گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

شهدا نماد صبر و معرفتند

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش برزک، دارالایمان و سرزمین ارزش‌های اخلاقی و سرزمین کار، تلاش و ایثار است.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در یادواره 150 شهید بخش برزک که در روستای آذران برگزار شد، افزود: 150 شهید عالی‌قدر از این بخش برخاسته و چون نگینی در ایران اسلامی می‌درخشند.
وی یادآور شد: مراتب ایمان آنان بود که باعث شد امروز این ستارگان پرفروغ بر آسمان ایران اسلامی بدرخشند و ریشه آن در خصوصیاتی است که قرآن کریم به آن اشاره می‌کند.
ابوترابی فرد با توصیف شجره طیبه از دیدگاه قرآن ادامه داد: خداوند از درختانی که دارای ریشه‌های مستحکم و شاخ و برگ سربه فلک کشیده و میوه‌های با ارزش هستند با نام شجره طیبه ذکر کرده و به توصیف آن می‌پردازد و کلمه طیبه را با شجره طیبه مقایسه می‌کند.
نائب رییس مجلس، ریشه انسان مومن را اعتقادات وی دانست و افزود: یک انسان مومن با عقیده‌اش زنده است و همان‌گونه که ما ریشه درختان را نمی‌بینیم، ایمان فرد مومن نیز دیده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: استقامت، ایثار، ارزش‌های متعالی و از خودگذشتگی شهدا حکایت از ایمان مستحکم شهدا دارد. اگر ایمان شهدا نبود به جبهه‌های نبرد عزیمت نمی‌کردند و ایمان جانبازان؛ این شهیدان زنده بود که در جبهه‌ها حضور یافته و امروز با ایمانشان در شرایط سخت بانشاط زندگی می‌کنند.
ابوترابی فرد برگزاری باشکوه جلسات یادواره شهدا را بعد از سه دهه که از شهادتشان می‌گذرد ناشی از ایمان آنان دانست و گفت: شاخه و برگ درختان زیبا و شجره طیبه در فضایل اخلاقی متبلور می‌شود. عفت، شجاعت، سخاوت، گذشت، ایثار و انفاق فضیلت اخلاقی است که در وجود شهدا موج می‌زد. نماد صبر بودند، نماد معرفت بودند، نماد فضائل اخلاقی بودند و در قلب مطهرشان خوف راه نداشت.  فضائل اخلاقی ثمره ایمان است و انسان با ایمان، آراسته به فضائل اخلاقی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد