گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

شرایط برای پویایی مجدد خیرین سلامت فراهم است

فرماندار کاشان گفت: افول اقدامات خیرین سلامت در یکی دو سال اخیر آشکار است، ولی اکنون فضا مهیا است تا ضمن آسیب شناسی و رفع موانع و با برنامه ریزی جایگاه از دست رفته را احیا کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابوالفضل صدرائیه در دیدار اعضای هیئت مدیره خیرین سلامت کاشان افزود: باید بررسی کنیم خیرین سلامت که در یک برهه زمانی توانسته‌اند با ایجاد 70 هزار مترمربع بنا سلامت رتبه اول شهرستانی و منطقه‌ای در سطح کشور را از آن خود کنند اکنون این فعالیت کاهش پیدا کرده است.

 وی تصریح کرد: مردم کاشان از زمان‌های بسیار گذشته در مباحث خیرین همواره پیشرو و منشأ اثر بوده‌اند. قدم‌هایشان بسیار سریع تر از برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی بوده و توانسته‌اند منشأ آثار خیر و با برکتی برای منطقه و شهرستان باشند و این موضوع قطعاً ریشه در فرهنگ و اصالت مردم این منطقه دارد.

 فرماندار کاشان سیاستگزاری و برنامه ریزی جامع  و کلان نگر در حوزه سلامت را با اهمیت دانست و گفت: در سال‌های گذشته پیشرو مباحث سلامت بوده‌ایم و این پیشرو بودن را باید به صورت هوشمند و با برنامه ریزی و همه جانبه نگری حفظ کنیم.

 صدرائیه با اشاره به قابلیت‌های شهرستان در حوزه سلامت تصریح کرد: جوان متخصصی در کاشان و در حوزه سلامت فعالیت می‌کند که می‌تواند بیش از 50 نوع عمل جراحی چشم انجام دهد، ولی به لحاظ نبود تجهیزات و امکانات لازم بیش از چند نوع عمل جراحی انجام نمی‌گیرد.

وی خرید تجهیزات در حوزه سلامت را با اهمیت دانست و گفت: فعالیت‌های خیرین در حال انجام است و باید ضمن سرعت دادن به این امر هماهنگی بین بخشی و هماهنگی با مجموعه‌های متولی را بیشتر کرده تا ظرفیت خیرین در جای مناسب قرار گیرد.

 فرماندار کاشان از طرح سلامت به عنوان اقدامی بی نظیر توسط دولت تدبیر و امید نام برد و گفت: تأکید مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و درمان به دست دولت تدبیر و امید محقق شد و قدم‌های خوبی در این حوزه برداشته شده است که می‌توان با قابلیت‌های مجمع خیرین سلامت قدم‌های بلندتر و استوارتری برای منطقه و شهرستان برداریم.

 مدیرعامل مجمع خیرین سلامت نیز در این جلسه گفت: قابلیت‌های کاشان به حدی است که می‌تواند فراتر از شهرستان و منطقه خدمات بهداشتی درمانی ارائه دهد. می‌توان مراکزی در کاشان تأسیس کرده که کاشان را به صورت قطب سلامت در حوزه‌های مشخص به کشور معرفی کند.

 حسین نیکزاد تصریح کرد: زمانی در کاشان هفته‌ای 100 نفر برای آنژوگرافی به مراکز درمانی در تهران یا اصفهان مراجعه می‌کردند، ولی با ایجاد زیرساخت‌ها و آوردن تجهیزات و امکانات در این حوزه تا کنون چهار هزار آنژوگرافی و بیش از هزار عمل جراحی قلب باز در کاشان انجام شده است.

 وی، ساخت بیش از  چهار هزار مترمربع بنای بهداشتی درمانی با استفاده از کمک خیرین سلامت در کاشان را با اهمیت دانست و گفت: در سال 1391 رتبه اول در شهرستان‌های کشور را برای کاشان به دست آوردیم

 مدیرعامل مجمع خیرین سلامت یادآور شد: مجمع خیرین سلامت از سال 87 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و تا کنون بیش از 40 پروژه با کمک این مجمع عملیاتی شده و یا در حال انجام است.

نیکزاد گفت: 70 درصد مجموعه‌های بهداشت و درمان شهرستان به وسیله خیرین احداث و تجهیز شده است که این رقم در سطح کشور بی سابقه است.

 وی تأکید کرد: خیرینی بدون هیچ گونه چشمداشت وارد این حوزه می‌شوند، ولی همکاری سازمان‌های دولتی در خصوص رفع مشکلات پروژه‌های سلامت و تسهیل مجوزهای لازم در این خصوص جزء انتظارت این مجموعه از مدیریت شهری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد