی‌ها است به این معنا که مدیران اجرایی به خصوص در مناطقی چون کاشان به واسطه عدم روشن بودن وضعیت آینده‌شان از برداشتن گام‌های بلند و اتخاذ تصمیم‌های تعیین کننده و به جان خریدن ریسک‌های مدیریتی که لازمه پیشرفت‌های بزرگ است پرهیز می‌کنند و تنها به اضافه شدن برگی به اوراق تقویم مسئولیت‌شان دلخوش می‌شوند.

اگر مبنا بر ابقا است باید مدیر محکم بودن صندلی‌اش را با تمام وجود حس کند و اگر جزو افرادی است که بلیطش برای همنشینی با مسافران اتوبوس مدیران جدید اعتبار ندارد باید قبل از رسیدن به ایستگاه وداع از سرنوشتش آگاه شود.

شتابزدگی و رکود دو روی سکه مدیریت نادرست است و هر دو حکایت از عدم برنامه‌ریزی مدیران کلان در گماردن بازوان اجرایی در مناطق مختلف دارد؛ گرچه نوع اول را بسیار در دو دهه اخیر تجربه کرده‌ایم و افراد شایسته و کارآمد بسیاری تنها به دلیل رواج داشتن سکه حزب‌گرایی به محض آمدن دولت‌ جدید از توفیق خدمت معاف شده‌اند اما باید توجه داشت سکون بی‌منطق نیز چون سرعت‌گیری از شتاب خودروی پیشرفت می‌کاهد.

به اعتقاد کارشناسان حوزه‌های مختلف، خطه کاشان با توجه به برخورداری از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اعتقادی و البته اقتصادی کم‌نظیر هنوز نتوانسته به جایگاهی شایسته توانمندی‌هایش برسد و حتی بیم آن می‌رود با گذشت زمان نتواند فاصله معنادار خود را با سایر همتاهای منطقه‌ای خود حفظ کند بنابراین باید تکلیف گزینش مدیران جدید و یا تثبیت مدیران کارآمد فعلی هر چه سریع‌تر مشخص شود.

 و نکته آخر اینکه در کنار بهره‌گیری از مدیران سایر مناطق که در این طی این سال‌ها به رویه‌ای مشهود تبدیل شده باید به استعدادهای ناب آن نیز در عرصه‌های مختلف اعتماد کرد به شرط آن که رابطه‌ها جای تخصص‌ها را نگیرند.

حال باید دید آیا آرامش کنونی در سطح مدیریت شهرستان حکایت از یک آرامش واقعی دارد یا طوفانی مملو از تغییرات وسیع در پس آن منتظر خودنمایی است.

انعکاس مشکلات برزک به رئیس جمهور

رئیس شورای اسلامی برزک به همراه مهندس رفیعی و  مهندس والی زاده در معیت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مجتبی موسوی کاشانی، مشکلات منطقه و برزک را به صورت گزارش مکتوب و جامع به اطلاع رئیس جمهور محترم رسانده و درخواست تدبیر کردند.
سخنگوی شورای اسلامی برزک با اعلام این خبر گفت: جدی ترین مشکل فراروی مردم بخش برزک؛ راه ارتباطی کاشان – برزک – کامو است که با جزئیات در این گزارش منعکس شده است.
در این گزارش مشکلات بخش برزک در محورهای ذیل، مطرح و به اطلاع رئیس جمهور محترم رسیده است:
1-    راه ارتباطی اصلی:
 اساسی‌ترین معضل منطقه برزک، بحث راه و جاده ارتباطی اصلی بخش برزک و روستاهای اطراف می‌باشد. که بدلیل غیراستاندارد بودن مسیر و نیز مستهلک شدن جاده ارتباطی از یک سو و نیز تردد بسیار زیاد ماشین‌آلات سنگین نظیر تریلی‌ها و بنکرهای سیمان، بدلیل وجود کارخانه سیمان کاشان و معادن سنگ چندگانه در مسیر به محوری بسیار خطرناک و ناایمن تبدیل شده است. با وجود چندین نقطه هندسی پرخطر، که متأسفانه تاکنون تلفات جانی و مالی زیادی را بدنبال داشته، تا آنجا که حتی چند تن از مسئولان و مدیران دولتی نیز بر این مسیر جان خود را از دست داده‌اند. هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.
پرواضح است که رونق و توسعه اقتصاد شهری جذب سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه گردشگری و بسیاری دیگر از الزامات رفاه اجتماعی شهروندان محترم مناطق شهر و روستاهای اطراف در گرو اصلاح و توسعه و ایمن‌سازی مسیر ارتباطی می‌باشد
. البته در این خصوص لازم‌ به ذکر است؛ که درطول سال‌های گذشته با تلاش خیرخواهانه مدیران وقت علاوه بر طرح این مشکل در محافل دولتی مصوبات بسیار امیدبخشی در این زمینه صورت پذیرفته که متأسفانه بدلیل فقدان منابع مالی به مرحله اجرا درنیامده است. مشخصاً در این خصوص به عرض عالی می‌رساند که براساس مصوبه شماره 4273/37485 مورخه 22/3/86 هیأت محترم وزیران در سفر دور اول استانی بحث، مطالعه، ارتقاء محور سه راهی مشهد اردهال ورکان موته در دستور کار قرار گرفته و این موضوع پس از تهیه طرح توسط راه‌ و شهرسازی موضوع و طی مکاتبه‌ای با معاونت محترم برنامه‌ریزی نظارت راهبردی رئیس‌جمهور (مکاتبه شماره 33/149/21 مورخه 5/12/88) برای اخذ مجوز موضوع ماده 33 کانون برنامه چهارم توسعه برای درج نام پروژه در ردیف اول بودجه سال 89 کشور پیشنهاد گردیده است. که متأسفانه بدلیل عدم پیگیری‌های بعدی مجوز مربوطه اخذ نگردیده است. در ادامه باتوجه به پیگیری‌های مجدد فرمانداری ویژه شهرستان کاشان برای درج موضوع و مصوبه در بودجه سال 91 و 92 کشور مستند به مکاتبات معاون محترم برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی به شماره 90/800/90279 مورخه 5/10/90 و معاونت محترم حقوقی مجلس و استان‌های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به شماره 57171 مورخه 18/7/91 متأسفانه در کمال ناباوری اقدامی جهت درج این پروژه مصوب ملی در بودجه کل کشور نگردیده است.
تقاضامند است با عنایت به فرارسیدن زمان تنظیم بودجه دولت و نیز بشرح ماوقع و نیز ضرورت احداث جاده دو بانده ارتباطی کاشان به برزک (سه راهی راوند – برزک – ورکان) دستور هرگونه اقدام لازم و مقتضی از طریق وزارت راه و شهرسازی را صادر فرمایند.
2- موضوع تامین آب شرب شهر برزک
تامین آب شرب شهر برزک در حال حاضر از طریق یک حلقه چاه آب و یک چشمه می باشد که این مقدار اب کفاف آب شرب شهر را نمیدهد؛ بر اساس برنامه های در دست اقدام شرکت آب و فاضلاب بخشی از لوله گذاری و انتقال آب از چشمه دیگری به نام ویشنگ واقع در منطقه کوهستانی شرق برزک تا تا ابتدای مخزن تصفیه آب بطول 13 کیلومتر  . متاسفانه پروژه مذکور به دلیل فقدان اعتبارات وزارت نیرو متوقف گردید . بر اساس اعلام مسئولین شرکت آب و فاضلاب به میزان 50 میلیارد ریال اعتبار تا تکمیل 9 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال آب مورد نیاز است که با توجه به اهمیت این موضوع و مشکلات عدیده تامین آب شرب در منطقه در این خصوص دستور اقدام لازم را صادر فرمائید .
در بخش دیگری از این گزارش مطالبی در موارد ذیل نیز به تفصیل ارائه شده است.  بلوار ورودی شهر برزک،  بافت تاریخی و آثار باستانی، اقتصاد شهری مبتنی بر مشارکت و جلب سرمایه بخش خصوصی، موضوع احداث محور کوهستانی از جنوب شرقی برزک به کاشان.

نقش جوامع محلی در حفظ و حراست منابع طبیعی

ییلاق و قشلاق برزک ما را به یاد ماست و پنیر حیوانی می اندازد و شهرنشینان را در هوس روغن بومی و کشک حیوانی گرفتار می دارد.
چشم انداز صحرا آن هم در فصل رویش گل  و گیاه و در کنار رمه هایی از گوسفند و چوپانانی که با لیوانی از دوغ ، طبیعت نوردان را میهمان مهربانی خود می کنند چه بسیار دلنواز و دلنشین است.
مراتع زیبای برزک طبیعتی بی بدیل است که ایزد منان در اختیار شهروندان خوب و فهیم برزک قرار داده تا از آن بهره مند گشته و شکر نعمت در شناسایی فرصت ها و تهدیدهای پیش رو بردارند.
شورای اسلامی شهر برزک از جنابعالی دعوت می کند در  هم اندیشی که به منظور نقش جوامع محلی در حفظ و حراست منابع طبیعی که با حضور مدیران، مسئولین و کارشناسان آن سازمان برگزار می شود شرکت فرمایید.
مکان:سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برزک
زمان:جمعه  15/9/92 ساعت  9 تا 12

پافشاری بر مواضعی که ریشه در سلیقه دارد

ملاصدرا می گوید دانایی دو بعد دارد علم و تجربه.

دوستانی که بی توجه به تجارب گذشته می برند و می دوزند غافل از آنند که چنانچه نگاهی همه جانبه و علمی به رفع مشکلات نداشته باشیم تنها مشکلی بر مشکلی افزوده و راه را بر خود و دیگران سخت تر خواهیم کرد.

من تلاش و پیگری و سخت کوشی را نفی نمی کنم ولی کار نکردن را به مراتب از قدم های اشتباه برداشتن بهتر می دانم. مشکلاتی که امروز در کارخانه فولاد نورد کویر و پتروپالایش و ماسه شویی دیده می شود قطعاً نشان از آن دارد که اشکالی در کار ما و قدم های اولیه وجود داشته است.

بنای دفتر تاکسیرانی و مواردی از این دست در بی توجهی به قوانین نهاده شد و چند روز بعد از تشکیل تنش ها هویدا شد که با وجود آن برای رسیدن به نقطه صفر انرژی بیشتری از مدیران شهری خواهد گرفت.

نمی دانم آیا روزی خواهد رسید که فراگیریم  هر کسی در زمینه ای استعداد دارد، یک نفر نمی تواند متخصص همه امور باشد و پافشاری بر مواضعی که ریشه در سلیقه دارد امری خطاست.

آیا روزی یاد خواهیم گرفت به قانون معتقد باشیم و قوانین را دستاویز تفکرات سلیقه ای خود قرار ندهیم.

سند چشم انداز برزک تدوین می شود

جلسه ای که امروز به منظور هم اندیشی و تدبیر مقدمات تدوین سند چشم انداز برزک به همت شهردار محترم و با حضور جناب مهندس حسینی و اعضای شورای اسلامی و مدیران شهرداری برزک در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد نوید دهند افقی روشن برای شهر و منطقه بود.
مهندس حسینی در تشریح فرآیند کار برنامه ریزی گفت: اکثر شهرهای بزرگ دنیا دارای برنامه و چشم انداز هستند و این حرف حامل پیامی نگران کننده برای من بود که آیا برزک که شهری تازه تاسیس است می تواند با داشتن برنامه ای به خود ببالد. آیا در شهری که همه چشم به دنبال تغییر و تحولات آنی است منتظر خواهد ماند تا کاری علمی و پژوهشی برای شهر، افتخار بیافریند.
حسینی اولین کار هر مدیر را برنامه ریزی دانست و گفت: تعریف برنامه ریزی از نگاه ملاصدرا فرآیند تفکر است که هدف آن بهبود رفاه جامعه است. پس فرآیند است یعنی انتها ندارد و همواره در حال نو شدن است، مبنای آن تعقل و تفکر است و هدف داشته و معطوف به جامعه بوده و نیازمند خرد جمعی است.
شهردار محترم که خود ید طولایی در برنامه ریزی شهری دارد گفت: برای تدوین برنامه 6 کمیته تعریف شده که مسئولیت هر کمیته به عهده یک عضو شورا و دبیر آن را مدیری از شهرداری راهبری می کند.
مهندس والی زاده کمیته ها را نام برد و گفت: کمیته «مالی و اقتصادی»، «فرهنگی اجتماعی و گردشگری»، «ایمنی ، خدمات شهری و فضای سبز» «عمران و بافت تاریخی» ، «فنی ، شهرسازی و توسعه شهری» و «پشتیبانی» (مالی ، اداری و درآمد) کمیته هایی هستند که مقدمات تدوین سند را فراهم خواهند کرد.
مهندس حسینی برنامه ریزی را یک تغییر دانست و گفت: هر تغییر نیازمند 20 درصد وقت دوره زمانی است که روش قبلی حاکم بوده است. این مقدار زمان لازم است  تا یک تغییر را جایگزین یک روش قدیمی کنیم.
وی با بیان این که میانگین نظر ذینفعان در تدوین برنامه لحاظ خواهد شد گفت:  برنارد شاو می گوید من نمی دانم کار درست کدام است ولی می دانم کار نادرست آن است که همه را راضی نگه داریم.
حسینی گفت: استراتژی سناریویی است که منعطف به اتفاقات آینده است بنابراین این امر بر فرآیند بودن برنامه ریزی تأکید داشته و می گوید به پویایی برنامه متناسب با زمان توجه کنیم.

دعوت از فعالان زیست محیطی

برزک در انتظار تغییر و تحولات گسترده ای است تا ضمن جبران آسیب های گذشته قدم های اساسی و بنیادین در توسعه و پیشرفت شهر و منطقه بردارد.
شورای اسلامی شهر برزک معتقد است هر اقدامی زمانی موفق خواهد بود که از همفکری و یاری همه شهروندان بهره مند گردد و بر این اساس برگزاری جلسات با گروههای مختلف مردمی در دستور کار شورا قرار گرفته و پیگیری می شود.
یکی از مشکلات برزک، آلودگی محیط زیست به آلاینده ها از جمله فاضلاب های رها شده در جوی های آب، رها کردن مواد تجزیه ناپذیر و ظروف یک بار مصرف در طبیعت و استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات در کشاورزی و مواردی از این دست است که نیازمند توجه صاحب نظران و علاقمندان به محیط زیست می باشد.
تشکیل سازمانی مردم نهاد برای فرهنگ سازی موارد فوق الذکر یکی از اقدامات شورا در این راستاست که از جنابعالی دعوت می شود با حضور در جلسه هفتگی هیئت موسس و ارائه رهنمود، فعالان این عرصه را یاری فرمایید.

هم اندیشی یا تفرق

فلسفه برگزاری جلسه، هم اندیشی و کنفرانس و مواردی از این دست صرفاً در کنار هم نشستن و چایی، شیرینی و ناهار خوردن نیست بلکه می تواند وسیله ای برای تبادل اندیشه و هماهنگی در فعالیت های مشابه و هم افزایی عملکردها بوده و از تکروی، موازی کاری و تقابل جلوگیری نماید.
شورای اسلامی شهر می تواند ضمن احترام به تمامی سلایق و اندیشه ها که به صورت مستقل دارای فعالیت  در موضوعات مختلف می باشند، همکاری و توجه خود را در تلاش هایی متمرکز کند که در چارچوب سیاستگذاری کلان و مدنظر مدیریت شهری حرکت نموده و از آن تبعیت کند.
شورا در صورتی در فعالیت های جمعی به نتایج مطلوبی دست خواهد یافت که ابتدا خود دارای پلان و نقشه راه بوده و براساس آن از قابلیت های و استعدادهای جامعه برای توسعه و تعالی منطقه بهره مند شود آنگاه انتظار خود را از مجموعه های مرتبط بیان دارد نه آنکه منفعل خود را با درخواست های افراد تنظیم کند که در اینصورت خود عاملی برای بی نظمی و بی سامانی امور خواهد گشت.
حرکت های حساب نشده نه تنها اعتبار و جایگاه شورا و مدیریت شهری را مخدوش می کند بلکه ضربه ای جبران ناپذیر در فرایند تحقق جامعه مدنی وارد می کند.
برگزاری جلسه های متفرق و پراکنده و موازی که با حضور شورا و مدیریت شهری رسمیت داده می شود نمونه ای از شرح فوق است که مغایر با تفکر همگرایی استعدادهاست.
البته این به معنی آن نیست که اینجانب با فرد یا گروهی مشکل داشته و به این جهت موضوع را مطرح کنم بلکه برعکس آنچه باعث پویایی اندیشه و ابتکار عمل می شود تفاوت نظرات و سلیقه هاست که به هیچ وجه با یکی کردن آن موافق نبوده و نیستم ولی معتقدم تمامی تلاش های می باید بر بستری از اخلاق و توجه به اصول حرفه ای و بر مدار قانون ساماندهی شده و شورا در اینصورت بال حمایتی خود را طبق سازوکار مشخص بر آن بگستراند.
توصیه حقیر به ذینفعان، حرکت هماهنگ حول موضوع ضمن استقلال عمل و به شورا حمایت از آن تلاش ها می باشد. انشاءالله

حاشیه ، دودی که در چشم شهر می رود

شهرداری با بیش از چهارصد وظیفه یکی از پرمسئولیت ترین نهادهای مدیریت شهری است ولی طبق ماده 71 قانون شوراها تنها در سایه بخشی از شرح وظایف شوراهای اسلامی شهر قرار دارد.
با این تعبیر شوراهای اسلامی مجموعه بسیار فراگیر تر از شهرداری هاست و بسیار گفته شده است که تفکر شورای شهرداری قابل قبول نمی باشد ولی متأسفانه برخی افراد از بدو استقرار شوراها تا کنون با پررنگ کردن حاشیه ها که گفته می شود بخشی از آن سر در دامن افرادی در این مجموعه دارد بخش اعظمی از وقت شورا را به خود مشغول داشته و عملاً تلاش دارند ابتکار عمل را از شورا سلب نموده و عملکرد این جایگاه را به انفعال بکشانند.
بازگو کردن کلیه تحرکات مجموعه شهرداری درمجامع عمومی، تعبیر و تفسیر غیر کارشناسانه اقدامات انجام شده، اختلاف افکنی و بیان توقعات بعضاً نابجا، ارائه تفکرات و طرح های سلیقه ای و دامن زدن به غیبت و تهمت در این سازمان گاهی آنقدر پررنگ می شود که به نظر می رسد افرادی کاری غیر از این نداشته و سعی دارند با تفرقه افکنی نانی در سفره برخی افراد مغرض قرار داده و از این رهگذر صله ای دریافت دارند.
مدیریت شهرداری چنانچه فکری عاجل جهت رفع این آفت ننماید به مانند برخی تجارت گذشته هراز گاهی آتشی ایجاد خواهد شد که دود آن تنها در چشم پیشرفت شهری خواهد رفت و بس.

سومین جلسه زیست محیطی در دفتر شورا

سومین جلسه مشورتی هیئت موسس سازمان مردم نهاد زیست محیطی برزک در حالی  با حضور اعضا در دفتر شورای اسلامی شهر برزک برگزار شد که شهر با دامنه های زیبا و چشم انداز دلنوازش پوشیده از برف بود.
در این جلسه اعضا به گزارش اقدامات انجام شده پرداخته و نقطه نظرات خود را بیان داشتند.
مرضیه مجد در این جلسه گفت: مدیریت پسماندها، جلوگیری از افزایش بی رویه سموم و کودهای شیمیایی و... را می توان به عنوان بخشی از اهداف تأسیس این انجمن در نظر گرفت.
وی استفاده از برنامه های تشویقی تحت عنوان تعیین بهترین و پاک ترین محله و آموزش کودکان در زمینه مسائل زیست محیطی، تعیین یک روز به عنوان جشن کاغذ و برگزاری جشنواره در قالب نقاشی و مقاله را به عنوان شیوه های رسیدن به اهداف نام برد.
در این جلسه مقرر شد جلسات به صورت هفتگی و از ساعت 3 و نیم تا 5 و نیم بعد از ظهر جمعه در سالن جلسات حسینیه کارگاه به صورت مرتب برگزار شده و اعضا شرح فعالیت های انجام شده را گزارش نمایند.
از دیگر مصوبات این هم اندیشی دو ساعته اعضا موسس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
هر یک از دوستان 5 نام پیشنهادی در جلسه بعدی برای این سازمان ارائه نموده که مرتبط با موضوع بوده، محلی و نوستالوژیک باشد و همچنین جامعیت داشته باشد.
اعضا در زمینه نام پرنده، گل و گیاهی از منطقه تحقیق و بررسی نمایند که هم نیاز به حمایت داشته باشد و همچنین بتوان به عنوان برند استفاده نمود.
تنظیم پیش نویس اساسنامه ماموریت دیگری بود که به عهده خانم ها مرضیه مجد، زهره اسلامی و راحله بیدگلی زاده گذاشته شده تا با توجه به چارچوب های قانونی و استفاده از نظر کارشناسان و صاحب نظران تدوین و در جلسه بعدی ارائه نمایند.
تعیین اعضای کمیته های فرهنگی و پژوهشی و اقتصادی از دیگر مصوبات این جلسه می توان نام برد.
همه اعضا توافق کردند از طریق ایمیل اطلاعات جمع آوری شده را برای همه به اشتراک گذاشته و از نظرات همدیگر به صورت مجازی و نهایی کردن مطالب، بهره مند شوند.