گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

نامشخص بودن فرماندار، کاشان را با مشکل مواجه کرده است

رییس شورای اسلامی شهرستان گفت: تعلل در انتخاب فرماندار باعث تضعیف این جایگاه است زیرا طولانی شدن این پروسه باعث ایجاد مشکلاتی برای شهرستان شده و کار را به جایی رسانده که گزینه‌هایی مطرح می‌شوند که شانیت این جایگاه را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابراهیم زمانیان در جلسه هفتگی شورای شهر، مشخص نشدن وضعیت فرمانداری کاشان را مشکلی در حوزه مدیریتی شهرستان دانست و افزود: برای شورا فرقی نمی‌کند فرماندار چه کسی باشد اما این تعلل باعث تضعیف جایگاه است.

وی ادامه داد: وزارت کشور اولین نهادی است که شوراها با آن در ارتباط هستند، وقتی فرمانداری در یک شرایط گذار و نامشخص به سر می‌برد چگونه می‌توان انتظار فعالیت و همکاری بیش از این داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان با بیان اینکه بی‌توجهی به پیگیری‌های شورای اسلامی شهرها و روستاها باعث دلسردی مردم می‌شود، تصریح کرد: بسیار اتفاق افتاده که اعضای شورا با مسؤلان ادارات مختلف برای رفع مشکلات مردم جلسه گرفته و مصوباتی داشته‌اند، اما هیچ اقدامی از سوی آنان انجام نشده است.

زمانیان با بیان اینکه این مصوبات با در نظر گرفتن کمبود اعتبارات دولتی مطرح شده و مورد تأیید قرار گرفته اما شوراها با خلف وعده برخی از مسؤلان مواجه شدهاند، اظهار کرد: مردم مطالبات و مشکلاتی دارند و به شوراهای اسلامی مراجعه می‌کنند، اعضای شورا نیز بر اساس مصوبات مشترک با مسؤلان به مردم قول می‌دهند اما وقتی اتفاق مثبتی نمی‌افتد باعث خجالت اعضای شورا نزد مردم می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان کاشان افزود: حتی گاهی فکر می‌کنیم شاید روش‌های که شوراها در پیش گرفته‌اند اشتباه است و باید افراد با روش و روحیات دیگری بیایند و در این جایگاه قرار گیرند.

زمانیان، اداره راه شهرستان کاشان را به عنوان نمونه‌ای از این موضوع ذکر کرد و گفت: با وجودی که در حضور رییس اداره و مدیرکل برای رفع مشکلات راه شهرستان و بخش‌های مختلف مصوباتی انجام شده و قول‌هایی نیز دادند اما تا کنون هیچکدام عملی نشده است.
هم‌چنین نعمتیان عضو دیگر شورای اسلامی شهرستان نیز گفت: پیگیری شورا مورد بی‌توجهی مسؤلان ادارات قرار می‌گیرد و تاکنون جلسات مختلفی که با آنان گرفته شده بی ثمر بوده و نتیجه‌ای در بر نداشته است.

در ادامه روح پیکر، عضو دیگر شورای شهرستان تأکید کرد: اعضای شورا مستقیم از طرف مردم انتخاب می‌شوند در صورتی که بسیاری از مسؤلان شهرستان با چند واسطه به این جایگاه منصوب شده‌اند و شایسته است در نظام جمهوری اسلامی شأنیت جایگاه شوراها حفظ و نسبت به آنان توجه بیشتری انجام گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد