گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

رانندگان مسافربر، خود را بیمه کامل کنند

یک کارشناس بیمه گفت: رانندگان مسافربر باید با بیمه کامل بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث، از وقوع مخاطرات احتمالی جلوگیری نموده و از پوشش مناسب بیمه‌ای برخوردار شوند.
 
سیدجواد سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، افزود: هرچند بیمه با نرخ کرایه بیابانی از بیمه با نرخ آژانسی و شخصی بیشتر است، اما در صورت هرگونه اتفاق، بیمه‌گر را نسبت به پرداخت خسارت به صورت کامل ضمانت نموده و پاسخگو خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: تعدادی از رانندگان مسافربر تصور می‌کنند با پرداخت کمترین نرخ، موفق به بیمه خودروی خود شده‌اند، اما این تصور نادرستی است و آسیب زمانی نمایان می‌شود که در صورت حادثه احتمالی نمی‌توانند از دریافت خسارت وارد شده استفاده کنند.
 
این کارشناس بیمه افزود: گاهی رانندگان مسافربر از روی ناآگاهی فکر می‌کنند که خرید بیمه با پایین‌ترین نرخ به نفع آنها است، اما این تصور نادرست است. متاسفانه بعضی رانندگان و افراد اقدام به خرید بیمه‌نامه‌های ناقص می‌کنند که این بیمه نامه‌ها در زمان بروز حادثه تعهدات بسیار ناچیزی را تحت پوشش قرار می‌دهد و راننده به دلیل اینکه قادر به پرداخت مابقی تعهدات نیست به زندان می‌رود.
 
سید حسینی تصریح کرد: بیمه با نرخ آژانسی حدود 17 درصد بیشتر از بیمه با نرخ شخصی است و بیمه با نرخ کرایه بیابانی حدود 24 درصد افزایش پیدا می‌کند، اما در عوض پرداخت خسارت نیز در هر مورد متناسب با آن است.
 
وی اضافه کرد: در زمان‌های گذشته بیمه‌گر در صورتی اقدام به پرداخت خسارت به خودروهای مسافربر می‌کرد که برگ صلاحیت راننده و مجوز تردد به خصوص برای خارج از محدوده احراز شود، اما با بخشنامه جدید پرداخت خسارت متناسب با نوع بیمه خریداری شده پرداخت می‌شود.
 
این کارشناس بیمه خاطر نشان کرد: البته ملاک پرداخت خسارت به بیمه شونده «بیمه نامه معتبر و کامل» و «گواهینامه متناسب با خودرو» است و در صورتی که این دو مورد از اعتبار لازم برخوردار باشد بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد