گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

پیشنهاد به فرماندار کاشان

 پیشنهاد یک استاد دانشگاه به فرماندار کاشان:
تشکیل کمیته بررسی علل توسعه نیافتگی کاشان
کاشان نیوز : یک استاد دانشگاه  گفت: پیشنهاد می‌کنم فرمانداری کاشان، کمیته‌ای به منظور بررسی علل توسعه‌نیافتگی منطقه و آسیب‌شناسی عقب‌ماندگی موجود و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری در کاشان تشکیل داده و بر اساس آن نقشه راهی برای آینده ترسیم کند.
دکتر بابک فخیمی در گفتگوی اختصاصی با کاشان نیوز با بیان این مطلب گفت: زیبنده شهر دارالمومنین کاشان نیست که موضع‌گیری‌های فرماندار با نماینده مردم در مجلس در تقابل باهم باشد و مردم از این موضوع ناراحت و نگران هستند.
وی تصریح کرد: این که فرماندار در جلسه شورای اداری شهرستان می‌گوید؛ سازمان‌ها و اداره‌ها تنها پاسخگوی فرماندار هستند به لحاظ قانونی حرف درست و منطقی است ولی این بیان این موضوع در جمع روسای ادارت جز این که به اختلاف نظر و سلیقه‌ها دامن می زند چه نفعی برای مردم و منطقه حاصل می‌شود؟
فخیمی گفت: همه می‌دانیم نماینده مردم در مجلس فردی دلسوز و انقلابی است و خود را وقف رسیدگی به مشکلات مردم و سازمان‌ها کرده و با این رویکرد به عملکرد سازمان حساس و پرسشگر است و نباید این روحیه مورد اعتراض مسئولان اجرایی شهرستان قرار گیرد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: وقت آن رسیده است از موازی کاری دست برداریم. تهدیدها را به خوبی بشناسیم. آسیب‌هایی که از گذشته تا کنون باعث عقب‌ماندگی شهر و منطقه شده است شناسایی کرده، نقاط ضعف‌مان را تشخیص دهیم. نقاط قوت را پیدا کنیم و باهم افزایی نیروها و استفاده از تمام جایگاه‌ها برای رفاه مردم و پیشرفت منطقه تلاش کنیم.
فخیمی گفت: به نظر من کار درستی نیست که در هر نقطه از شهر «کارگروهی» درست می‌شود و همه به موازات هم و گاهی در تقابل باهم برای پیشرفت شهر سینه می‌زنند و بعد از چند سال می‌بینیم هنوز سر جای خود درجا می‌زنیم.
این استاد دانشگاه گفت: با یک نگاه سطحی به نحوه انتخابات مجلس ، انتخابات شوراها و دفاتر نمایندگی و چند دفتر دیگر در شهر کاشان متوجه می‌شویم که انرژی ناچیز خود را چند پاره کرده‌ایم و باهم برای رسیدن به هدفی نامشخص به رقابت می‌پردازیم.
فخیمی گفت: بر کسی پوشید نیست که فرماندار کاشان از حمایت نماینده محترم ولی‌فقیه در کاشان برخوردار است و به خوبی می‌تواند کمیته‌ای به منظور آسیب‌ها شناسی علل عقب‌ماندگی‌های منطقه تشکیل داده و نتایج را به منظور آگاهی عمومی به اطلاع مردم برساند.
وی تصریح کرد: البته باید برای تحقق اهداف مشترک، اختلاف سلیقه‌های را کنار بگذاریم و به همه گروه‌ها احترام گذاشته و نظرات همه افرادی را که در وضعیت شهرستان اثرگذاری دارند را بشنویم و از کمک همگان برای ساختن کاشان استفاده کنیم.
فخیمی گفت: باید از افراط‌ها و تفریط‌ها جلوگیری کرد. اکنون دولت اعتدال در رأس کار است و باید قدر این فرصت را بدانیم از آن به نفع مردم و منطقه بهره‌برداری کنیم.
وی یادآوری کرد: این که منتظر بمانیم تا افراد در پست‌ها و جایگاه‌ها تغییر کنند و آنگاه کار خود را شروع کنیم فکر نادرستی است. مگر مسئولان قرار است با شخص کار کنند. آنچه مهم است جایگاه است و همه می‌توانیم ضمن نقد منصفانه برای تقویت همدیگر تلاش کنیم.
این استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد همه با درس گرفتن از گذشته برای آینده از تفکرات سلیقه‌ای دست کشیده و دست یکدیگر را برای اتحاد و همبستگی جهت رفع مشکلات مردم و منطقه بفشاریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد