گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

بجای شهر بی در و پیکر ، روستاها را توسعه دهید

فرماندار کاشان گفت: تدبیر با یک نگاه عقلانی حکم می‌کند تا به توسعه و آبادانی روستاها بپردازیم و بدانیم که آبادانی تنها با لفظ «شهر» ایجاد نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان در کاشان، ابوالفضل صدرائیه امروز (سه‌شنبه) در دیدار با مدیرکل امور روستایی استان اظهار کرد: بسیاری از روستاهایی که یک شبه شهر شدند با مشکلات عدیده‌ای مواجه گشتند و بسیاری از مردم در این موضوع ضرر کردند زیرا زیرساخت‌ها برای شهر شدن آماده نبود ولی تعرفه‌ها و هزینه‌ها بر اساس مدیریت شهری از مردم اخذ شد.

وی افزود: اگر قرار است مطالبات مردم روستایی را در خصوص شهر شدن به درستی پاسخگو باشیم می‌بایست توسعه روستایی را مدنظر قرار داده و روستایی آباد بسازیم که مردم از همه امکانات بهره مند هستند و هزینه‌ها متناسب با آن پرداخت می‌کنند.

وی توجه به راه روستایی، کشاورزی روستاها و آب شرب روستایی را از دغدغه های مهم مردم روستا دانست و افزود: برای تحقق روستای آباد می‌بایست اعتبارات روستایی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صدرائیه یادآور شد: در بسیاری از این حوزه‌ها مردم پیشقدم شده‌اند و نیازمند مدیران مسئول حوزه‌های مذکور می‌باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات مناسبی برای حوزه آب روستایی در بودجه 94 کشور در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: بحث آب شرب روستاها با اهمیت است و می‌توان با کمک مردم و اعتبارات در نظر گرفته شده مشکلات آبرسانی مردم روستاهایی که با مشکل مواجه هستند را مرتفع کرد.

فرماندار کاشان افزود: روستاها قابلیت‌های مناسبی در خصوص حوزه گردشگری دارند و نیازمند ایجاد زیرساخت‌های این حوزه در روستاها می‌باشد و می‌تواند درآمد مناسبی برای مردم روستاها ایجاد کند.

هم‌چنین مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان اصفهان نیز گفت: عملکرد مناسب بخشداران و دهیاران در حوزه روستایی در خدمات رسانی بیشتر به مردم بهترین راه تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید است و البته می‌بایست با نظارت مناسب دقت کنیم تا خدمات رسانی در مسیر درست و اصولی خود باقی بماند.

عیسی بهمنی تصریح کرد: اگر قرار است در دولت مسئول باقی بمانیم می‌بایست خادم مردم و وفادار به تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید باشیم.

وی در خصوص کمیسیون ماده 99 یادآور شد: هدف کمیسیون در مرحله اول آن است که هیچ تخلفی در حوزه ساخت و ساز روستایی اتفاق نیفتد و برای تحقق آن باید ابزارهای نظارتی را تقویت کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد