گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

برنامه‌ریزی آغاز عملیات اصلاح خط انتقال آب چشمه ویشنگ برزک

معاون شرکت آبفا:

517 شهر کشور با مشکل تأمین آب مواجه هستند

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب از وجود مشکل تأمین ‌آب در 517 شهر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حمیدرضا تشیعی عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی آغاز عملیات اصلاح خط انتقال آب چشمه ویشنگ برزک از توابع این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر 517 شهر کشور با مشکل تأمین آب روبه‌رو هستند که از این تعداد برخی با مشکل آلودگی منابع و برخی با نبود منبع تأمین مواجه هستند.

وی افزود: در بسیاری از نقاط با مشکل تأمین آب روبه‌رو هستیم که باید با توجه به این تنگناها مصرف آب را مدیریت کنیم.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفا، آب را محور توسعه دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی کمبود آب است که باید نسبت به حفظ قطره قطره آب با حساسیت تمام محافظت کنیم.

به گفته وی سرانه آب در سال 1330 یک هزار و 700 مترمکعب بوده که این میزان در حال حاضر به 700 مترمکعب رسیده است و باید با حفظ این سرانه مردم را به صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف در مصارف غیر شرب ترغیب کنیم.

وی با اشاره به پروژه اصلاح خط انتقال آب چشمه ویشنگ برزک به این شهر بیان داشت: خوشبختانه در برزک به دلیل وجود این چشمه با مشکل تأمین آب روبه‌رو نیستیم و با اجرای این پروژه آب برزک تأمین می‌گردد.

به گفته وی، خط انتقال آب ویشنگ برزک به طول 9 کیلومتر است که با تأمین اعتبار لوله‌های این پروژه خریداری شده و در حال حاضر مناقصه اجرای پروژه در حال برگزاری است.

تشیعی عنوان کرد: تلاش ما این است با کمک گرفتن از منابع مختلف این پروژه در اردیبهشت ماه سال آینده به عنوان فصل پیک مصرف به بهره‌برداری برسد.

وی با تقدیر از شرکت آب و فاضلاب کاشان یادآور شد: این شرکت با استفاده از تیم‌های مجرب و توانمند توانسته با وجود مشکلات ارتباطی و صعب‌العبور بودن راه‌های شهر برزک عملیات خط انتقال آب ویشنگ را به مرحله اجرا برساند.

به گفته وی، دو شبکه‌ای کردن آب یعنی جداسازی آب شرب و بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرد و شهر برزک می‌تواند در این زمینه به عنوان شهر پایلوت انتخاب گردد.

وی تأکید کرد: اجرای شبکه فاضلاب در مناطق کوهستانی از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و مسئولان آبفای کاشان باید این امر را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفا برای شرکت در جلسه برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اصلاح خط انتقال آب ویشنگ برزک، به این شهر سفر کرد. 

شماره 54 ماهنامه بهشت ویژه برزک منتشر شد

شماره 54 ماهنامه بهشت پنهان خرداد ماه 93 ویژه برزک منتشر شد. در این شماره می خوانید.

با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان؛

کلنگ دانشگاه پیام نور برزک به زمین زده شد

فرماندار کاشان : دانشگاه و حوزه علمیه دروازه‌های توسعه شهر هستند

نائب رئیس مجلس:

برزک سرزمین ارزش های  اخلاقی است
 کارشناس منابع طبیعی

بهره‌برداری از مراتع برزک 9 برابر ظرفیت است

در گفتگو با قائم مقام ستاد خدمات سفر مطرح شد:

گردشگری کاشان با برنامه ریزی گل می کند

فعال اجتماعی

عرش گلاب، فرش کاشان نشود

امام جمعه برزک :

در جشنواره گل و گلاب ارزش ها رعایت شد

عملکرد شورای اسلامی برزک قابل دفاع است

گرمارودی: 

تلفیق ارزشها و برنامه های شاد، نیاز جامعه امروز است

با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان؛

از سند چشم انداز شهر برزک رونمایی شد

تیمسار منصوری:

همچنان پیگیر حل مشکلات  برزک هستم
 با هدف مناسب‌سازی سطح خیابان‏‌ها
عملیات روکش آسفالت  معابر اصلی شهر انجام شدنائب رئیس شورا:

اصلاح خط انتقال ویشنگ را پیگیری می کنم

برگزاری بی نظیر جشنواره گل و گلاب در برزک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

با کم شدن نشاط سالم و معنوی آسیب های فرهنگی و اجتماعی بروز می کند  

برای دریافت فایل پی دی اف بهشت 54 با کیفیت اینجا کلیک کنید 

برای دریافت فایل پی دی اف بهشت 54 کم حجم اینجا کلیک کنید

آمادگی فرمانداری برای همراهی با سازمان های مردم نهاد

معاون فرماندار: 

آمادگی فرمانداری برای همراهی با سازمان های مردم نهاد 

معاون فرماندار کاشان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در حوزه زیست محیطی یک نیاز برای منطقه و شهرستان هستند، گفت: فرمانداری کاشان آمادگی دارد تا به منظور تسهیل در روند صدور مجوز با این سازمان‌های مردم نهاد همکاری و همراهی نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، محسن فخری در دومین نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی مناطق مرکزی کشور در کاشان اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی بازوان توانمند و مشاوران خوب برای سازمان حفاظت از محیط زیست هستند و باید از ظرفیت و قابلیت‌های آنان در راستای اهداف زیست محیطی استفاده نمود.

وی با بیان اینکه سمن‌ها هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند، یادآور شد: برای تحقق مهم‌ترین آرمان سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی که حفظ محیط زیست است باید تلاش کنیم تا سطح دانش و توانمندی سمن‌ها ارتقاء یابد.

فخری تأکید کرد: رسیدن به آرمان‌های زیست محیطی مستلزم تعامل موثر و سازنده مجموعه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد است و در این صورت خواهیم توانست به نتایج ارزنده‌ای دست پیدا کنیم.

معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان با انتقاد از رویکرد شعاری در زمینه توسعه پایدار تصریح کرد: رسیدن به توسعه پایدار را به کرات و در موضوعات مختلف تکرار می‌کنیم، ولی وقتی به قضیه نگاه می‌کنیم این امر تبدیل به یک شعار شده است.

فخری تصریح کرد: باید با تمام وجود بپذیریم که محیط زیست مقوله‌ای است که باید به آن پرداخت. برای این منظور باید ‌مشکلات این حوزه را به دقت شناسایی کنیم و با توجه به اصول کارشناسی و مبانی علمی و استفاده از تمام قابلیت‌های دولتی و مردمی برای رفع آن تلاش نماییم.

وی یادآور شد: «آب را گل نکنیم» به معنی بهینه مصرف کردن و مدیریت مصرف انرژی است که نقش سازمان‌های مردم نهاد در این خصوص پررنگ و با اهمیت است.

فخری با اشاره به آسیب‌های زیست محیطی در منطقه و شهرستان گفت: آلودگی منابع زیرزمینی، بحران آب در دشت کاشان، زباله‌ها و پسماند و استقرار صنایع آلاینده بخشی از مخاطرات زیست محیطی منطقه است.

معاون فرماندار شهرستان کاشان، راه اندازی کارخانه کمپوست توسط شهرداری کاشان را امری مهم دانست و افزود: با بهره‌برداری از کارخانه کود کمپوست در مرحله نخست اجرای این طرح، روزانه 250 تن زباله بازیافت می‌شود و پیگیری تصفیه شیرابه زباله نیز از دیگر اقدامات شهرداری کاشان است که در خصوص دغدغه‌های زیست محیطی حائز اهمیت است.

فخری در خصوص صنایع آلاینده در کاشان گفت: اگر می‌خواهیم میزبان صنایع باشیم باید تلاش کنیم صنایع آلاینده نباشد و امیدوارم بتوانیم با تعامل و همکاری قطار توسعه کاشان را با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان دولتی و مجموعه‌های مردم نهاد پشتیبانی نماییم.

تعادل هزینه درآمد آب و برق با اطلاع رسانی مناسب

وزیر نیرو: 

شکاف بزرگ هزینه و درآمد با اطلاع رسانی مناسب از بین می رود

وزیر نیرو گفت: با اطلاع رسانی مناسب می توان شکاف بزرگ هزینه و درآمد صنعت آب و برق کشور را از بین برد .
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حمید چیت چیان در نخستین جشنواره آگاهی‌ بخشی و فرهنگ‌سازی در صنعت آب و برق اظهار کرد: تنها راه پرکردن این شکاف این است که قیمت ها را به قیمت واقعی برسانیم و این کار بدون همدلی، همراهی و موافقت و پذیرش مردم امکان پذیر نیست و روابط عمومی باید این واقعیت را برای مردم تبیین کند.
 
وی افزود: این کار با حرف های شعاری و مصاحبه با وزیر و معاون شدنی نیست، بلکه اگر شما بتوانید واقعیت ها را برای مردم ارایه کنید و قیمت آب و برق را با دیگر کشورها مقایسه کرده این امر برای مردم وجدان خواهد شد.
 
وزیر نیرو تصریح کرد: مردم باید متوجه شوند اگر هزینه های آب و برق را به صورت کامل ندهند زیان های ناشی از آن برای تداوم خدمات گریبانگر خود آنها را خواهد گرفت.
 
چیت چیان، افکار سنجی و نظرسنجی از مردم را با اهمیت دانست و گفت: ما نیازمند اطلاعات دقیق از ناحیه مردم هستیم. البته با روش های علمی و دانشگاهی و نوین باید لحظه به لحظه نقطه نظرات مردم را رصد نموده و تحلیل ها و عملکرد خود را بر اساس آن ارزیابی نماییم.
 
وی تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت های موثر و موجود برای تبادل و ارایه پیام کمک بگیریم. بنر زدن و اقداماتی از این دست خوب است ولی تمام ماجرا نیست.
 
چیت چیان استفاده از تکنولوژی های نوین و شبکه های اجتماعی را در این راستا توصیه کرد و یادآور شد: البته شخصاً نیز از شبکه های اجتماعی کمتر استفاده کرده ام ولی برخی از وزرا و همکاران که در شبکه های اجتماعی حضور دارند توانسته اند از قابلیت های و ظرفیت های شبکه های اجتماعی در راستای هدف سازمانی بهره مند شوند و حضورشان بسیار اثربخش بوده است.
 
وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های NGO و سازمان مردم نهاد تصریح کرد: ما می توانیم بسیاری از اطلاعات را از طریق این سازمان ها به مردم برسانیم و گاهی اثرگذاری این سازمان ها بیش از مجموعه های دولتی است.
 
چیت چیان، بیان نقطه نظرات اساتید و دانشگاهیان را در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی  در خصوص مسائل صنعت آب و برق را با اهمیت توصیف کرد و با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت رسانه گفت: مخاطب شناسی، مهندسی پیام و ارایه آن از طریق تمامی ظرفیت های رسانه ای باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
وی بر نقش روابط عمومی  ها بر فرهنگ سازی و مدیریت مصرف تأکید کرد و گفت: مدیریت مصرف بدون ارتباط موثر با افکار عمومی امکان پذیر نیست و روابط عمومی هایی هستند که می توانند با ارتباط دوسویه با مردم هم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کرده و حتی می توانند از نقطه نظرات آنان استفاده و عملکرد خود را ارتقاء بخشند.
 

علاقمندان به محیط زیست پشت در ماندند

مدیرکل حفاظت از محیط زیست اصفهان:
علاقمندان به محیط زیست پشت در ماندند
مدیرکل حفاظت از محیط زیست اصفهان گفت: بسیاری از متقاضیان سازمان های مردم نهاد زیست محیطی به خاطر فرآیند طولانی و نفس گیر صدور مجوز که نتوانسته اند پس از ماه ها تلاش مجوز بگیرند به جهت تأکید بر قانونمداری دعوت به عمل نیامد و پشت در ماندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در کاشان، حمید ظهرابی در دومین نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی مناطق مرکزی کشور در کاشان اظهار کرد: به دنبال راهکارهایی هستیم که روند صدور مجوز به سازمان های مردم نهاد زیست محیطی را تسهیل نماید.

وی افزود: افراد بسیاری هستند که علاقه مند به فعالیت در حوزه های زیست محیطی هستند، ولی به خاطر محدودیت هایی که وجود دارد و فرآیند طولانی صدور مجوز پشت در مانده اند و نتوانسته اند فعالیت خود را شروع نمایند.

 ظهرابی، سازمان های مردم نهاد را بازوان پرتوان سازمان حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: هزاران متخصص در کشور در سازمان های مردم نهاد فعال هستند که قابل قیاس با جمعیت سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیست و داوطلبانه به محیط زیست خدمت می کنند و اگر این ظرفیت به خوبی مورد توجه قرار گیرد اثرگذاری زیست محیطی را چندین برابر خواهد نمود. مدیرکل حفاظت از محیط زیست اصفهان ادامه داد: عدم شفافیت، کمبود اطلاع رسانی و بسته بودن نقاط ضعف و آسیب های سازمان های دولتی به خصوص حفاظت از محیط زیست است که باید در راستای رفع آن قدم برداریم.

وی در مقابل این آسیب از سوی سازمان ها محیط زیست،‌ انتظارات خود را از سازمان های مردم نهاد اعلام کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد باید هنجارها را رعایت کنند تا تعامل بین سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان های مردم نهاد پایدار بماند.

ظهرابی تصریح کرد: همیشه افرادی هستند که برای دستیبابی به اغراض خاص نیاز به گروه هایی پیدا می کنند که به خاطر عشق، صداقت و محبت ذاتی که دارند تحت تأثیر این گونه افراد قرار می گیرند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست اصفهان اضافه کرد: تلاش کنیم تشکل ها آلوده به اغراض سیاسی، قومیتی و مواردی از این دست نشوند و بر رسالت خود که حفاظت از محیط زیست و پاسداشت آن است تأکید نموده و از این چارچوب خارج نشویم.

وی اظهار کرد: توقع داریم که سازمان های مردم نهاد بنیه کارشناسی خود را ارتقاء داده و از لحاظ کمی و کیفی به جایی برسیم که تنها با ادله علمی، فنی و کارشناسی مسائل را بررسی نموده و طرح موضوع نماییم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست اصفهان تصریح کرد: البته وجود اختلاف سلیقه بین سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی امری طبیعی است، ولی مهم است که در یک فضای آرام، صمیمی گفت وگو کنیم و به نتایج مثبت دست یابیم و سازمان برای این تعامل آمادگی دارد.

هم چنین خسرو اعتماد، مدیر جمعیت کویر سبز کاشان نیز هدف از برگزاری این نشست در شهرستان کاشان را به منظور هم اندیشی سازمان های مردم نهاد در استان‌های مرکزی کشور جهت ایجاد راهکارهای مبارزه با مشکلات زیست محیطی دانست و گفت: در نشست دو روزه نمایندگان تشکل‌های زیست محیطی شش استان کشور در کارگاه‌های آموزشی شرکت خواهند کرد.

شهدا نماد صبر و معرفتند

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش برزک، دارالایمان و سرزمین ارزش‌های اخلاقی و سرزمین کار، تلاش و ایثار است.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در یادواره 150 شهید بخش برزک که در روستای آذران برگزار شد، افزود: 150 شهید عالی‌قدر از این بخش برخاسته و چون نگینی در ایران اسلامی می‌درخشند.
وی یادآور شد: مراتب ایمان آنان بود که باعث شد امروز این ستارگان پرفروغ بر آسمان ایران اسلامی بدرخشند و ریشه آن در خصوصیاتی است که قرآن کریم به آن اشاره می‌کند.
ابوترابی فرد با توصیف شجره طیبه از دیدگاه قرآن ادامه داد: خداوند از درختانی که دارای ریشه‌های مستحکم و شاخ و برگ سربه فلک کشیده و میوه‌های با ارزش هستند با نام شجره طیبه ذکر کرده و به توصیف آن می‌پردازد و کلمه طیبه را با شجره طیبه مقایسه می‌کند.
نائب رییس مجلس، ریشه انسان مومن را اعتقادات وی دانست و افزود: یک انسان مومن با عقیده‌اش زنده است و همان‌گونه که ما ریشه درختان را نمی‌بینیم، ایمان فرد مومن نیز دیده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: استقامت، ایثار، ارزش‌های متعالی و از خودگذشتگی شهدا حکایت از ایمان مستحکم شهدا دارد. اگر ایمان شهدا نبود به جبهه‌های نبرد عزیمت نمی‌کردند و ایمان جانبازان؛ این شهیدان زنده بود که در جبهه‌ها حضور یافته و امروز با ایمانشان در شرایط سخت بانشاط زندگی می‌کنند.
ابوترابی فرد برگزاری باشکوه جلسات یادواره شهدا را بعد از سه دهه که از شهادتشان می‌گذرد ناشی از ایمان آنان دانست و گفت: شاخه و برگ درختان زیبا و شجره طیبه در فضایل اخلاقی متبلور می‌شود. عفت، شجاعت، سخاوت، گذشت، ایثار و انفاق فضیلت اخلاقی است که در وجود شهدا موج می‌زد. نماد صبر بودند، نماد معرفت بودند، نماد فضائل اخلاقی بودند و در قلب مطهرشان خوف راه نداشت.  فضائل اخلاقی ثمره ایمان است و انسان با ایمان، آراسته به فضائل اخلاقی است.

برگزاری سومین یادواره شهدا بخش برزک

یادواره ۱۵۰ شهید بخش برزک هم زمان با گرامی داشت شهدای ۱۵ خرداد در روستای آذران از بخش برزک برگزار شد.
 
بخشدار برزک در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، گفت: برگزاری یادواره شهدا ماندگارترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که مسؤلان بخش و شهرستان کاشان در برگزاری آن اهتمام جدی دارند.
 
غلامرضا محمدی اظهار کرد: با برگزاری یادواره‌های شهدا می‌توان اهداف و آرمان‌های بلند شهدا را در بین مردم تبیین و ترویج داد.
 
وی تصریح کرد: قشرهای مختلف مردم نیز باید به حضور در یادواره‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس اهتمام بیشتری داشته باشند تا با شرکت کردن در این مراسم با اهداف و ویژگی‌های شخصیتی شهدا آشنا شوند و بیشتر در مسیر آنان حرکت کنند.
 
محمدی، حضور نسل جوان را در این گونه مراسم با اهمیت دانست و گفت: نسل جوان آینده سازان این مملکت هستند و آشنایی آنان با زندگی و شهادت شهدا لازم است.

همچنان پیگیر حل مشکلات برزک هستم

تیمسار منصوری: 

همچنان پیگیر حل مشکلات برزک هستم 


نماینده مردم شهرستان های کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح راه ارتباطی کاشان – برزک – ورکان، محیط زیست برزک، اصلاح خط انتقال ویشنگ ، تکمیل سالن درمانگاه و سالن ورزشی برزک، از مهم ترین مسائلی است که به دنبال حل و رفع آن هستیم.
تیمسار منصوری که در جمع نمازگزاران مسجد صاحب الزمان محله امام خمینی برزک حاضر شده بود اظهار داشت: جلسات متعددی با حضور امام جمعه، شورای اسلامی ، بخشدار برگزار کرده ایم که سعی شده است کارها را پیگیری می کنیم هرچند شرایط اقتصادی ممکلت به صورت ویژه است و تنگناهای مالی وجود دارد.
وی تخصیص 500 میلیون تومان اعتبار به منظور رفع نقاط حادثه خیز جاده کاشان برزک را یکی از اقدامات انجام شده ذکر و گفت: این مبلغ از طریق وزارتخانه جذب شده که می بایست برای تحقق آن پیگیری نمود.
منصوری تدوین برنامه راهبردی را توسط شهرداری برزک یک اقدام مهم و ضروری دانست و گفت: با این اقدام اولویت های مشخص شده و اولین اقدام که روکش آسفالت معابر می باشد انجام گرفته است.
وی برگزاری جشنواره در شهر برزک را با اهمیت ذکر کرد و گفت: صنعت توریسم ، صنعت بسیار مهمی است که می بایست با رویکرد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گرفته و برگزاری جشنواره هایی از این دست یکی از راههای جذب گردشگر به منطقه می باشد.
منصوری گفت: گزارش هایی برگزاری جشنواره در برزک نشان دهنده آن است که با کمترین آسیب ، هنجارهای جامعه و ارزش های فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت توریسم با بسیار از دیگر مسائل گره خورده و اصلاح راه ، توجه به مسائل بهداشت و درمان و مسائل خدماتی موارد مهمی است که می بایست همزمان مورد توجه قرار گرفته و همه ی اینها با محوریت امام جمعه و پیگیری دیگر مسئولان قابل حل است.
تیمسار منصوری اذعان داشت: وجود امام جمعه برزک  در بخش باعث دلگرمی ما و همه مسئولان است و انگیزه بیشتر برای کار و حرکت می باشد.
وی حجت الاسلام حلاجی مفرد را دارای بینش، تفکر و بلندنظری دانست و ابراز امیدواری کرد که مسائل و مشکلات با محوریت ایشان و همکاری شورای اسلامی و بخشداری و دیگر مسئولان به بهترین نحو حل گردد.  


امام جمعه: بخش برزک نیازمند توجه بیشتر است
 

امام جمعه برزک نیز در این جلسه گفت: بخش برزک نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهرستان است و قابلیت های این بخش، منطقه بکر و مردم متدین فرصت مناسبی برای خدمتگزاری بیشتر است.
حجت الاسلام حلاجی مفرد افزود: آقای منصوری از روزی که نمایندگی مردم کاشان ، آران و بیدگل را به عهده گرفتند انصافاً همکاری خوبی داشتند و از همه بالاتر درک صحیح و بجایی که ایشان دارند قابل توجه و با اهمیت است.
وی تصریح کرد: دغدغه مردم را نمی توان نادیده گرفت و خدا کند فردی که مسئولیتی به عهده می گیرد مردم را بفهمد که در اینصورت به آنان بها می دهد و مشکلاتشان را پی گیری می کند.
امام جمعه برزک، ارتباط شورای اسلامی بخش برزک با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را خوب دانست و گفت: اعضای شورای شهر برزک افراد فهیمی هستند و توانسته اند با ارتباط خوبی که با مسئولان به خصوص نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برقرار کنند و با برنامه ریزی و اولویت بندی مشکلات شهر را تا رسیدن به نتیجه پیگیری نمایند.
حلاجی مفرد تصریح کرد: اگر اکنون اصلاح خط انتقال ویشنگ نزد وزیر و مسئولان وزارت نیرو و آبفای کشور مورد توجه قرار گرفته نشان از پیگیری شورای اسلامی شهر و مساعدت نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی دارد و امیدواریم مشکلات شهر برزک با پیگیری های انجام شده به نتیجه مطلوب برسد. 


تقدیر و تشکر رئیس شورا از تیمسار منصوری 


رئیس شورای اسلامی شهر برزک نیز ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت های تیمسار منصوری گفت: لازم است این موضوع را ذکر کنم که شورای اسلامی شهر برزک هر زمان به نماینده مردم مراجعه نمودند علی رغم ترافیک کاری که ایشان دارند با روی باز شورا را به حضور پذیرفته و دغدغه های شورا را مورد توجه قرار داده اند.
سید محمدرضا مصطفوی یادآور شد: پیگیری تیمسار منصوری در خصوص جذب اعتبار جهت اصلاح راه کاشان – برزک، اصلاح خط انتقال ویشنگ ، کمک به تکمیل سوله ورزشی آموزش و پرورش و دیگر مشکلات برزک حائز اهمیت است.
وی گفت: من به نمایندگی از مردم برزک از زحمات و پیگیری های تیمسار تشکر و قدردانی می نمایم.

تلفیق ارزشها و برنامه های شاد، نیاز جامعه امروز است

گرمارودی:  

تلفیق ارزشها و برنامه های شاد، نیاز جامعه امروز است 

شاعر و نویسنده معاصر کشور گفت: تلفیق اصول و ارزشها و مراسم شاد، نیاز جامعه امروز است.

به گزارش ایرنا، ˈسیدعلی موسوی گرمارودیˈ روز یکشنبه در حاشیه سیزدهمین جشنواره گل محمدی برزک کاشان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: توجه به اصول، ارزشها و هنجارهای اجتماعی در کنار برگزاری مراسم شاد، نیاز جامعه است تا به این وسیله بتوان روحیه کار و انگیزه سازندگی را در بین نسل جوان گسترش داد.

وی با حضور در جشنواره گل و گلاب برزک، شعری با عنوان ˈزینبˈ را به بانوان این شهر تقدیم کرد و افزود: در طول حضورم در برزک و جشنواره گل و گلاب شاهد حجاب مثال زدنی بانوان و میهمانان این شهر هستم.

وی جشنواره گل و گلاب را فرصتی مغتنم برای شکرگزاری این نعمت با ارزش که توانسته است اقتصاد منطقه را متحول کند، دانست.

این شاعر معاصر ابراز امیدواری کرد: روز به روز شاهد توسعه و پیشرفت منطقه و شهر برزک در کنار توجه به اصول و ارزشهای ایرانی اسلامی باشیم.

سیزدهمین جشنواره گل محمدی برزک با حضور هنرمندان و شاعران کشوری به مدت دو شب در تفرجگاه تفریحی، تاریخی تپه قلعه این شهر برگزار شد.

شهر برزک با تولید بیش از 80 درصد گل و گلاب کاشان بزرگترین تولیدکننده گل و گلاب منطقه است.

نخستین جشنواره ˈگل غلتان نوزادانˈ، نخستین جشنواره ˈغذاهای سنتی و محلیˈ و هفتمین کنگره ملی ˈشعر گل محمدیˈ از برنامه های سیزدهمین جشنواره گل محمدی برزک بود.

شهر برزک در 45 کیلومتری کاشان قرار دارد.

کلنگ دانشگاه پیام نور برزک به زمین زده شد

همزمان با جشن گل و گلاب؛ 

کلنگ دانشگاه پیام نور برزک به زمین زده شد

فرماندار کاشان گفت: دانشگاه، حوزه علمیه و مجموعه‌های علمی، دروازه‌های توسعه منطقه و شهر هستند و چشم انداز شهر برزک با وجود حوزه عملیه و دانشگاه پیام نور روشن‌تر از گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابوالفضل صدرائیه در مراسم کلنگ‌زنی دانشگاه پیام نور برزک اظهار کرد: سیاست دولت تدبیر امید آن است که کلنگ پروژه‌ای بر زمین بزنیم که اعتبارات آن تأمین شده باشد تا با ساخت و به ثمر نشستن آن اعتماد عمومی افزایش یابد.

وی تأکید کرد: موفقیت دانشگاه پیام نور برزک در همراهی خیرین و پیگیری شورای اسلامی شهر، هیئت موسس و مسئولان محلی است.
صدرائیه یادآور شد: افزایش رشته های دانشگاهی و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد می تواند به عنوان پویایی هرچه بیشتر دانشگاه پیام نور برزک مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
رییس شورای اسلامی شهر برزک نیز در این مراسم گفت: برزک سابقه‌ای دیرین در خصوص علم، اندیشه، ادب، هنر و فرهنگ داشته و در طول تاریخ شاهد ظهور علمای برجسته‌ای در عرصه‌های مختلف از این منطقه بوده‌ایم.

سید محمدرضا مصطفوی افزود: دانشگاه پیام نور برزک اکنون در ساختمان استیجاری آموزش و پرورش مستقر است که با ساخت ساختمان اختصاصی برای دانشگاه می‌توانیم قدم‌های بیشتر و موثرتری در خصوص ارتقاء کمی و کیفی دانشگاه برداریم.

وی یادآور شد: شورای اسلامی برزک تلاش دارد با تعامل و رایزنی با دانشگاه پیام نور استان و تهران و هم‌چنین خیرین دانشگاه ساز پروسه ساخت و ساز دانشگاه را تسریع بخشد.

عضو هیئت موسس این دانشگاه اضافه کرد: وجود مراکز علمی و دانشگاه در مناطق کمتر توسعه یافته نه تنها باعث رونق آن مناطق می‌شود، بلکه به شهرهای بزرگ کمک می‌کند تا از معضلات تمرکز و تراکم جمعیت رها شوند.
مصطفوی، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق شهری و پرجمعیت را جدی ارزیابی کرد و افزود: توزیع یکنواخت جمعیت در شهرستان برکات بسیاری به همراه دارد که متأسفانه از دید مسؤلان امر مغفول مانده است.

وی یادآور شد: مجموعه‌های علمی و آموزشی در شهرهای کمتر توسعه یافته باعث جلوگیری از مهاجرت شده و با اهمیت است و امیدواریم با تلاش و همت همه هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری ساختمان دانشگاه پیام نور باشیم.

برگزاری جشنواره گل و گلاب در برزک

شهردار برزک با اشاره به برگزاری جشنواره گل و گلاب در هشتم و نهم خردادماه در این منطقه گفت: برگزاری جشنواره گل و گلاب فرصتی مناسب برای معرفی قابلیت‌های منطقه و شهر برزک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، مرتضی والی زاده در جلسه رسمی شورای اسلامی برزک افزود: شهرداری به دنبال این نیست که صرف آوردن یک هنرمند تنها موجبات جشن و شادی بی هدف را رقم زند، بلکه به دنبال آن هستیم پتانسیل‌های گردشگری و جاذبه‌های دیدنی شهر برزک را در معرض دید همگان قرار بدهیم.

وی تدوین سند چشم انداز و برنامه شهری برزک را اقدام بزرگ دیگری در حوزه شهرداری دانست و گفت: در یک دوره چهارساله هر اقدامی باید بر اساس برنامه انجام گیرد و این امر باعث کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف هزینه و توجه به اولویت‌ها می‌شود.

شهردار برزک در خصوص آسفالت معابر تصریح کرد: آسفالت معابر اصلی شهر نتیجه حمایت همه جانبه شورا و مدیریت شهری است و چنانچه پیگیری مستمر چندین ماهه شهرداری و شورا نبود این اقدام به سرانجام نمی‌رسید.

والی زاده اضافه کرد: اقدامات شهرداری براساس برنامه‌ای مبتنی بر نظرسنجی از مردم است و خدمات شهری و آسفالت معابر شهر در رأس درخواست‌های مردمی قرار گرفته است.

وی مدیریت شهری را در صورتی موفق ارزیابی نمود که عملکرد آن بر اساس توجه به اولویت‌های شهری باشد و افزود: آسفالت همه معابر در شهر باعث شد تا به گفته بسیاری از مردم، روحیه کار و خدمات در شهر زنده شود.

شهردار برزک تأکید کرد: وقتی برق خوشحالی و امید در چشم مردم دیده می‌شود خستگی‌های مسؤلان رفع شده و نتیجه یک اقدام با نیت خدمتگزاری به مردم مشهود می‌شود.

والی زاده برآورد اولیه هزینه آسفالت همه معابر شهر را 300 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: به نظر می‌رسد با اتمام کار و آسفالت همه معابر هزینه تمام شده بیش از برآورد اولیه باشد.

وی خاطر نشان کرد: زیرسازی خیابان دانش برزک نیز با مخلوط ریزی بیش از 100 کامیون به اتمام رسیده است و آماده آسفالت می‌باشد.

شهردار برزک تصریح کرد: توان مالی شهرداری کفاف هزینه‌های این چنینی را نمی‌دهد، ولی رویکرد شهرداری این گونه بوده است که کاری  فراتر از توان شهرداری انجام گرفته و به دنبال جذب بودجه آن حرکت نماییم.

از 500 میلیون اعتبار، لکه‌گیری سهم برزک شد

رییس شورای اسلامی شهر برزک گفت: از 500 میلیون تومان اعتباری که با پیگیری نماینده مجلس در شورای اسلامی از طریق وزارت راه و شهرسازی به اداره راه و شهرسازی کاشان اختصاص داده شد، تنها لکه‌گیری چند متر آسفالت سهم بخش برزک شده است.
 
سید محمدرضا مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، افزود: بعد از دو سال پیگیری همه مسؤلان 500 میلیون تومان اعتبار برای این مسیر جذب شد، اما مشخص نیست این اعتبارات سر از کجا در آورده است.
 
وی اظهار کرد: در جلسه‌ای که به اتفاق امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر برزک با مدیرکل راه و شهرسازی استان داشتیم، قول همه مساعدتی در زمینه‌های مختلف داده شد، ولی به نظر می‌رسد اداره راه و شهرسازی کاشان هیچ حرف شنوی از مقامات بالادست ندارد و شاهد هیچ اتفاقی در این حوزه نیستیم.
 
مصطفوی تصریح کرد: بخش برزک به عنون محروم‌ترین بخش شهرستان مورد غفلت مسؤلان واقع شده است و این امر باعث شده تا بسیاری از روستاها خالی از سکنه و مهاجرت افزایش پیدا کند.
 
رییس شورای اسلامی برزک تأکید کرد: مردم این بخش توقع زیادی ندارند. تنها 3 کیلومتر از این مسیر طولانی نیازمند روکش آسفالت است که در حال حاضر قابل تردد نیست.
 
وی با طرح یک پرسش از مسؤلان یادآور شد: شورا وظیفه دارد درخواست منطقی مردم را منتقل کند. آیا درخواست روکش آسفالت برای 3 کیلومتر از راه طولانی بخش برزک انتظار زیادی است؟
 
مصطفوی گفت: جاده از سه راهی مرق تا نابر غیرقابل تردد است و با لکه گیری قابل اصلاح نیست و این اقدام اداره راه و شهرسازی کاشان غیرقابل توجیه است.