گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

علاقمندان به محیط زیست پشت در ماندند

مدیرکل حفاظت از محیط زیست اصفهان:
علاقمندان به محیط زیست پشت در ماندند
مدیرکل حفاظت از محیط زیست اصفهان گفت: بسیاری از متقاضیان سازمان های مردم نهاد زیست محیطی به خاطر فرآیند طولانی و نفس گیر صدور مجوز که نتوانسته اند پس از ماه ها تلاش مجوز بگیرند به جهت تأکید بر قانونمداری دعوت به عمل نیامد و پشت در ماندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در کاشان، حمید ظهرابی در دومین نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی مناطق مرکزی کشور در کاشان اظهار کرد: به دنبال راهکارهایی هستیم که روند صدور مجوز به سازمان های مردم نهاد زیست محیطی را تسهیل نماید.

وی افزود: افراد بسیاری هستند که علاقه مند به فعالیت در حوزه های زیست محیطی هستند، ولی به خاطر محدودیت هایی که وجود دارد و فرآیند طولانی صدور مجوز پشت در مانده اند و نتوانسته اند فعالیت خود را شروع نمایند.

 ظهرابی، سازمان های مردم نهاد را بازوان پرتوان سازمان حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: هزاران متخصص در کشور در سازمان های مردم نهاد فعال هستند که قابل قیاس با جمعیت سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیست و داوطلبانه به محیط زیست خدمت می کنند و اگر این ظرفیت به خوبی مورد توجه قرار گیرد اثرگذاری زیست محیطی را چندین برابر خواهد نمود. مدیرکل حفاظت از محیط زیست اصفهان ادامه داد: عدم شفافیت، کمبود اطلاع رسانی و بسته بودن نقاط ضعف و آسیب های سازمان های دولتی به خصوص حفاظت از محیط زیست است که باید در راستای رفع آن قدم برداریم.

وی در مقابل این آسیب از سوی سازمان ها محیط زیست،‌ انتظارات خود را از سازمان های مردم نهاد اعلام کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد باید هنجارها را رعایت کنند تا تعامل بین سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان های مردم نهاد پایدار بماند.

ظهرابی تصریح کرد: همیشه افرادی هستند که برای دستیبابی به اغراض خاص نیاز به گروه هایی پیدا می کنند که به خاطر عشق، صداقت و محبت ذاتی که دارند تحت تأثیر این گونه افراد قرار می گیرند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست اصفهان اضافه کرد: تلاش کنیم تشکل ها آلوده به اغراض سیاسی، قومیتی و مواردی از این دست نشوند و بر رسالت خود که حفاظت از محیط زیست و پاسداشت آن است تأکید نموده و از این چارچوب خارج نشویم.

وی اظهار کرد: توقع داریم که سازمان های مردم نهاد بنیه کارشناسی خود را ارتقاء داده و از لحاظ کمی و کیفی به جایی برسیم که تنها با ادله علمی، فنی و کارشناسی مسائل را بررسی نموده و طرح موضوع نماییم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست اصفهان تصریح کرد: البته وجود اختلاف سلیقه بین سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی امری طبیعی است، ولی مهم است که در یک فضای آرام، صمیمی گفت وگو کنیم و به نتایج مثبت دست یابیم و سازمان برای این تعامل آمادگی دارد.

هم چنین خسرو اعتماد، مدیر جمعیت کویر سبز کاشان نیز هدف از برگزاری این نشست در شهرستان کاشان را به منظور هم اندیشی سازمان های مردم نهاد در استان‌های مرکزی کشور جهت ایجاد راهکارهای مبارزه با مشکلات زیست محیطی دانست و گفت: در نشست دو روزه نمایندگان تشکل‌های زیست محیطی شش استان کشور در کارگاه‌های آموزشی شرکت خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد