گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

نارسایی سوخت، مشکل گلابگیران برزکی

نماینده گلابگیران منطقه قاسوره و دم قاشون برزک گفت: مهم‌ترین چالش گلابگیران برزک در فصل گلابگیری  مشکل تأمین و هزینه سوخت است و چنانچه مسؤلان برای رفع این مشکل راهی نیندیشند مشکلات این حوزه بیش از گذشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، عباسعلی مجد در جلسه‌ای که در بخشداری برزک و با حضور اعضای شورای اسلامی برزک برگزار شد، اظهار کرد: گلابگیران که در مناطق حومه برزک اشتغال به این کار دارند از نعمت گاز محرومند و ناچار به استفاده نفت و گازوییل برای تأمین سوخت کوره‌های گلابگیری هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به گازرسانی به برزک و تعطیل شدن شعبه‌های فروش نفت، نه تنها سهمیه نفت دولتی قطع شده است، بلکه تأمین سوخت نیز به سختی امکان پذیر است.

مجد ادامه داد: 85 خانواری که در این منطقه حومه‌ای ساکن و اشتغال به کشاورزی و گلابگیری دارند جزء طبقه زحمت کش جامعه هستند، ولی امکانات زندگی برای آنان بسیار پایین و نازل است.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته هزینه تمام شده یک تانکر هزارتایی نفت 27 هزار تومان بود که اکنون این مبلغ به 350 هزار تومان افزایش پیدا کرده در حالی که بازار فروش کشاورز و گلابگیر هم‌چنان با رکود مواجه است.

موافق مصرف نفت سفید در گلابگیری نیستیم

هم‌چنین رییس شرکت نفت کاشان گفت: به کسی که در داخل شهر خانه دارد، ولی مزرعه وی در حومه است سوخت تعلق نمی‌گیرد و چنانچه کارگاه گلابگیری داشته باشد باید طبق قانون اقدام به دریافت مجوز از مراجع نموده و بر اساس آن اقدام به تهیه سوخت نماید.
اصغر شالچی تصریح کرد: البته غالب کارگاه‌هایی که در حومه شهر برزک اشتغال به گلابگیری دارند فاقد مجوز بوده و از اینرو در تأمین سوخت با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه هزینه نفت سفید از بنزین سوپر بیشتر است، یادآور شد شرکت نفت کاشان برای کمک به خانوارهای ضعیف که به نفت نیاز دارند نفت را با قیمت 150 تومان و بر اساس یک فرآیند قانونی تهیه و تأمین می‌نماید.

رییس شرکت نفت کاشان ادامه داد: بیشترین متقاضی نفت سفید شهرستان کاشان در بخش برزک است که عمده‌ترین مصرف آن در بخش گلابگیری است و بهتر است کارگاه‌های گلابگیری برای تأمین سوخت از مسیرهای قانونی اقدام به تأمین سوخت نمایند.

وی با بیان اینکه سوخت سهمیه‌ای که تحویل گلابگیران می‌شود گازوئیل است که با قیمت لیتری 150 تومان عرضه می‌شود، افزود: شرکت نفت موظف است سوخت مناطقی که فاقد گازرسانی است را تأمین نموده، اما با مصرف نفت سفید در گلابگیری موافق نیست.

شالچی تصریح کرد: سوخت مزارع و باغات برای عرضه بین کشاورزان تحویل جهاد کشاورزی می‌شود، اما متأسفانه دیده شده که کشاورزان با توجه به پایین بودن قیمت نفت سهمیه‌ای نسبت به آفت کش‌ها از آن در بخش مبارزه با آفات به خصوص آفت «شوید» استفاده نموده که ضمن آلودگی آب و خاک مشکلات بهداشتی بسیاری را برای مصرف کنندگان باعث می‌شود.

شورای اسلامی برای رفع مشکل تأمین سوخت تلاش می‌کند

در ادامه رییس شورای اسلامی شهر برزک نیز گفت: افرادی که در مناطق حومه شهر برزک زندگی می‌کنند کشاورز  و زحمتکش هستند و باید ضمن در نظر گرفتن قوانین، مکانیزمی فراهم نماییم تا دچار مشکل نشده و به نحوی از بوروکراسی اداری جلوگیری به عمل آید.

سید محمدرضا مصطفوی اظهار کرد: شورای اسلامی برزک تلاش دارد با پیگیری در جهت تسهیل گازرسانی به مناطق حومه مشکل تأمین سوخت را به صورت اساسی رفع نماید، ولی تا آن زمان باید مشکلات کشاورزان و گلابگیران را به طریق مناسبی مرتفع نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد