گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

ساماندهی حمل و نقل با تدبیر شهردار

شهرداری مدیریت حمل و نقل بین شهری برزک – کاشان را در حالی پذیرفت که الزام قانونی در این خصوص نداشت. راه دور است و پرپیچ و خم. رانندگان خط می گویند کرایه ها کفاف هزینه های آنها را نمی دهد و به نسبت دیگر خطوط بی بهره ترند. و این موضوع، کار را مشکل تر می کند. 

شهرهای مشابه نظیر  نوش آباد، قمصر، نیاسر ، جوشقان و کامو، مشکات نیز همین گونه عمل کرده اند. با وجود محدودیت های قانونی اختیار خط را در دست گرفته و مدیریت می کنند.
خدا خیر بدهد به شهرداری نیاسر. می گویند هفت هشت میلیارد تومان بدهی دارند. هفت هشت ماهی حقوق کارکنانشان عقب افتاده است ولی با این وجود 5 دستگاه اتوبوس در خط کاشان نیاسر راه انداخته اند تا مردم را جابجا کنند. می گویند مطابق کرایه ای که از مسافر این خط می گیرند هزینه می کنند تا خط پابرجا بماند. اتوبوس ها در کنار تاکسی های خط نیاسر باعث شده آب خوش از گلوی مردم و توریسم این شهر پایین رود و آبشارشان را دلپذیرتر کند.
خوب! جاده و حمل و نقل مهم است. می گویند زیربنای توسعه و پیشرفت است. از همه ی اینها گذشته ناوگان حمل و نقل ویترین منطقه و آبروی شهر است. اگر قرار باشد راه برزک ناهموار باشد و ناوگان حمل و نقل درست حسابی هم نداشته باشد پس چه امیدی می توانیم به توسعه و پیشرفت شهر داشته باشیم.
امروز مردم برزک تردد بسیاری به کاشان دارند. کارمند بسیاری از ادارات برزک از کاشان می آیند. دانشجوی دانشگاه پیام نور به برزک رفت و آمد می کنند. طلبه های حوزه علمیه به شهر رفت و آمد می کنند. جایگاه فرهنگیان و معلمان اقتضا می کند از سرویس مناسب رفت و آمد برخوردار باشند. برزک کم و بیش توریسم دارد. بسیار از شهروندان می خواهند در برزک بمانند و فقط برای کار به کاشان بروند و برگردند. اگر قرار باشد ناوگان جابجایی مسافر درست و حسابی نداشته باشد که هرچه ذره ذره آبرو جمع کرده ایم با یک بی سامانی حمل و نقل به باد می رود.
تعداد تاکسی های برزک نیز کم هستند. بعضی از رانندگان تاکسی ها هم فکر می کنند خط مال خودشان است. اگر مسافربر شخصی داخل خط شود می خواهند قلم پایش را خرد کنند. در صورتی که بار اصلی مسافر خط برزک بر دوش مسافرکش های شخصی است و اگر حساب و کتاب و ساماندهی در کار باشد و آنها را  به بازی بگیرند فرصت بسیار خوبی را به دست آورده اند. نباید کاری کنیم که هم شخصی ها را از خط دور کنیم و هم تاکسی های محدود ،  حاضر به پوشش خط نباشند.
بخشدار هم نماینده عالی دولت در منطقه است. رئیس کمیته انضباطی نیز هست. قرار شده کمیته انضباطی را فعال کند. کمیته عضوی از شهرداری و عضوی از نماینده تاکسیداران دارد. عضو افتخاری هم از شورای شهر به کمک می آید. دو هفته ای یک بار هم جلسه بگیرند. هر تخلفی که در خط اتفاق افتاد نخست شهرداری از ابزارهایی که در اختیار دارد نظارت و کنترل کند در در نهایت شهرداری یا نماینده تاکسیداران تخلف را به صورت مکتوب به کمیته انضباطی ارجاع دهند تا رسیدگی شود.
ختم کلام امروز جلسه ای در بخشداری برگزار شد. قرار شد مدیریت و مسئولیت خط برون شهری برزک کاشان در اختیار شهرداری باشد. تاکسیداران نماینده ای مشخص کنند که با هماهنگی شهرداری به برنامه ریزی و ساماندهی خط همت کند. و تخلفات نیز در کمیته ی انضباطی مطرح و پیگیری شود.
البته برزک شهر هزار و یک سلیقه است. ممکن است فردا یکی از راه برسد و سلیقه جدیدی مطرح کند. تجربه نشان داده است اگر مدیریت شهری مقتدر و به دور از پراکندگی آرا وارد گود خدمت شود قطعاً قدرت و توان جمع و جور کردن کار را به شایستگی خواهد داشت.  

مهندس والی زاده شهرداری توانمند است. تحصیل کرده است. مدیریت در شهرداری های بزرگ را در کارنامه خود دارد. بد و خوب روزگار را چشیده است. دوستان خوبی در سازمان ها و ادارات شهرستان و استان و کشور دارد. قدرت تحلیل خوبی دارد بیراه نگفته ام اگر ساماندهی حمل و نقل شهرستان در ید او باشد نیز از پس آن بر می آید و من امید بسیار دارم با تدبیر ایشان خط برزک نیز سر و سامانی بگیرد. انشاءالله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد