گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

نگاه شهرستانی موجب شده تسهیلات بانکی متناسب با تولید نباشد

فرماندار شهرستان کاشان با بیان اینکه کمبود آب یکی از مشکلات دیرینه این شهرستان است، گفت: کمبود آب در طول زمان با مردم این منطقه عجین شده است، اما مردم با هوشمندی توانسته‌اند با همه کمبودها صنایع گسترده‌ای در منطقه پایه گذاری کنند و کاشان را به عنوان قطب صنعتی کشور به رخ کشور کشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابوالفضل صدرائیه در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن خوش آمد گویی به کاروان دولت تدبیر و امید و حضور مقام عالی وزارت اطلاعات در شهرستان به بیان پاره از مشکلات منطقه پرداخت و اظهار کرد: با توجه به مشکلات بی آبی شهرستان در سال 74 انتقال پروژه آب زاینده رود عملیاتی شده و در اواخر ریاست جمهوری دولت هشتم افتتاح می‌شود، اما متأسفانه باید گفت در دولت نهم و دهم ظرفیت نهایی این پروژه محقق نمی‌شود.

وی افزود: مشکلی که در این خصوص وجود دارد ردیف اعتباری این پروژه به نام شهرستان کاشان و آران و بیدگل است، اما عملاً هشت شهرستان دیگر که در این مسیر قرار دارند از آن مشروب می‌شوند، ولی کاشان و آران و بیدگل از ظرفیت نهایی آن بی بهره‌اند.

فرماندار کاشان تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل در سال‌های گذشته خط ریلی که 17 کیلومتر آن در منطقه زیرسازی شده بود به دلایلی به مسیر دیگر جابجا می‌شود، اما انتظار می‌رود با توجه به حجم بالای ارتباطاتی که بین قم، کاشان و اصفهان وجود دارد یک ایستگاه آنتنی برای کاشان در نظر گرفته شود.

صدرائیه خاطر نشان کرد: در زمینه صنعت، کاشان در کریدور شمال جنوب قرار دارد و تسریع در اجرای زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی یکی دیگر از مطالبات مردم این منطقه است که البته خوشبختانه با انسجامی که بین مدیریت شهری شهرستان وجود دارد تفاهم نامه‌ای با بخش خصوصی به منظور کمک به شرکت ایمدرو به امضاء رسیده تا هرچه زودتر شاهد تکمیل زیرساخت‌های این منطقه ویژه اقتصادی باشیم.

وی اضافه کرد: کاشان در زمینه معادن از شرایط خوبی برخوردار است، به طوری که یک پنجم معادن استان در منطقه کاشان واقع است و نیازمند صنایع مرتبط با آن است.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه کاشان در زمینه صنعت از شاخص‌های بالایی برخوردار است، گفت: کاشان رتبه سوم تولید فرش ماشینی جهان را در اختیار دارد و بزرگترین صادر کننده گلاب و عرقیات گیاهی در اختیار کاشان است و این نشان از آن دارد که تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه سیاست‌های دولت تدبیر و امید و اقتصاد درون‌زا و برونگرا به دست پرتوان مردم کاشان محقق شده است و از این رو لازم است مناطقی که استعداد ذاتی در خصوص صنایع دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته و حمایت‌ها لازم انجام گیرد.

صدرائیه با بیان اینکه بحث تسهیلات بانک از دغدغه دیگر شهرستان است، ادامه داد: کاشان به عنوان قطب صنعتی کشور در رتبه 13 تا 17 استان‌های کشور قرار دارد، ولی در خصوص تسهیلات بانکی نگاه شهرستانی باعث می‌شود تسهیلات متناسب با تولید نباشد.

وی اضافه کرد: از دیگر مطالبات شهرستان تبدیل اداره دارایی شهرستان به اداره کل دارایی شمال استان اصفهان است که کاشان با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی بالایی که در این بخش دارد نیازمند توجه بیشتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد