گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

بازنگری در سند چشم‌انداز توسعه کاشان

معاون فرماندار ویژه کاشان از انجام مطالعات بازنگری در سند چشم‌انداز توسعه کاشان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن فخری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برش شهرستانی مطالعات آمایش سرزمین استان اصفهان که در قالب 21 سند به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده است به همراه بازنگری سند چشم‌انداز توسعه کاشان در دستور کار این کمیته است.
وی تصریح کرد: برای انجام جامع این کار پژوهشی از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان با مدل تجربه شده در استان استفاده می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه آمایش سرزمین یک استراتژی برای رسیدن به توسعه‌ای عادلانه‌تر و انسانی‌تر است یادآور شد: 72 درصد جمعیت استان در وسعت پنج درصدی ساکن است و مشابه این نسبت در شهرستان‌های دیگر نیز وجود دارد.
فخری تأکید کرد: باید در برنامه‌ریزی توسعه متوازن، همه شهرها دیده شوند و توسعه به گونه‌ای نباشد تا مناطق و شهرهای کوچک‌تر و کم توسعه یافته‌تر مورد توجه قرار نگیرند.
معاون فرماندار کاشان تصریح کرد: آمایش سرزمین توزیع متوازن و هماهنگ جغرافیای همه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و معنوی در پهنه سرزمین نسبت به قابلیت‌ها و منابع طبیعی و انسانی است.
وی تأکید کرد: معمولاً استفاده از قابلیت‌های سرزمین به صورت منفعل مورد توجه بخش خصوصی قرار گرفته است که صنعت فرش و گلاب نمونه‌ای از آن است.
این مسئول در عین حال بیان داشت: آمایش سرزمین این نکته را به ما گوشزد می‌کند اگر خلاقیت‌های فردی بر مدار برنامه‌ریزی قرار نگیرد قطعاً چشم‌انداز قابل قبولی را پیش روی منطقه قرار نمی‌دهد.
فخری افزود: آمایش سرزمین شامل سازماندهی اقتصادی، اجتماعی-  فرهنگی و محیط ‌زیستی، به منظور تحقق آینده‌ای مطلوب پیشنهاد می‌شود.
وی با بیان اینکه سند چشم‌انداز توسعه کاشان در سال‌های گذشته مطالعه و تدوین شده است متذکر شد: این سند اقدام ارزنده‌ای است که در سال‌های گذشته و با محوریت فرمانداری انجام گرفته ولی با توجه به نیازهای روز و قابلیت‌های متفاوت نیاز به بازنگری است و از طرفی کمبودهایی برای آن مطرح می‌شود که در این اقدام می‌توان آنها را رفع کرد.
فخری افزود: از مهمترین خصوصیات آمایش سرزمین می‌توان به جامع‌نگری، کیفیت و سازماندهی فضای اشاره کرد و اهداف آن را در تعریف هرچه بهتر تعادل و توسعه خلاصه کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد