گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

فرماندار

خبر

بعضی گوش ها نمی خواهند  بشنوند

فرماندار کاشان گفت: با وجودی که مسئولین شهرستان و استان برای شفافسازی و آگاه کردن مردم در خصوص مصوبه دولت مبنی بر منطقه حفاظت شده قمصر – برزک در منطقه حاضر شده و با مردم و مسئولین محلی گفت و گو کردهاند ولی به نظر میرسد بعضی گوشها قصدی برای شنیدن ندارند.

علیرضا جوادی در جمع خبرنگاران با تشریح مزایای منطقه حفاظت شده گفت: محیط زیست و زیستگاههای حیات وحش مانند ششهای یک منطقه هستند و میباید حفظ شوند.
وی با بیان این که مردم و مسئولین نسبت به محیط زیست بیتوجه هستیم افزود: متأسفانه همه از عواقب بیتوجهی به محیط زیست بیخبر هستیم و نتیجه آن بیتوجهی به یک طرح و مصوبه جامع کشوری است.

جوادی تصریح کرد: مصوبه منطقه حفاظت شده منحصر به شهرستان کاشان نیست و در دیگر نقاط کشور نیز مناطقی برای حفظ محیط زیست به تصویب رسیده است و نباید به خاطر دیدگاههای نقطهای و جزیرهای و منفعت شخصی و گروهی تدابیر ملی را تحت تأثیر قرار دهد.

فرماندار کاشان با بیان این که برخی افراد سودجو برای منافع اقتصادی، اجتماعی یا سیاسی باعث تحریکاتی در منطقه شده و برای مردم ایجاد شبهه کردهاند تصریح کرد: مسئولین محیط زیست استان و شهرستان، بخشدار و دستگاههای مختلف و فرماندار و شخصاً به منطقه رفته و مصوبه ریاست جمهوری را برای مردم تشریح کرده و موضوعات را به طور کامل تبیین کردهاند ولی بعضی گوشها نمیخواهند بشنوند و قراری برای شنیدن ندارند.

جوادی ورود افراد غیرمتخصص به موضوع را به عنوان مشکل این مصوبه بیان کرد و گفت: تقاضای فلان مسئول که هیچ تخصصی در این حوزه ندارد این است که مسئولین باید مرا قانع کنند.

وی افزود: ما باید یک مسئول محلی را از یک تصمیم ملی که دستگاههای تخصصی کشور آن را مصوب کردهاند قانع کنیم و البته وی از همان افرادی است که تصمیمی برای قانع شدن ندارد.

این مقام مسئول تأکید کرد: ما نمیتوانیم سیاستهای ملی را فدای یک سری حرکتهای محلی جزئی کنیم و البته رضایتمندی مردم برای ما مهم است و سعی میکنیم با استفاده از شیوهها مناسب و فرهنگی و با تعامل و تمهیدات ویژه این مصوبه را به نتیجه برسانیم.

فرماندار با بیان این که اگر هرکسی وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد دچار مشکل نخواهیم شد تصریح کرد: کسی که وظیفه فرهنگی دارد باید در حوزه خودش کار کند و اگر مورد مراجعه مردم واقع شد اینگونه نیست که حتماً باید پاسخگویی کند و باید مردم را به دستگاههای مرتبط راهنمایی کند نه این که توقع داشته باشد تا خود قانع شود تا مردم را قانع کند.

بالاترین مقام شهرستان تأکید کرد: هرکسی وظیفهای دارد. وظایف بخشدار، رئیس اداره محیط زیست، شورای شهر، امام جمعه، فرماندار و نماینده مجلس طبق قانون مشخص است و هرکس میباید در چارچوب قانون حرکت کند.

جوادی با بیان این که تعامل با تداخل فرق میکند گفت: نباید در حوزههای همدیگر دخالت کنیم و اگر بخشدار بخواهد نقش امام جمعه را بازی کند و امام جمعه نقش بخشدار را انجام دهد دیگر سنگ روی سنگ بند نشده و هیچ چیز بر مدار خود نمیچرخد.

فرماندار افزود: اشکال ما این است که متأسفانه به کار هم تداخل کرده و اسم آن را تعامل میگذاریم و در حوزه همدیگر دخالت کرده و اسم آن را نظات میگذاریم و تبعات آن مشکلاتی است که برای همگان ایجاد میشود.

برای دیدن مطلب مرتبط اینجا کلیک کنید
هنوز قانع نشدیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد