گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تعادل هزینه درآمد آب و برق با اطلاع رسانی مناسب

وزیر نیرو: 

شکاف بزرگ هزینه و درآمد با اطلاع رسانی مناسب از بین می رود

وزیر نیرو گفت: با اطلاع رسانی مناسب می توان شکاف بزرگ هزینه و درآمد صنعت آب و برق کشور را از بین برد .
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حمید چیت چیان در نخستین جشنواره آگاهی‌ بخشی و فرهنگ‌سازی در صنعت آب و برق اظهار کرد: تنها راه پرکردن این شکاف این است که قیمت ها را به قیمت واقعی برسانیم و این کار بدون همدلی، همراهی و موافقت و پذیرش مردم امکان پذیر نیست و روابط عمومی باید این واقعیت را برای مردم تبیین کند.
 
وی افزود: این کار با حرف های شعاری و مصاحبه با وزیر و معاون شدنی نیست، بلکه اگر شما بتوانید واقعیت ها را برای مردم ارایه کنید و قیمت آب و برق را با دیگر کشورها مقایسه کرده این امر برای مردم وجدان خواهد شد.
 
وزیر نیرو تصریح کرد: مردم باید متوجه شوند اگر هزینه های آب و برق را به صورت کامل ندهند زیان های ناشی از آن برای تداوم خدمات گریبانگر خود آنها را خواهد گرفت.
 
چیت چیان، افکار سنجی و نظرسنجی از مردم را با اهمیت دانست و گفت: ما نیازمند اطلاعات دقیق از ناحیه مردم هستیم. البته با روش های علمی و دانشگاهی و نوین باید لحظه به لحظه نقطه نظرات مردم را رصد نموده و تحلیل ها و عملکرد خود را بر اساس آن ارزیابی نماییم.
 
وی تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت های موثر و موجود برای تبادل و ارایه پیام کمک بگیریم. بنر زدن و اقداماتی از این دست خوب است ولی تمام ماجرا نیست.
 
چیت چیان استفاده از تکنولوژی های نوین و شبکه های اجتماعی را در این راستا توصیه کرد و یادآور شد: البته شخصاً نیز از شبکه های اجتماعی کمتر استفاده کرده ام ولی برخی از وزرا و همکاران که در شبکه های اجتماعی حضور دارند توانسته اند از قابلیت های و ظرفیت های شبکه های اجتماعی در راستای هدف سازمانی بهره مند شوند و حضورشان بسیار اثربخش بوده است.
 
وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های NGO و سازمان مردم نهاد تصریح کرد: ما می توانیم بسیاری از اطلاعات را از طریق این سازمان ها به مردم برسانیم و گاهی اثرگذاری این سازمان ها بیش از مجموعه های دولتی است.
 
چیت چیان، بیان نقطه نظرات اساتید و دانشگاهیان را در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی  در خصوص مسائل صنعت آب و برق را با اهمیت توصیف کرد و با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت رسانه گفت: مخاطب شناسی، مهندسی پیام و ارایه آن از طریق تمامی ظرفیت های رسانه ای باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
وی بر نقش روابط عمومی  ها بر فرهنگ سازی و مدیریت مصرف تأکید کرد و گفت: مدیریت مصرف بدون ارتباط موثر با افکار عمومی امکان پذیر نیست و روابط عمومی هایی هستند که می توانند با ارتباط دوسویه با مردم هم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کرده و حتی می توانند از نقطه نظرات آنان استفاده و عملکرد خود را ارتقاء بخشند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد