گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

قابلیت‌های صنعتی کاشان بستری برای مهارت آموزی فنی حرفه‌ای است

فرماندار کاشان گفت: وجود بیش از 1500 واحد صنعتی، صنعت خودروسازی، فولاد و دیگر صنایع در منطقه و شهرستان در کنار مراکز متعدد علمی فرصت و بستر مناسبی برای فعالیت‌های فنی حرفه‌ای به منظور مهارت آموزی کارجویان فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابوالفضل صدرائیه در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل فنی حرفه‌ای استان، معاونان و رییس فنی حرفه‌ای کاشان در فرمانداری شهرستان کاشان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 50 هزار کارگر در همه حوزه‌های صنعتی شهرستان مشغول به کار هستند و در کنار آن وجود مجموعه‌های علمی شرایط خوبی برای  فنی و حرفه‌ای ایجاد کرده است.

وی افزود: زمانی فنی و حرفه‌ای موفق عمل خواهد کرد که نیاز بازار روز را شناخته، پیش بینی‌های آینده را متناسب با شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته و خود را مجهز به تکنولوژی‌های روز کند.

فرماندار کاشان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را با اهمیت دانست و اظهار کرد: هم اکنون بعضی از دانشگاه‌ها توانسته‌اند با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی کارگاه‌های متناسب با نیاز آن صنایع تجهیز کرده و با ایجاد رشته‌های مورد نیاز صنعت منطقه رابطه و تعامل متقابل و خوبی با صنایع برقرار کنند.

صدرائیه استفاده از ظرفیت‌های خیرین را یادآور شد و افزود: دانشگاه کاشان توانسته بیشترین استفاده را از قابلیت‌های بخش خیرین داشته باشد.
وی با تأکید بر داشتن برنامه‌ریزی جامع و سیاست‌گذاری در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: شناسایی نقاط قوت و ضعف، بررسی و پیش‌بینی بازار هدف و استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای مجموعه‌ای مانند سازمان فنی و حرفه‌ای با اهمیت است.

فرماندار کاشان ادامه داد: کشور در خصوص داشتن فارغ التحصیل دانشگاهی اشباع شده است و کشور نیازمند نیروی کاری است که از مهارت کافی برای ورود به بازار کار برخوردار باشد و فنی و حرفه‌ای می‌تواند به خوبی این خلاء را جبران کند.

صدرائیه تأکید کرد: حمایت مدیریت شهری از اقدامات فنی و حرفه‌ای در شهرستان مستلزم داشتن آمایش سرزمین و برنامه‌ریزی متناسب با شرایط منطقه توسط سازمان فنی و حرفه‌ای است که امیدوارم در کوتاه‌ترین زمان ممکن تدوین و عملیاتی شود.   

لینک خبر در ایسنا 

 

لینک خبر در پورتال خبری کاشان 

 

 

 


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد