گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

انعکاس مشکلات برزک به رئیس جمهور

رئیس شورای اسلامی برزک به همراه مهندس رفیعی و  مهندس والی زاده در معیت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مجتبی موسوی کاشانی، مشکلات منطقه و برزک را به صورت گزارش مکتوب و جامع به اطلاع رئیس جمهور محترم رسانده و درخواست تدبیر کردند.
سخنگوی شورای اسلامی برزک با اعلام این خبر گفت: جدی ترین مشکل فراروی مردم بخش برزک؛ راه ارتباطی کاشان – برزک – کامو است که با جزئیات در این گزارش منعکس شده است.
در این گزارش مشکلات بخش برزک در محورهای ذیل، مطرح و به اطلاع رئیس جمهور محترم رسیده است:
1-    راه ارتباطی اصلی:
 اساسی‌ترین معضل منطقه برزک، بحث راه و جاده ارتباطی اصلی بخش برزک و روستاهای اطراف می‌باشد. که بدلیل غیراستاندارد بودن مسیر و نیز مستهلک شدن جاده ارتباطی از یک سو و نیز تردد بسیار زیاد ماشین‌آلات سنگین نظیر تریلی‌ها و بنکرهای سیمان، بدلیل وجود کارخانه سیمان کاشان و معادن سنگ چندگانه در مسیر به محوری بسیار خطرناک و ناایمن تبدیل شده است. با وجود چندین نقطه هندسی پرخطر، که متأسفانه تاکنون تلفات جانی و مالی زیادی را بدنبال داشته، تا آنجا که حتی چند تن از مسئولان و مدیران دولتی نیز بر این مسیر جان خود را از دست داده‌اند. هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.
پرواضح است که رونق و توسعه اقتصاد شهری جذب سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه گردشگری و بسیاری دیگر از الزامات رفاه اجتماعی شهروندان محترم مناطق شهر و روستاهای اطراف در گرو اصلاح و توسعه و ایمن‌سازی مسیر ارتباطی می‌باشد
. البته در این خصوص لازم‌ به ذکر است؛ که درطول سال‌های گذشته با تلاش خیرخواهانه مدیران وقت علاوه بر طرح این مشکل در محافل دولتی مصوبات بسیار امیدبخشی در این زمینه صورت پذیرفته که متأسفانه بدلیل فقدان منابع مالی به مرحله اجرا درنیامده است. مشخصاً در این خصوص به عرض عالی می‌رساند که براساس مصوبه شماره 4273/37485 مورخه 22/3/86 هیأت محترم وزیران در سفر دور اول استانی بحث، مطالعه، ارتقاء محور سه راهی مشهد اردهال ورکان موته در دستور کار قرار گرفته و این موضوع پس از تهیه طرح توسط راه‌ و شهرسازی موضوع و طی مکاتبه‌ای با معاونت محترم برنامه‌ریزی نظارت راهبردی رئیس‌جمهور (مکاتبه شماره 33/149/21 مورخه 5/12/88) برای اخذ مجوز موضوع ماده 33 کانون برنامه چهارم توسعه برای درج نام پروژه در ردیف اول بودجه سال 89 کشور پیشنهاد گردیده است. که متأسفانه بدلیل عدم پیگیری‌های بعدی مجوز مربوطه اخذ نگردیده است. در ادامه باتوجه به پیگیری‌های مجدد فرمانداری ویژه شهرستان کاشان برای درج موضوع و مصوبه در بودجه سال 91 و 92 کشور مستند به مکاتبات معاون محترم برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی به شماره 90/800/90279 مورخه 5/10/90 و معاونت محترم حقوقی مجلس و استان‌های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به شماره 57171 مورخه 18/7/91 متأسفانه در کمال ناباوری اقدامی جهت درج این پروژه مصوب ملی در بودجه کل کشور نگردیده است.
تقاضامند است با عنایت به فرارسیدن زمان تنظیم بودجه دولت و نیز بشرح ماوقع و نیز ضرورت احداث جاده دو بانده ارتباطی کاشان به برزک (سه راهی راوند – برزک – ورکان) دستور هرگونه اقدام لازم و مقتضی از طریق وزارت راه و شهرسازی را صادر فرمایند.
2- موضوع تامین آب شرب شهر برزک
تامین آب شرب شهر برزک در حال حاضر از طریق یک حلقه چاه آب و یک چشمه می باشد که این مقدار اب کفاف آب شرب شهر را نمیدهد؛ بر اساس برنامه های در دست اقدام شرکت آب و فاضلاب بخشی از لوله گذاری و انتقال آب از چشمه دیگری به نام ویشنگ واقع در منطقه کوهستانی شرق برزک تا تا ابتدای مخزن تصفیه آب بطول 13 کیلومتر  . متاسفانه پروژه مذکور به دلیل فقدان اعتبارات وزارت نیرو متوقف گردید . بر اساس اعلام مسئولین شرکت آب و فاضلاب به میزان 50 میلیارد ریال اعتبار تا تکمیل 9 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال آب مورد نیاز است که با توجه به اهمیت این موضوع و مشکلات عدیده تامین آب شرب در منطقه در این خصوص دستور اقدام لازم را صادر فرمائید .
در بخش دیگری از این گزارش مطالبی در موارد ذیل نیز به تفصیل ارائه شده است.  بلوار ورودی شهر برزک،  بافت تاریخی و آثار باستانی، اقتصاد شهری مبتنی بر مشارکت و جلب سرمایه بخش خصوصی، موضوع احداث محور کوهستانی از جنوب شرقی برزک به کاشان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد