گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

کاشان آماده استقبال از میهمانان نورزوی است

فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان از آمادگی شهر تاریخی و مذهبی کاشان برای استقبال از گردشگران داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابوالفضل صدرائیه گفت: شهرستان کاشان با داشتن 1700 اثر تاریخی و میراثی که از این تعداد 312 اثر شده در فهرست آثار ملی ثبت شده و 3 اثر ثبت شده در  میراث جهانی یونسکو دارد، آماده استقبال از گردشگران نوروزی است.

وی افزود: باغ تاریخی فین، محوطه باستانی سیلک، بازار، مساجد تاریخی جامع و آقابزرگ و خانه‌های تاریخی بروجردی‌ها، عباسیان و طباطبایی‌ها از مهمترین این آثار به شمار می‌روند.

فرماندار کاشان شرایط ویژه کاشان و مناطق غنی آن را در فصل بهار با توجه به طبیعت بکر در مناطق کوهستانی، باعث جذب گردشگر در نوروز دانست و افزود: کاشان با توجه به جاذبه‌های خاص گردشگری از لحاظ طبیعی و اقلیم در کشور منحصر بفرد است، به گونه‌ای که در کنار منطقه کوهستانی و مرتفع،  شاهد چشم انداز بی نظیر کویر هستیم.

تشکیل کمیته‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان

صدرائیه وجود آثار تاریخی و طبیعی و موقعیت ویژه جغرافیایی این منطقه در ناحیه مرکزی و همجواری این شهرستان با پایتخت و مراکز استان‌ها را از جمله شاخص‌های مناسب این منطقه برای گردشگران داخلی و خارجی دانست و گفت: ستاد خدمات هماهنگی سفر شهرستان و سایر بخش‌ها و شهرهای تابعه به منظور برنامه‌ریزی در جهت ارائه خدمات مناسب به میهمانان نوروزی تشکیل شده است و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب در نظر گرفته است.

وی یادآور شد: کمیته‌های انتظامی، امنیتی و ترافیک با مسئولیت نیروی انتظامی، کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات با مسئولیت میراث فرهنگی، کمیته فرهنگی اجتماعی و تبلیغات با مسئولیت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و کمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در هر بخش به مسئولیت بخشدار مسئولیت امور در حوزه تخصصی هماهنگی خدمات سفر را به عهده خواهند گرفت.

فرماندار کاشان افزود: کمیته خدمات امداد و نجات با مسئولیت مرکز فوریت‌های پزشکی، کمیته حمل و نقل با مسئولیت راه و شهرسازی، کمیته اسکان و رفاه شهری در هر شهر به عهده شهردار آن شهر خواهد بود.

صدرائیه از کمیته نظارت و تنظیم بازار با مسئولیت اداره صنعت، معدن و تجارت، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات با مسئولیت میراث فرهنگی، کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان و کمیته پشتیبانی و کشیک با مسئولیت معاون برنامه ریزی، اداری مالی فرمانداری کاشان نام برد.

محورهای گردشگری کاشان فراتر از شهرستان است

وی محورهای گردشگری و توریسم پذیری منطقه را فراشهرستانی ذکر کرد و گفت: نورز 94 برای اولین بار 5 محور گردشگری برای میهمانان نوروزی تعریف شده است تا ضمن توزیع گردشگر در منطقه فرهنگی کاشان بزرگ فرصتی برای آنان فراهم شود تا بتوانند از تمامی آثار تاریخی و گردشگری منطقه بازدید کنند.

فرماندار کاشان اظهار کرد: محور کاشان، آران و بیدگل، نوش آباد و ابوزیدآباد یکی از محورهای گردشگری است که ظرفیت‌های گردشگری در حوزه کویری و دیگر قابلیت‌های منطقه را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

صدرائیه از محور کاشان، راوند، نیاسر، مشهد اردهال، نراق و دلیجان به عنوان دومین محور گردشگری منطقه فرهنگی کاشان بزرگ نام برد و گفت: با تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه این محور فرصت مناسبی در اختیار گردشگران مذهبی قرار می‌دهد تا ضمن استفاده از ظرفیت‌های گردشگری این محور از وجود بارگاه ملکوتی حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) بهره مند شوند.

وی محور کاشان، قمصر، قهرود، کامو و چوگان و جوشقان قالی را دیگر محور گردشگری این منطقه ذکر کرد و گفت: محور کاشان، بادرود، ابیانه و نظنز و محور کاشان، اردستان، زواره و نائین از دیگر محورهای تعریف شده در حوزه منطقه فرهنگی کاشان بزرگ است.

چاپ کتاب اطلاعات جامع گردشگری کاشان برای نخستین بار

فرماندار کاشان از چاپ اطلاعات جامع گردشگری کاشان برای نخستین بار در شهرستان توسط فرماندار کاشان خبر داد و گفت: در این کتاب که اطلاعات کاملی در خصوص محورهای مختلف گردشگری کاشان و منطقه فرهنگی در سطح گسترده در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در این کتاب از اطلاعات تمام نقاط گردشگری و تاریخی کاشان جمع آوری شده است و همچنین ارائه استفاده بهینه از مراکز و اماکن اقامتی و رفاهی مورد توجه قرار گرفته است.

صدرائیه در خصوص دیگر خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی اظهار کرد: بیش از 1200 تخت در قالب 25 مرکز اقامتی و پذیرایی شهرستان کاشان برای پذیرش میهمانان و گردشگران در نوروز 94 آماده ارائه خدمات به گردشگران و میهمانان نورزی است.

وی همچنین خدمات دهی از طریق حسینه‌ها و کمپ‌های گردشگری و همچنین آماده کردن 120 مدرسه با داشتن 1100 کلاس را از دیگر تمهیدات در این خصوص نام برد که از سوی شهرداری‌ها و آموزش و پرورش شهرستان برای خدمات رسانی به مسافران و میهمانان شهرستان در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان همچنین از برنامه ریزی جهت استقرار راهنمایان نوروزی، افزایش بازرسی‌ها و آماده‌سازی ابنیه تاریخی برای ایام نوروز 94  نیز خبر داد و گفت: برای اولین بار کتاب اطلاعات جامع گردشگری شهرستان با هماهنگی فرمانداری این شهرستان آماده و چاپ شده است که در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

صدرائیه برپایی نمایشگاه مردم شناسی و اسناد تاریخی کاشان را در خانه تاریخی بروجردی‌ها از دیگر برنامه‌های این ستاد برای گردشگران و میهمان نوروزی عنوان کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
وبگاه رسمی انجمن فرهیختگان شهر برزک چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:02 ب.ظ http://barzok.com

دو مینوی عقب گرد برزک از تغییر در ترکیب شورا تا استعفای شهردار
http://barzok.com/?p=2468

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد