گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

آمادگی فرمانداری برای همراهی با سازمان های مردم نهاد

معاون فرماندار: 

آمادگی فرمانداری برای همراهی با سازمان های مردم نهاد 

معاون فرماندار کاشان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در حوزه زیست محیطی یک نیاز برای منطقه و شهرستان هستند، گفت: فرمانداری کاشان آمادگی دارد تا به منظور تسهیل در روند صدور مجوز با این سازمان‌های مردم نهاد همکاری و همراهی نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، محسن فخری در دومین نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی مناطق مرکزی کشور در کاشان اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی بازوان توانمند و مشاوران خوب برای سازمان حفاظت از محیط زیست هستند و باید از ظرفیت و قابلیت‌های آنان در راستای اهداف زیست محیطی استفاده نمود.

وی با بیان اینکه سمن‌ها هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند، یادآور شد: برای تحقق مهم‌ترین آرمان سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی که حفظ محیط زیست است باید تلاش کنیم تا سطح دانش و توانمندی سمن‌ها ارتقاء یابد.

فخری تأکید کرد: رسیدن به آرمان‌های زیست محیطی مستلزم تعامل موثر و سازنده مجموعه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد است و در این صورت خواهیم توانست به نتایج ارزنده‌ای دست پیدا کنیم.

معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان با انتقاد از رویکرد شعاری در زمینه توسعه پایدار تصریح کرد: رسیدن به توسعه پایدار را به کرات و در موضوعات مختلف تکرار می‌کنیم، ولی وقتی به قضیه نگاه می‌کنیم این امر تبدیل به یک شعار شده است.

فخری تصریح کرد: باید با تمام وجود بپذیریم که محیط زیست مقوله‌ای است که باید به آن پرداخت. برای این منظور باید ‌مشکلات این حوزه را به دقت شناسایی کنیم و با توجه به اصول کارشناسی و مبانی علمی و استفاده از تمام قابلیت‌های دولتی و مردمی برای رفع آن تلاش نماییم.

وی یادآور شد: «آب را گل نکنیم» به معنی بهینه مصرف کردن و مدیریت مصرف انرژی است که نقش سازمان‌های مردم نهاد در این خصوص پررنگ و با اهمیت است.

فخری با اشاره به آسیب‌های زیست محیطی در منطقه و شهرستان گفت: آلودگی منابع زیرزمینی، بحران آب در دشت کاشان، زباله‌ها و پسماند و استقرار صنایع آلاینده بخشی از مخاطرات زیست محیطی منطقه است.

معاون فرماندار شهرستان کاشان، راه اندازی کارخانه کمپوست توسط شهرداری کاشان را امری مهم دانست و افزود: با بهره‌برداری از کارخانه کود کمپوست در مرحله نخست اجرای این طرح، روزانه 250 تن زباله بازیافت می‌شود و پیگیری تصفیه شیرابه زباله نیز از دیگر اقدامات شهرداری کاشان است که در خصوص دغدغه‌های زیست محیطی حائز اهمیت است.

فخری در خصوص صنایع آلاینده در کاشان گفت: اگر می‌خواهیم میزبان صنایع باشیم باید تلاش کنیم صنایع آلاینده نباشد و امیدوارم بتوانیم با تعامل و همکاری قطار توسعه کاشان را با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان دولتی و مجموعه‌های مردم نهاد پشتیبانی نماییم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد