گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

قدرت گرفتن فصلی اصلاح‌طلبان یک آفت است


یک فعال اصلاح‌طلب در کاشان:
قدرت گرفتن فصلی اصلاح‌طلبان یک آفت است




یک فعال اصلاح‌طلب در کاشان قدرت گرفتن فصلی اصلاح‌طلبان را یک آفت برای این جناح عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد کتابچی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جناحی که از پشتوانه بالای مردمی برخوردار است نباید فصلی قدرت بگیرد و فقط در انتخابات به میان مردم بیاید بلکه باید برنامه منظمی داشته و بر اساس آن به صورت مستمر حرکت کند حتی اگر دولتمردان نخواهند که اصلاح‌طلبان را به بازی بگیرند.

وی افزود: متأسفانه از طرف طیف اصلاح‌طلب کاشان هیچ گونه تحرکی در زمینه ورود به مسائل کاشان دیده نمی‌شود و این طیف در حال حاضر در ارتباط با اوضاع و احوال شهر منفعل است.

این فعال اصلاح‌طلب، با اشاره به انفعال بیشتر اصلاح‌طلبان در طول چند سال اخیر اذعان داشت: متأسفانه این بی‌تحرکی حتی در زمان انتخابات شوراهای کاشان شدت گرفت و اصلاح‌طلبان کاندیدایی معرفی نکردند که این امر نقص بزرگی در این گروه سیاسی است.

کتابچی اتحاد طیف‌ها و گروه‌های سیاسی شهر را به منظور حل مسائل و مشکلات کلان منطقه یک ضرورت ذکر و خاطرنشان کرد: ریش سفیدان طیف‌های مختلف سیاسی در کاشان به این نتیجه رسیده‌اند که باید به هم نزدیک شده و اختلاف نظر و سلیقه گذشته را کنار بگذارند ولی این امر در تمام بدنه طیف‌های مختلف عمومیت پیدا نکرده است.

به گفته وی طی 30 سال گذشته طیف‌های سیاسی در کاشان برای هم نقشه می‌کشیدند و از هم دور بودند.

وی رسیدن به همگرایی را برای مجموعه اصلاح‌طلبان کاشان یک پروسه طولانی مدت دانست و گفت: نمی‌توانیم در زمان کوتاه به یک وحدت رویه در زمینه مسائل شهری دست پیدا کنیم و این امر مستلزم صبوری و گذشت زمان است.

کتابچی افزود: کاشان فاقد مدیر واحد و توانمند است و این امر سبب شده کارهای شهر و جذب اعتبار و سرمایه‌گذار و خیر جهت ایجاد پروژه‌های بزرگ شهری ناکام بماند.

وی تصریح کرد: جناح‌ها و جریان‌های سیاسی شهر که مستحضر به پشتوانه مردمی هستند کمتر توانسته‌اند در کنار هم جمع شوند و دست روی نیازهای شهری گذاشته و برای حل آن از مسئولان استان و کشور درخواست اعتبار نمایند.

مدیرعامل انجمن خیران مدرسه‌ساز کاشان بیان داشت: بسیاری از سرمایه‌گذاران که در منطقه فعال بوده‌اند به واسطه مسائل این چنینی به مرور رفته‌اند و افرادی که هستند با مشکلاتی بسیاری دست به گریبان هستند.

به گفته وی حل مسائل مدیریتی شهر در گرو داشتن مدیریت واحد و مقتدر شهری است که اکنون شهرستان از نبود آن در رنج است.

کتابچی عنوان کرد: فرماندار در ابقا یا برکناری بلاتکلیف مانده است و از طرف دیگر ابزار و منابع توانمند انسانی کافی نیز برای اعمال مدیریت در اختیار ندارد. این مسائل سبب ضربه به منافع مردم در شهرستان می‌شود.

عضو اولین دوره از شورای اسلامی شهر کاشان ابراز داشت: کاشان در حال حاضر از داشتن نماینده‌ای مقتدر نیز محروم است که بتواند اتفاق نظر بین گروه‌های مختلف سیاسی ایجاد کرده و سیاست‌های کلان شهری را مدیریت کند.

وی یادآور شد: امیدواریم شهرستان کاشان در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی بتواند نماینده توانمند که در راستای پیشبرد منافع مردم در شهرستان تلاش نماید، انتخاب کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
جواد شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:30 ق.ظ http://enayatibarzoki.blogfa.com

سلام
نکته ی قابل تأمل اینه که هر کدوم از جناح ها که قدرت بگیرند، چه مقطعی چه کلی، باید فقط به فکر رفع مشکلات مردم باشند. پیروزی انقلاب ایران به همه فهموند که اگر مردم پشت نظام نباشند اون نظام محکوم به شکسته. فقط باید مردم رو راضی نگه دارند و به اونها خدمت کنند. والسلام
ممنون

درود بر شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد