گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

سند چشم انداز برزک تدوین می شود

جلسه ای که امروز به منظور هم اندیشی و تدبیر مقدمات تدوین سند چشم انداز برزک به همت شهردار محترم و با حضور جناب مهندس حسینی و اعضای شورای اسلامی و مدیران شهرداری برزک در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد نوید دهند افقی روشن برای شهر و منطقه بود.
مهندس حسینی در تشریح فرآیند کار برنامه ریزی گفت: اکثر شهرهای بزرگ دنیا دارای برنامه و چشم انداز هستند و این حرف حامل پیامی نگران کننده برای من بود که آیا برزک که شهری تازه تاسیس است می تواند با داشتن برنامه ای به خود ببالد. آیا در شهری که همه چشم به دنبال تغییر و تحولات آنی است منتظر خواهد ماند تا کاری علمی و پژوهشی برای شهر، افتخار بیافریند.
حسینی اولین کار هر مدیر را برنامه ریزی دانست و گفت: تعریف برنامه ریزی از نگاه ملاصدرا فرآیند تفکر است که هدف آن بهبود رفاه جامعه است. پس فرآیند است یعنی انتها ندارد و همواره در حال نو شدن است، مبنای آن تعقل و تفکر است و هدف داشته و معطوف به جامعه بوده و نیازمند خرد جمعی است.
شهردار محترم که خود ید طولایی در برنامه ریزی شهری دارد گفت: برای تدوین برنامه 6 کمیته تعریف شده که مسئولیت هر کمیته به عهده یک عضو شورا و دبیر آن را مدیری از شهرداری راهبری می کند.
مهندس والی زاده کمیته ها را نام برد و گفت: کمیته «مالی و اقتصادی»، «فرهنگی اجتماعی و گردشگری»، «ایمنی ، خدمات شهری و فضای سبز» «عمران و بافت تاریخی» ، «فنی ، شهرسازی و توسعه شهری» و «پشتیبانی» (مالی ، اداری و درآمد) کمیته هایی هستند که مقدمات تدوین سند را فراهم خواهند کرد.
مهندس حسینی برنامه ریزی را یک تغییر دانست و گفت: هر تغییر نیازمند 20 درصد وقت دوره زمانی است که روش قبلی حاکم بوده است. این مقدار زمان لازم است  تا یک تغییر را جایگزین یک روش قدیمی کنیم.
وی با بیان این که میانگین نظر ذینفعان در تدوین برنامه لحاظ خواهد شد گفت:  برنارد شاو می گوید من نمی دانم کار درست کدام است ولی می دانم کار نادرست آن است که همه را راضی نگه داریم.
حسینی گفت: استراتژی سناریویی است که منعطف به اتفاقات آینده است بنابراین این امر بر فرآیند بودن برنامه ریزی تأکید داشته و می گوید به پویایی برنامه متناسب با زمان توجه کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
ممحسن جانجانی چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:18 ق.ظ

سلام.یک شروع خوب،کارشناسی و عالمانه.موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد