گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

گره ی راه ارتباطی برزک را با تدبیر بگشاییم

گره ی راه ارتباطی برزک را با تدبیر بگشاییم


خاک حاصل خیز، آب روان، آسمان آبی ،  طبیعت بکر ، دشت ها و کوههای بی نظیر و از همه مهمتر آدم ها و سرمایه های اجتماعی شهر و روستا ؛ همه و همه از طلا و با وجود این همه ذخایر ارزشمند خدایی و خدادادی با مشکلات بی شماری دست در گریبانیم که امروز یکی از آنها باعث شد تعدادی از همشهریان خوبم در اعتراض به ناهمواری راه برای ساعاتی در مسیر تجمع کرده و از مسئولین بخواهند رسیدگی نمایند.


مطالبه گری خوب است. باعث می شود مسئولین تلاش کنند. به دنبال حل مسائل و مشکلات بروند و بنده هم به عنوان عضو کوچکی از شورای اسلامی برزک همراه مردم بوده و  از درخواست و پرسشگری استقبال می کنم و برای اثبات این ادعا یادم نمی رود ابتدای کار شورا که هجمه ای از درخواست های ریز و درشت گریبان تعدادی از اعضای شورا را گرفته بود و در مسجد مصلی به نقطه اوج خود رسید در جمع مردم حاضر شدم و ضمن تقدیر از این جوشش و احساس مطالبی را عنوان کردم که تصور می کنم در خصوص مشکل راه کاشان برزک نیز بد نیست مورد تأمل قرار گیرد.


نخست آن که فرصت ها را دریابیم. ابتدای کار دولت احمدی نژاد آنقدر پول در شهر و روستاها توزیع شد که به قول امام جمعه محترم برزک – در خطبه های اخیر نماز جمعه - «دورافتاده ترین روستاهای کشور آسفالت شد». ولی به مرور کیسه دولت خالی شد. کف گیر به ته دیگ خورد. در دو سال آخر دولت قبل بودجه های عمرانی صفر شد. صفر به معنی واقعی کلمه. توجه به فرصت های طلایی؛ اینجا معنی می دهد. مسئولین محترم محلی و شهرستان در آن زمان که پول خروار خروار توزیع می شد لازم بود اقدام می کردند و جاده مصطلح به مرگ –به تعبیر دوستان - را تعریض و آسفالت نموده و به شاهراه حیات و زندگی تبدیل می کردند.


مطلب بعدی آن است که داشته هایمان را قدر نهیم. تأکید می کنم این بدان معنی نیست که از درخواست های به حق مان چشم پوشی کنیم. بلکه با نگاه به داشته ها روحیه امید، شادابی و نشاط را در جامعه جاری کنیم. زمانی که خانواده ی بزرگ جامعه با نشاط باشد امکان زندگی نیز فراهم می گردد و قطعاً در جمع فسرده و نا امید هرگونه تلاش و حرکتی نیز به سردی گراییده و خاموش می شود.

فراموش نمی کنم ابتدای کار شورا که در مسیر برزک – کاشان، رفت و آمد داشتم راننده های تاکسی که به حقیر لطف داشتند این گونه بیان می کردند؛ چنانچه راه پرمشکل تقاطع مرق تا نابر آسفالت شود برای کارنامه چهارساله شورا کفایت می کند. آنچنان ناهمواری این قسمت از مسیر ، امان رانندگان را بریده بود که بسیار دیده و شنیده می شد که به واسطه آن از خیر تردد می گذشتند ولی به لطف خدا و پی گیری همه مسئولین شهر و شهرستان به خصوص امام جمعه محترم برزک و با وجود تنگناهای مالی و حمایت نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و با اعتباری بیش از 300 میلیون تومان آسفالت مسیر انجام شد و راه برای رفت و آمد بهتر هموار گشت و این یکی از داشته های پر امید است که لازم است به آن توجه نموده و قدر نهیم.


در این که جاده کاشان – برزک – ورکان باید دوبانده بشود و آسفالت گردد هیچ کسی هیچ شکی ندارد ولی به خودمان تذکر بدهیم در جاده ای که از حداقل استانداردها بی بهره است آرام تر و با احتیاط تر رانندگی کنیم. وضعیت بسیاری از کشته شدگان این مسیر را که بررسی می کنیم متأسفانه به واسطه اشتباهات انسانی ایجاد گردیده است. هرچند لازم است برای رسیدن به اهداف مطلوب و مورد نظر از هر تلاشی فروگذار ننماییم ولی دقت کنیم که خداوند متعال ناظر اعمال و گفته های ما است و خدای ناکرده به گونه ای نگوییم که حقی ضایع شود.


مطلب بعدی توجه به فرآیندهای کارشناسی و قانونی است. شایسته است مسئولین بخش و شورای اسلامی شهر و روستا بر اساس مستندات مکتوب در خصوص اقدامات کارشناسی و قانونی انجام گرفته کارها را پیگیری نمایند. این بدان معنی است که در هر مراجعه و پیگیری به مسئولین شهرستان ، استان و کشور به صورت مشخص اقدامات انجام گرفته را ارائه نموده و بگوییم اکنون در کجای این مسیر قرار گرفته ایم. سماجت در پیگیری و مداومت در تلاش است که موفقیت را رقم می زند. نامه نگاری های بی هدف، برخوردهای آنی و اقدامات هیجانی شاید به صورت موقت اذهان را به موضوع نزدیک کند ولی نمی تواند برای اقدام اساسی راهگشا باشد.


از قدرت جادویی گفتگو ، دوستی و مهربانی غافل نشویم. به خودمان تذکر بدهیم در شرایطی که بودجه های عمرانی کشور بسیار محدود است و مشکلات روزافزون ؛ تنها با استفاده از دوستی ها و رایزنی هاست که موفقیت ها دستی یافتنی تر می گردد. وضعیت گذشته را مرور کنیم. هرجا با گفتگو و مذاکره برای حل مشکلات اقدام کرده ایم نتایج ارزنده تری به دست آورده ایم.


و مطلب آخر حقیر آن است که لازم است با استفاده از ظرفیت های کم نظیر خودمان پا در میدان گذاشته و آنگاه دولت را به میدان دعوت کنیم. خودمان نیز قدمی برداریم. برزک مفتخر به وجود بزرگ مردانی است که در اقدامات خیر پیش قدم هستند. مگر نه این است که اورژانس جاده ای ، درمانگاه برزک ، بسیاری از مدارس و پروژه های ریز و درشت منطقه و شهر با منابع مالی خیرین برزکی ایجاد شده است. مگر نه این است که بلوار ورودی شهر همسایه با همت سرمایه گذار همان شهر رقم خورده است. من معتقدم این توانایی و بیش از این نیز در بخش و شهر برزک موجود است. البته کشف ذخایر اجتماعی نیاز به پیگیری و تلاش دارد و قطعاً با وجود امام جمعه محترم برزک که برای کارهای اجتماعی و رفع مشکلات مردم دغدغه داشته و پیگیر می باشند این قبیل اقدامات نیز امکان پذیر است ولیکن لازم است مسئولین محترم ساز و کار آن را تعریف و در اختیار بخش خصوصی و خیرین عزیز قرار دهند.


مطالب گفته شده درد و دغدغه اینجانب برای تعالی و پیشرفت شهرم می باشد. قطعاً از خطا و اشتباه مبرا نیست. و به نوعی  اسائه ادب در محضر بزرگان است. از همین جا آمادگی خود را برای شنیدن نظرات دوستان و اصلاح اشتباهات احتمالی و همکاری در رفع مشکلات مردم به عنوان شهروندی کوچک اعلام می دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد