گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

بیماری ام اس ناشی از آلودگی هوا است

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، مهم ترین بیماری ناشی از آلودگی هوا در جوامع شهری را MS عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ایمنا از کاشان، محمود قهرمانی، در نشست خبری که به مناسبت هفته هوای پاک در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد، گفت: منابع عمده آلاینده هوای شهرها در درجه نخست خودروها و بعد از آن مربوط به صنایع است.
وی،با بیان اینکه مهم ترین بیماری ناشی از آلودگی هوا در جوامع شهری MS  است، یادآور شد: همواره در محافل مختلف گفته می شود همانگونه که اصفهان رتبه اول صنعت را در کشور از آن خود کرده است گرفتار بیشترین تعداد از بیماری های MS است.
به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان منطقه کاشان با وجود صنایع بزرگی مانند سایپا، هامون نایژه، ایران غلطک و سیمان کویر و .... به عنوان شهری صنعتی شناخته می شود.
وی افزود: واحدهای آلاینده یک درصد فروش از محصولات خود را به عنوان جریمه پرداخت می‌کنند و در صورت بی‌توجهی به اخطارهای محیط زیست تعطیل و پلمب می‌شوند.
قهرمانی، در تشریح وضعیت آلودگی هوا در شهر کاشان گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان به وسیله دانشگاه شهید چمران اهواز در حال انجام است و فاز اول آن تکمیل و متأسفانه در حال حاضر به جهت مشکلات مالی متوقف شده است.
وی افزود: در صورت اتمام و تکمیل این طرح وضعیت آلودگی هوا و جزئیات و سهم هر یک از منابع آلاینده هوا در سطح شهر مشخص و متناسب با آن راهکارهای برون رفت از مشکل پیشنهاد خواهد شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان طرح زوج و فرد کردن تردد خودروها در سطح شهر  را یکی از راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در سطح شهرها ذکر کرد.
شایان ذکر است؛ ۲۹ دی تا پنجم بهمن ماه هر سال با عنوان "هفته هوای پاک" نامگذاری شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد