گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

امام جمعه

خبر

هنوز قانع نشدیم




امام جمعه برزک گفت: محل زندگی مردم جایی برای حیات وحش نیست. اعلام شهر برزک به عنوان منطقه حفاظت شده، توهین به مردم است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری امام جمعه برزک در خطبه های نماز جمعه برزک گفت: ما تا این لحظه با همه پی‌گیری‌ها و شنیدن مطالب از بعضی از مسئولین و نگرانی‌های مردم متأسفانه به هیچ نتیجه خوبی نرسیده‌ایم که قانع شویم. آیا منطقه حفاظت شده برزک کاری است کارشناسی شده که به نفع شهر و منطقه است و این مصوبه هیچ گونه ایرادی ندارد؟

حجه الاسلام و المسلمین حلاجی مفرد افزود: حرف ما این است که مصوبه کارشناسی نشده است. به خاطر این که طبق این مصوبه مامور محیط زیست در همین کوچه بازاری که شهروندان تردد می‌کنیم باید حضور داشته باشد و اگر امروز نمی‌آید منّتی است که بر شما گذاشته می‌شود.

وی گفت: چرا آنهایی که این قانون را برای امضا جلوی آقای احمدی نژاد گذاشتند عجله کردند؟ لااقل شهر برزک را مستثنی می‌کردند و می‌گفتند محل زندگی مردم محل زندگی حیات وحش نیست. و این توهین را به مردم نمی کردند.

امام جمعه برزک تصریح کرد: مردم نگران هستند. شواهد این نگرانی را می بینیم. آقایان می‌گویند اول سال 91 اصلاحیه جدا شدن شهر برزک از منطقه حفاظت شده را به هیئت دولت فرستاده‌اند ولی با گذشت 10 ماه هنوز جواب نداده‌اند. باید از آنها بپرسیم اگر فردا شهردار، بخشدار و هر مسئولی بخواهد یک حرکت توسعه ای انجام دهد آیا آنها به این سادگی اصلاحیه می زنند؟

حجه الاسلام حلاجی مفرد افزود: من به تک تک مسئولین علاقه مندم و هیچ مسئول را زیر سوال نمی‌بریم، ما عمل مسئول را زیر سوال می‌بریم. مسئول خدمتگزار ماست و برزکی‌ها نیز نسبت به هیچ مسئولی در این نظام مقدس جمهوری اسلامی کینه به دل نمی گیرند اما حرفشان این است که کار باید عاقلانه باشد و این کار عاقلانه نیست و این مصوبه غیر کارشناسی است.

امام جمعه برزک تصریح کرد: مسئولی در جواب دریافت یک قطعه زمین جهت ساخت حوزه علمیه می گوید تا محیط زیست مجوز ندهد هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید و تا اصلاحیه نیاید محیط زیست می تواند جلو احداث دانشگاه را بگیرد و اصلاً همه منطقه محیط زیست شده است.

وی گفت: کدام عاقلی این مصوبه را جلو مسئول کشوری گذاشت که از همه جا بی خبر است؟

حجه الاسلام و المسلمین حلاجی مفرد تصریح کرد: حرف ما این است: باید آدم های با وجدان و کارشناس بیایند در این شهر، مزارع، دشت و صحراها را بگردند و ببینند واقعاً می‌شود این منطقه را حفاظت شده اعلام کرد یا نمی شود و هنوز مردم را نتوانسته‌اند مسئولین را توجیه کنند.

امام جمعه برزک در پایان تأکید کرد: اگر من بخواهم کار فرهنگی انجام دهم  باید دغدغه زندگی و معیشت مردم برطرف شود تا کارهای فرهنگی تأثیر گذار باشد.

برای دیدن مطلب مرتبط اینجا کلیک کنید:
دعوا بر سر لحاف ملاست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد