گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

افزایش 25 درصدی تردد به کاشان در ایام نوروز

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان گفت: در تعطیلات نوروز سه میلیون  و450 هزار و 920 نفر به شهرستان کاشان وارد شده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش یافته است.
 
محسن فخری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، در واکنش به این موضوع که کاشان در ایام نوروز خلوت‌تر از سال گذشته به نظر می‌رسید، اظهار کرد: علت اصلی این امر مدیریت مناسب و تسهیل ترافیک شهرستان بود که با همکاری اعضای ستاد هماهنگی سفر انجام شد.

وی تصریح کرد: هر چند بخشی از آمار و ارقام برآوردی است، اما بعضی از آنها مانند بازدید از اماکن و اقامت در هتل‌ها و مهمانپذیرها مستند بوده و نشان از افزایش گردشگر در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
 
قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان با بیان اینکه 490 هزار و 841 نفر از بناها و اماکن تاریخی کاشان در این ایام بازدید کردند، افزود: بازدید از مجموعه توریستی باغ فین اعم از باغ، موزه و حمام رتبه اول بازدیدهای شهرستان با 68 درصد بازدید را از آن خود کرده است.
 
فخری ادامه داد: تحلیل این آمار و ارقام نشان می‌دهد که باغ فین ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر دارد و نیازمند آن است تا با برنامه‌ریزی مناسب این اقبال عمومی را در طول سال توزیع کرده و منطقه و شهرستان را از نتایج مثبت آن بهره‌مند سازیم.
 
وی اضافه کرد: تعامل خوب و مناسب شهرداری کاشان و اداره میراث و گردشگری در تحقق این امر حائز اهمیت است و می‌توان با آزادسازی محور باغ فین که در حال پیگیری است وتدوین برنامه جامع و کاربردی با همکاری نهادهای مرتبط و بخش خصوصی از این قابلیت به بهترین نحو بهره‌برداری کرد.
 
قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان با بیان اینکه نزدیک به 45 هزار نفر نیز از خانه طباطبایی‌ها بازدید کردند، ادامه داد: 10 درصد بازدیدهای نوروزی از اماکن شهرستان کاشان متعلق به خانه طباطبایی است و هم‌چنین خانه بروجردی با 31 هزار و 879 نفر نیز نزدیک به 7 درصد آمار بازدید شهرستان را به خود اختصاص داده است.
 
فخری اضافه کرد: در این ایام 24 هزار و 717 مسافر و گردشگر از تپه‌های سیلک بازدید کردند و همام سلطان امیر احمد با 22 هزار و 200 نفر بازدید نیز در جایگاه آخر قرار گرفته است.
 
وی اظهار کرد: تنها کاهش آماری نسبت به سال قبل مربوط به اساکن موقت گردشگران است که نزدیک به 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، اما آمار اسکان دائم مسافران از 15 درصد رشد برخوردار است.
 
قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان تأکید کرد: این امر نشان دهنده آن است که ظرفیت‌های اسکان دائم شهرستان مانند هتل و مراکز اقامتی افزایش داشته و می‌توانیم از این قابلیت با اتخاذ سیاست مناسب در طول سال بهره‌برداری نماییم.
 
فخری افزود: از تعداد تردد انجام شده به شهرستان 2 میلیون و 876 هزار و 580 نفر تردد مربوط به شهر کاشان است و نیاسر در چهار بخش شهرستان رتبه نخست پذیرش گردشگر را به خود اختصاص داده است که در تحلیل نهایی 83 درصد تردد مربوط به شهر کاشان و 17 درصد تردد در دیگر بخش‌ها اتفاق افتاده است.
وی آمار میانگین ورود گردشگر به شهرستان را روزانه 200 هزار نفر ذکر کرد و یادآور شد: روز 13 فروردین بیشترین تردد و 28 اسفند 92 کمترین تردد به شهرستان را به ثبت رسانیده است.
 
قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان با بیان اینکه آمار تردد در کشور در ایام نوروز 55 میلیون نفر سفر است، گفت: بیش از شش درصد از این رقم مربوط به شهرستان کاشان است که این رقم بیش از بسیاری از استان‌های کشور بوده است.
 
فخری یادآور شد که این آمارها مربوط به بازدید گردشگران از 28 اسفند تا 13 فرودین ماه است که البته با احتساب بازدید در تعطیلی‌های چهاردهم و پانزدهم فروردین ماه رقم بیشتری را به دست می‌دهد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که صاحب نظران، کارشناسان، برنامه ‌ریزان و سیاست‌گذاران با تحلیل محتوا آمار ارائه شده به آسیب شناسی موضوع گردشگری در شهرستان پرداخته و با استخراج نقاط فرصت و تهدید این نظرات خود را جهت ارتقاء این صنعت به متولیان امر انعکاس دهند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد