گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

نباید در چهارباغ محدود شویم

مدیرکل صداوسیما استان اصفهان، گفت: باید به ظرفیت شهرستان‌های استان توجه کنیم ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که گاهی بی‌نظیر و یا کم‌نظیر است و نباید در چهارباغ محدود شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه اصفهاندر کاشان ،مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان در دیدار با آیت‌الله نمازی گفت: کاشان یادآور یک تاریخ کهن در فلات مرکزی ایران است که نشانه‌های آن را می‌توان در ادبیات اساطیری و آثار کاوش شده از تپه‌های سیلک در این منطقه دید.

مسعود احمدی افزود: فراتر از تمدن کهنی که در منطقه کاشان به مردمان این دیار هدیه شده است علمایی هستند که از این خطه برخاسته و افتخاری برای مردمان این سرزمین هستند.

وی ادامه داد:باغ فین کاشان را یادآور یک مظلومیت تاریخ ایران است که بزرگ‌مردی در آن رحل اقامت گزید و در آنجا به شهادت رسید.

مدیرکل صداوسیما وجود حضرت آیت‌الله نمازی را برای شهر دارالمؤمنین کاشان فرصت مغتنمی برای مردم این منطقه و استان دانست و افزود:رسانه باید ملاحظات را در نظر بگیرد و همچنین نیازهای را شناسایی کند ولی مصلحت جامعه را نیز مدنظر قرار دهد.

احمدی یادآور شد: شهرهایی در استان وجود دارند که بسیار قوی‌بنیه می‌باشند. کاشان سنگر علم است و این به‌نوعی نشان می‌دهد که باید به ظرفیت شهرستان‌های استان توجه کنیم ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که گاهی بی‌نظیر و یا کم‌نظیر است و نباید در چهارباغ محدود شویم.

فرماندار کاشان نیز در این جلسه گفت: کاشان منطقه بزرگی است که قابلیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دارد. حوزه تولید ، صنعت ، فرهنگ و تمدن ، علم و دانش که از همه این‌ها مهم‌تر می‌توان گفت کاشان در دوران دفاع مقدس نه به‌عنوان یک شهرستان بلکه به‌عنوان یک استان معین اثرگذار بود و 1700 شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی نمود.

ابوالفضل صدرائیه افزود: کاشان یک منطقه بزرگ تولیدی صنعتی است و گردش مالی ، صادرات غیرنفتی باعث شده کاشان بین استان‌های کشور در رتبه 13 تا 17 کشوری قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: وجود حوزه‌های علمی با بیش از 27 تا 30 هزار طلبه ، 35 هزار دانشجو دانشگاه‌های کاشان ، منطقه را به یک‌قطب بزرگ علمی فرهنگی تبدیل نموده است.

صدرائیه وجود 1600 اثر تاریخی شهرستان کاشان که سه اثر آن ثبت جهانی شده است یادآور شد و گفت: مراسم سنتی مذهبی قالی‌شویان مشهد اردهال را می‌توان به‌عنوان تنها اثر شیعی نام برد که باوجود ثبت جهانی یونسکو توانسته است پیام‌های فرهنگی مذهبی را در سطح جهان و هنرمندانه منعکس نماید.

فرماندار کاشان با اشاره به نتایج مطالعات سند آمایش استان اصفهان در حوزه‌های مختلف گفت: یکی از نتایج این مطالعه آن است که 72 درصد جمعیت استان در 5 درصد وسعت متمرکزشده که این موضوع جای تأمل دارد که چگونه مردم در این 5 درصد فرصت زندگی کردن و نفس کشیدن پیدا می‌کنند و این باید  موردتوجه برنامه‌ریزان قرار گیرد تا بحث‌های توسعه‌ای در همه شهرهای استان موردتوجه قرار دهند.

وی یادآور شد: استان اصفهان صرفاً در شهر اصفهان خلاصه نمی‌شود و همان‌طور که مدیرکل ذکر کردند باید از چهارباغ بیرون بیاییم.

صدرائیه بابیان این‌که گله‌مندی‌های بسیار در خصوص عملکرد صداوسیمای استان به فرماندار منعکس می‌گردد، گفت: کاشان درزمینهٔ محافل قرآنی و نهج‌البلاغه و انس با قرآن در جایگاه بالایی در سطح کشور قرارگرفته است ولی چه مقدار از این قابلیت‌های در شبکه استانی منعکس می‌گردد.

وی بابیان این‌که کاشان این قابلیت را دارد که فراتر از برنامه کاشانه که الحمدالله موردتوجه مردم و شهروندان قرارگرفته است از ظرفیت صداوسیمای استان استفاده کند و انتظار می‌رود تا سازوکار این موضوع از طرف متولیان امر موردتوجه قرار گیرد.

فرماندار ساخت ساختمان صداوسیمای کاشان را یکی دیگر از مطالبات شهرستان ذکر کرد و گفت: چندی پیش کلنگ ساختمان صداوسیما در محضر حضرت آیت‌الله نمازی به زمین‌خورده است و شورای اسلامی و شهرداری کاشان نیز آمادگی خود را برای همکاری در خصوص اجرای این پروژه اعلام کرده‌اند.

شهردار کاشان نیز در این جلسه گفت: سرعت اتفاقات ، تحولات و رویدادها در دنیا کنونی به حدی زیاد و گاهی منحصربه‌فرد است که توجه ویژه را می‌طلبد.

سید محمد ناظم رضوی آمادگی شهرداری را برای هرگونه همکاری در خصوص توسعه کمی و کیفی حوزه صداوسیمای شهرستان کاشان را در همکاری با اداره کل اعلام نمود.

آیت‌الله نمازی نیز در این جلسه با یادآوری تدابیر و انتظارات حضرت امام خمینی(ره) از صداوسیما گفت: نقش صداوسیما در تحولات اجتماعی بسیار زیاد است و حضرت امام که فرمودند صداوسیما یک دانشگاه است و از سوی دیگر مقام معظم رهبری نیز فرمودند در دنیا در عرصه‌های مختلف در جهاد و مبارزه هستیم که یک عرصه آن جهاد رسانه‌ای است.

امام‌جمعه کاشان افزود: درواقع می‌توان گفت ما از طریق رسانه صهیونیستی در محاصره هستیم و بزرگ‌ترین و قدرتمندترین رسانه‌های جهان در دست صهیونیست‌ها هست.

آیت‌الله نمازی افزود: ما در دنیا با یک جنگ نابرابر رسانه‌ای و تبلیغی مواجه هستیم و ازاین‌رو رسالت صدای و سیمای جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود و وظیفه دارد تا هم نمایندگی پیام‌رسانی اسلام و بیانگر اهداف انقلاب اسلامی در سطح جهان باشد ازاین‌رو مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد