گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

آزادسازی حریم‌های سیلک بودجه میلیاردی می‌خواهد

معاون فرماندار کاشان: 

آزادسازی حریم‌های سیلک بودجه میلیاردی می‌خواهد 


معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری کاشان گفت: آزادسازی حریم‌های سیلک با توجه به مالکیت‌های خصوصی نیاز به اعتبار ملی و میلیاردی دارد.
 محسن فخری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با تأکید بر لزوم بودجه میلیاردی برای آزادسازی حریم سیلک اظهار داشت: در عین حال اتخاذ سیاست‌هایی که کار را تسهیل کرده و امکان احیا این مجموعه را فراهم نماید حائز اهمیت است.
وی افزود: کشف گور خمره‌ای در این منطقه در شروع سال جدید، حامل این پیام است که این منطقه نیاز به توجه ویژه مدیریت شهری دارد.
قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان خاطرنشان کرد: تحلیل آمار گردشگر در نوروز 93 نشان می‌دهد که تپه‌های سیلک مورد توجه گردشگر خارجی و باغ فین در صدر توجه گردشگر داخلی است.
به گفته وی مجموعه گردشگری باغ فین علاوه بر شهرت، تداعی‌گر یک واقعی تاریخی است ولی سیلک نشانگر مهد تمدن بشری است و از این نظر توجه بیشتر گردشگر خارجی را به خود جلب کرده است.
فخری تصریح کرد: تپه‌های سیلک کاشان مانند چغازنبیل و شهر سوخته نمونه‌هایی از معرفی تمدن بشری است. وی با اشاره به نیاز کاشان به نقشه راه جامع برای جذب گردشگر داخلی و خارجی عنوان کرد: قابلیت‌های مجموعه‌های گردشگری باغ فین و تپه‌های سیلک در کنار هم این فرصت را در اختیار مدیران شهری قرار می‌دهد تا در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی در کنار هم اقدام کنند.
معاون فنی و عمرانی فرماندار کاشان بیان داشت: این معاونت با تشکیل کارگروه ساماندهی عرصه و حریم سیلک تلاش دارد با تعامل مثبت شهرداری، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ریزی مناسبی در این خصوص صورت گرفته و جنبه عملیاتی پیدا کند.
وی تأکید کرد: هر گونه برنامه‌ریزی در خصوص حریم‌های سیلک باید به گونه‌ای باشد تا ضمن توجه به دغدغه‌های مردم منطقه و احترام به مالکیت بخش خصوصی، فرایند احیای آن منطقه را تعریف و بر اساس زمانبندی مشخص پیگیری کند.
فخری در مورد ادامه ساخت و سازها در حریم تپه سیلک کاشان گفت: بخشی از حریم سیلک، ادعای مالکیت خصوصی دارد و سیاست‌های اتخاذ شده در دوره‌های گذشته به علت نبود اعتبار کافی انفعالی بوده و سبب ساخت و سازهایی پراکنده‌ای در آن منطقه شده است.
وی رویکرد جدید مدیریت شهری را توجه به آزادسازی حریم سیلک بر اساس نقشه راه و زمانبندی مشخص دانست و اقدامات انجام شده در این دوره را قابل توجه و مثبت ارزیابی کرد. 

 

ایمناکاشان نیوز -

نظرات 1 + ارسال نظر
علی جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:08 ق.ظ http://sahargaheomid.blogsky.com

سلام. وبلاگ وزین و پر محتوایی دارید. خوشحال می شم به من هم سر بزنید و در صورت امکان تبادل لینک کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد