گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

ساماندهی دفاتر پیشخوان به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم

معاون فرماندار کاشان عنوان کرد

ساماندهی دفاتر پیشخوان به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم

 

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان کاشان، هدف از سامان‌دهی دفاتر پیشخوان دولت را ارائه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد.
 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن فخری صبح امروز در جمع فعالان دفاتر پیشخوان این شهرستان بر لزوم بسترسازی لازم برای ارائه خدمات با حداقل استاندار تأکید کرد.

وی اظهار داشت: کارگروه پیشخوان کاشان موظف است تا اقداماتی درخصوص ساماندهی، توانمند کردن و نظارت بر دفاتر پیشخوان کاشان انجام دهد که یکی از آنها شناسایی فرآیندها و فعالیت‌ها و خدمات قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به دفاتر در سطح شهرستان است.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان کاشان، پیگیری برای ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی دفاتر پیشخوان و جهت‌دهی مردم برای استفاده از خدمات این دفاتر را از دیگر اهداف این کارگروه عنوان نمود.

فخری با انتقاد از مدیران دفاتر پیشخوان در زمینه عدم آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی خدمات این دفاتر در سطح عمومی یادآور شد: دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند با همگرایی و انسجام و تعامل بین‌بخشی خدمات خود را برای مردم تبیین و تشریح نموده و البته فرمانداری هم در این خصوص با دفاتر پیشخوان همکاری می‌کند.

وی تأکید کرد: سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی است، ولی این بدان معنی نیست که مدیران دفاتر منتظر بنشینند تا ادارات دولتی کاری برای آنها تعریف کنند.

  این مقام مسئول بیان کرد: مدیران دفاتر می‌توانند با فکر خلاق و جستجوگر خود نیازهای منطقه و شهرستان را شناسایی نموده و برای پویایی بیشتر با ارائه راهکارها جدید سطح خدمات به مردم را ارتقا بخشند و در نتیجه سطح درآمدی خود را بهتر کنند.

وی افزود: دفاتر می‌توانند در خدمات‌رسانی به مردم رقابت داشته باشند ولی از رفاقت و انسجام درونی غافل نشوند و زمانی مجموعه دفاتر موفق عمل می‌کند که وفاق و دوستی را مدنظر قرار دهند.

فخری گفت: مخالف افزایش درآمد دفاتر پیشخوان دولت نیستیم ولی خدمات مناسب به مردم به عنوان اولویت مدنظر دولت است و به دنبال آن هستیم که خدمات به مردم تسهیل و روان گردد.

نماینده دفاتر پیشخوان کاشان در ادامه با بیان مشکلات این بخش گفت: هدف اولیه از تشکیل این دفاتر آن بود که تصدی دولت در خدمات به مردم کمتر شود و این اتفاق هم افتاد ولی بعضی از شرکت‌ها و ادارات دولتی نسبت به واگذاری خدمات خود به دفاتر رقبتی نشان نمی‌دهند.

سید مسعود چهلستونی افزود: بعضی استان‌ها در این خصوص پیشرو بوده‌اند و حتی ادارات دولتی مراجعات خود را به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار نموده‌اند ولی اگر قرار باشد که بعضی از ادارات با دفاتر رقابت کنند به طور یقین دفاتر قدرت رقابت با بخش دولتی را نداشته و با مشکلات عدیده مواجه می‌شوند.

وی خواستار همکاری مدیریت شهری با دفاتر پیشخوان در زمینه امکان نصب تابلو برای معرفی خدمات این دفاتر شد. 

 

لینک خبر در خبر گزاری فارس 

 

 لینک خبر در ایسنا

 

لینک خبر در ایمنا 

 

لینک خبر در ایلنا 


سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی است 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد