گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

حاشیه ، دودی که در چشم شهر می رود

شهرداری با بیش از چهارصد وظیفه یکی از پرمسئولیت ترین نهادهای مدیریت شهری است ولی طبق ماده 71 قانون شوراها تنها در سایه بخشی از شرح وظایف شوراهای اسلامی شهر قرار دارد.
با این تعبیر شوراهای اسلامی مجموعه بسیار فراگیر تر از شهرداری هاست و بسیار گفته شده است که تفکر شورای شهرداری قابل قبول نمی باشد ولی متأسفانه برخی افراد از بدو استقرار شوراها تا کنون با پررنگ کردن حاشیه ها که گفته می شود بخشی از آن سر در دامن افرادی در این مجموعه دارد بخش اعظمی از وقت شورا را به خود مشغول داشته و عملاً تلاش دارند ابتکار عمل را از شورا سلب نموده و عملکرد این جایگاه را به انفعال بکشانند.
بازگو کردن کلیه تحرکات مجموعه شهرداری درمجامع عمومی، تعبیر و تفسیر غیر کارشناسانه اقدامات انجام شده، اختلاف افکنی و بیان توقعات بعضاً نابجا، ارائه تفکرات و طرح های سلیقه ای و دامن زدن به غیبت و تهمت در این سازمان گاهی آنقدر پررنگ می شود که به نظر می رسد افرادی کاری غیر از این نداشته و سعی دارند با تفرقه افکنی نانی در سفره برخی افراد مغرض قرار داده و از این رهگذر صله ای دریافت دارند.
مدیریت شهرداری چنانچه فکری عاجل جهت رفع این آفت ننماید به مانند برخی تجارت گذشته هراز گاهی آتشی ایجاد خواهد شد که دود آن تنها در چشم پیشرفت شهری خواهد رفت و بس.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد